لوازم خانگی

شما بگویید؛ ال‌جی یا سامسونگ؟


بسیاری از مردم شنبه ها را خیلی دوست ندارند. اما ما در ای بی سی مگ مگ ما دلیل خاصی برای دوست داشتن شنبه ها داریم و این همان کاری است که می توانیم با یک مقاله انجام دهیم.تو بگوبیایید به رفقای جدید خود برسیم. این هفته ما موضوعی نسبتاً متفاوت را بررسی خواهیم کرد. موضوع این هفته مقایسه دو محصول خاص یا سیستم عامل و مواردی از این قبیل نیست ، بلکه یک رقابت طولانی مدت بین دو غول فناوری کره ای است تا ببینند فکر می کنند در نهایت کدام شرکت برنده خواهد شد: LG یا سامسونگ؟

؟

رقابت بین ال جی و سامسونگ از مدت ها پیش وجود داشته است. این دو شرکت کره ای بیش از 50 سال است که در رقابت جدی هستند و بارها شایعاتی مبنی بر مشاجره بین آنها به دلیل سرقت اسناد محرمانه ، جاسوسی یا موارد مشابه مطرح شده است. شاید بتوانیم با گوشی های LG مانند سامسونگ و ال جی کارهای بیشتری انجام دهیم LG G5 یا Galaxy S7 اما در کره جنوبی ، نام آنها ما را به یاد یک نزاع حماسی می اندازد. این به جایی رسیده است که ورود به محل هر یک از شرکتها مانند عبور از یک دروازه امنیتی فرودگاه است. کیف ها بررسی می شوند ، دوربین ها مجاز نیستند ، لنزهای تلفن همراه با چسب مخصوص پوشانده شده است ، هیچ فلش یا هارد دیسک خارجی مجاز نیست ، دوربین های امنیتی تمام گوشه های ساختمان را می پوشانند.

LG یا Samsung - 03

رقابت LG-Samsung در کره جنوبی فراتر از یک رقابت میدانی است تکنیک او هست. هر شرکت قلمرو خود را دارد. رستوران ها و هتل ها بین دو شرکت تقسیم شده اند و کارکنان هر شرکت می دانند که نباید وارد قلمرو شرکت دیگر شوند. انتخاب بین سامسونگ و ال جی وارد سبک زندگی مردم کره شده است. شرکت های بزرگ و مدیران آنها نیز دارای موقعیت اجتماعی خاصی در کره هستند که می توان آنها را با فرهنگ افراد مشهور مقایسه کرد.

سامسونگ در حال حاضر بزرگترین chaibol (اصطلاحی است که در کره برای شرکت های بزرگ ، معمولاً متعلق به خانواده) در کره جنوبی استفاده می شود ، و LG همیشه در بین پنج chaibol برتر در کره بوده است. سامسونگ در سال 2013 304 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که تنها 25 درصد از تولید ناخالص داخلی کره جنوبی را تشکیل می داد. درآمد LG در سال 2014 بالغ بر 104 میلیارد دلار بوده است. البته عملکرد مالی ال جی و سامسونگ در سالها و زمینه های مختلف متفاوت بوده است. به عنوان مثال ، در سه ماهه دوم سال 2016 ، سامسونگ به لطف فروش خوب Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge ، بهترین سه ماهه مالی خود را در دو سال گذشته داشته است. از سوی دیگر ، العوجی به دلیل فروش خوب لوازم خانگی و تلویزیون ، توانست علی رغم از دست دادن بخش تلفن همراه ، سود خود را حفظ کند. ظاهراً LG G5 استاندارد به موفقیتی که ال جی انتظار داشت نرسید.

LG یا Samsung - اصلی

جالب است بدانید که داستان رقابت و دشمنی بین ال جی و سامسونگ واقعاً پس از دوستی طولانی آغاز شد. لی بیونگ چول ، بنیانگذار سامسونگ و کو این هوی ، بنیانگذار LG ، در یک شهر متولد شدند ، در یک مدرسه تحصیل کردند و دوستی نزدیک و محترمانه ای داشتند. دوستی آنها بسیار قوی بود به طوری که دختر دوم لی با پسر سوم کو که حتی برای سامسونگ کار می کرد ازدواج کرد.

لی بیونگ چول در سال 1938 یک شرکت تجاری در شهر خود گیونگ سانگ تأسیس کرد و نام آن را سامسونگ (به معنی سه ستاره) گذاشت. او تقریباً تمام دارایی های خود را در طول جنگ کره از دست داد و یک کارخانه قند با سرمایه اندک تأسیس کرد. از سوی دیگر ، کو هوآ فعالیت خود را در سال 1947 با تأسیس کارخانه لوازم آرایشی لوک های آغاز کرد. سپس گلدستار را در سال 1958 تاسیس کرد که بعداً به LG Electronics تبدیل شد. علی رغم موقعیت فعلی دو شرکت ، LG در واقع اولین کسی است که وارد صنعت الکترونیک شده است.

LG یا Samsung - 02

A-501 ، اولین رادیو لامپ کره جنوبی ، توسط LG (Goldstar سابق) ساخته شد

اختلاف بین سامسونگ و ال جی در سال 1969 زمانی آغاز شد که دولت کره برنامه هشت ساله ای را برای حمایت از صنعت نوپای الکترونیک تصویب کرد. با این حال ، طبق شواهد ، سامسونگ حتی قبل از اعلام این برنامه توسط دولت ، آماده ورود به صنعت الکترونیک بود. پسر لی در زندگینامه خود نوشت که پدرش با دوستش کو ملاقات کرد و او را از برنامه های سامسونگ برای ورود به صنعت الکترونیک مطلع کرد. اما کو از شنیدن این خبر عصبانی است و سر لی فریاد می زند. لی که از مخالفت دوستان و خانواده اش شوکه شده بود ، محل را ترک کرد و از این پس ، دوستی بین آنها به یک دشمن تبدیل شد.

ال جی و سامسونگ نیز سابقه نسبتاً طولانی در ایران دارند. تعداد کمی از ایرانیان را می توان یافت که در طول عمر خود حداقل از یکی از محصولات این دو شرکت استفاده نکرده باشند. رقابت بین این دو غول فناوری کره ای در ایران ممکن است مانند کره مشخص نباشد ، اما در ایران ، هر کدام طرفداران خاص خود را دارند ، به ویژه در زمینه تلفن های هوشمند و تلویزیون. از چه شرکتی حمایت می کنید؟ به نظر شما چگونه می توان عملکرد این دو شرکت را در زمینه های مختلف مقایسه کرد؟ آیا رقابت بین آنها در نهایت منجر به پیروزی و شکست دیگری می شود؟ کدام شرکت برنده خواهد شد: ال جی یا سامسونگ؟

؟

هواپیماهای بدون سرنشین

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا