چگونه لباس را رنگ مشکی کنیم؟

لباس مشکی در استایل های بانوان و آقایان جایگاه خاص و منحصربه فردی دارد به طوری که در موقعیت های رسمی و غیررسمی می توان از انواع مختلف لباس مشکی استفاده نمود. یکی از دلایل محبوبیت و در عین حال جذابیت لباس های مشکی، از مد نیفتادن آن ها می باشد.به عبارت دیگر، رنگ مشکی در خرید لباس های مختلف از قبیل خرید پیراهن، خرید شلوار، خرید مانتو وحتی خرید دامن زنانه مشکی و … همواره ترند سال به شمار رفته و جلب توجه می کند. چون به راحتی با سایر رنگ ها ست می شود و یک استایل شیک و زیبا را برای فرد رقم می زند.

با این وجود نگهداری و مراقبت از لباس هایی با رنگ مشکی نسبتا مشکل است چون بعد از مدتی رنگ لباس به سمت بور شدن و کم رنگ شدن می رود به طوری که از رنگ براق و جذاب اولیه خبری نیست. با این وجود به کمک یکسری از ترفندها می توانید لباس های مشکی داخل کمدتان را همچنان به یکی از آیتم های اصلی استایل خودتان تبدیل کنید و در مورد تغییر رنگ لباس های مشکی نگران نباشید.

بور شدن لباس های مشکی

بسیاری از افراد با مشکل کم رنگ شدن و بور شدن لباس های مشکی روبه رو شده اند در حالی که لباس هایشان هنوز قابل استفاده می باشند، پیشنهاد می کنیم در صورت امکان رنگ نمودن لباس مشکی خود را امتحان کنید. اگر در مورد شیوه و نحوه رنگ کردن لباس مشکی اطلاعات کافی در دسترس ندارید،جای نگرانی نیست، در این مقاله توضیحات لازم پیرامون این موضوع ارائه می گردد.

نحوه رنگ کردن لباس مشکی در منزل

شما می توانید کردن لباس مشکی خود را در منزل انجام دهید. رنگ کردن لباس مشکی برخلاف باور بسیاری از افراد کار چندان سختی نیست فقط لازم است که شما مراحل مورد نیاز را به درستی انجام دهید.

تهیه رنگ لباس

تهیه کردن رنگ لباس برای رنگ آمیزی لباستان ضروری است. شما باید از رنگی استفاده کنید که مناسب نوع لباس مورد نظرتان باشد به طور مثال بهتر است از رنگهای پارچه ای استفاده کنید. .

اگر لباس شما از مواد مصنوعی همچون باید به دنبال رنگ هایی باشید که روی برچسب آن ها الیاف مصنوعی درج شده است. توجه داشته باشید برای رنگ کردن پارچه هایی که از مواد مصنوعی ساخته شده اند نمی توانید از رنگ پارچه های غیر مصنوعی استفاده کنید.

آماده کردن یک ظرف بزرگ

برای رنگ کردن شما باید یک ظرف بزرگ آماده کنید و سپس آن را از آب داغ پر کنید. ظرف باید به اندازه ای باشد که شما بتوانید به راحتی لباس را در داخل آن قرار دهید. لباس باید به صورت یکنواخت در طی فرآیند رنگ آمیزی، رنگ بگیرد. تمام لباس باید در آب فرو رود در نظر داشته باشید که آب حتماً جوشیده باشد تا شما بتوانید نتیجه مورد نظر خود را از این رنگ آمیزی کسب کنید.

در برخی از منازل اجاق گاز و دیگ بزرگ در دسترس است شما می توانید ظرف بزرگ را روی اجاق گاز قرار دهید ولی شعله را کم کنید توجه داشته باشید که داغ نگه داشتن آب در طول فرآیند رنگ آمیزی باعث می شود که رنگ به دست آمده تیره تر باشد.

نحوه رنگ آمیزی لباس مشکی

در این مرحله شما باید رنگ سیاه را درون ظرف آب بریزید روی دستورالعمل و میزان مصرف رنگ ذکر گردیده است. هرچه از رنگ پارچه بیشتر استفاده کنید قطعاً رنگ نهایی تیره تر خواهد بود، شما باید رنگ را با قاشق کاملا هم بزنید.

از نمک استفاده کنید

بعد از مراحل بالا بهتر است که به ظرف رنگ، کمی نمک اضافه کنید، به طور مثال برای هر نیم کیلوگرم پارچه ای که شما قصد رنگ آمیزی آن را دارید 59 میلی لیتر نمک باید استفاده کنید.

نحوه شستن لباس های مشکی با دست

در این مرحله باید لباس را در ظرف رنگ قرار دهید، توجه داشته باشید که لباس مشکی به طور کامل در رنگ فرو رفته باشد. شما می توانید از کاردک یا قاشق برای فشار دادن لباس به داخل آب استفاده کنید تا حباب های هوا که در میان لباس گیر کرده اند از آن خارج شوند.

لباس را به حالت دورانی هم بزنید و در همان هنگام نیز آن را داخل ظرف زیر و رو کنید تا لباس باز شود و در معرض رنگ قرار گیرد. توجه داشته باشید که لباس مشکی شما باید به مدت 30 تا 60 دقیقه در داخل ظرف رنگ باقی بماند و هر چه لباس بیشتر در ظرف باقی بماند، رنگ نهایی و به دست آمده تیره تر خواهد بود.

استفاده از ماده تثبیت کننده رنگ

بعد از تایم مورد نظر داخل ظرف رنگ را در وان حمام خالی کنید باید تمام آب و رنگ از ظرف خارج شود. قبل از اینکه اقدام به شستن لباس کنید حتما از یک ماده ثابت کننده رنگ استفاده کنید این ماده را باید روی تمام سطح لباس اسپری کنید تا کاملا پوشیده شود. اجازه دهید تا ماده تثبیت کننده رنگ به مدت بیست دقیقه باقی بماند.

بعد از این مرحله باید رنگ اضافی لباس را با آب داغ بشویید و لباس را در داخل سینک ظرفشویی و وان حمامی که قبلاً ظرف رنگ را داخل آن ریخته بودید، بشویید. لباس را کامل باز کنید تا همه آن در معرض آب جاری قرار بگیرد.

شستن لباس با آب سرد

بعد از اتمام مراحل فوق، به طوری که آب آن شفاف شود این مرحله را تا جایی ادامه دهید که آب به طور کامل شفاف شود و رنگ اضافی بر روی لباس باقی نماند. بعد از اینکه آب به طور کامل شفاف شد شما باید شست و شوی لباس را متوقف کنید سپس لباس را آویزان کنید تا خشک شود.

انواع پودر رنگ لباس

رنگها دارای جاذبه هستند و خاصیت روح بخشیدن دارند. ما می توانیم برای به دست آوردن یک رنگ جدید و یا ترمیم رنگ لباسهای قدیمی از پودر رنگ استفاده کنیم. پودر رنگ در رنگها و انواع مختلف در بازار وجود دارد. مانند پودر رنگ ساده، پودر رنگ مات و پودر رنگ اکلیل دار . پودر رنگ ها با توجه به کیفیتشان دسته بندی می شوند. برندهای ایتالیایی پریمو و مایری از بهترین پودر رنگ های وارداتی هستند. این پودر رنگ ها در الیاف پارچه نفوذ کرده و پس از رنگ شدن و هنگام شستشو رنگ لباس کمرنگ نمی شود.

طرز صحیح شستشوی لباس های جین

یکی از جنس های بسیار کاربردی و پرطرفدار در پوشاک، لباس های جین هستند. جین ها در طرحها، رنگ ها و جنس های زیاد در بازار وجود دارند. لباس های جین در تمامی سنین از کودکی تا سن کهولت برای تمامی افراد پرکاربرد است. کسانی که خواستار سبک های اسپرت هستند شلوار، مانتو، کت، پیراهن، کاپشن و کلاه و کفش کیف جین را تا حد زیادی در کمدهایشان دارند.

در هنگام شستشوی لباس های جین باید دقت کافی را داشته باشید. یکی از مواردی که باید رعایت کنید استفاده از آب زیر 40 درجه است. دوم اینکه لباس های جین را قبل انداختن در ماشین لباسشویی پست و رو کنید.

سوم از مایع مخصوص لباسهای جین و یا شامپو برای شستشو استفاده کنید. علاوه بر این پاک کننده ها می توانید از محلول سرکه برای شستن جین استفاده کنید. استفاده از پودرهای لباسشویی بعلت نفوذ و باقی ماندن در الیاف لباس باعث پوسیدگی می شود. هیچگاه تمام لباسهای جین که تفاوت رنگ  خیلی تیره و یا روشن دارند همزمان در لباسشویی نشویید. اگر قصد شستشوی لباس های جین با دست را دارید از مایع ظرفشویی استفاده کنید.ظرفی را پر از آب سرد کرده و مایع را در آن مخلوط کنید بعد لباس ها را به مدت 30 تا 40 دقیقه خیس کنید. و پس از آن با آب سرد ابکشی کنید. از شامپو بچه و سرکه هم می توان به عنوان مایع پاک کننده استفاده کرد.

نحوه صحیح شستشوی لباس های سفید

رنگ سفید یکی از رنگهای آرامبخش و قابل استفاده در تمامی سنین است. استفاده از لباس های سفید باعث التیام روح می باشد. یکی از زیباترین انتخاب ها برای رنگ لباس سفید است که به راحتی با هر رنگی ست می شود. اما این رنگ زیبا و دوست داشتنی به علت تمیز نگه داشتن و مراقبت زیادی که لازم دارد انتخاب کمی از افراد است. شستشوی مکرر لباس سفید و یا استفاده از سفید کننده ها کیفیت جنس لباس را پایین می آورد. با این شرایط، رنگ لباس سفید اصلا جلوه و درخشش اولیه خود را نخواهد داشت. خوشبختانه شما میتوانید لباس های سفیدتان را به روز اول برگردانید.

یکی از راهها شستشوی لباس ها با دست می باشد. به عنوان مثال شستن سفید با لباس های دیگر در ماشین لباسشویی میتواند رنگ بادی را کدر و بد رنگ می کند. استفاده از یک قاشق نمک و آب گرم هم لباس های سفید را درخشان می کند. دقت داشته باشید که پس از دو تا سه بار پوشیدن لباس سفید، آن را بشویید. ماندن عرق، لک ها، دوده و سیاهی و دیگر آلودگی ها باعث تثبیت شدنشان روی لباس می شود. اگر جوراب سفید می پوشید پس از هر بار استفاده بلافاصله با دست و آب وصابون بشویید. اگر مشکل شما زرد شدن لباس های سفید است مطالب را مطالعه کنید.

علت رنگ دادن لباس ها در ماشین لباسشویی

یکی از نکات مهمی که اگر رعایت نشود برای ما دردسر ساز می شود شناخت جنس و رنگ لباس ها در هنگام شستشو است. شاید برای ما هم در طول زندگی این مساله پیش آمده باشد که با صحنه رنگ پس دادن لباس ها مواجه شده ایم. یعنی به نوعی لباس های تیره رنگشان را به لباس های روشن پس میدهند. برای جلوگیری از این مسئله راه های پیشگیری وجود دارد. اولین راه جدا کردن کامل لباس هایی که از خود رنگ می دهند.

دوم راهکار جدا کردن لباس های رنگی از لباس های روشن و سفید. راه حل سوم لباس های رنگی را با آب داغ نشویید. یکی دیگر از راهها استفاده به اندازه از شوینده ها می باشد سعی کنید از شوینده های قوی استفاده نکنید. بهتر است قبل از خرید به جنس محصول دقت کنید تا محصولاتی را استفاده کنید که از کیفیت بالایی برخوردارند. به عنوان مثال برای با کیفیت میتوانید به سایت مهپوش مراجعه کنید.

رنگ کردن لباس در خشکشویی

یکی از راههایی که برای لباس های کهنه و رنگ رفته انجام می دهند رنگرزی است. لباس هایی هم که لک های بزرگ و رنگی روی آن ها باقی مانده، با زدن یک رنگ تیره قابل استفاده می کنند. یکی از مطمئن ترین و سریعترین راه رنگ کردن لباس در خشکشویی است. می توانید با انتخاب رنگ دلخواه و گرفتن راهنمایی از متخصص خشکشویی با خیال راحت لباستان را به او بسپارید. در خشکشویی لباس هایی از یک جنس را که یک رنگ مشخص شده را می خواهند با هم در یک ماشین می ریزند. پس از آن  مواد رنگی مربوط به جنس لباس را اضافه می کنند.

پس از پایان مراحل رنگ شدن لباس ها را در جای دور از دسترس لباس های دیگر خشک می کنند. در مرحله ی خشک شدن لباس را کاملا با آب سرد شستشو می دهند تا هم رنگش تثبیت شده و هم متعادل شود. هزینه رنگ کردن لباس در خشکشویی بستگی به عوامل جنس، رنگ و نوع لباس دارد. هزینه جنس های نخی در مقابل جنس های کتان و جین و… دارند. رنگ ها تیره هم آسان تر و هزینه پایین تری دارند. یک شلوار و یا شومیز هزینه ای متفاوت نسبت به یک پالتو دارد.

دکمه بازگشت به بالا