اقامتگاه بوم گردی قشم

اقامتگاه بوم گردی قشم: سفری به دل طبیعت و فرهنگ

یه بار دیگه داشتم تو اینستاگرام گشت و گذار می کردم که یه عکس از یه اقامتگاه بوم گردی در قشم توجهم رو جلب کرد. یه عمارت قدیمی با حیاطی پر از گل و درخت یه میز چوبی پر از غذاهای محلی و یه عالمه آدم خوشحال که مشغول خنده و صحبت بودن. یه حس عجیبی به من دست داد یه حس دلتنگی برای یه سفر متفاوت یه سفر به دل طبیعت و فرهنگ. همین شد که تصمیم گرفتم برای سفر بعدی م مقصد رو اقامتگاه های بوم گردی قشم انتخاب کنم.

دنیای رنگارنگ بوم گردی در قشم

قشم با همه زیبایی هاش همیشه یه مقصد جذاب برای مسافران بوده ولی این بار قرار بود تجربه ای متفاوت داشته باشم. من از یه اقامتگاه بوم گردی در روستای "طبل" انتخاب کردم. این روستا با معماری سنتی کوچه های باریک و مردمان خونگرمش یه دنیای دیگه بود. حس می کردم از همه دغدغه ها و هیاهوی زندگی شهری دور شدم و یه حس آرامش عجیب به من دست داده بود.

شب اول: آشنایی با طعم ها و آداب و رسوم

اولین شب که رسیدم میزبانان با یه چایی دارچین خوش عطر و یه بشقاب حلوای محلی از من استقبال کردن. همون لحظه بود که حس کردم به یه خانواده جدید پیوستم. شب رو با گوش دادن به داستان ها و قصه های قدیمی روستایی ها در کنار آتش روشن در حیاط گذروندم و با لذت از غذاهای محلی مثل ماهی شور و قلیه ماهی لذت بردم.

گشت و گذار در طبیعت بکر

صبح که از خواب بیدار شدم یه صبح دلنشین با صدای پرندگان و نسیم خنک به استقبال من اومده بود. بعد از صبحانه ای خوشمزه که از نان محلی و عسل طبیعی تشکیل شده بود راهی جنگل حرا شدم. این جنگل با درختان ماندرو و جزر و مد های شگفت انگیز یه جاذبه منحصر به فرد در قشم هست.

غروب رویایی و تجربه صید ماهی

غروب که شد با قایق به دریا رفتیم و از تماشای غروب خورشید و رنگ های زیبا در آسمان لذت بردیم. بعد از غروب خورشید با اهالی روستا به صید ماهی در سواحل اطراف روستا رفتیم. این تجربه یه اتفاق فراموش نشدنی بود.

رازهای پنهان در دل جزیره

بعد از تجربه صید ماهی به اقامتگاه برگشتیم و در حیاط دور هم جمع شدیم. میزبانان در باره تاریخ و فرهنگ قشم و قصه های قدیمی روستا برایمون داستان گفتن. این شب ها با آهنگ های محلی و رقص های زیبا تکمیل می شدن.

تجربه زندگی در دل طبیعت

حالا من به جای یه اتاق هتل یه خانه قدیمی با حیاطی پر از گیاهان معطر و صدای پرندگان داشتم. صبح ها با بوی نان تازه از تنور بیدار می شدم و با اهالی روستا صبحانه می خوردم. این تجربه یه زندگی دیگه بود یه زندگی آرام و بدون دغدغه.

توصیه ها و نکات عملی برای سفر به اقامتگاه بوم گردی در قشم

  • قبل از سفر به سایت های مختلف بوم گردی در قشم مراجعه کنید و با مقایسه قیمت و امکانات اقامتگاه مناسب خود رو انتخاب کنید.
  • برای تهیه لوازم ضروری مثل کرم ضد آفتاب و لباس راحتی با خود بردارید.
  • حتما با اهالی روستا صحبت کنید و از تجربیات و داستان های آنها لذت ببرید.
  • به محیط زیست احترام بگذارید و زباله های خود رو در محل مشخص شده رها کنید.

نتیجه گیری:

سفر من به اقامتگاه بوم گردی در قشم یه تجربه فراموش نشدنی بود. من با فرهنگ و طبیعت این جزیره آشنا شدم با مردم خونگرم روستا دوستان جدیدی پیدا کردم و لحظات فراموش نشدنی رو تجربه کردم. اگر به دنبال یه سفر مختلف و فراتر از اتاق های هتل هستید اقامتگاه های بوم گردی قشم بهترین انتخاب برای شما هستند.

پرسش و پاسخ

  • اقامتگاه های بوم گردی در قشم چه امکاناتی دارند؟

    اقامتگاه های بوم گردی در قشم امکاناتی مثل اتاق های سنتی با حیاط فضای مشترک آشپزخانه مشترک میز صبحانه اینترنت و … رو ارائه میدن. بعضی از آنها همچنین امکاناتی مثل استخر حمام سنتی پارکینگ و … رو نیز ارائه میدن.

  • چطور می تونم اقامتگاه بوم گردی در قشم رزرو کنم؟

    می تونید با مراجعه به سایت های رزرو اسی مثل بوکینگ ایرب ان بی سایت های بوم گردی و … یا تماس مستقیم با اقامتگاه های بوم گردی در قشم اقامت خود رو رزرو کنید.

  • بهترین زمان برای سفر به اقامتگاه بوم گردی در قشم چه زمانی است؟

    فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به اقامتگاه بوم گردی در قشم هست. در این فصل هوا مطبوع است و می تونید از همه جاذبه های طبیعی و فرهنگی این جزیره لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا