برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

گرانولا: صبحانه ای مقوی و خوشمزه برای شروع پرانرژی روز

یک گزینه فوق العاده همه کاره، آسان و خوشمزه است که می توانید به تنهایی یا به عنوان یک تزئین روی وعده غذایی مصرف کنید. این خوراک محبوب، خصوصاً در میان کودکان و بزرگسالان، بسیار مورد توجه قرار می گیرد شاید در ویدئوهای youtube.com دستور مصرف های متفاوتی را دیده باشید که برایتان جالب بوده باشد. بخصوص وقتی که در خانه باشیم! برای اینکه بدانید چگونه باید گرانولا را مصرف کرد، همراه ما باشید.

چه خوردنی ای انتخاب می کنید؟

به تازگی گرانولای خودتان را از اول درست کرده اید یا یک بسته بزرگ از محصول مورد علاقه تان را تهیه کرده اید، احتمالاً در مورد نحوه مصرف این خوراک ترد و لذیذ تامل می کنید. در اینجا بیش از 20 ایده مختلف برای خوردن گرانولا به شما معرفی می شود. با شما از ایده های ساده تر شروع کرده و تا به ایده های خلاقانه تر پیش می رویم.

صبحانه با گرانولا

یک وعده صبحانه مقوی و شاداب کننده با گرانولا را تجربه کنید. گرانولا به تنهایی نیز یک گزینه عالی برای صبحانه است. این خوراک باعث ایجاد انرژی و سیری به مدت طولانی می شود. بهترین انتخاب برای شما است.

گرانولا با شیر

یک کاسه گرانولا را با شیر پُر کنید و از این ترکیب لذیذ برای صبحانه لذت ببرید. این ترکیب عالی برای صبحانه های سریع و یا حتی در سفر است. از خوراکی های پرانرژی و خوشمزه خود لذت ببرید.

ترکیب خوشمزه با ماست

ماست یونانی را با گرانولا ترکیب کنید و از این ترکیب شیرین و خنک برای صبحانه یا میان وعده ها لذت ببرید. می توانید این ترکیب را در ظروف کوچک بسته بندی کرده و به مدرسه یا محل کار همراه خود ببرید.

گرانولا با میوه ها

گرانولا را با میوه های خوراکی مثل موز، سیب، هلو یا توت ها ترکیب کنید. می توانید میوه مورد نظرتان را خرد کنید و با گرانولا مخلوط کنید یا میوه ها را به صورت برش هایی روی گرانولا قرار دهید. این ترکیب ظاهر زیبا و مزه ای فوق العاده دارد.

پارفه میوه و گرانولا

برای تهیه پارفه میوه و گرانولا، ماست، میوه تازه و گرانولا را به لایه های مختلف درون یک پیاله قرار دهید. این ترکیب لذیذ و سرشار از انرژی، یک انتخاب عالی برای صبحانه یا میان وعده هاست.

مخلوط شده با سیب

برای تغییر طعم گرانولا، آن را با سس سیب مخلوط کنید. این ترکیب عجیب ولی خوشمزه می تواند تازگی و جذابیتی جدید به خوراکی معمولی تان ببخشد.

تاپینگ برای پنکیک و وافل

گرانولا را به عنوان تاپینگ برای پنکیک و وافل های خود اضافه کنید. این تنوع در طعم و بافت باعث می شود که وعده غذایی شما بیشتر مورد پسند قرار گیرد.

افزودنی به میوه خوری

گرانولا را به جای آرد یا دیگر افزودنی ها در میوه خوری های خود استفاده کنید. این تغییر کوچک در ترکیب غذایی شما، طعم و ارزش غذایی آن را بهبود می بخشد.

تزئین بستنی

گرانولا را به عنوان تاپینگ برای بستنی خود اضافه کنید. این ترکیب غیرمعمول، تجربه ای جدید و متفاوت از مصرف بستنی را به شما هدیه می دهد.

مزه دیگر با بلغور جو دوسر

گرانولا را به بلغور جو دوسر شیرین و ترد خود اضافه کنید. این ترکیب باعث افزایش مزه و ارزش غذایی بلغور جو دوسر می شود.

ترکیب با تریل میکس

میوه های خشک مثل کشمش، کریزین یا چیپس موز را به گرانولا اضافه کنید و یک ترکیب تریل میکس خانگی را تجربه کنید. این ترکیب انرژی زا و پرخوراک بوده و به عنوان یک میان وعده ایده آل است.

سیب ناچوس

سیب ها را به بخش های نازک تراشیده و روی آن ها کره بادام زمینی و گرانولا اضافه کنید. این ترکیب باعث ترکیب طعم های مختلف و جذابی می شود.

اسموتی با گرانولا

گرانولا را به اسموتی مورد علاقه تان اضافه کنید تا به این نوع از خوراکی بافتی متفاوت و فیبر اضافی بدهید. این ترکیب علاوه بر افزایش انرژی، بافت و طعم جدیدی به اسموتی می بخشد.

گرانولا: افزودنی شیرین و خوشمزه به سالاد ها

گرانولا یک ترکیب جذاب از غلات، خشکبارها و شیرینی های طبیعی است که به سادگی می تواند به عنوان یک افزودنی شیرین و خوشمزه به سالاد هایتان اضافه شود. به توصیه ی متخصص تغذیه شری برگر، افزودن گرانولا به سالاد ها یک ایده عالی است. وی می گوید: “روی کردن سالاد با گرانولا یک راه عالی برای افزودن کرانچ، فیبر، پروتئین و طعم شیرین است!”

سالاد با گرانولا: انتخاب خوشمزه برای کودکان

خوشبختانه، بچه ها عاشق خوردن کرانچ هستند و عشق طبیعی شان به شیرینی ها همیشه باقی خواهد ماند. اگر می خواهید یک سالاد خوشمزه و مغذی برای کودکانتان تهیه کنید، از این روش استفاده کنید: ابتدا اسفناج بچه را با گریپ فروت یا توت فرنگی تازه و گرانولا پر کنید. سپس با ترکیب آب لیموی تازه، روغن زیتون خالص و عسل یا آگاو، یک سس ساده تهیه کنید. سس را با کمی از آن روی سالاد بریزید و سپس غذای خوشمزه و مغذی خودتان را تجربه کنید!

تغییراتی جذاب در دستور پخت کلوچه

آیا تا به حال به فکر اضافه کردن گرانولا به دستور پخت کلوچه بوده اید؟ این ایده جالب می تواند به کلوچه هایتان طعمی متفاوت و باورنکردنی ببخشد. اضافه کردن گرانولا به خمیر مافین به راحتی می تواند باعث افزایش فیبر و بافت مطلوب در محصول شود. با اضافه کردن نصف فنجان گرانولا به خمیر مافین و مخلوط کردن آن، می توانید نتیجه ی شگفت انگیز را تجربه کنید. این تغییر کوچک در دستور پخت، به محصول نهایی طعمی متفاوت و لذیذ می بخشد.

لقمه های انرژی: انتخابی سریع و مغذی

گرانولا به عنوان یک انتخاب مناسب برای تهیه لقمه های انرژی سریع و مغذی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با مخلوط کردن یک فنجان گرانولا با کره بادام زمینی و چیپس های شکلات، تهیه کنید. این لقمه های خوشمزه را می توانید به شکل توپ های کوچک درآورده و در یخچال نگهداری کنید. این تنقلات سریع می توانند جایگزینی خوب برای نیش های انرژی سنتی باشند و با انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنید.

نان تست صبحانه با لمسی از گرانولا

صبحانه بهترین وعده ی غذایی روز است و افزودن گرانولا می تواند به طعم و مغذی تر شدن آن کمک کند. برای تهیه نان تست صبحانه با گرانولا، به راحتی می توانید این روش را اجرا کنید: نان تست را با لایه ای نازک از آجیل یا کره دانه تاپ کنید. سپس توت فرنگی یا موز ورقه ای را روی آن قرار داده و به مقداری عسل تزئین کنید. در نهایت، با گرانولا تزئین کنید تا تجربه ای جدید و لذت بخش از نان تست صبحانه داشته باشید. با این تغییرات کوچک و جذاب، غذاهای خود را به یک تجربه متفاوت و هیجان انگیز تبدیل کنید و از لذت خوردن غذاهای مغذی را در تمام وعده های غذایی تجربه کنید!

تفاوت گرانولا و گرانولابار چیست؟

گاهی اوقات افراد گرانولا و گرانولا بار را با هم اشتباه می گیرند. با اینکه این دو خیلی به هم شباهت زیادی دارند، ولی کاملا یکسان نیستند. گرانولا از نظر ویتامین B12، ویتامین B6، فولات، ویتامین B2، ویتامین B3 و ویتامین D غنی تر از گرانولابار است. در ضمن، از لحاظ ظاهر نیز با یکدیگر تفاوت دارند. زیرا گرانولا بار با استفاده از عسل و شربت افرا، حالت چسبندگی دارد و شل نیست و به شکل میله مانند دیده می شود. ولی گرانولا به هم چسبیده نیست و مواد تشکیل دهنده آن از یکدیگر جدا هستند.

مواد تشکیل دهنده گرانولا بار

در گرانولا بار از جو و غلات به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند. علاوه بر این، برخی افراد تولید برای بالا بردن ارزش غذایی گرانولا بار، دانه های کتان نیز به آن اضافه می کنند. برای دادن طعم بیشتر می توانید میوه های خشک هم به کار ببرید و این میوه ها طعم گرانولا بار را فوق العاده می کند. گیلاس خشک، کرنبری خشک، تکه های نارگیل، یا بادام زمینی جزو خوشمزه ترین میوه ها و آجیل هایی هستند که در گرانولا بار استفاده می شود. همچنین برای شیرین تر کردن مواد و افزایش چسبندگی، کره بادام زمینی و عسل را هم به مواد اصلی اضافه می کنند. اگرچه گرانولابار خانگی معمولا سالم است، ولی افزودن موادی مثل آب نبات یا شکر می تواند آن را مضر کند. بنابراین پیشنهاد می شود از موادی که شکر دارند کمتر استفاده کنید. چنانچه می خواهید خوراکی شما جذاب تر به نظر برسد، روی آن را با کمی شکلات تلخ تزئین کنید.

کالری، انرژی و ارزش غذایی گرانولا بار

گرانولا بار کالری زیادی دارد و همچنین سرشار از پروتئین، فیبر و ریزمغذی ها است. به طور خاص گارانولا بار شامل آهن، منیزیم، روی، مس، سلنیوم، ویتامین های B و ویتامین E می شود. با این حال، مشخصات غذایی آن بسته به ترکیبات خاص مورد استفاده متفاوت است. جدول زیر ارزش غذایی گرانولابار کم چرب را نشان می دهد:

نصف فنجان
195 کیلو کالری
• پروتئین: 4٫4 گرم
• چربی: 2٫9 گرم
• کربوهیدرات: 40٫5 گرم
• فیبر: 3٫5 گرم
• شکر: 14٫2 گرم

دکمه بازگشت به بالا