سد لتیان

بهشت پنهان در دل تهران: سفری به سد لتیان

همیشه فکر می کردم تهران فقط برج ها ماشین ها و دود و دم است اما انگار اشتباه می کردم. یک روز صبح در حالیکه از خستگی کار و زندگی شهری کلافه شده بودم تصمیم گرفتم به دنبال فرار از این همه شلوغی باشم. یهو یاد سد لتیان افتادم یه جای با صفا و با طبیعت زیبا که از دوران کودکی توی ذهنم جا خوش کرده بود.

حالا با توی ذهنم تصویری از یک منظره زیبا و آرامش بخش ماشین رو راه انداختم و به سمت سد لتیان حرکت کردم. با رانندگی در جاده تهران – شمال از میان کوه ها و دره ها گذشتم. در مسیر هوا تازه و دلچسب بود و در کنار جاده باغ ها و باغچه های سبز و پر از گل چشم را نوازش می داد.

سفر به گذشته در "سد لتیان"

از میدان تجریش به سمت شمال حرکت کردم. جاده با پیچ و خم های زیبا من رو به سمت طبیعت بکر و زیبایی هدایت می کرد. پس از حدود یک ساعت رانندگی به سد لتیان رسیدم. سد در کوه های پوشیده از جنگل و در کنار دریاچه لتیان واقع شده بود. مناظر زیبای کوهستانی آب نیلگون دریاچه و هوای خنک چشم ها رو مسحور می کرد. حس کردم از همه مشکلات و دغدغه های روزمره دور شدم و به یه جای آرام و سالم رسیدم.

با توقف در کنار دریاچه من رو بوی طبیعت و زمین و آب به خودش جذب کرد. هوای خنک و مطلبوع لبخند رو به لب من نشوند.

دریاچه لتیان ؛ منظره ای شگفت انگیز

دریاچه لتیان با آب نیلگون و شفاف خود منظره ی فوق العاده ای را به نمایش می گذاشت. در دور و بر کوه های با پوشش گیاهی سبز به عنوان زمینه ای زیبا برای این دریاچه عمل می کردند. آسمان آبی و ابری انعکاس زیبایی خود را در آب دریاچه نشان می داد.

در ساحل دریاچه فضای سبز و جذابی برای پیاده روی و استراحت وجود داشت. علاوه بر این کافه و رستوران هایی در ساحل وجود دارند که با منوی غذا و نوشیدنی خود اتفاق خوشایندی رو برای بازدید کنندگان به وجود می آورند.

قایق سواری در دریاچه لتیان ؛ تجربه ای فراموش نشدنی

من هم مثل بسیاری از بازدید کنندگان برای یک قایق سواری در دریاچه لتیان بلیط تهیه کردم. قایق های موتوری من رو به یک سفر کوتاه و فراموش نشدنی در آب دریاچه بردند. با قایق سواری از زیر پل لتیان عبور کردم و منظره زیبایی رو از زیر پل با نمای دیگری از طبیعت مشاهده کردم.

هوای آرام و خنک من رو به خودش جذب کرده بود و من با طبیعت و دریاچه یکی شده بودم. من از این لحظه با صدای آب و باد با منظره زیبایی از کوه ها و جنگل ها و با آسمان آبی ارتباط عمیقی حسی برقرار کرده بودم.

پل لتیان؛ یک معماری منحصر به فرد

پل لتیان یه پل بتنی با عرض 35 متر و طول 285 متر هست که در سال 1344 توسط شرکت فرانسه " فاین پل " ساخته شده. پل لتیان با نمای زیبا و معماری منحصر به فرد خودش به یک نقطه توریستی در منطقه لتیان تبدیل شده و از زیباترین و منحصر به فردترین پل های ایران محسوب میشه.

این پل با طراحی زیبا و جلوه ای منحصر به فرد من رو به خاطره سازی و عکس برداری دعوت کرد. من در پل ایستادم و منظره زیبای دریاچه و اطراف رو از زاویه ای جدید و فوق العاده مشاهده کردم.

لتیان تاریخی از عشق و محبت

سد لتیان تنها یک سد نیست. این سد با تاریخی عمیق و عاطفی به یاد " دکتر احمد لتیان " مبارز و شخصیت محبوب مردم نامگذاری شده.

" دکتر لتیان " در سال 1304 در تهران متولد شد و در سال 1323 در سن 19 سالگی به جنبش مقاومت پیوست. او در جنگ جهانی دوم برای آزادی ایران مبارزه کرد و در سال 1325 در حمله نیروهای انگلیسی به تهران به شهادت رسید.

نام سد لتیان هر روز من رو به یاد شهدای مقاومت و ایثار و محبت می اندازد و احساس افتخار را به من تزریق می کند.

نکاتی برای یک سفر کامل به سد لتیان

  • بهترین زمان برای سفر به سد لتیان فصل بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا مطلبوع و طبیعت در اوج زیبایی خودش قرار داره.
  • برای سفر به سد لتیان حتما با خود لباس راحت و کفش های راحتی بر دارید. به دلیل پیاده روی و قایق سواری لباس و کفش های راحت برای شما راحتی بیشتری رو به ارمغان می آورد.
  • با خود آب و نوشیدنی کافی بر دارید. در منطقه سد لتیان امکانات آب و نوشیدنی محدود هست.
  • در زمان سفر به سد لتیان دوربین فراموش نکنید. منظره زیبای سد لتیان و دریاچه قابل ثبت کردن با عکس های زیبا است.

پرسش و پاسخ

1. آیا در سد لتیان امکان چادر زدن وجود دارد؟

خیر چادر زدن در منطقه سد لتیان مجاز نیست. اما در نزدیکی سد لتیان در منطقه آرام " جنگل روستای لواسان " فضایی برای چادر زدن وجود داره.

2. آیا در منطقه سد لتیان امکانات رفاهی وجود دارد؟

بله در منطقه سد لتیان امکانات رفاهی مثل کافه رستوران توالت پارکینگ و فضای سبز برای پیاده روی وجود داره.

3. چگونه به سد لتیان برسم؟

برای رسیدن به سد لتیان می توانید با خودرو از تهران به سمت شمال با عبور از میدان تجریش به سمت لواسان و سد لتیان حرکت کنید.

نتیجه گیری

سفر من به سد لتیان تجربه ی جدید و فراموش نشدنی رو برای من به ارمغان آورد. طبیعت زیبا و هوای خنک و آرامش بخش من رو به خودش جذب کرده بود. من از این سفر با خود حسی از آرامش انرژی مثبت و خاطره های زیبا رو با خود به همراه آوردم.

اگر شما هم دنبال فرار از شلوغی و استرس زندگی شهری هستید سفر به سد لتیان رو به شما توصیه می کنم. مطمئن باشید که این سفر تجربه ای فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دکمه بازگشت به بالا