بلیط هواپیما ایروان به تهران

ایروان به تهران پروازی به قلب دو فرهنگ

همیشه به این فکر می کردم که چه حسی داره وقتی از یه شهر مدرن و پر جنب و جوش مثل ایروان با تمام اون رنگ و لعابش و کوچه پس کوچه های پر رمز و رازش سوار هواپیما میشی و به سمت تهران پایتخت سرزمین مادری پرواز میکنی.

همیشه تصور می کردم که تهران یه عالمه خاطره و حس نوستالژیک برام داره یه حس خاص یه احساس آشنایی که از یه شهر دیگه به وجود نمیاد. بالاخره تصمیمم رو گرفتم. یه بلیط ایروان به تهران گرفتم و با یه قلب پر از شور و اشتیاق به سمت فرودگاه رفتم.

لحظه پرواز: از سرزمین کوهستانی به دل تاریخ

تو فرودگاه ایروان هوا خنک و دلچسب بود یه نسیم ملایم به صورتم می خورد و از یه جای دور بوی نان تازه به مشامم می رسید. با خودم فکر می کردم که اینجا دیگه یه شهر غریبه نیست یه جاییه که تو خاطرات من جا داره.

سوار هواپیما که شدم یه حس عجیبی بهم دست داد یه حس مخلوط از شوق نوستالژی و ترس. به بالای سر نگاه کردم کوه آرارات با اون قله برفی همیشه در ذهنم جلوه گر بود. خاطرات خاطرات و خاطرات…

هواپیما با سرعت به سمت تهران حرکت کرد. به اتفاق من مسافر کنارم هم یه ایرانی بود. با هم حرف زدیم. از زندگی در ایروان گفت و از دلتنگی برای خانواده و دوستاش. گفت که این بار برای دیدار با پدرش به تهران رفته. من هم از تجربه مسافرت به ایروان گفتم و از تجاوب و محبت مردمش گفتم.

تهران شهر خاطره ها و غرق در هیاهو

وقتی هواپیما در فرودگاه تهران نشست یه حس آشنایی و عجیب به من دست داد. انگار یه قسمتی از من به این شهر تعلق داشت. با صدای ماشین ها و شلوغی و بوی دود و غبار تهران به من خوش آمد گفت.

تهران یه شهر پر از انرژی و هیجان بود. در همان لحظه اول حس مخلوطی از ناآشنایی و آشنایی در من شروع به جوش و خروش کرد.

پیاده روی در خاطرات

تو تهران خاطره ها مثل باران بر من ریخت. از خیابان های قدیمی و كوچه های باريك و پر پیچ و خم از خانه پدربزرگ و مادربزرگم از بوی نان گرم و صداي موزيك خاطره انگيز در كوچه پس كوچه های تهران.

با دوست قدیمی خودم تو تهران دیدار کردم. با هم از كوچه پس كوچه ها و پارک ها و میدان ها گشتيم. تو هر کجا خاطره ای از گذشته با هم به اشتراک گذاشتیم.

کافه ها و رستوران ها در تهران

تو تهران کافه و رستوران زیادی وجود داره و این یه مزیت عظیم برا این شهریه. طیف وسیع غذا و کافی ها منو شگفت زده کرد. از کافی شاپ های مدرن و لوکس تا کافه های کوچک و دنج هر کجا یه مزه و فضایی خاص وجود داشت.

حرف آخر : تهران یه ماجرا

من با دل پری و با یه آرزو برای بازگشت به تهران از این شهر خداحافظی کردم. تهران یه شهر پر از انرژی و هیجان بود یه شهر با خاطرات زیاد یه شهر که با هر بار بازدید حس جدیدی رو به من هدیه می داد.

نکات مهم برای سفر به ایروان و تهران

  • ویزای ایروان: ویزای ایروان برای ایرانی ها با گذرنامه معمولی به صورت online و بدون نیاز به مراجعه به سفارت قابل اخذ است.
  • واحد پول: واحد پول ایروان درام ارمنستان است. واحد پول تهران ریال است.
  • زبان: زبان ایروان ارمنی است. زبان تهران فارسی است.
  • خوراکی ها: در ایروان حتما دلمه کباب و نان لاواش را چش کنید. در تهران هم غذا های سنتی ایرانی مثل کباب چلو کباب قرمه سبزی و اش را فراموش نکنید.
  • هزینه سفر: هزینه سفر به ایروان و تهران بستگی به فصل نوع هتل نوع پرواز و نوع گشتی که انتخاب می کنید متفاوت است.
  • بهترین فصل سفر: بهترین فصل سفر به ایروان و تهران فصل بهار و پاییز است.
  • حمل و نقل: در ایروان مترو و اتوبوس حمل و نقل عمومی خوب و ارزانی است. در تهران مترو اتوبوس و تاکسی بهترین گزینه ها برای حمل و نقل هستند.
  • امنیت: ایروان و تهران شهرهای امن و آرام هستند.
  • نکات مهم: حتما قبل از سفر اطلاعات کافی در مورد visa هزینه حمل و نقل و اقامت را جمع آوری کنید.

پرسش و پاسخ

1. چه زبان هایی در ایروان و تهران استفاده می شود؟
زبان ملی ایروان ارمنی و زبان ملی تهران فارسی است. البته در هر دو شهر زبان انگلیسی نیز به طور وسیع استفاده می شود.

2. آیا ایروان و تهران شهرهای گران هستند؟
هزینه زندگی در ایروان و تهران با هم تفاوت داره اما هر دو شهر مناسب برای سفر هستند. هزینه اقامت غذا و حمل و نقل در ایروان کمتر از تهران است.

3. بهترین جاذبه های توریستی ایروان و تهران کجا هستند؟

در ایروان میدان جمهوری کلیسای سنت گريگور illuminator موزه تاریخ ارمنستان و موزه مترو از جمله جاذبه های توریستی مهم هستند. در تهران نیز کاخ گلستان میدان آزادی برج میلاد موزه ملی ایران و موزه جواهر از جاذبه های توریستی مهم هستند.

در کل سفر به ایروان و تهران تجربه ای فراموش نشدنی است.

با این مسافرت شما به دو فرهنگ دو تاریخ دو جغرافیا و دو نوع زندگی متفاوت سفر می کنید.

دکمه بازگشت به بالا