باغ نگارستان

باغ نگارستان: گشت و گذار در بهشت رنگارنگ تهران

همیشه دلم می خواست یه روز با یه قوری چای داغ و یه کتاب خوب بشینم وسط یه باغ بزرگ و سرسبز و از همه جا بی خبر از زیبایی هاش لذت ببرم. یه جای دنج و پر از آرامش دور از شلوغی و دود و دم شهر.

حالا بهتون می گم از یه جای قشنگ و خاص تو دل تهران یه باغ تاریخی و زیبا به اسم باغ نگارستان. یه باغ با یه عالمه درخت و گل و بوته حوض های پر از آب زلال و آلاچیق های چوبی دنج.

قدم زدن در تاریخ

باغ نگارستان که تو محله ی یوسف آباد تهران قرار داره یه قدمت تاریخی قشنگ داره. این باغ قشنگ یه روزی بخشی از باغ بزرگ و معروف "حاجی علی خان" بوده که از مهم ترین باغ های تهران در اون دوره به حساب می اومده.

تو سال 1262 میرزا علی خان زنگنه وزیر مظفرالدین شاه این باغ رو برای ساختن یه عمارت قشنگ به سبک معماری اروپایی انتخاب میکنه. این عمارت که بعد ها "عمارت نگارستان" نامیده میشه تو سال 1264 به دستور میرزا علی خان توسط معماران فرانسوی ساخته میشه.

عمارت نگارستان که یه نماد از معماری اون دوران هست اکنون به عنوان "موزه نگارستان" به کارش ادامه میده و میزبان مجموعه ای ارزشمند از آثار نقاشی و خوشنویسی از دوره قاجار و بعد از اون هست. این موزه از ارزش زیادی برای تاریخ هنر ایران برخورداره.

بهشت گل ها و درخت ها

اگه وارد باغ نگارستان بشید اولین چیزی که چشمتون رو نوازش میده سبزی سرشار از درخت ها و گل هاشه. یه عالمه درخت های قدیمی مثل چنار گردو صنوبر نارون و بید تو باغ هستن و با شاخه هاشون یه سایه ی خنک و دلنشین ایجاد کردن.

هر فصل با رنگ هاش باغ نگاران رو تازه و قشنگ تر میکنه. بهار با گل های رنگارنگ تابستان با شاخه های سرسبز و درخت های میوه پاییز با برگ های زرد و قرمز و زمستان با هوای سرمای و بارش برف هر کدوم یه زیبایی خاص و تازه ای رو به باغ هدیه میدن.

حوض های زیبا و چشم نواز تو باغ نگارستان وجود داره. این حوض ها با صدای آروم آب و تابش نور خورشید یه حس آرامش و سکوت خاصی رو ایجاد میکنن. همچنین آلاچیق های چوبی و سنگی دنج و زیبا تو باغ وجود دارن که میتونین تو این آلاچیق ها از طبیعت لذت ببرین.

گشت و گذار در باغ نگارستان

من پیشنهاد میکنم که از یه روز آفتابی برای دیدار از این باغ زیبا استفاده کنید. باغ نگارستان برای همه سلیقه ها جای جالبی هست. میتونین از طبیعت باغ لذت ببرین تو آلاچیق ها استراحت کنین کتاب بخونین یا با عزیزان تون وقت بگذرونین.

تو باغ یه کافه هم وجود داره که میتونین با سفارش یه قهوه یا چای از هوای باغ لذت ببرین. همچنین موزه نگارستان تو همین باغ قرار داره که میتونین از اثرها و آثار هنری زیبا دیدار کنید.

نکاتی که باید بدونید

  • بهترین زمان برای رفتن به باغ نگارستان فصل بهار و پاییزه.
  • ورودی باغ رایگانه.
  • برای ورود به موزه نگارستان باید بلیط بگیرید.
  • باغ از صبح تا غروب باز هست.
  • داخل باغ جا برای پارک ماشین وجود نداره.

پاسخ به سوالات

1. آیا باغ نگارستان برای کودکان جالب هست؟

بله باغ نگارستان با محیط آروم و زیبا و وجود حوض ها و گل های رنگارنگ برای کودکان مناسب هست. اما بهتر هست که کودکان زیر نظر والدین باشن.

2. آیا امکان برگزاری مراسم تو باغ نگارستان وجود داره؟

بله تو باغ نگارستان امکان برگزاری مراسم مثل عروسی و تولد وجود داره. اما برای برگزاری مراسم باید با مسئولان باغ هماهنگ بشید.

3. آیا تو باغ نگارستان امکان استفاده از اینترنت وجود داره؟

خیر تو باغ نگارستان امکان استفاده از اینترنت وجود نداره.

تجربه من از باغ نگارستان

یه صبح آفتابی من با یه قوری چای داغ و یه کتاب خوب به باغ نگارستان رفتم. باغ آروم و زیبا بود و با صدای آب حوض ها و صدای پرندگان یه حس آرامش و سکوت خاصی رو ایجاد میکرد.

من تو یه آلاچیق چوبی دنج نشستم و با نوشیدن چای و خواندن کتاب از طبیعت باغ لذت بردم. باغ نگارستان یه جای خاص و قشنگ هست که من به همه توصیه میکنم که یه بار از این باغ زیبا دیدار کنند.

نتیجه گیری

باغ نگارستان با تاریخ غنی طبیعت زیبا و آرامش بخش موزه نگارستان و محیط دنج یه جای قشنگ و خاص تو تهران هست. اگه دلتون می خواد یه روز تو یه باغ قشنگ و آروم دور از شلوغی و دود و دم شهر با طبیعت و تاریخ همراه بشید حتما به باغ نگارستان سر بزنید.

دکمه بازگشت به بالا