روستای کندر

کندر جایی که زمان به خواب می رود

همیشه فکر می کردم روستاها فقط جایی برای فرار از هیاهوی شهرها هستند جایی برای رهایی از دود و آلودگی و شلوغی. اما کندر فرق داشت. کندر یه روستای باصفاست که به خاطر زیبایی هاش خاطرات قشنگش و اتفاقاتی که توش افتاده تو ذهنم جاودان شده.

کندر تو دل کوه های زاگرس قرار گرفته جایی که هر قدمی که میذاری با نسیم خنک کوه ها روبرو میشی جایی که بوی زمین مرطوب تو مشامت پیچیده میشه. تو کندر زمان هم به نوعی به خواب رفته. انگار همه چیز به آهستگی حرکت می کنه و این آهستگی یه جذابیت خاصی بهش بخشیده.

رازهای کندر

کوه های سربه فلک کشیده باغات زیبای انگور و گردو خانه های قدیمی با حیاط های دنج و کوچه های باریک و پیچ در پیچ هر کدام یه راز بزرگ رو تو خودشون مخفی کردن. تو این روستا نمی شه از حرف مردم و قصه هاشون هم غافل شد. قصه های عشقی قصه های جنگ قصه های غم و شادی همه و همه تو این روستا زنده هستن.

تجربه های فراموش نشدنی

از همون لحظه ای که تو روستا پای پیاده می شی اتفاقات جالب شروع میشه. بوی نان تازه از تنور به تو خوش آمد میگه صدای آب رو از جوی های کوهستانی می شنوی و نگاهت به کوه های سربه فلک کشیده با انبوه درختان سبز جذاب و زیبا جلب میشه.

گشتی تو روستا

با قدم های بلند تو کوچه های روستا قدم می زنم. کودکان با لباس های رنگارنگ با لبخند به اتفاقات جالب تو روستا نگاه می کنن. خونه های قدیمی با در و پنجره های چوبی با نقش و نگار های زیبا یه دنیای خاص رو برای من به تصویر می کشن.

شب تو روستا

وقتی شب میشه و ستاره ها تو آسمان می درخشند روستا یه حس عجیب و غم انگیز به من میده. صدای جیرجیرک ها تو سکوت شب و مهتاب که رو کوه ها می تابه منو به خاطرات خوب و زیبا تو ذهنم می بره.

غذاهای لذیذ

غذاهای روستایی با طعم و بوی خاص خودشون یه دنیا از لذت رو به من میدادن. قرمه سبزی با نان تازه کباب کوهی با سیر ترشی و دوغ ترش و کشک و بادمجان با نون سنگک همه و همه تو ذهنم جاودان شد.

نکات کاربردی

مسیر

برای رسیدن به روستای کندر باید از راه آسفالته و کوهستانی بگذرید. راه روستا تو فصل زمستان احتمالا بسته میشه و شرایط آب و هوا رو باید در نظر بگیرید.

اقامت

تو روستا میتونید تو خانه های بومی اقامت کنید یا تو هتل های روستایی با امکانات مناسب مستقر بشید.

تفریحات

تو روستا میتونید از طبیعت زیبا لذت ببرید کوه نوردی کنید با محلی ها دوست بشید و از فرهنگ و سنن روستایی بهره مند بشید.

نکات مهم

  • با لباس های راحت و سبک به روستا بیایید.
  • به محیط زیست روستا احترام بگذارید و زباله ها رو در محل خودشون بریزید.
  • از تلفن همراه تو بعضی جاها نمیشه استفاده کرد پس برای ارتباط با دیگران به این موضوع توجه کنید.

نتیجه گیری

کندر روستا فراموش نشدنی بود و تو ذهنم با همه زیبایی هاش جاودان شد. از مناظر طبیعی و خانه های قدیمی تا مردم مهربون و غذاهای خوشمزه همه و همه تو این روستا منو به خودش جذب کرد.

پرسش و پاسخ

پرسش: بهترین فصل برای سفر به کندر چه فصلی است؟

پاسخ: بهترین فصل برای سفر به کندر بهار و پاییز است چراکه هوا مطبوع و مناسب برای گ شت و گذار است.

پرسش: تو کندر چه غذاهایی رو می شه خورد؟

پاسخ: تو کندر می شه انواع غذاهای روستایی رو با طعم و بوی خاص خودشون خورد. قرمه سبزی با نان تازه کباب کوهی با سیر ترشی و دوغ ترش و کشک و بادمجان با نون سنگک از جمله این غذاها هستن.

پرسش: چه طوری می شه به روستای کندر رسید؟

پاسخ: برای رسیدن به روستای کندر باید از راه آسفالته و کوهستانی بگذرید. راه روستا تو فصل زمستان احتمالا بسته میشه و شرایط آب و هوا رو باید در نظر بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا