کلات نادری

کلات نادری: سفری به دل تاریخ و فرهنگ

همیشه از اون آدمایی بودم که عاشق سفر کردن و کشف کردن چیزای جدیدم. تو این دنیای پر از شتاب و هیاهو یه لحظه آرامش و فرو رفتن تو تاریخ و فرهنگ یه لذت خاص و بی نظیره. همین طرفه نظر بود که منو به کلات نادری کشوند یه روستای زیبا و باستانی در دل استان گلستان. از اون جایی که این روستا با تاریخ و فرهنگ غنی خودش منو به خودش جذب کرده بود تصمیم گرفتم با شما هم این سفر رو به اشتراک بذارم و تجربه های منحصر به فرد خودم رو با شما به اشتراک بذارم.

مسیر و راه رسیدن به کلات نادری

ما از تهران راه افتادیم و با ماشین خصوصی به سمت استان گلستان حرکت کردیم. حدود چهار ساعت رانندگی تو جاده ها با طبیعت زیبا و با کمی ترافیک منو به روستای کلات نادری رسوند. اما باید بدونی که کلات نادری تنها با ماشین قابل دسترسی نیست و میتونی با اتوبوس یا قطار هم به این روستا برسی. فراموش نکن که برای رفتن به کلات نادری بهتره با یه راهنمای محلی صحبت کنی و از راه و نحوه رسیدن به این روستا مطلع بشی.

یه روستای تاریخی با معماری منحصر به فرد

کلات نادری یه روستای تاریخی با معماری منحصر به فرد و هویت قومی و فرهنگی خاص خودش هست. وقتی وارد روستا شدی اولین چیزی که توجه تو رو به خودش جذب میکنه خانه های قدیمی و زیبای این روستاست. معماری این خانه ها با مصالح محلی مثل آجر و چوب احداث شده و با حیاط های با صفا و فواره های آبی تزئین شده. با قدم زدن تو کوچه پس کوچه های این روستا انگار تو زمان به عقب برمی گردی. انگار که تو فیلم یه فیلم قدیمی و عاشقانه قدم میزنی.

غذا و خوراکی های خوشمزه کلات نادری

با دل خوش و قلب شاد به سمت یه کافه سنتی در روستا حرکت کردم. با بوی خوش نان و قورمه سبزی و چای سنتی در اتاق کافه حس کردم که وقت ناهار رسیده. در منو کافه خوراکی های بومی و خوشمزه مثل قورمه سبزی کباب چلو گوشت آبگوشت و دوغ رو مشاهده کردم. فراموش نکن که این روستا بابت میوه های خوشمزه مثل انگور شلیل هلو و گیلاس هم معروف هست. من توصیه میکنم که حتما از این میوه های تازه و خوشمزه در سفر خودتون به کلات نادری استفاده کنید.

جذب های گردشگری کلات نادری

کلات نادری تنها یه روستا با معماری زیبا نیست بلکه جذب های گردشگری زیادی رو هم در خود جای داده . تو این روستا میتونی از جاذبه های گردشگری مثل مسجد جامع قلعه کلات آبشار کلات باغ های زیبا و منظره های عجیب و غریب لذت ببری. از اون جایی که روستا در نزدیکی دریاچه سد گلستان قرار داره میتونی از طبیعت زیبای کنار دریاچه هم لذت ببری. اما برای استفاده از این جاذبه ها باید حداقل دو روز تو کلات نادری بمونی.

توصیه هایی برای سفر به کلات نادری

قبل از سفر به کلات نادری بهتر است به نکات زیر توجه کنی:

  • لباس مناسب بپوش: برای قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستا و دیدن جاذبه های گردشگری به لباس راحت و کفش مناسب نیاز داری.
  • حداقل دو روز برای سفر خودت زمان بذار: برای دیدن جاذبه های گردشگری روستا و لذت بردن از طبیعت زیبای این منطقه دو روز کافی هست.
  • با یه راهنمای محلی صحبت کن: یه راهنمای محلی میتونه تو رو با تاریخ و فرهنگ روستا آشنا کنه و بهترین جاذبه های گردشگری رو به تو معرفی کنه.
  • از سوغاتی های محلی روستا خرید کن: روستا سوغاتی های محلی زیادی مثل ترشی مربا عسل گردو و قالی رو به فروش میره.

نتیجه گیری

کلات نادری یه روستای منحصر به فرد و زیبا هست که تو رو به زمان گذشته می بره و با طبیعت بکر و معماری زیبا خودش تو رو به خودش جذب میکنه. اگر تو دنبال یه سفر با کمی آرامش و فرو رفتن در تاریخ و فرهنگ هستی کلات نادری انتخاب خیلی خوبیه.

پرسش و پاسخ

1. هزینه سفر به کلات نادری چقدره؟

هزینه سفر به کلات نادری بسته به نوع حمل و نقل نوع اقامت میزان مصرف غذا و خرید سوغاتی متفاوت هست. اما تو میتونی با هزینه مناسب و متوسط یه سفر فراموش نشدنی به کلات نادری داشته باشی.

2. بهترین زمان برای سفر به کلات نادری کی هست؟

بهترین زمان برای سفر به کلات نادری فصل بهار و تابستون هست. در این فصل ها هوا مطلوب و طبیعت زیبای روستا در اوج زیبایی خودش هست. اما در فصل پاییز و زمستون هوا سرد و بارندگی زیاد هست و شاید برای سفر مناسب نباشه.

3. برای سفر به کلات نادری چه وسایلی لازم دارم؟

برای سفر به کلات نادری به لباس راحت کفش مناسب کلاه عینک آفتابی ضد آفتاب دوربین و وسایل بهداشتی نیاز داری.

دکمه بازگشت به بالا