باغ فردوس تهران

باغ فردوس پناهگاهی در دل تهران

هوای گرم تابستان آسمان آبی و ترافیک سنگین همگی دست به دست هم داده بودند تا حس خستگی و بی حوصلگی را در من به اوج برساند. در این موقعیت به دنبال راهی برای فرار از شلوغی و هیاهوی شهر بودم. چشمم به عکس های باغی سرسبز و زیبا در اینستاگرام افتاد باغی که نامش "فردوس" بود. این باغ نه تنها در دل تهران قرار داشت بلکه قول فرار از هیاهو و پناهگاهی در فضای سبز را به من می داد. و این بود که تصمیم به سفر به باغ فردوس گرفتم.

بهشت گمشده در قلب پایتخت

باغ فردوس در منطقه شمالی تهران در محله نیاوران قرار دارد. فضای سبز این باغ به مانند دنیایی دیگر بود انگار در این نقطه از تهران زمان به کندی می گذرد. به محض ورود به باغ صدای آواز پرندگان و بوی گل های خوش بو به استقبال من آمدند. آرامش و سکوتی که در فضای باغ حاکم بود به جای شلوغی و صدای ماشین های تهران حس شادی و آرامش را به من هدیه داد.

باغ فردوس مجموعه ای زیبا و منظم است که در مساحتی حدود ۱۰ هکتار در کوهپایه های شمال تهران ایجاد شده است. در این باغ مناطق مختلف و چشم نواز با گل های رنگارنگ و انواع درخت ها مثل چنار بید مجنون نارون و کاج در کنار هم قرار گرفته اند. باغ فردوس در اصل قصر مطهری نام داشت و باغ شخصی حسین علی مطهری فیلوسوف و متفکر معروف ایرانی بود. بعد از انقلاب این باغ به نام "باغ فردوس" تغییر نام داد.

زیبایی در هر گوشه

در باغ فردوس یک محل بازی برای کودکان وجود دارد که با سرسره تاب و وسایل بازی مختلف طراحی شده است. همچنین فضای سبز باغ برای پیاده روی و دوچرخه سواری مناسب است. با این حال من بیشتر از همه از وجود گلخانه زیبای باغ فردوس لذت بردم. در این گلخانه انواع گل ها و گیاهان مختلف با رنگ ها و شکل های شگفت انگیز وجود داشت. باغ فردوس همچنین دارای یک کافه و رستوران با فضایی دلنشین است که می توانید از طعم غذای خوشمزه و نوشیدنی های شگفت انگیز در هوای آرام و ساحل باغ لذت ببرید.

تجربه شخصی

باغ فردوس برای من جای آرامش و آسایش بود. از فضای سرسبز و منظم این باغ لذت بردم و حس آرامش و شادی را تجربه کردم. باغ فردوس به من یاد آورد که حتی در دنیای شلوغ و پر از سرعت امروز هم می توان گوشه هایی از طبیعت را پیدا کرد و از زیبایی آن لذت برد.

توصیه ها

  • بهتر است برای بازدید از باغ فردوس در روزهای اول هفته و صبح زود به این باغ بروید تا با شلوغی کمتر روبرو شوید.
  • بهتر است کفش راحت به پا کنید زیرا در باغ پیاده روی و دوچرخه سواری نیاز است.
  • اگر علاقه مند به عکاسی هستید دوربین تان را فراموش نکنید و از زیبایی های باغ عکس بگیرید.
  • از کافه و رستوران باغ برای استراحت و نوشیدن چای یا قهوه استفاده کنید.

پرسش و پاسخ

1. هزینه ورود به باغ فردوس چقدر است؟

هزینه  ورود  به  باغ  فردوس  در  سال  ۱۴۰۲    ۱۰  هزار  تومان  برای  هر  نفر  است.

2. باغ فردوس در چه ساعاتی باز است؟

باغ  فردوس  هر  روز  از  ساعت  ۸  صبح  تا  ۸  شب  باز  است.

3. آیا امکان برگزاری مراسم در باغ فردوس وجود دارد؟

بله  باغ  فردوس  امکان  برگزاری  مراسم  مثل  عروسی  و  تولد  را  نیز  فراهم  می کند.  برای  اطلاع  از  شرایط  برگزاری  مراسم  می توانید  با  اداره  باغ  تماس  بگیرید.

نتیجه گیری

باغ فردوس جای آرامش و زیبایی در تهران است. با بازدید از این باغ می توانید از شلوغی و هیاهوی شهر فرار کنید و لحظاتی آرام و فراموش نشدنی را تجربه کنید. اگر به دنبال جایی برای پیاده روی دوچرخه سواری و لذت بردن از طبیعت در تهران هستید باغ فردوس مناسب شما است.

دکمه بازگشت به بالا