برترین های کسب وکار ایرانیلوازم خانگی

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

از مهم ترین قسمت های یک مبل خوب و باکیفیت، پایه آن است. اصلا نباید نسبت به این عضو مهم اما کوچک نالطفی کرد. انواع پایه مبل با مدل های مختلف در بازار وجود دارند اما ما می خواهیم در این مقاله بدانیم که مبل پایه فلزی بهتر است یا مبل پایه چوبی؟ به دنبال خدمات تعمیر مبل شمال تهران هستید؟ تا ادامه مقاله همراه ما باشید تا خدمات متمایز چوبین پارس را به شما عزیزان ارائه دهیم.با توجه به اینکه مدل و نوع مبلمان چه چیزی است، مثلا پایه های متفاوتی دارد نسب به دیگر مبلمان ها، معمولا پایه های مبل انتخاب می شود و سفارش داده می شود. پس می توان گفت که انواع زیادی از پایه های مبلی در بازار وجود دارد.

خرید پایه فلزی مبل

اگر قصد خرید پایه فلزی برای ، استیل، کلاسیک و… خود را دارید، باید جنس خوبی از فلز را انتخاب نمایید. فلزات از چوب بسیار تنوع بیشتری دارند و قیمت خیلی مناسب تری هم دارند. پایه های فلزی مدرن تر و امروزی تر هستند که باز هم در بین خودشان مدل های جدیدتری از پایه فلزی وجود دارد.

مزیت خرید پایه های فلزی برای مبلمان

  • پایه های فلزی محکم هستند و خیلی راحت هم می توان آن ها را تعویض کرد.
  • در شکل های مختلفی وجود دارد. بازار پایه های فلزی مبل از پایه چوبی مبل گسترده تر است.
  • قیمت پایه های فلزی برای مبلمان ارزان تر از پایه های چوبی است.

پایه چوبی مبل

پایه چوبی مبل از دیگر پایه ها بسیار محکم تر است و استحکام زیادی دارد. در مدل و رنگ و کیفیت های زیادی هم تولید می شود و در بازار به فروش می رسند. در هنگام خرید پایه چوبی برای مبل خود به کاربرد و نوع و کیفیت آن اهمیت داده شود.

کدام پایه مبل مناسب تر است

انتخاب پایه مبل باید بر اساس مدل و طرح مبلمان شما باشد. پایه مبل اگر چوبی باشد هم محکم است و هم بسیار شکیل و زیبا است. در کل زیباترین مبلمان ها از چوب ساخته شده اند و پایه های چوبی دارند. اما برخی سبک مدرن و جدیدی از مبل را با پایه های فلزی بیشتر می پسندند و دوست دارند. در نهایت به سلیقه افراد برمی گردد.

نکات مهم در خرید پایه مبل چیست؟

خرید پایه مبل

در خرید پایه مبل چوبی یا پایه مبل فلزی باید به اندازه و ابعاد آن توجه نمایید. بعد از آن ببینید برای چه مبلی قرار اسا پایه مبل انتخاب کنید و بر اساس تناسب با ان انتخاب خودتان را انجام دهید.

اما مهم ترین نکته در انتخاب پایه مبل این است که از هر جنسی که قرار است پایه مبل شما خریداری شود، از بهترین نوع و باکیفیت ترین باشد. انتخاب پایه مبل زیبایی و ظاهر مبل را دو چندان شکیل تر می کند.

اگر پایه های مبلمان خراب شد چه کنیم

اگر پایه های مبلتان فرسوده شده است و خراب شده است. خیلی راحت می توانید آن ها را عوض کنید. با تعویض پایه های مبل به دست افراد متخصص، مبلتان مانند روز اول زیبا و شکیل خواهد شد.

با تعویض پایه های مبلی خود می توانید کدت بیشتری از مبل های خود استفاده کنید و بیخودی متحمل هزینه خرید مجدد مبل نشوید.

خرید پایه های چرخدار برای مبل

انتخاب سبک و نوع پایه ها بسیار اهمیت دارد. این است که می توانید مثلا از نوع چرخدار آن خریداری نمایید و بسیار هم کاربردی است. مثلا برای حرکت دادن کاناپه های ینگین، پایه های چرخ دار می تواند کمک زیادی کند. پایه های چرخ دار عموما چوبی و محکم هستند که برای مبلمان انتخاب می شوند.

آیا پایه های فلزی مبل مقاوم هستند

اینکه فلز بسیار مقاوم است در آن شکی وجود ندارد. فلزات عنصری مقاوم در طبیعات هستند. معمولا پایه های فلزی به بدنه چوبی مبل اتصال می خورند و اگر اتصال قوی و اصولی باشد، بسیار هم مقاومت دارند.

پروفیل هایی فولادی، ورق آهن ، لوله و استیل از متریال و موادی  هستند که در صنعت پایه های فلزی استفاده می شوند که بیشتر استفاده هم برای پایه مبل از نوع پروفیل های فولادی هستند.

پایه های استیل دارای قیمت بیشتری نسبت به پروفیل فولادی هستند که در ساخت پایه های مبل زیاد از آن ها استفاده نمی شود.

قیمت پایه مبل

به دلیل تنوع زیادی که در نوع و مدل و جنس پایه های مبل وجود دارد، قیمت های متنوع و متفاوتی هم وجود دارد. اگر قصد خرید مبلمان با پایه انتخابی خودتان را دارید می توانید از فروشنده درباره قیمت انواع پایه ها سوال فرمایید.

مدل و انتخاب پایه مبل

پایه مبل زیبایی مبل را بیشتر می کند و چون یراق آلات زیادی هم در آن استفاده می شود، زیبایی بیشتری برای مبلمان صورت می دهد. سبک های مختلفی از پایه های مبل وجود دارد که می توان مدل سنجاقی را پرکاربردترین مدل پایه نام برد. پایه های سنجاقی جلوه مبل را بسیار شیک و شکیل می کنند.

انواع پایه ها برای مبل مورد استفاده قرار می گیرد که پایه چوبی مبل و پایه فلزی مبل بیشتر استفاده را در ساخت مبل دارند. با توجه به سلیقه و نوع مبل خود می توانید بهترین و باکیفیت ترین پایه را انتخاب نمایید.

سوالات متداول مبل پایه فلزی بهتر است یا مبل پایه چوبی

مزیت های پایه مبل چوبی و فلزی در این مقاله کامل توضیح داده شده است. می توانید با توجه به نوع مبل و سلیقه خود انتخاب داشته باشید.

مزیت استفاده از پایه چوبی مبل چیست؟

پایه های چوبی بستگی به قطر و ضخامت و نوع چوب که در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته شده است، که می توانند از چوب روس و یا راش باشند، می تواند به زیبایی و شکیل بودن، رنگ پذیری خوب با توجه به نظر مشتری و نیز استقامت اشاره کرد.

نکات مهم در خرید مبلمان به عنوان یکی از مهم ترین ارکان دیزاین و دکوراسیون منازل و لوازم آسایش افراد شناخته می شود. امروزه مبلمان نیز همانند فرش ها، موکت ها و … انواع مختلفی داشته و از تنوع بالایی برخوردارند. یکی از مهم ترین چالش های افراد برای خرید مبلمان انتخاب مبل های پایه چوبی یا فلزی است. هر کدام از این نوع مبلمان می توانند ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند.

فاکتورهای مختلفی می توانند در انتخاب مبلمان مؤثر باشند اما در اصل سلیقه افراد و دکوراسیون داخلی خانه مهم ترین فاکتورها هستند. در ادامه این مطلب از قالیشویی نوین بررسی خواهد شد که مبل پایه فلزی بهتره یا چوبی و این که هر کدام از این مبل ها چه مزایا و معایبی دارند.

اهمیت مبلمان در دکوراسیون داخلی منازل

مبلمان علاوه بر راحتی و آسایشی که برای ساکنین منازل ایجاد می کنند می توانند به عنوان یک ابزار اصلی برای ایجاد نمایی متفاوت در خانه استفاده شوند. طراحان حرفه ای برای دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل حساب ویژه ای بر روی مبلمان باز می کنند چرا که این لوازم کمک می کنند که آیتم های دیگر چیدمان فضا نظم و ترتیب بهتری پیدا کنند.

مبلمان می تواند ظاهر مناسبی به منزل و محیط کار بدهد و زیبایی فضا را افزایش بدهد. البته باید توجه داشت که شناسایی سبک های مبلمان و تناسخ آن با طراحی و دکوراسیون داخلی منازل اهمیت بسیار زیادی دارد.

مزایا و معایب مبل پایه فلزی

همانطور که گفته شد برای آنکه مشخص شود مبل پایه استیل بهتره یا پایه چوبی باید به ویژگی ها، مزایا و معایب آنها توجه کرد. مبل های پایه استیل در سال های اخیر جایگاه و محبوبیت ویژه ای در میان مردم پیدا کرده چرا که از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار بوده و تمیز کردن آن نیز راحت تر است. این مبلمان از لحاظ بهداشتی می توانند نسبت به مبلمان پایه چوبی برتری داشته باشند و این می تواند برای سالمندان و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند یک امتیاز ویژه باشد.
آهن، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ از جمله فلزاتی هستند که برای پایه مبلمان استفاده می شوند و از استحکام و طول عمر بالای برخوردارند. البته باید توجه داشت ترکیبات شیمیایی و عملیات حرارتی که بر روی فلز انجام می شود می تواند در کیفیت و دوام آنها مؤثر باشد. پایه های آهنی پتانسیل بیشتری برای خوردگی و پوسیدگی در اثر رطوبت دارند در حالی که پایه های گالوانیزه می توانند مقاومت بالایی در برابر رطوبت و خوردگی داشته باشند.
هر چند که از لحاظ علمی مدارکی وجود ندارد که نشان دهد پایه های فلزی در برابر آفات مختلف از پایه های چوبی مقاوم ترند اما تمیز کردن این پایه ها ساده تر بوده و آفت کش ها را به خود جذب نمی کنند و فلزی راحت تری است.

