بلیط قطار تهران یزد

تهران به یزد با قطار: سفری به دل کویر با عطر تاریخ و نسیم یاس

همیشه یه حس عجیبی نسبت به قطار داشتم یه حس آرامش یه حس سفر یه حس باغیرت بودن نسبت به تمام مسیری که طی میشه از خاک تا آسمان از شهر تا بیابان از حالت عادی تا رسیدن به مقصد.

یادم میاد چقدر دوست داشتم با قطار سفر کنم بخصوص به شهر یزد شهری با تاریخ کهن معماری زیبا و هوای خنک کویری. و این بار می خواستم این رویا رو به واقعیت تبدیل کنم با قطار به یزد سفر کنم و با چشم خودم زیبایی و جذابیت این شهر رو تجربه کنم.

سفر با قطار تهران به یزد توصیف حسی از سفری رومانتیک

قطار با صدای خاص و آرامش بخش خودش به راه افتاد از میان دشت و کوه و شهر عبور کرد و من در تمام این مسیر با چشم باز به منظره خیره شدم. با هر لحظه که می گذشت منظره تغییر می کرد و من در این تغییر با تمام وجودم حس می کردم.

صبح که شد خورشید از لای پرده قطار به چشمم خورد و حس جدیدی رو در من ایجاد کرد حس شروع یه روز جدید حس نزدیکی به مقصد حس انرژی و شوق به کشف یه شهر جدید.

از پنجره قطار کوه های خشک و خشن کوه های خراسان رو دیدم کوه های طبیعی که با رنگ خاک رنگ آمیزی شده بودن و در پایین این کوه ها مزارع سبز و خرمی رو مشاهده کردم که با آب و خاک و عشق و زحمت کشاورزان سبز شده بودن.

کویری و آرامش بخش

به تدریج که به یزد نزدیک می شدیم منظره تغییر می کرد کوه های کویری با رنگ های گرم و طلایی و خاک های قرمز و خشک خودشون رو نمایان کردن و در میان این کوه ها دشت های بی پایان و خشک و آرام و بی صدا رو مشاهده کردم که با هوای خنک و آرامش بخش کویر حس خاصی رو در من ایجاد می کردن.

در این مسیر با خودم فکر می کردم که این خشک و بی آب و علف بودن چقدر زیبا و قشنگ هست و این آرامش و سکوت چقدر در مقابل شلوغی و سر و صدای شهر ارزشمند هست.

و در تمام این فکرها من با تمام وجودم از هوای تمیز و آرامش بخش کویر لذت می بردم.

یزد شهری با تاریخ و فرهنگ غنی

قطار در حوالی ظهر به ایستگاه یزد رسید و من با قدم های بلند و شاد از قطار پیاده شدم و با هوای خنک و مطبوع یزد مواجه شدم که با آرامش و سکوتی که داشت در مقابل گرمای تهران یه هدیه خاص به من ارائه می داد.

یزد شهری با تاریخ و فرهنگ غنی هست شهری با معماری زیبا و منحصر به فرد و مردم مهربان و مهمان نواز شهری که با سفر به اون میشه با تاریخ و فرهنگ ایران بیشتر آشنا شد.

در یزد من به مکان های زیادی سفر کردم از میدان آتش و مسجد جامع و باغ دولت آباد و خانه حاج حسین علی خانی و …. که هر کدوم از این مکان ها با تاریخ و معماری منحصر به فرد خودشون منو به خودشون مجبور کردن و به من حس شگفتی و اعجاب رو هدیه دادن.

سفری به دل تاریخ

در یزد من با آداب و رسوم مردم این شهر و با غذاهای محلی و شیرینی های سنتی این شهر بیشتر آشنا شدم و من با هر چیز جدیدی که در یزد تجربه کردم به این شهر بیشتر علاقه مند شدم.

یزد شهری با طعم تاریخ هست شهری با عطر گل یاس و هوای آرامش بخش و کویری و من با تمام وجودم از این شهر لذت بردم و من مطمئنم که باز هم به این شهر سفر خواهم کرد.

توصیه ها و نکات عملی برای سفر با قطار تهران به یزد

  • بهترین زمان برای سفر به یزد فصل بهار و پاییز هست و در این زمان هوا خنک و مطبوع هست.
  • برای سفر با قطار به یزد باید بلیط خودتون رو از سایت ایران راه آهن یا از آژانس های مسافرتی رزرو کنید.
  • در ایستگاه یزد و یا در شهر یزد می تونید با خودروی کرایه ای یا اتوبوس یا تاکسی به مکان های مختلف شهر سفر کنید.
  • در یزد مکان های زیادی برای اقامت وجود داره از هتل های لوکس تا هتل های ساده و با قیمت مناسب.
  • غذاهای محلی یزد خیلی خوشمزه هستن مثل باقلا قوتی و کوفته یزد و شیره و مُردُق و …..

نکات منحصر به فرد برای سفر به یزد

  • با خودتون شال یا روسری ببرید چون در برخی مکان ها مثل مساجد و حرم های مقدس برای ورود زنان پوشش سر ضروری هست.
  • در یزد به دلیل کویری بودن هوا آب زیادی بنوشید و از نمک و ادویه در غذاهای تون کمتر استفاده کنید.
  • لباس های گشاد و نخی برای سفر به یزد بپوشید و از پوشیدن لباس های تنگ و سنگین خودداری کنید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر با قطار به یزد چه زمانی هست؟

بهترین زمان برای سفر به یزد فصل بهار و پاییز هست که هوا خنک و مطبوع هست و برای گردش در شهر مناسب هست.

2. هزینه سفر با قطار تهران به یزد چقدر هست؟

هزینه سفر با قطار تهران به یزد بستگی به نوع قطار و کلاس آن و همچنین زمان سفر دارد. اما به طور متوسط هزینه سفر با قطار در حدود 300.000 تومان هست.

3. آیا در شهر یزد مکان های تفریحی و گردشگری وجود داره؟

بله یزد شهری غنی از جاذبه های گردشگری هست و مکان های بسیار زیادی برای دیدنی وجود داره مثل میدان آتش و مسجد جامع و باغ دولت آباد و خانه حاج حسین علی خانی و …..

نتیجه گیری

سفر با قطار تهران به یزد تجربه جدیدی برای من بود تجربه ای که با آرامش و زیبایی خودش منو به خودش مجبور کرد و من با تمام وجودم از این سفر لذت بردم.

یزد شهری با تاریخ و فرهنگ غنی معماری زیبا و مردم مهربان و مهمان نواز هست و من به تمامی کسانی که دنبال یه سفر آرام و زیبا و فراموش نشدنی هستن سفر با قطار تهران به یزد رو پیشنهاد می کنم.

دکمه بازگشت به بالا