سیزده بدر

سیزده بدر: فرار از خانه گشت و گذار در طبیعت

هوای بهاری که بهاری تر از همیشه به نظر می رسد بوی سبزه و خاک نمناک صدای پرندگان همه و همه خبر از رسیدن سیزده بدر می دهند. این روز روز فرار از خانه رهایی از چهار دیواری و رقصیدن در طبیعت است.

من خودم را در دل این روز وسط جنگل و کنار رودخانه تصور می کنم. صدای خنده های بچه ها و آواز پرندگان در گوشم پیچیده بوی غذاهای خوشمزه ای که روی آتش درست شده عطرم را آزار می دهد. چشمم به سبزه های تازه ای که روی زمین پهن شده و آسمانی که به آبی نیلگون رنگ شده خیره است. سیزده بدر روز آرامش روز تفریح و روز دوری از هرگونه ناراحتی و دغدغه است.

سفر به دل طبیعت

با وجود اینکه سیزده بدر در دنیای امروز کمی تغییر کرده اما هنوز هم برای بسیاری روز رهایی از روزمرگی و گشت و گذار در دل طبیعت است. امسال هم مثل همیشه صبح زود از خواب بیدار می شویم و با شور و اشتیاق وسایل پیک نیک را جمع می کنیم. سفر به دل طبیعت چه در کوهستان چه در جنگل و چه در کنار رودخانه همیشه جذابیت خاص خودش را دارد.

من عاشق بوی خوش سبزه ها و خاک نمناک هستم. به نظرم هیچ چیزی به اندازه عطر طبیعت در روز سیزده بدر احساس طراوت و شادابی را به آدم منتقل نمی کند. هر بار که با خانواده به دل طبیعت می رویم سعی می کنم از فرصت استفاده کنم و از منظره های زیبا و سرسبز عکاسی کنم.

خاطرات سیزده بدر

از توصیف خاطرات سیزده بدر در گذشته خیلی لذت می برم.
یادش بخیر زمانی که ما کودک بودیم سیزده بدر برای ما به معنای واقعی "بازی" بود. از صبح تا غروب در دشت و کوه دویدیم با توپ بازی کردیم و از هر لحظه آن روز لذت بردیم. به نظرم امروزه هم باید سعی کنیم با وجود همه مشغله ها همین حسی که در کودکی داشتیم را به روز سیزده بدر ببرید.

نکاتی برای یک سیزده بدر به یاد ماندنی

اما با وجود همه این شادی ها و لذت ها سیزده بدر هم مثل هر روز دیگری قوانین و نکاتی برای رعایت دارد.
در اول از همه به محیط زیست احترام بگذاریم. زباله های خود را در طبیعت رها نکنیم و حتما آن ها را در سطل زباله بریزیم. به گیاهان و حیوانات طبیعت آسیب نرسانیم.
نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیریم امنیت است. در هنگام گشت و گذار در طبیعت احتیاط را فراموش نکنیم. به خصوص اگر با کودکان به سیزده بدر می رویم باید حتما نگاه مان به آن ها باشد و از خطر دور بمانند.

سوالات متداول

  • بهترین مکان برای گذراندن سیزده بدر کجاست؟

    • بهترین مکان برای گذراندن سیزده بدر به سلیقه خود شما بستگی دارد. اما اگر به دنبال طبیعت زیبا و آرام هستید مناطقی مثل دشت لار جنگل ارسباران و کناره دریاچه ها می توانند انتخاب های خوبی باشند.
  • چه غذاهایی برای پیک نیک در سیزده بدر مناسب هستند؟

    • غذاهایی مثل کباب قلیه ماهی ساندویچ سالاد و میوه برای پیک نیک در سیزده بدر مناسب هستند.
  • چه وسایلی برای سیزده بدر لازم است؟
    • پتو سبد پیک نیک ظروف یکبار مصرف آب نوشیدنی لباس گرم کرم ضد آفتاب کلاه و عینک آفتابی از جمله وسایلی هستند که برای سیزده بدر لازم است.

نتیجه گیری

سیزده بدر روز شادی طبیعت و آرامش است. با رعایت قوانین و نکات ایمنی می توانیم از این روز به بهترین شکل ممکن لذت ببریم. به نظر من بهترین چیزی که از سیزده بدر می توان به خاطر سپرد خاطرات خوش و لحظات فراموش نشدنی با خانواده و دوستان است.

دکمه بازگشت به بالا