می توان از همه مواد تمیزکننده برای تمیز کرد مبلمان فلزی و استیل  استفاده کرد در حالی که فلزات دچار تاب خوردگی و … نمی شوند. این مبلمان معمولاً قیمت بیشتری از مبلمان پایه چوبی دارند اما کیفیت و طول عمر آنها نیز بیشتر خواهد بود. همچنین تعمیر مبل به کمک ما آمده است تا صرفه جویی در هزینه باشد و با کمترین هزینه بتوانیم از مبل های خود به مدت زمان بیشتری استفاده کنیم.

مزایا و معایب مبل پایه چوبی

چوب همواره در زندگی بشر نقش ویژه ای داشته و با توجه به تجدیدپذیر و قابل بازیافت بودن محبوبیت بالایی دارد. مبلمان چوبی نیز می توانند زیبایی، جذابیت، مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند و بسیاری از افراد آنها را به مبلمان فلزی ترجیح می دهند.
اگرچه چوب یک ماده طبیعی و با دوام است اما پایه های چوبی مبلمان می توانند دچار شکستگی، تاب خوردگی و پوسیدگی شوند خصوصاً اگر از چوب های ارزان، نرم و معمولی استفاده شده باشد. چوب درختانی همچون گردو، افرا، توس، بلوط و بامبو بیشترین استفاده را در مبل سازی دارند هرچند که ممکن از چوب های دیگری نیز استفاده شود. از آنجایی که چوب در اثر رطوبت و خیس شدن می تواند دچار پوسیدگی و … شود شستن مبل باید توسط یک انجام شود. قیمت مبلمان پایه چوبی از مبلمان پایه فلزی و یا پایه استیل کمتر است و اگر فرد از نظر قیمت بررسی کند که مبل پایه فلزی بهتره یا چوبی در نهایت مبلمان پایه چوبی را انتخاب خواهد کرد.

مبل پایه چوبی بهتر است یا فلزی؟

همانطور که گفته شد برای پاسخ دادن به این پرسش که مبل پایه چوبی بهتره یا فلزی باید به موارد و نکات مختلفی همچون سلیقه افراد، سبک دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل، میزان بودجه افراد برای خرید، محیط جغرافیایی و میزان رطوبت محیط، محل مورد استفاده از مبلمان و … توجه داشت اما به صورت کل می توان گفت با توجه به آنکه امروزه از فلزات مقاومت و با طول عمر بالا در مبلمان استفاده می شود، مبلمانی که دارای پایه فلزی هستند می توانند گزینه بهتری برای منازل، محیط کار و … باشند هرچند که مبلمان پایه چوبی نیز می تواند زیبایی های خود را داشته باشند. همچنین امروزه برای خشکشویی مبل نیز می توان از خدمات شرکت های قالیشویی استفاده کرد و چالش و دغدغه ای در مورد آسیب دیدن مبلمان وجود نخواهد داشت.

جمع بندی نهایی

مبلمان نقش و جایگاه ویژه ای در دیزاین و دکوراسیون داخلی منازل دارند و امروزه انواع مختلفی از مبلمان در دسترس افراد قرار دارند. در پاسخ به این سؤال که مبل پایه فلزی بهتره یا پایه چوبی باید گفت مبل هایی که دارای پایه های فلزی هستند به دلیل داشتن استحکام و طول عمر بالا، زیبایی ویژه، تمیز کردن و مبل شویی ساده و … می تواند انتخاب بهتری باشد هرچند که مبلمان پایه چوبی نیز می توانند استفاده های متعددی در منازل و محیط کار داشته باشند. علاوهاحتمالا شما هم هنگام خرید مبلمان، در انتخاب بین فلزی و چوبی آن دچار تردید شده اید.

انتخاب بین این دو گزینه کاملا به سبک دکوراسیون و نیازهای شما بستگی دارد. با این حال، بهتر است قبل از خرید مبلمان، با ویژگی های مبل پایه فلزی و چوبی آشنایی داشته باشید. هر یک از این گزینه ها برای محیط و سبک طراحی خاصی مناسب هستند. از لحاظ راحتی، کارایی و ماندگاری نیز تفاوت های زیادی بین این دو نوع مبلمان وجود دارد.

جهت مشاوره و انجام خدمات تخصصی تعمیرات مبل در هر کجای تهران کافیست با شماره تماس های 09191106634 _ 02166244516 در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا