عمومیبرترین های کسب وکار ایرانی

مزایای محافظ برق در نگهداری تلویزیون

حفاظت سیستم های قدرت شاخه ای از مهندسی برق است که به حفاظت از سیستم های قدرت الکتریکی در برابر خطاها از طریق جدا کردن قطعات معیوب از بقیه شبکه الکتریکی می پردازد. هدف یک طرح حفاظتی پایدار نگه داشتن سیستم قدرت با جداسازی تنها اجزایی است که در معرض خطا هستند، در حالی که تا حد امکان شبکه را در حال کار می گذارند. دستگاه هایی که برای محافظت از سیستم های قدرت در برابر خطا استفاده می شوند، دستگاه های حفاظتی نامیده می شوند.

اگر تا به حال جستجوی زیادی را در رابطه با بهترین مرکز تعمیر تلویزیون در اصفهان انجام داده بودید و نتیجه ای عایدتان نشده بود؛ حالا با کاردرست، تمام راه را رفته اید.

محافظ برق یکی از این دستگاه های حفاظتی است که از آسیب و خطرات احتمالی که برای لوازم الکتریکی رقم میخورد جلوگیری می کند.
سیستم های حفاظت از برق دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که از نام آن پیداست: آنها از تجهیزات شما در برابر اثرات نوسانات برق و قطع برق محافظت می کنند. به طور خاص، نوسانات برق و جهش ها می تواند به تجهیزات کامپیوتری آسیب برساند و از دست دادن برق می تواند منجر به از دست رفتن داده ها شود.

راهنمای انتخاب یک محافظ برق خوب

محافظ برق، یکی از انواع  تجهیزات مهم و کاربردی هستند. که این دستگاه در صنعت برق اهمیت بسیار زیادی دارد. محافظ برق، همانگونه که از نامش پیداست، یک نوع وسیله حفاظتی برای محافظت از لوازم الکتریکی می باشد. مزایا محافظ برق بسیار زیاد است و با توجه به اینکه که در مسیر ورودی برق قرار خواهد می گیرد. چنانچه زمانی که شما برای بسیاری از استفاده می کنید. و تحت شرایط مختلفی ولتاژ یا آمپر وسیله به شدت افزایش یابد، قطعا وسیله برقی شما آسیب می بیند.

این وسیله با در نظر گرفتن بسیاری از استانداردهای بین المللی و نوع وسیله کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع محافظ برقی که در مسیر ورود جریان برق برای محافظت از وسایل الکتریکی به کار می رود. متناسب با مشخصات دستگاه ساخته می شود. اگر بخواهیم به صورت واضح درباره این محصول توضیحاتی را ارائه دهیم باید گفت که، برای هر نوع وسیله الکتریکی و متناسب با مشخصات و نیاز آن محافظ برق را طراحی می کنند. در ادامه مقاله با بیشتر آشنا خواهیم شد.n

چگونگی عملکرد محافظ برق

پارامترهایی که برای ساخت یک محافظ برق مناسب در نظر می گیرند شامل محدوده کارکرد دستگاه، میزان ولتاژ و حتی آمپر آن است. تا هیچگونه حساسیت و شوکی هنگام نوسانات رخ ندهد. ناگفته نماند که مزایا محافظ برق بسیار زیاد است. و چیزی فراتر از آن می باشد که بخواهیم در چند خط آن را بگنجانیم.

چرا که تجهیزاتی چون محافظ برق به عنوان یک وسیله پر کاربرد با توجه به استانداردها به منظور حفظ ایمنی استفاده می شوند. محافظ برق با توجه به نوع کاربردی که برای وسایل الکتریکی مختلف دارد، تقسیم بندی می شود. و برای هر دسته مشخصات خاصی ارائه خواهد شد. بسیاری از افراد، محافظ برق را با سه راهی اشتباه می گیرند. اما کاربرد این دو کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد، ناگفته نماند که محافظ برق هم نقش محافظ ک هم نقش سه راهی را ایفا می کند.

بررسی مهم ترین مزایا محافظ برق

محافظ برق، جزو تجهیزات و لوازم الکتریکی بسیار کاربردی است. که نقش مهمی را در صنعت برق ایفا می کند.  همه ما در طول شبانه روز برای انجام بسیاری از کارهای خود و همچنین راحتی و سهولت بسیاری از امور از لوازم الکتریکی استفاده می کنیم. این تجهیزات و دستگاه ها می تواند شامل، یخچال، تلوزیون، ، پکیج، کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و… باشد. که برخی به صورت دائم و برخی نیز گاه گاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

از طرفی با توجه به مشکلاتی چون رعد و برق، مشکلات اتصال، خطای اتصال و… ممکن است جریان برق دچار نوسان شود. این نوسان شدید که همان افزایش و کاهش شدید جریان برق می باشد. قطعا به تمام لوازم الکتریکی متصل به برق صدمه وارد می کند. چرا که هر دستگاهی تنها قادر به تحمل میزان ولتاژ مشخصی است که خارج از این محدوده برای تجهیزات مضر خواهد بود

ایمنی در تمام صنایع به ویژه صنعت برق بسیار حائز اهمیت می باشد. و چه بسا اینکه ما با برق سر و کار داریم. در صنعت برق با پیشرفت تکنولوژی از انواع روش ها و تجهیزات خاص و پیشرفته ای به منظور حفظ این ایمنی استفاده می کنند. محافظ برق نیز جزو یکی از مهمترین لوازمی است. که در حوزه برق برای پیشگیری بسیاری از خطرات و صدمات احتمالی به کار می رود. شاید بسیاری از مردم، تاکنون دلیل استفاده از محافظ برق را به خوبی درک نکرده باشند. و یا به خوبی از مزایا محافظ برق مطلع نیستند.

