جاهای دیدنی طبس

سفری به دل کویر: طبس جایی که تاریخ و طبیعت به رقص در می آیند

تا به حال شده آرزو کنید که از شلوغی شهر فرار کنید و به جایی آرام و بی نظیر سفر کنید؟ جایی که بتوانید در دل تاریخ غرق شوید طبیعت بکر را لمس کنید و طعم آرامش را به طور کامل بچشید؟ اگر پاسخ شما بله است پس سفر به طبس را در برنامه تان قرار دهید!

من خودم چند ماهی پیش با حس کنجکاوی و اشتیاق راهی این شهر شدم و از همان لحظه اول با گرمای دلنشین مردم طبس و هوای مطبوع کویر جذب این شهر شدم.

باغ های سرسبز در دل کویر

تصورش سخت است نه؟ وجود باغ های سبز در دل کویر خشک و بی آب و علف! اما طبس با وجود چشمه ها و قنات های قدیمی و باغ های سرسبز ش که در کنار کویر خودنمایی می کنند نمونه زیبا و فریبنده ای از همزیستی طبیعت در ناحیه ای خشک و گرم است.

قدم زدن در تاریخ

طبس باستان و کهن است. سفر به این شهر مثل این است که به موزه تاریخ قدم گذاشته اید. موزه های متعدد و بقایای آثار قدیمی هر سفر به این شهر را به سفر در زمان تبدیل می کنند.

تجربه غذاهای محلی لذیذ

سفر به طبس بدون چشیدن غذاهای محلی آن کامل نیست. قیمه ریشه ای آش کشک قوتاب و انواع نان های محلی طعم و عطر فراموش نشدنی را در ذهنتان به یادگار خواهند گذاشت.

سفر به دل کویر

اگر به کویر علاقه دارید سفر به طبس برای شما بهترین انتخاب است. کویر طبس با مناطق بکر و بی نظیر خود و وجود کوه های مخروطی شنی هر علاقه مند به طبیعت را به خود جذب می کند.

سفر به طبس تجربه جدید و فراموش نشدنی

تاریخ و تمدن

شهر قدیمی طبس مملو از آثار باستانی و قدیمی است. ارگ طبس با معماری زیبا و قدیمی خود از جمله این آثار است. کتیبه های بر روی دیوارهای ارگ قصه حکمرانی و مقاومت مردم این شهر را برای شما بازگو می کنند. اما ارگ تنها آثار باستانی طبس نیست!

موزه ها و بازارها

در سفر به طبس حتما از موزه مردم شناسی و موزه تاریخ طبیعی بازدید کنید. موزه مردم شناسی آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه را برای شما فراهم می کند. و موزه تاریخ طبیعی با نمایش حیوانات و گیاهان منطقه شما را با طبیعت فریبنده این شهر آشنا می کند. همچنین از بازار قدیمی طبس نیز غافل نشوید. این بازار با دکان های قدیمی و بافت سنتی طعم و عطر قدیمی را به شما نشان می دهد.

طبیعت بکر و زیبا

طبس تنها شهری با آثار باستانی نیست. این شهر در کنار آثار تاریخی خود طبیعت فریبنده و بکر را نیز در خود جای داده است. چشمه های آب گرم و آبشارهای زیبا مثل آبشار طبس و آبشار مزار در کنار کوه های شنی و چشمه های کویری مناظر زیبا و فریبنده را برای شما به ارمغان می آورند. در سفر به طبس حتما از کویر نایبند و کویر ریگ یزد بازدید کنید. تجربه سفر با جیپ در کویر و سحر و جادوی شفق در کویر تجربه فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.

نکات و توصیه ها

  • در سفر به طبس حتما از پوشش مناسب و سبک استفاده کنید.
  • بهتر است قبل از سفر به طبس درباره جاذبه های توریستی و موزه های آن اطلاعات کافی به دست آورید.
  • در سفر به کویر حتما آب و غذا به اندازه کافی به همراه داشته باشید.
  • در سفر به طبس از خوردن غذاهای محلی و طعم و عطر فراموش نشدنی آن ها لذت ببرید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به طبس چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به طبس فصل بهار و پاییز است. در این فصل ها هوای طبس ملایم و مطبوع است و برای کوهنوردی و سفر به کویر مناسب است.

2. برای سفر به طبس چه وسایلی لازم است؟

در سفر به طبس بهتر است لباس های سبک و راحت و کلاه و عینک آفتابی به همراه داشته باشید. همچنین آب و غذا و کرم ضد آفتاب نیز لازم است.

3. هزینه سفر به طبس چقدر است؟

هزینه سفر به طبس بسته به نوع سفر و نوع اقامت متفاوت است. اما به طور کلی هزینه سفر به طبس مقرون به صرفه است.

نتیجه گیری

سفر به طبس تجربه جدید و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد. آثار باستانی طبیعت فریبنده غذاهای محلی لذیذ و مردم مهمان نواز از جمله دلایل جذاب سفر به این شهر است. سفر به طبس را در برنامه سفرهای خود قرار دهید و از این شهر زیبا و فراموش نشدنی لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا