تور زمینی استانبول

استانبول زمستان و حال و هوای گرم

می دونی چیه؟ خیلی وقته که تو ذهنم بود یه سفر زمستانی به استانبول. از اون سفرها که عطرِ برف و بارون و هوای خنک با طعم کباب و چای ترکی مخلوط میشه و یه حس عجیب و قشنگ تو دلت جا می گیره. بالاخره فرصتش رو پیدا کردم و به قول معروف "سفرِ زمستانیِ استانبولم" رو شروع کردم.

اولین قدم: رسیدن به فرودگاه استانبول.

تو اون هوای سرد و بارونی فرودگاه یه حسِ گرم و صمیمی به آدم می داد. اتفاقا یه گروه موزیک ترکی هم داشت live موزیک می زد یه آهنگِ شاد و ریتمیکِ ترکی. همونجا حس کردم یه سفرِ متفاوت و خاطره انگیز رو شروع کردم.

قدم زدن در استانبول

اولین چیزی که تو استانبول حس می کنم مخلوطِ رنگ ها و بوهاست. بوی قهوه ی ترکی که از کافه های سر هر کوچه می پیچه بوی ادویه و مغازه های ترشی بوی نان های تازه از فر و بوی برف و بارون. حالا همه اینا با صدای موزیک و شلوغی بازارها مخلوط میشه و یه حسی رو در من ایجاد می کنه که همزمان آرامش و هیجان داره.

هر قدم که تو خیابون های استانبول برمی دارم یه تاریخ جدید رو لمس می کنم. مسجد آیاسوفیا با معماری بسیار زیبا و قدیمی و تاریخی و همچنین کلیسای قدیمی و زیبا یعنی کلیسای هاگیا صوفیا که در کنار هم جا گرفته اند. یه همزیستی زیبا بین دو دین.

تجربه طعم استانبول

تو این سفر غذا و چای ترکی از مهم ترین تجربیاتم بودن. تو هر کافه و رستوران می تونستید طعم های جدید رو تجربه کنید و با غذا و چای ترکی آشنا بشید.

من براتون یه لیست از غذای های مطلوب تو استانبول رو آماده کردم:

  • کباب ترکی: طعم معمولاً تلخ و کمی چرب داره و با انواع ادویه و سبزیجات سرو می شه.
  • دونر کباب: یه نوع کباب که با گوشت برّه و با چاشنی های متفاوت تهیه می شه.
  • کوکورچ: یه نوع کباب که با گوشت رنده شده تهیه می شه و با نان و چای ترکی سرو می شه.

چای ترکی هم یه دنیا طعم و عطر داره. چای تو استانبول با قوری ساده و در داخل قوری با قند و لیمو ترش سرو می شه. به نظر من هر چایی تو استانبول با طعم و بوی خیابون های استانبول مخلوط می شه و یه حس خاص رو به شما هدیه می کنه.

خرید تو استانبول

بازار گران بازار و بازار ادویه از جاهای قشنگ و مطلوب برای خرید تو استانبول هستن. این بازارها پر از انواع کالا و هدایا هستن که می تونید برای خودتون و خانوادتون بخری.

مهم ترین نکات برای خرید تو بازار استانبول:

  • قبل از خرید حتما قیمت رو بپرسید.
  • حواستون به کیف پولتون باشه.
  • به توصیه های فروشندگان با احترام گوش بدید و در خریدن کالا شتاب نکرده و با حوصله انتخاب کنید.

سفر به شهرهای اطراف استانبول

تو سفر به استانبول می تونید به شهرهای اطراف هم سفر کنید. من به شما سفر به شهر "بورسا" رو پیشنهاد می کنم که دارای طبیعت زیبا و کوهستانی هست و معماری زیبا و جذاب داره. تو این شهر می تونید به کوه "اولوداغ" صعود کنید و از طبیعت بکر و منحصر به فرد اون لذت ببرید.

نکته مهم برای سفر به شهرهای اطراف استانبول: حتما قبل از سفر درباره مکان های توریستی و راهنمای سفر مطالعه کنید.

چند سوال و پاسخ درباره سفر به استانبول:

1. بهترین فصل برای سفر به استانبول کدام فصل هست؟

  • به نظر من هر فصل در استانبول زیبا هست. اما اگه از هوای سرد نمی ترسید زمستان در استانبول بهترین فصل برای سفر هست.

2. هزینه سفر به استانبول چقدر هست؟

  • هزینه سفر به استانبول بستگی به مدت سفر نوع اقامت و رستوران های انتخابی شما دارد. اما تو کل می تونم بگم استانبول یه شهریه ارزان هست.

3. چه نکاتی برای سفر به استانبول لازمه بدونید؟

  • حتما قبل از سفر ویزای ترکیه رو بگیرید.
  • زبان ترکی و انگلیسی رو یاد بگیرید.
  • پول ریال رو به لیر ترکیه تبدیل کنید.
  • از لباس گرم و ضد بارون استفاده کنید.

نتیجه گیری نهایی:

سفر به استانبول یه تجربه فراموش نشدنی بود. طعم و بو و رنگ استانبول هر لحظه رو برای من خاص کرد. من اگه تو ذهنتون یه سفر خارج از کشور هست و می خواید یه سفر خاطره انگیز و با قیمت مناسب رو تجربه کنید استانبول رو به شما پیشنهاد می کنم.

دکمه بازگشت به بالا