جاهای دیدنی کرمان

کرمان جایی که تاریخ و کویر دست به دست هم می دهند

کویر باد خورشید و سکوت. این ها اولین چیزهایی هستند که به ذهن آدم می رسد وقتی اسم کرمان را می شنویم. اما کرمان فقط کویر و سکوت نیست. کرمان گنجینه ای از تاریخ فرهنگ و طبیعت بکر است که با هر قدم که در کوچه هایش می گذارید شما را به دنیایی دیگر می برد.

من خودم چند بار به کرمان سفر کردم و هر بار با چیز جدیدی روبرو شدم. از معماری باشکوه باغ ها و مساجدش گرفته تا طبیعت بکر و خیره کننده اش هر گوشه از کرمان قصه ای برای گفتن دارد.

حالا تصور کنید همراه من به کرمان می روید. تصور کنید در دل کویر قدم می زنید نسیم خنک را روی صورتتان حس می کنید و درخشش خورشید را در چشمانتان می بینید.

گشت و گذار در دل تاریخ

اولین چیزی که باید در کرمان ببینید ارگ بم است. بزرگ ترین بنای خشتی جهان که در دل کویر با خاک و آجر ساخته شده است. قدم زدن در میان دالان های ارگ مثل قدم زدن در تاریخ است. کافیست چشم ببندید و به صدای باد و خاک گوش بدهید تا خودتان را در زمان قبلی حسی کنید.

در بازار کرمان هم تاریخ در هر گوشه و کنارش نفس می کشد. در میان دالان های بسته و پیچ و خم می توانید از محصولات بومی و صنایع دستی زیبا مثل قالین و گلیم و سفال دیدنی خریدی کنید.

باغ شاهزاده ماهدشت با گل و گیاه و آب و نور باغ و سبز و شادی را به ذهن می آورد. این باغ با معماری زیبا و استخر بزرگش نمونه ای از باغ های ایرانی است که در یونسکو ثبت شده است.

دنیای طبیعت در کرمان

اگر به طبیعت علاقه دارید کرمان بهشت شماست. کوه برف انار با قله زیبایش و وجود رودخانه و چشمه های زیبا محل مناسبی برای کوهنوردی و تفریح است.

کویر لوت هم جذابیت خاص خودش را دارد. کویر لوت بزرگ ترین کویر در ایران و یکی از گرم ترین مناطق دنیاست. اگر جرات کافی دارید و از تفریح در کویر لذت می برید می توانید به تورهای کویر گردی در کویر لوت بپیوندید و از تجربه شگفت انگیز سفر در این کویر لذت ببرید.

آبشار بی بی حنان در روستای میدان کاج کرمان هم مکانی زیبا برای گرفتن عکس و پیاده روی است. آبشار بی بی حنان با چشمه و آب خنک و طبیعت بکر خودش مکانی آرامش بخش برای فرار از شلوغی شهر است.

سفر به دل مردم

اما کرمان فقط تاریخ و طبیعت نیست. کرمان مردم گرم و مهمان نوازی دارد. اگر به کرمان سفر کنید حتما از آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم کرمان لذت خواهید برد.

در خانه ملک ثابت پاشا می توانید با معماری سنتی و زیبا و زندگی مردم کرمان در قدیم آشنا شوید.

حتما آش کرمان و کباب و قرمه سبزی را در یکی از رستوران های محلی کرمان تست کنید.

توصیه ها و نکات عملی

  • بهترین زمان برای سفر به کرمان بهار و پاییز است. در تابستان هوا بسیار گرم است.
  • برای سفر به کرمان حتما لباس راحت و سبک به همراه داشته باشید.
  • اگر به کویر لوت می روید حتما با خودتان آب و غذا به همراه داشته باشید.
  • با مردم کرمان بسیار مهمان نواز و گرم رفتار کنید.
  • از محصولات بومی و صنایع دستی زیبا کرمان مثل قالین و گلیم و سفال خریدی کنید.

نتیجه گیری

کرمان بهشت طبیعت و تاریخ و فرهنگ است. اگر به دنبال سفر به جایی زیبا و فراموش نشدنی هستید حتما به کرمان سفر کنید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به کرمان کدام ماه است؟

بهترین زمان برای سفر به کرمان بهار و پاییز است. در تابستان هوا بسیار گرم است.

2. در کرمان چه جاذبه های طبیعی وجود دارد؟

کرمان جاذبه های طبیعی زیادی دارد از جمله کوه برف انار و کویر لوت.

3. چه غذاهایی را در کرمان باید تست کنیم؟

حتما آش کرمان و کباب و قرمه سبزی را در یکی از رستوران های محلی کرمان تست کنید.

دکمه بازگشت به بالا