لوازم خانگی

سومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران با حمایت سامسونگ برگزار می‌شود


سومین دوره المپیاد تکنسین های ایران با حمایت سامسونگ الکترونیکس و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود.

مراحل برگزاری سومین المپیاد تکنسین های ایران روز چهارشنبه نهم آذرماه طی نشست خبری با حضور مدیران سامسونگ ایران و شرکت آموزش فنی و حرفه ای تشریح شد.

در ابتدای این نشست خبری، حمیدرضا سبط نژاد، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ابراز خرسندی از سطح کیفی دوره های قبلی المپیاد تکنسین های ایران، اظهار داشت: در سال 1385، در سال 1380 در سال 1394 در سال 1395 به پایان رسید.

به گفته سپتنگاد، المپیاد تکنسین به عنوان یک مسابقه مهارتی آزاد راه میانبر مناسبی برای اشتغال خواهد بود و به همین دلیل مشارکت بخش خصوصی بسیار مهم است.

فرهاد حرکت، مدیر بازاریابی سامسونگ الکترونیکس، درباره برنامه‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت گفت: «فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ یک ترفند تبلیغاتی نیست و بر ایجاد شغل و کارآفرینی تمرکز دارد. وی ادامه داد: در سال های اخیر با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای توانسته ایم فعالیت هایی از جمله راه اندازی آکادمی مهندسی ایران و المپیاد تکنسین ها را انجام دهیم که تاکنون با استقبال گسترده جوانان و علاقه مندان مواجه شده است. مردم.”

وی از آکادمی مهندسی سامسونگ به عنوان یکی از بهترین طرح های این شرکت برای افزایش مهارت تکنسین های ایرانی یاد کرد. به گزارش هگرت، این آکادمی مجهز به بهترین فناوری های روز دنیاست و از این نظر هیچ تفاوتی با نمونه های مشابه در اروپا ندارد.

این آکادمی در سال 1372 با حمایت سامسونگ و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای تأسیس شد. دانشجویان این آکادمی در دوره های دو تا سه ماهه ای که به صورت رایگان ارائه می شود، نحوه تعمیر محصولات الکترونیکی شامل تلفن همراه، تبلت، سیستم های صوتی و تصویری، ماشین لباسشویی، کولر و یخچال را فرا می گیرند.

مهناز نجیب زاده، مدیرکل دفتر رقابت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نشست خبری سومین المپیاد تکنسین های ایران از سامسونگ الکترونیکس به عنوان بازوی قوی دفتر رقابت سازمان فنی و حرفه ای یاد کرد.

به گفته وی، المپیاد تکنسین ها به صورت مسابقه مهارتی رایگان برگزار می شود که با توجه به تنوع رشته ها و نبود محدودیت سنی بیشتر مورد استقبال تکنسین ها و نخبگان هنری قرار گرفته است.

نجیب زاده با بیان اینکه سامسونگ بزرگترین حامی مسابقات جهانی مهارت است، از مدیران این شرکت خواست تا از مسابقات ملی مهارت و همچنین المپیاد تکنسین ها حمایت کنند.

حسین محمودی، مدیرکل دفتر ارزشیابی و ارزشیابی بنیاد آموزش فنی و حرفه ای درباره نحوه برگزاری آزمون های المپیاد گفت: کارگروه های زیادی در بنیاد آموزش فنی و حرفه ای برای جمع آوری سوالات، مراحل مقدماتی و پایانی تشکیل شد. در مرحله اولیه با تجربیات خوبی که در سازمان فنی و حرفه ای کسب کرده ایم، آزمون به صورت الکترونیکی در مراکز استان ها برگزار می شود.

مسعود ویازی، مدیر روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ادامه این برنامه گفت: سامسونگ چند سالی است که با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی، شناسایی نخبگان و استعدادهای بسیار ماهر، شناخت بهترین تکنسین های ماهر در ایران فعالیت می کند. و ارتقای سطح استانداردهای مهارت آموزی آنها “حمایت و برگزاری المپیاد تکنسین های ایران در فعالیت های مسئولیت اجتماعی گسترده قرار گرفته است.”

وی ادامه داد: سامسونگ در چهار حوزه آموزش، بهداشت، محیط زیست و اشتغال در سطح جهان تحت عنوان مسئولیت اجتماعی فعالیت می کند که برای ارتقای سطح تحصیلات و اشتغال جوانان ایرانی اجرا شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی سامسونگ، این دوره از مسابقات مانند دوره های قبلی خود در 4 جهت موبایل و تبلت، لوازم خانگی (یخچال و ماشین لباسشویی)، کولر گازی (کولر گازی) و تجهیزات صوتی و تصویری (تلویزیون و منزل) سینما ) برگزار می شود.

بر این اساس مرحله اول المپیاد تکنسین های ایران یک آزمون الکترونیکی است که به صورت هماهنگ در مراکز فنی و حرفه ای استان های کشور برگزار می شود. سپس 10 نفر برتر از هر گرایش به مرحله نهایی و عملی المپیاد راه خواهند یافت. در پایان دو مرحله به نفرات اول تا سوم هر جهت به ترتیب 30، 20 و 10 سکه دریای آزادی اهدا خواهد شد.

اولین دوره المپیاد فنی به ابتکار سامسونگ و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای در بهمن ماه 94 برگزار شد. دومین دوره این المپیاد سال گذشته با حضور نزدیک به دو هزار شرکت کننده برگزار شد و نفرات VIP علاوه بر دریافت جایزه خود به عنوان ناظر مسابقات جهانی مهارت 2017 اعزام شدند.

ثبت نام سومین المپیاد تکنسین ایران از روز شنبه 25 آذرماه آغاز شده و تا 11 آذرماه ادامه دارد. این رویداد با مرحله نهایی در اوایل دسامبر سال جاری به پایان می رسد.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در سومین المپیاد تکنسین ایران و کسب اطلاعات بیشتر از روند برگزاری این رویداد به سایت Samsungtecholympiad.ir مراجعه کنند.

?

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا