اطلاعات پرواز شیراز

شیراز شهر شعر و عطر نارنج

همیشه به دنبال راهی بودیم برای فرار از زندگی روزمره و غرق شدن در دنیایی پر از رنگ و بو و صدا. دنیایی که عطر نارنج با نسیم ملایم به مشاممان برسد صدای آب زلال در حوض های سنگی به گوشمان برسد و در کنار باغ های سرسبز قدم بزنیم. چشمانمان با عظمت آرامگاه حافظ و شکوه مسجد نصیرالملک مست شود. این دنیا "شیراز" بود.

شیراز شهر شعر و عطر نارنج همیشه مشتاقان زیبایی را به آغوش خود فرا می خواند. برای هر سفر به شیراز یک داستان جدید نوشته می شود. یک داستان پُر از حس و حال خاص که در ذهنتان حک می شود. در این مقاله می خواهیم سفر ما به شیراز را با شما به اشتراک بگذاریم سفر ما به شهر گل و بلبل.

پرواز به سوی شیراز

از بهر رسیدن به شیراز ما پرواز را انتخاب کردیم. لحظه نشستن بر صندلی هواپیما هیجان سفر به وجودمان سرازیر شد. با هر لحظه نزدیک تر شدن به مقصد چشم انداز خیره کننده کوه های زاغرس و دشت های سبز ما را مدهوش می کرد.

در حین پرواز به شیراز همیشه می توانید از هواپیما چشم انداز زیبا و بکر این شهر را تماشا کنید. در روز آفتابی شهر مثل مرواریدی بر روی زمین می درخشد و در غروب آفتاب رنگ آبی و صورتی آسمان با رنگ مغرو گل و گیاه شیراز هارمونی جادویی می سازد.

ورود به شیراز

پس از فرود در فرودگاه شیراز بوی نارنج و گل یاس در هوای عطرآگین شهر به استقبالمان آمد. شیراز از آن شهرهایی است که بوی گیاهان و گل و بو را در خود حبس کرده و هر بار که به این شهر می روید عطر زیبا و خاص آن در ذهنتان حک می شود.

اقامت در شیراز

شیراز انتخاب های متنوعی برای اقامت به شما ارائه می دهد. از هتل های لوکس و مدرن گرفته تا مهمانسراهای سنتی و مotelهای کوچک هر نوع اقامتی با هر بودجه ای در شیراز برای شما موجود است. نکته مهم این است که محل اقامت شما باید به جاذبه های گردشگری شهر نزدیک باشد.

جاذبه های گردشگری شیراز

شیراز با دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان هر سلیقه ای را راضی می کند. در این شهر از آرامگاه حافظ و سعدی گرفته تا مسجد نصیرالملک و باغ اُرم بناهای تاریخی و فرهنگی متعددی وجود دارد که هر کدام با تاریخ و هنر ایران پیوند خورده است.

باغ اُرم

باغ اُرم با ساختار مُنظّم و با فضایی سرسبز و زیبا در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. در این باغ با قدم زدن در میان گل و گیاه زیبا می توان از حوض های کوچک و پر از ماهی رنگارنگ کاشیکاری های زیبا و فضای آرامش بخش این باغ لذت برد.

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک یکی از زیباترین مساجد ایران با کاشیکاری های رنگارنگ و شیشه های رنگین کمانی در هنگام ورود به این مسجد حس تعجب و حیرت به شما دست می دهد. نور آفتاب از شیشه های رنگین کمانی به داخل مسجد تابیده و فضای جادویی و مُقدّس را ایجاد می کند.

آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ یکی از مهم ترین مکان های تاریخی و فرهنگی شیراز با معماری زیبا و باغ سرسبز و آرام خود هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. در این آرامگاه می توان از شعر و حکمت حافظ الهام گرفت و لحظات آرام و فراموش ناشدنی را تجربه کرد.

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی با معماری زیبا و باغ سرسبز خود در محله سعدی شیراز قرار دارد. این آرامگاه محل دفن سعدی شاعر معروف ایرانی است و در داخل آن موزه سعدی نیز قرار دارد.

غذاهای محلی شیراز

شیراز با غذاهای خوشمزه و محلی خود هر گردشگری را به خود جذب می کند. در شیراز می توانید از کباب باقلا پلو و فسنجان لذت ببرید. همچنین در شیرینی فروشی های شیراز انواع شیرینی و دسر مثل شیرینی کُنِده و قطاب را بیابید.

نکات عملی برای سفر به شیراز

  • بهترین زمان برای سفر به شیراز فصل بهار و پاییز است. در این فصل هوا مطبوع و مناسب برای گردش و سفر است.
  • برای انتقال در شهر می توانید از تاکسی اتوبوس و مترو استفاده کنید. البته کرایه تاکسی در شیراز کمی گران است.
  • برای سفر به شیراز بهتر است لباس راحتی و مناسب با آب و هوای شیراز را با خود ببرید.
  • در مسجد نصیرالملک بهتر است برای ورود به مسجد لباس مناسب و پوشش محجوب را انتخاب کنید.
  • برای خرید سوغاتی می توانید از بازار وکیل و بازار چهارراه و محله بازار صنیع که از قدیمی ترین بازارهای شیراز هستند بازدید کنید.
  • در بازار وکیل می توانید انواع کالا از قبیل صنایع دستی گلیم و فرش و لباس را بیابید.

پرسش و پاسخ

1. آیا در فصل تابستان به شیراز سفر کردن مناسب است؟

سفر به شیراز در فصل تابستان به دلیل گرما و رطوبت زیاد کمی مشکل است. اما اگر در فصل تابستان به شیراز سفر می کنید بهتر است از صبح زود تا ظهر هنگامی که هوا کمی خنک تر است به گردش بپردازید.

2. بهترین مکان برای خرید سُمنو در شیراز کدام است؟

سُمنو از محبوب ترین شیرینی های شیرازی در بسیاری از شیرینی فروشی های شهر فروخته می شود. اما برای خرید سُمنو می توانید به محله بازار صنیع شیراز که از قدیمی ترین بازارهای شیراز است مراجعه کنید.

3. برای تجربه بهترین کباب شیرازی کدام کبابی را پیشنهاد می کنید؟

در شیراز کبابی های متعددی وجود دارند که کباب خوشمزه و با کیفیت ارائه می دهند. اما برای تجربه بهترین کباب شیرازی می توانید به کبابی "کبابی حسین خان" که از قدیمی ترین کبابی های شیراز است مراجعه کنید.

نتیجه گیری

سفر به شیراز تجربه ای فراموش ناشدنی از طبیعت زیبا تاریخ غنی و فرهنگ پر شور ایران را به شما ارائه می کند. شیراز شهر شعر و عطر نارنج همیشه در ذهن شما حک خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا