هتل اهواز

اهواز: شهری در قلب خوزستان با عطر گرم جنوب

همیشه عاشق سفر بودم عاشق این حس که با هر قدم به یک دنیای جدید قدم میذارم. این بار تصمیم گرفتم به سمت جنوب کشور راهی بشم سمت خوزستان و شهری پر از راز و رمز که هرگز از ذهنم بیرون نمیره: اهواز!

به محض ورود به اهواز گرمای هوا انگار یه بغل محبت به من هدیه داد. هوایی که بوی نمک و خاک و گل را با هم در خود جای داده بود. آسمان آبی و درخشان خورشید که با تمام قدرت می تابید و کمی هم باد صبا که بوی سرسبزی و زندگی را با خود به ارمغان آورده بود.

هتل در اهواز: کجا اقامت کنم؟

اولین چالش هر سفر انتخاب محل اقامت هست. خوشبختانه اهواز هتل های متنوع و زیادی داره که میتونن هر سلیقه و بودجه ای را رضایت بدن.

من دنبال هتلی با فضای ارام و لوکس بودم. هتل لیان اهواز با اتاق های جالب و محیط آرامش بخشش انتخاب من شد. هتل در محل آرام و دنجی واقع شده بود و پرسنل خیلی مهربان و حرفه ای داشتن.

اهواز شهری با تاریخ کهن و فرهنگ غنی

با همراه شدن با راهنمای تور سفر ما به اهواز شروع شد. اولین مقصد پل سفید بود نمادی از قدرت و استحکام. روی پل ایستادم و به رودخانه کارون نگاه کردم. آب زلال و خروشان که به صورت نوار طلائی در میان شهر جریان داشت. این رودخانه از قدیم الایام مایه زندگی اهالی خوزستان بوده و هنوز هم برای مردم اهواز جایگاه ویژه ای داره.

بعد از پل سفید به موزه تاریخ طبيعي اهواز رفتیم. موزه به صورت یک ساختمان قدیمی و زیبا طراحی شده بود و حاوی آثار مختلف از تاریخ و فرهنگ خوزستان بود. سنگواره ها حیوانات بومی وسایل قدیمی و عکس های نایاب که از زندگی مردم خوزستان در گذشته حکایت میکردن.

غذاها عطر و طعم جنوب

حالا نوبت چشیدن غذاهای سنتی اهواز بود. قیمه ریزه شامی اهوازی ماهی صورت و انواع خورشت و کوکو که با چاشنی عطر و طعم جنوب حس واقعی یک سفر جنوبی را به ما هدیه میداد. کافی شاپ ها و رستوران های زیادی در اهواز وجود دارن که میتونن شما را با غذاهای خوشمزه اهواز آشنا کنن.

پارک ها و طبیعت

در اهواز فضای سبز و طبیعت زیادی وجود داره. پارک جمشید و پارک ملی دز از محبوب ترین مکان های گردشگری در اهواز هستن. در این پارک ها میتونید پیاده روی کنید با کودکانتون بازی کنید و از فضای آرامش بخش طبیعت لذت ببرید.

نکات عملی برای سفر به اهواز

  • بهترین زمان برای سفر به اهواز فصل پاییز و بهار هست. در تابستان هوای اهواز خیلی گرم هست و ممکن هست برای سفر مناسب نباشه.
  • برای جابجایی در شهر میتونید از اتوبوس تاکسی و اسنپ استفاده کنید.
  • در اهواز بازار های زیادی وجود داره که میتونید از صنایع دستی و لباس های اهوازی خرید کنید.
  • حتما از قلعه دختر پارک ملی دز و موزه باستان شناسی اهواز بازدید کنید.

سوالات متداول

1. بهترین هتل در اهواز کدام هست؟

انتخاب بهترین هتل به سلیقه و بودجه شما بستگی داره. اما از هتل های معروف در اهواز میتونم هتل لیان هتل هفت چنار و هتل کارون را نام ببرم.

2. چه غذاهایی را در اهواز باید چشید؟

حتما قیمه ریزه شامی اهوازی ماهی صورت و انواع خورشت و کوکو را چشیده و از طعم آنها لذت ببرید.

3. جاذبه های گردشگری اهواز چه هستن؟

اهواز جاذبه های گردشگری زیادی داره مثل پل سفید موزه تاریخ طبيعي موزه باستان شناسی قلعه دختر و پارک ملی دز.

نتیجه گیری

سفر به اهواز تجربه ای فراموش نشدنی و شگفت انگیز بود. اهواز با تاریخ کهن فرهنگ غنی طبیعت زیبا و مردم مهربان مکانی ایده آل برای سفر هست. من مطمئنم شما هم از سفر به اهواز لذت خواهید برد.

دکمه بازگشت به بالا