هتل شیراز

شیراز شهری که عطر گل نرگس در آن پیچیده است

به شیراز فکر می کنم به آن جا که بوی نارنج و یاس در کوچه های سنگفرش شده اش پیچیده است و حوض های آبی رنگ با گلدان های گل رنگارنگ هوا را معطر کرده اند. شیراز شهری است که هر بار که به آن سفر می کنم با احساس جدیدی روبه رو می شم و همیشه چیزی جدید برای کشف دارد.

این بار با دوستم آرش که یک علاقه مند به تاریخ و فرهنگ است راهی شیراز شدیم تا به جاذبه های تاریخی و زیبایی های طبیعی این شهر سرزمین عشق و شعر سر بزنیم.

روز اول: قدم زدن در باغ های گل و هوا خوردن در حافظیه

اولین روز سفر با آرش در هوای خنک صبحگاهی با قدم زدن در باغ ارم شروع شد. در باغ ارم هر چیزی به رنگ و بو بود: درختان نارنج پر از میوه و گل گل های رنگارنگ که با عطر شان هوا را پر کرده بودند و فواره های زیبایی که با آرامش آب شان محیط را زیبا تر کرده بودند.

در بعدازظهر به حافظیه رفتم. حافظیه با هاله ای از عشق و شعر در هوای شیراز آرام گرفته است. همیشه احساس میکنم که حافظ در این مکان حضور دارد و با هر نفسی که می کشم شعر های او در ذهنم طنین می اندازد.

روز دوم: شهداد در هوای گرم و آرام

روز دوم با آرش با حسی جدید به کوه شهداد رفتیم. این مکان منحصر به فرد با حرارت و خشک بودن هوا و منظره های بکر و زیبا اش مانند منظره های ماه است.

کوه شهداد محل درختان کوه نارنج است که با شکل و رنگ عجیب خود منظره های زیبایی را ایجاد می کنند.

روز سوم: بازار وکیل و عطر های مختلف

روز سوم در بازار وکیل قدم زدیم. این بازار با اتاق های رنگارنگ و غرفه های پر از محصولات دست ساز و عطرهای مختلف محل تجربه ای فراموش نشدنی است. در این بازار می توان از دست فروشندگان محلی عطر های مختلف را بو کرد و از محصولات دست ساز شیشه ای و سرامیکی بهره برد.

توصیه هایی برای سفر به شیراز

  1. بهترین زمان برای سفر به شیراز بهار و پاییز است که هوای مطبوع و دلنشینی دارد.
  2. برای اقامت در شیراز گزینه های متنوعی از هتل های لوکس تا هتل های اقتصادی وجود دارد.
  3. در سفر به شیراز حتما از طعم غذاهای محلی مثل کباب شیرازی اشکنه شیرازی فالوده شیرازی و دیگر غذاهای لذیذ لذت ببرید.
  4. برای سفر به کوه شهداد حتما آب و خوراکی به همراه داشته باشید.
  5. برای خرید سوغات در بازار وکیل و یا در مغازه های سراسر شهر می توانید از عطر های محلی صنایع دستی شیره انگور و … خرید کنید.

سوالات و پاسخ ها:

1. بهترین زمان برای سفر به شیراز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به شیراز بهار و پاییز است که هوای مطبوع و دلنشینی دارد. در تابستان هوای شیراز گرم و خشک و در زمستان هوای آن سرد است.
2. آیا در شیراز جاذبه های طبیعی نیز وجود دارد؟

بله شیراز علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی جاذبه های طبیعی زیبایی نیز دارد. از جمله این جاذبه ها می توان به کوه شهداد باغ ارم جنگل دالخانی و … اشاره کرد.
3. بهترین طعام های محلی شیراز کدامند؟

بهترین طعام های محلی شیراز کباب شیرازی اشکنه شیرازی فالوده شیرازی شیشلیک شیرازی و … است. این غذاها با عطر و طعم بی نظیر خود هر گردشگری را مجذوب می کنند.

نتیجه گیری

شیراز شهری پر از عشق شعر و تاریخ است. این شهر با طبیعت زیبا هوای مطلوب و مردم مهربان و مهمان نواز خود لحظات فراموش نشدنی را برای هر گردشگری به یادگار می گذارد. اگر به دنبال سفر به شهری با هویت و تاریخ غنی و جاذبه های متنوع هستید شیراز انتخابی عالی برای شما است.

دکمه بازگشت به بالا