جزایر قناری

بهشت گمشده در اقیانوس اطلس: سفری به جزایر قناری

همیشه به دنبال یه بهشت گمشده بودم یه جایی که بتونم از همه دغدغه ها دور باشم و فقط لذت ببرم. یه جایی که هم آفتاب گرم و ساحل دلنشین داشته باشه هم کوه های آتشفشانی و طبیعت بکر هم غذاهای لذیذ و شراب های خوش طعم هم فرهنگ و هنر جذاب و هم مردم مهربان و خونگرم.

یه روز داشتم تو اینترنت دنبال یه مقصد جدید برای سفر می گشتم که چشمم به جزایر قناری افتاد. یه نگاه به عکس های این جزایر انداختم و انگار که یه دریچه به یه دنیای دیگه باز شد. ساحل های شنی سفید آب های فیروزه ای کوه های آتشفشانی عظیم و یه طبیعت سرسبز و چشم نواز… انگار همه اون چیزهایی که دنبالشون بودم اینجا بود.

عزمم رو جزم کردم و بلیط های سفر به جزایر قناری رو رزرو کردم. یه هفته در جزایر قناری دور از همه هیاهو و دغدغه های زندگی روزمره…

تنفس در آرامش:

اولین توقفم جزیره تِنِریف بود بزرگ ترین جزیره از هفت جزیره قناری. این جزیره یه مینی قاره به حساب میاد با تنوع بی نظیرش از ساحل تا کوه. به محض رسیدن به فرودگاه هوای گرم و دلچسب جزیره روی صورتم نشست و عطر گل های یاس و پرتقال حس یه آرامش عمیق رو تو وجودم ایجاد کرد. از فرودگاه تا هتل یه تاکسی گرفتم و به سمت ساحل رفتم.

ساحل لاس ترمِراس با شن های سفید نرم و آب های فیروزه ای یه بهشت واقعی بود. روی شن های داغ دراز کشیدم و چشم هام رو به آسمان آبی و ابرهای سفید دوختم. با صدای امواج آرام و ملایم دریا و گرمای دلچسب خورشید تمام خستگی سفر از تنم بیرون رفت.

کوه های آتشفشانی و طبیعت بکر

بعد از یه روز لذت از ساحل تصمیم گرفتم یه گشت و گذار در جزیره داشته باشم. با یه اتوبوس محلی راهی پارک ملی تایدِ شدم که مشهورترین پارک ملی جزیره تِنِریف است. در این پارک کوه های آتشفشانی عظیم و طبیعت بکر در کنار هم یه منظره خارق العاده خلق کردند.

در کوه تِیدِ که بلندترین کوه اسپانیا است یه کابین تله کابین وجود دارد که شما را به قله کوه می برد. از بالای کوه نمای 360 درجه از جزیره و اقیانوس اطلس به شما یه حس فراموش نشدنی می دهد.

طعم لذیذ غذاهای قناری

بعد از یه روز گشت و گذار در طبیعت در یک رستوران محلی با طعم غذای قناری آشنا شدم. پاپاس ارُگوئِتِ یه غذا سنتی قناری با سیب زمینی های کوچک سرخ شده در روغن زیتون و سس پیاز یه طعم لذیذ و خاطره انگیز بود. مُوخو یه سس قناری با سیر فلفل و زیتون که با نان و غذای دیگه سرو می شه یه طعم متفاوت و خوشمزه داشت. و البته شراب های قناری که با انگورهای محلی تولید می شوند با طعم و بوی شگفت انگیزشون به تمام این طعم های لذیذ یه حالت و حس ویژه می دادند.

هنر و فرهنگ در جزیره

در جزیره تِنِریف موزه های متعددی از تاریخ و فرهنگ جزیره و هم از هنر امروز وجود دارد. موزه انتروپولوژی با آثار و اشیاء تاریخی از فرهنگ قناری و موزه هنر مدرن با آثار هنرمندان معاصر جایی برای آشنایی با فرهنگ و هنر این جزیره به حساب می آیند.

سفر به جزایر دیگه

بعد از سه روز لذت از تِنِریف به جزیره لانزاروت سفر کردم. این جزیره با طبیعت خارق العاده و ساحل های سیاه رنگ معروف است. جزر و مد در این جزیره یه موضوع جذاب برای عکاسی و تماشا به حساب می آید.

در جزیره لانزاروت موزه و آثار سِزِر مانریچِ هنرمند اسپانیایی که از طبیعت جزیره برای ایجاد آثار هنری خود الهام گرفته بود موضوع جذابی برای علاقمندان به هنر و طبیعت است.

توصیه ها و نکات عملی

  • بهترین زمان سفر به جزایر قناری بهار و پاییز است که هوا دلچسب و شلوغی کمتری وجود دارد.
  • برای سفر به جزایر قناری به یه ویزا نیاز ندارید چراکه این جزایر جزء اسپانیا هستند و در منطقه شینگن قرار دارند.
  • برای گشت و گذار در جزایر اجاره ماشین بهترین گزینه است البته در شهرها نیز حمل و نقل عمومی مناسب وجود دارد.
  • غذا در جزایر قناری قیمت مناسبی دارد اما اگر می خواهید در رستوران های لوکس غذا بخورید هزینه گسترده تر خواهد بود.
  • در جزایر قناری جاذبه های توریستی متعددی وجود دارد اما برای دیدار از همه جاذبه ها به یه هفته یا ده روز زمان نیاز دارید.

نتیجه گیری

سفر به جزایر قناری یه تجربه فراموش نشدنی بود. طبیعت بکر و زیبا سواحل دلنشین غذاهای لذیذ و فرهنگ غنی همه و همه یه بهشت واقعی برای هر نوع سفر و سلیقه ای به حساب می آیند. اگه به دنبال یه سفر آرام و دلچسب هستید جزایر قناری انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

پرسش و پاسخ

1- بهترین جزیره برای سفر به جزایر قناری کدام است؟

هر جزیره با ویژگی های خاص خود جذاب و متفاوت است. انتخاب بهترین جزیره به سلیقه و هدف سفر شما بستگی دارد. اگر به دنبال ساحل و آرامش هستید تِنِریف یا فُرِتِوِنتُورا انتخاب مناسبی هستند. اگر به دنبال طبیعت بکر و کوه هستید لانزاروت یا تِیدِ انتخاب مناسبی هستند. اگر به دنبال فرهنگ و تاریخ هستید گُومِرا یا لا پالما انتخاب مناسبی هستند.

2- هزینه سفر به جزایر قناری چقدر است؟

هزینه سفر به جزایر قناری به شرایط سفر مثل زمان سفر نوع اقامت و حمل و نقل بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه سفر به این جزایر میان قیمت سفر به کشورهای اروپایی و ایران است.

3- برای سفر به جزایر قناری به چه وسایلی نیاز دارید؟

برای سفر به جزایر قناری به وسایلی مثل لباس گرم لباس شنا کرم ضد آفتاب کلاه عینک آفتابی و دوربین نیاز دارید. همچنین با خودتون یه کتاب خوب یا یه موزیک پلی لیست جذاب برای لحظات آرامش و استراحت در جزایر به همراه داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا