قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش: سفری به دل تاریخ و اسطوره

همیشه دوست داشتم جایی رو تجربه کنم که هم حس تاریخی داشته باشه هم حس ماجراجویی هم حس رمز و راز! یه جایی که از همون قدم اول تو رو به دنیای دیگه ای ببره. تا اینکه یه روز به ذهنم رسید که قلعه جنی کیش رو تجربه کنم. این قلعه عجیب و غریب با تاریخ و افسانه هاش همیشه تو ذهنم بود. پس با کلی ذوق و شوق راهی کیش شدم تا به این قلعه جادویی سر بزنم.

قدم اول: به سوی قلعه جنی

بعد از رسیدن به کیش راهمو به سمت پارک دلفین کشیدم. همین که وارد پارک شدم حس شگفت زدگی به من دست داد. پارک دلفین کیش یه جای شگفت انگیزه که با تم مختلف و حیواناتش با هر سنی می تونه جذاب باشه. اما من فقط یه هدف داشتم: قلعه جنی.

از کنار استخر دلفین ها گذشتم. صدای شاد دلفین ها و بازیگوشی های اون ها تو آب خیلی قشنگ بود. اما من عازم یه دنیای دیگه بودم. یه دنیای رمز آلود و مرموز که در انتظار من بود.

قلعه جنی: میراث تاریخ در جزیره

بالاخره به قلعه جنی رسیدم. همون لحظه یه حس عجیب و ناگفتنی به من دست داد. قلعه یه ساختمان ساده اما بسیار بزرگ با دیوارهای ضخیم و بلند بود. نمای خارجی قلعه از سنگ و آجر ساخته شده بود و یه حیاط مفتوح با چمن و درخت داشت. در وسط حیاط هم یه برج قدیمی و مرموز وجود داشت که به نظر می رسید سال ها از ساخت اون میگذره.

قبل از ورود به قلعه یه تابلو کوچک اطلاعات کوتاهی درباره تاریخ و اسطوره قلعه ارائه می داد. با مطالعه اطلاعات تابلو بیشتر به این محل علاقمند شدم و با ذوق و شوق وارد قلعه شدم.

قدم به قدم در قلعه جنی

همین که وارد قلعه شدم حس تاریخ به من حمله کرد. دیوارهای ضخیم و سنگ فرش ساده و قدیمی حیاط صدای قدم های من رو منعکس می کرد و انگار صدای تاریخ بود که به گوش من می رسید.

در حیاط قلعه حوض کوچکی بود که به نظر می رسید آب اون خشک شده. اما با این حال یه احساس عجیب و ناگفتنی داشت که انگار یه بار در گذشته آب توش جریان داشته و یه بار هم صدای خنده ها و سرگرمی های مردم تو این حیاط طنین انداخته.

افسانه ها و رازهای قلعه جنی

در کنار این قلعه قدیمی افسانه های متعددی وجود داره. خیلی ها اعتقاد دارن که این قلعه قبلا محل زندگی یه جن بوده و از این رو به این نام معروف شده. برخی هم این قلعه رو محل زندگی یونانیان و روم ها میدونن و اعتقاد دارن که این قلعه یه میدان نبرد بین این دو ملت بوده.

با هر افسانه و داستانی که درباره این قلعه میشنیدم بیشتر تو ذهنم غرق می شدم. قلعه جنی فقط یه ساختمان قدیمی نیست. اون یه دنیای رمز آلود و مرموز پر از افسانه و تاریخ است.

آثار باستانی و تجربه تاریخ

وقتی داخل قلعه شدم از دیوارهاش یه بوی عجیب و کهنه به مشامم می رسید. انگار زمان توقف کرده و هوای هزاران سال قبل هنوز در هوا پیچیده بود.

تو داخل قلعه چند تا اتاق کوچک و تاریک وجود داشت که هر کدومشون یه قصه جدید رو برای من باز می کرد. روی دیوارها و سقف این اتاق ها آثار باستانی و کنده کاری های قدیمی وجود داشت که نشانه از تاریخ کهن این قلعه بود.

در یکی از این اتاق ها یه چاه قدیمی وجود داشت که عمقش مشخص نیست و حرف های خیلی زیادی درباره اون وجود داره. برخی اعتقاد دارن که این چاه به جهنم راه داره و باید از نزدیک شدن به اون خودداری کرد.

در حیاط قلعه

من مدت زیادی در حیاط قلعه پرسه زدم. هر گوشه و کنار قلعه یه داستان جدید رو برای من باز می کرد. من ساعت ها در حیاط قلعه گشتم و از هر جای قلعه عکس گرفتم.

از نظر من حیاط قلعه جنی یه محل عجیب و غریب بود. حیاط با چمن و درخت به نظر می رسید یه جای آرام و دلچسب باشه. اما با وجود همه این ها یه حس عجیب و ناگفتنی تو این حیاط حاکم بود. انگار که تو یه جای متروکه و خالی از سکنه در گذشته هستی و این حس تو رو در خودش غرق میکنه.

تجربه شخصی من در قلعه جنی

من در قلعه جنی یه تجربه فراموش نشدنی داشتم. این قلعه پر از رمز و راز و افسانه یه جای عجیب و غریب بود. من خیلی از این که این قلعه رو تجربه کردم خوشحالم و به همه پیشنهاد میکنم که این قلعه رو از نزدیک ببینن.

نکات و توصیه ها

  • قبل از رفتن به قلعه جنی مطالعه درباره تاریخ و افسانه های این قلعه تجربه شما رو به طور شگفت انگیزی غنی تر میکنه.
  • از دوربین و فیلم برداری خودتون در حین گشت و گذار در حیاط و داخل قلعه استفاده کنید. عکس و فیلم های شما خاطره این سفر فراموش نشدنی رو برای شما به یادگار میذارن.
  • بهتر است از رفتن به قلعه در شب خودداری کنید. با وجود امنیت پارک دلفین اما فضای قلعه در شب یه حس ترسناک و ناامنی رو به شما منتقل میکنه.

پرسش و پاسخ

1. تاریخ ساخت قلعه جنی چه وقته؟

تاریخ  دقیق  ساخت  قلعه  جنی  مشخص  نیست.  اما  برخی  اعتقاد  دارن  که  این  قلعه  در  دوره  ساسانی  ساخته  شده.  

2. آیا در قلعه جنی امکان اقامت وجود داره؟

خیر.  قلعه  جنی  یه  محل  تاریخی  و  گردشگری  است  و  امکان  اقامت  در  اون  وجود  نداره. 

3. بهترین زمان برای بازدید از قلعه جنی چه وقته؟

بهترین  زمان  برای  بازدید  از  قلعه  جنی  در  ماه های  خنک  سال  (پاییز  و  زمستان)  است.  

نتیجه گیری

قلعه جنی کیش یه محل عجیب و غریب پر از تاریخ و افسانه است که با هر بازدید یه تجربه جدید رو برای شما به ارمغان می آوره. اگر به تاریخ و اسطوره علاقه دارید حتما از این محل دیدنی در کیش بازدید کنید.

دکمه بازگشت به بالا