پل ورسک

پل ورسک گذرگاهی روی ابرها

همیشه به دنبال بهانه ای بودم تا از شلوغی و هیاهوی شهر فرار کنم و نفسی تازه در طبیعت بکشم. دلم می خواست به جایی سفر کنم که آرامشم را به من برگرداند جایی با طبیعت بکر و چشم اندازهایی که تنها در خواب می توانم ببینم.

یک روز در حین جستجو برای یافتن مقصد بعدی سفر با تصویر پل ورسک برخوردم پُلی که همراه با جاده چالوس بر روی قله ی مرتفع کوه های البرز ساخته شده بود. تصویری که در ذهنم نقش بسته بود من را مجذوب خودش کرده بود پلی که حرف از جرات و هنر انسان می زد پلی که در میان کوه ها و ابرها خودنمایی می کرد.

تصمیم گرفتم سفر خود را به سمت این پل معماری زیبا و منحصر به فرد راهی کنم. با هر قدم که به سمت پل نزدیک تر می شد هیجان داخلی من هم بیشتر می شد. چشم انداز کوه ها و رودخانه چشم اندازی شگفت انگیز و مبهوت کننده که من را به خودش مجبور کرد.

تاریخچه پل ورسک

پل ورسک در سال 1308 خورشیدی توسط مهندسان فرانسوی و انگلیسی ساخته شد. این پل یکی از معروف ترین پل های ریلی جهان و در واقع نمادی از مهندسی است. پل ورسک با ارتفاع 62 متر و طول 110 متر بر فراز دره عمق و بر روی جاده چالوس و خط ریلی تهران به شمال قرار دارد.

این پل در زمان ساخت خود با استفاده از فن آوری جدید و مقاوم و با هدف ارتباط راه آهن تهران به شمال ساخته شده بود.

راهنمایی به سمت پل ورسک

برای رسیدن به پل ورسک ابتدا باید به جاده چالوس و شهر کرج بروید. در محل تفرجگاه ورسک جاده خاکی که به سمت پل می رود وجود دارد. حدود 500 متر را با ماشین یا با پیاده روی می توانید طی کنید تا به محل پل برسید.

تجربه ی سفر به پل ورسک

پل ورسک نه تنها یک اثر معماری بلکه یک شاهکار طبیعت هم است. با ایستادن بر روی این پل به خوبی می توانید زیبایی طبیعت را با تمام احساسات خود درک کنید. کوه های پوشیده از سبزی رودخانه که در پایین پل جاری است و هوای تازه همگی در یک کادر زیبا و منحصر به فرد قرار گرفته اند.

در طول مسیر ممکن است با پرندگان زیادی که بر فراز کوه ها پرواز می کنند و همچنین با گوسفندان و بزهای چوپانان محلی که در دامنه کوه ها چرند روبرو شوید.

نکات قابل توجه

  • در زمان سفر به پل ورسک حتما لباس و کفش مناسب پوشیده و وسایل لازم را با خود ببرید.
  • بهتر است از خودروی شخصی برای رسیدن به پل استفاده نکنید زیرا جاده خاکی و ناهموار است.
  • هنگام تردد بر روی پل حتما مراقب قدم های خود و محیط اطراف خود باشید.
  • به دلیل ارتفاع زیاد پل افرادی که از ارتفاع می ترسند احتیاط کنند و مراقب قدم های خود باشند.

سخن پایانی

سفر به پل ورسک تجربه فراموش نشدنی و به یاد ماندنی است. این پل زیبا و منحصر به فرد منظره زیبایی را به نمایش می گذارد و تجربه ای منحصر به فرد از طبیعت را به شما هدیه می دهد.

پرسش و پاسخ

1. آیا برای دیدار از پل ورسک باید هزینه ای پرداخت کرد؟

خیر برای دیدار از پل ورسک هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود.

2. آیا برای رسیدن به پل باید از ماشین استفاده کرد؟

خیر شما می توانید با پیاده روی هم به پل برسید. البته جاده خاکی و ناهموار است و ممکن است برای افراد مسن و کودکان مشکل باشد.

3. بهترین زمان برای سفر به پل ورسک چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به پل ورسک فصل بهار و تابستان است. در این فصل ها آب و هوا مطبوع و طبیعت زیبا تر است.

دکمه بازگشت به بالا