رستوران هفت خوان شیراز

هفت خوان شیراز: سفری به قلب طعم ها و خاطرات

از اون موقع که شیراز رو به عنوان مقصد سفر بعدی ام انتخاب کردم ذهنم پر از سفرنامه ها و عکس های باغ های زیبای شهر بود. اما چیزی که منو بیشتر از همه جذب شیراز کرد رستوران های سنتی و غذاهای محلی بود. این شهر باغ هست اما غذا هم در قلبش می تپد!

اولین مکانی که مستقیم بعد از رسیدن به شیراز بهش سر زدم رستوران هفت خوان بود. انتخابم اتفاقی نبود. از دوستان و سایت های گردشگری شنیده بودم که رستوران هفت خوان یکی از بهترین و محبوب ترین رستوران های سنتی شیراز هست. فضای این رستوران بسیار زیبا و منحصر به فرد هست. ساختمان قدیمی با طاق های بلند و گچبری های ظریف انگار به گذشته تغییر مکان داده. چیدمان میز و صندلی ها هم خیلی سنتی و با دقت انجام شده و حس آرامش و صمیمیت رو به انسان منتقل می کنه.

عطر و طعم شیراز در هفت خوان

من با اشتیاق روی صندلی نشستم و منوی رستوران رو با دقت مطالعه کردم. اسم غذاها خیلی جذاب بود: کباب برگ قرمه سبزی فسنجان کوفته تبریزی آش رشته و دسر های سنتی مثل حلوا شیرازی و باقلوا!

انتخاب برای من خیلی سخت بود! در نهایت کباب برگ رو به همراه دوغ محلی و سالاد شیرازی سفارش دادم. بوی کباب و دوغ خیلی وسوسه کننده بود و اشتیاق من رو برای خوردن بیشتر کرد.

کباب برگ با گوشت تازه و نان سنگک مزه عالی داشت. سالاد شیرازی هم با طراوت خودش حرف اول رو می زد. دوغ محلی هم خیلی خنک و خوش طعم بود. طعم هر لقمه انگار یه قطعه از تاریخ و فرهنگ این شهر زیبا رو تو دهان من ذوب می کرد.

هفت خوان: مکانی برای همه سلیقه ها

رستوران هفت خوان نه فقط برای طعم غذاهای شهریارش معروفه بلکه فضای مناسب و شیک این رستوران هم دلیل محبوبیتش بین مردم هست. برنامه های زنده موسیقی سنتی و اجرای موسیقی محلی هم جو رستوران رو بیشتر جذاب و خاطره انگیز می کنه.

رستوران هفت خوان هم برای خانواده ها و هم برای دوستانی که می خوان با جلوه ای خاص از فرهنگ و طعم شیراز آشنا بشن مکان مناسبی هست.

توصیه های من

اگر به شیراز سفر کردید حتما به رستوران هفت خوان سر بزنید. تجربه من این رو نشون داد که بهترین راه برای آشنایی با طعم و فرهنگ شیراز غذا خوردن در یک رستوران سنتی مثل هفت خوان هست.

نکاتی هم که برای تجربه بهتر در رستوران هفت خوان به نظر من مفید هست:

  • قبل از رفتن رزرو کنید چون به خصوص در شب ها و روزهای تعطیل شلوغ هست.
  • منوی غذاها تنوع زیادی داره پس قبل از سفارش مطالعه کنید و انتخاب آگاهانه داشته باشید.
  • از پرسنل درباره محصولات و غذاهای محلی اطلاعات بگیرید.
  • قبل از سفارش غذا به منوی نوشیدنی ها هم نگاه کنید. دوغ و عرق سکنجبین بهترین انتخاب ها برای همراهی غذاهای شیرازی هستن.

سؤالات متداول

1. قیمت غذاهای رستوران هفت خوان چطوره؟

قیمت غذاها متناسب با کیفیت هست و در مقایسه با رستوران های مشابه در سطح متوسط هست.

2. آیا رستوران هفت خوان موسیقی زنده هم داره؟

بله اغلب شب ها موسیقی زنده سنتی در رستوران اجرا می شه.

3. رستوران هفت خوان کجا قرار داره؟

رستوران هفت خوان در خیابان بوستان و نزدیک باغ عفیف آباد قرار دارد.

نتیجه گیری

رستوران هفت خوان تنها یه رستوران نیست بلکه یه تجربه هست. تجربه از طعم و فرهنگ شیراز. تجربه از تاریخ و هنر ایران.

رستوران هفت خوان مکانی هست که با هر بار رفتن احساس جدید رو به انسان هدیه می ده. تجربه این محل رو به شما پیشنهاد می کنم و مطمئنم که از طعم و فضا این رستوران لذت خواهید برد.

دکمه بازگشت به بالا