از نظر مهندسین و متخصصین صنعت برق، این استفاده از این دستگاه یک امر بسیار ضروری می باشد که ایمنی تجهیزات الکتریکی را برقرار می کند. یکی از مهمترین مزایا محافظ برق می تواند محافظت دستگاه های الکتریکی در برابر افزایش فشار برق باشد.

چرا استفاده از محافظ برق

محافظ برق بهترین دستگاه کنترل و حفاظت از لوازم الکتریکی در برابر اضافه بار و نوسانات برق می باشد. زمانی که قسمت هایی از لوازم  الکتریکی که باید پتانسیل پایینی دریافت کنند اما تحت شرایطی با انرژی پتانسیل الکتریکی بالایی مواجه می شوند. نیز این دستگاه شروع به کار می کند. تا لوازم برقی دچار آسیب نشوند. ناگفته نماند که معمولا میزان ولتاژ حد معمول حداقل 3 نانو ثانیه است. و اگر این رقم بالاتر از حد معمول باشد موج یا شوک الکتریکی با دستگاه وارد می شود.

این محافظ ها با چنین قابلیتی طراحی شده اند که به راحتی ولتاژ اضافی را در مدار جاری تشخیص دهند. و میزان برق اضافی را در کمترین زمان ممکن به سیم متصل به زمین هدایت نمایند. ناگفته نماند که استفاده از محافظ برق برای تمامی تجهیزات الکتریکی نیاز نیست، بلکه دستگاهی که دارای حساسیت و قیمت بالایی هستند.

از دیگر مزایا محافظ برق مناسب بودن قیمت آن است. که مورد توجه اکثر کاربران قرار دارد. این محصول مزیت های بسیار زیادی دارد. که از مهمترین مزایا محافظ برق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک  محافظ برق استاندارد به راحتی میزان ولتاژ اضافی برق را شناسایی می کند. و می تواند به راحتی میزان برق یا بار اضافی جاری در مدار که به دستگاه آسیب می رساند. توسط سیم مخصوصی به زمین هدایت کند.
  • محافظ برق نقش یک چند راهی را ایفا می کند. که اما استانداردهای بسیاری در طراحی آن ها جهت حفظ ایمنی به کار رفته است.
  • محافظ برق باکیفیت قابلیت ساماندهی کردن سیم های اضافی را دارد. که این مرتب کردن سیم  ها فضای محیط را مرتب و زیباتر می کند.
  • سالم  ماندن دستگاه های الکتریکی نظیر یخچال، تلوزیون، لپ تاپ، رایانه و … از حمله ناگهانی شوک و نوسانات الکتریکی که از آن ها استفاده می کنیم. با توجه به این محافظت طول عمر دستگاه های الکتریکی مورد استفاده نیز افزایش پیدا می کند.

مزایا محافظ برق

شرایط استفاده از محافظ برق

محافظ برق، نوسانات برق را به طور کلی از بین می برد. تا وسیله شما از جریان اضافه بار و شوک های الکتریکی در امان باشد. کاهش شدید ولتاژ و یا افزایش آن هر دو باعث آسیب رسیدن به تجهیزات الکتریکی می شود. و وسایلی چون  محافظ برق در این زمینه نقش آفرینی می کنند. از مزایا محافظ برق نیز همین محافظت از لوازم الکتریکی می باشد. و ناگفته نماند که این  محافظ ها با توجه به نوع وسیله ای که به کار می روند دارای انواع مختلفی است.

یک  محافظ برق درجه یک باید، جنس بدنه آن از جنس پلاستیک باکیفیت است. و در برابر تمام شرایط اعم  از رطوبت، حرارت و …. باشد. همچنین محافظ برقی که استفاده می کنید باید بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شود . برای تولید هر نوع کلید محافظ جانی باید حتما به بازدهی و کاهش مصرف انرژی دستگاه ها توجه کرد. اما با شرایط استفاده از کلید محافظ جان آشنا هستید؟

یک  کلید محافظ جان مناسب، کلیدی است که باید بر اساس استانداردهای دستگاه مورد نظر و با در نظر گرفتن ولتاژ دستگاه تهیه شود.

  • توجه کنید که دمای کاری کلیدها که از آن ها جهت قطع جریان نشتی متناوب استفاده می کنند. باید از 25- تا 40- درجه سلسیوس با قدرت اتصال کوتاه 6 تا 25 کیلو آمپر باشد.
  • اگر می خواهید تمام کلیدها و مدار مصرفی شما در مقابل اتصال کوتاه و اضافه بار پشتیبانی شود باید از کلید محافظ برق استفاده کنید. حال اینکه این ایمنی و پشتیبانی زمانی برقرار می گردد که شما با رعایت نکات موجود در کاتالوگ از دستگاه استفاده نمایید.
  • توجه داشته باشید که از کلیدهای مشترکین تکفاز مصرف خانگی باید به صورت دو پـل که شامل فـاز + نـول می باشد، استفاده کرد. اما کلیدهای مناسب مشترکین سه فـاز که برای مصارف صنعتی هستند باید چهار پل باشند که با نول یا بدون نول خواهد بود.
دکمه بازگشت به بالا