قیمت بلیط هواپیما از آلمان به ایران

پرواز به ایران: سفری پر از خاطره و حس نوستالژی

همیشه به ایران فکر می کردم. به کوچه پس کوچه های قدیمی اصفهان به عطر نان تازه در بازارهای سنتی تهران به دریای نیلگون خلیج فارس و به صمیمیت مردم این سرزمین. یک حس نوستالژی عمیق وجودم رو پر کرده بود حس دلتنگی برای ریشه ها برای فرهنگ و برای سرزمینی که در قلبم جای داشت.

تصمیم گرفتم به ایران سفر کنم. این تصمیم با هزاران "اما" و "اگر" همراه بود. اولین و بزرگ ترین سوال قیمت بلیط هواپیما بود. قیمت های متفاوتی در سایت های مختلف می دیدم. از قیمت های به ظاهر ارزان تا قیمت های نجومی!

یک جستجوی عمیق در دنیای وب مرا به سایت های معتبر و به روز مثل Skyscanner Kayak Momondo و Google Flights رساند. با این سایت ها می توانستم پروازهای مختلف از آلمان به ایران را با هم مقایسه کنم و با توجه به زمان نوع پرواز و شرکت هواپیمایی بهترین گزینه را انتخاب کنم.

سفر به ایران: پر از شور و هیجان

بعد از مقایسه های طولانی بالاخره بلیط هواپیما را از وب سایت فلای دوبی رزرو کردم. بلیط پرواز مستقیم از فرانکفورت به تهران بود که حدود ۷۰۰ یورو قیمت داشت. با توجه به قیمت های بلیط در آن زمان این گزینه برای من بسیار مناسب بود.

شروع سفر مثل یک رویای رنگارنگ بود. حس شور و هیجان مثل جرقه ای در وجودم شعله ور شده بود. از فرانکفورت سوار بر هواپیمایی Flydubai سفری حدود چهار ساعته را به تهران تجربه کردم.

منظره ای از آسمان

هر لحظه از پرواز مثل یک نقاشی بود. در آسمان آبی ابرها مثل تکه هایی از پنبه سفید رها شده بودند و خورشید با اشعه طلایی اش در دل این نقاشی می درخشید. این منظره بی نظیر حس خوشحالی و آرامش را به من هدیه می داد.

در طول پرواز به مهمان داری که با لبخند گرم و مهربانی اش از مسافران استقبال می کرد توجه کردم. او با حوصله تمام به سوالاتم پاسخ داد و اطلاعات مفید و جالبی درباره ایران در اختیارم گذاشت.

رسیدن به تهران: میدان آزادی و خیابان های پایتخت

بعد از پروازی دلچسب بالاخره به فرودگاه امام خمینی تهران رسیدم. اولین چیزی که توجهم را به خود جلب کرد حجم مسافرانی بود که به شوق دیدن خانواده و آشنایان به استقبال هم آمده بودند.

از فرودگاه با ماشین به میدان آزادی رفتم. این میدان نماد شهر تهران و یکی از زیباترین میدان های ایران است. هوای تهران با وجود آلودگی هوا برای من که چند سال بود از ایران دور بودم عطر نوید آمیز و آشنایی داشت.

پیاده شدم و در خیابان های تهران قدم زدم. خیابان های پایتخت پر از انرژی و شور زندگی بود. ماشین ها با سرعت در حرکت بودند مردم با سرعتی باورنکردنی در پیاده روها در حال قدم زدن بودند و صدای ترافیک و شلوغی با تمام وجودش وجودم را پر کرده بود.

کاشان: شهر گل و عطر ریحان

بعد از چند روزی سفر به تهران عازم کاشان شدم. کاشان شهری که در تاریخ و فرهنگ ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهر کاشان به شهر گل و عطر ریحان معروف است. باغ های گل و گیاه و فضای سرسبز و زیبا این شهر را به یک بهشت روی زمین تبدیل کرده است. عطر گل های محمدی و ریحان در هر گوشه و کنار این شهر احساس آرامش و شادابی را به من هدیه می داد.

در باغ های گل کاشان با انواع گل و گیاهان آشنا شدم. در این باغ ها گل های محمدی گل های رز گل های سنبل گل های لاله گل های یاس و گل های بنفشه با رنگ های زیبا و عطرهای فریبنده شان چشمان من را مفتون کرده بودند.

بعد از بازدید از باغ های گل به خانه های تاریخی کاشان رفتم. خانه های تاریخی کاشان با معماری منحصر به فرد و زیبایی سفر من را به گذشته برده بودند.

خانه های تاریخی با حیاط های خلوت و حوض های زیبا با دیوارهایی که به صورت آجر کاری تزیین شده بودند نمونه بارزی از معماری دوران صفویه و قاجار بودند. در داخل این خانه ها به تزئینات خاص و حکاکی های زیبا که در آن زمان به کار رفته بود توجه کردم.

در کاشان به مزار "بابا طاهر عریان" شاعر نامدار و عارف ایرانی سر زدم. مزار او در کنار بقعه "شاه ابوالفضل " از مکان های زیارت و توریستی کاشان محسوب می شود.

شیراز: شهر شعر و عشق

بعد از کاشان به شیراز شهر شعر و عشق سفر کردم. شیراز از زیباترین شهرهای ایران است که با باغ های سرسبز کوه های مغرور و آثار تاریخی زیبا به شهر عشق و عرفان معروف است.

اولین مکانی که در شیراز به دیدنش رفتم باغ "ارم" بود. این باغ یکی از زیباترین باغ های ایران است که با هندسه منحصر به فرد حوض های زیبا گل و گیاهان رنگارنگ و فضای سرسبز مشتاقان زیبایی را مفتون خود می کند.

بعد از بازدید از باغ "ارم" به مقبره حافظ شاعر نامدار ایرانی رفتم. مقبره حافظ در محل خاک سپاری او در یکی از زیباترین باغ های شیراز قرار دارد. این مکان هر ساله میزبان هزاران نفر از علاقه مندان به شعر حافظ است که برای زیارت و خواندن اشعار او به این مکان سر می زنند.

در شیراز از "باغ "جهان نما" "مسجد "نصر " و "کاخ "ارگ " نیز بازدید کردم. هر کدام از این مکان ها با معماری زیبا و منحصر به فرد خود حس تعجب و شگفتی را در من ایجاد کرده بودند.

در شیراز به "موزه "پارسه" نیز رفتم. این موزه تاریخ و فرهنگ تمدن هخامنشی را به نمایش می گذارد و از جمله جاذبه های تاریخی و فرهنگی مهم شیراز محسوب می شود.

یزد: شهر خشت و گل

آخرین مقصد من در ایران یزد شهری در کویر مرکز ایران بود. یزد شهری با تاریخ و فرهنگ غنی معماری منحصر به فرد و مردم مهربان و صمیمی از جمله زیباترین شهرهای ایران محسوب می شود.

یزد به شهر خشت و گل معروف است. خانه های یزد با خشت و گل ساخته شده اند و معماری آنها نشان دهنده هوش و خلاقیت مردم یزد در گذشته است.

در یزد به "موزه آب " "خانه "لاری ها" "برج مِلک " و "مسجد "جامع" رفتم. هر کدام از این مکان ها نمونه بارزی از معماری منحصر به فرد یزد و تاریخ و فرهنگ غنی این شهر بودند.

در یزد به "بادگیرها" که برای خنک کردن خانه ها در تابستان های گرم یزد ساخته شده بودند توجه کردم. بادگیرها نمونه بارزی از خلاقیت و هوش مردم یزد در گذشته برای ساخت خانه ها و ساختمان ها با استفاده از منابع طبیعی و آب و هوا بودند.

در یزد "آتشکده زرتشتیان " نیز از مکان های دیدنی این شهر محسوب می شود. آتشکده مکانی مذهبی برای زرتشتیان است که در یزد از اهمیت بالایی برخوردار است.

در یزد به "موزه "ملی " نیز رفتم. این موزه شامل آثار تاریخی و فرهنگی مهم یزد است که به نمایش گذاشته شده اند و از جمله مکان های دیدنی و مهم این شهر محسوب می شود.

بازگشت به آلمان: خاطره ای شیرین و فراموش نشدنی

بعد از چند هفته سفر به ایران با خاطراتی شیرین و فراموش نشدنی به آلمان بازگشتم. سفر من به ایران پر از شور و هیجان و تجربیات جدید و فراموش نشدنی بود.

سفر به ایران برای من مثل یک رویای رنگارنگ بود که با تمام وجودم هر لحظه اش را در ذهنم حفظ کردم. سفر من به ایران موجب شناخت بیشتر من از فرهنگ و تاریخ این سرزمین و احساس نوستالژی و اتصال به ریشه هام شد.

نکات مهم برای سفر به ایران

برای سفر به ایران نکاتی را باید به طور جدی در نظر بگیرید:

  • ویزای ایران : قبل از سفر به ایران باید برای گرفتن ویزا اقدام کنید.
  • لباس : در ایران به خصوص در مکان های مذهبی لباس پوشیدن با حجاب ضروری است.
  • پول : واحد پول ایران ریال است.
  • زبان : زبان رسمی ایران فارسی است.
  • غذا : غذاهای ایرانی طعم و بو و رنگ بسیار خاصی دارند.
  • امنیت : ایران کشوری امن و با مردم مهربان است.
  • تلفن : سیم کارت ایران برای ارتباط با خانواده و دوستان ضروری است.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به ایران چه زمانی است ؟

بهترین زمان برای سفر به ایران به فصل و منطقه ای که می خواهید سفر کنید بستگی دارد. در کل فصل بهار و پاییز برای سفر به ایران مناسب است.

2. چه چیزهایی را در ایران باید دیدن کرد ؟

ایران کشور پر از جاذبه های تاریخی فرهنگی طبیعی و زیبا است. در ایران می توانید از آثار تاریخی مکان های مذهبی باغ ها کوه ها دریاها و بیابان ها بازدید کنید.

3. هزینه سفر به ایران چقدر است ؟

هزینه سفر به ایران بسته به مدت سفر نوع اقامت نوع پرواز و میزان خرجی شما متفاوت است.

نتیجه گیری

سفر من به ایران پر از خاطرات شیرین و فراموش نشدنی بود. من به ریشه هایم به فرهنگ و تاریخ این سرزمین اتصال بیشتری پیدا کردم. این سفر به من احساس غرور و افتخار از بودن ایرانی را هدیه داد.

اگر شما نیز به ایران فکر می کنید نگران هزینه بلیط هواپیما نباشید. با استفاده از سایت های معتبر می توانید با قیمت های مناسب بلیط پرواز به ایران را رزرو کنید.

دکمه بازگشت به بالا