لوازم خانگی

سامسونگ مانیتورهای گیمینگ Odyssey 2021 را با پنل تخت رونمایی کرد


سامسونگ دیروز سری مانیتورهای بازی Odyssey را منتشر کرد. بسیار جذاب و دارای مهارت های خوب و کاربردی است که از صفحات تخت استفاده می کند و در سه مدل به فروش می رسد.

سامسونگ ممکن است در صنعت تلفن همراه یا لوازم خانگی شناخته شده باشد، اما غول کره ای مانیتورها تا به حال به خوبی کار می کند و نتایج خوبی را به همراه داشته است. در همین راستا، این شرکت روز گذشته از سری مانیتورهای Odyssey در سه مدل 28، 27 و 24 اینچی رونمایی کرد که از بهترین مدل تا مقرون به صرفه ترین G50A، G70A و G30A لقب گرفتند.

این سه مانیتور از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند، اما از نظر کیفیت پنل، نرخ به روز رسانی تصویر، اندازه و بسیاری از ویژگی های دیگر متفاوت هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مانیتور G70A

این محصول قدرتمندترین مانیتور سامسونگ در این سری جدید است که دارای صفحه نمایش 28 اینچی و رزولوشن 3840 در 2160 (4K) می باشد. نوع پنل استفاده شده برای این مانیتور IPS بوده و از فرکانس 144 هرتز استفاده می کند. حداکثر روشنایی پنل تا 400 نیت است اما به طور کلی این عدد بالای 300 است که برای مانیتوری با این اندازه کافی به نظر می رسد. علاوه بر این، استاندارد VESA DisplayHDR 400، ویژگی هایی مانند AMD FreeSync Premium Pro و Nvidia G-SYNC به طور کامل در این مانیتور پشتیبانی می شود تا بخشی از یک مجموعه کامل، قدرتمند و مجهز باشد.

از نظر پورت ها و اتصال، G70A بسیار غنی است و یک پورت DisplayPort 1.4 و دو پورت HDMI 2.1 دارد. دو درگاه HDMI این مانیتور به کاربران اجازه می‌دهد تا آخرین کنسول‌ها، پلی‌استیشن 5 و سری ایکس‌باکس ایکس را متصل کنند، زیرا هر دو کنسول برای پخش خروجی 4K به مانیتور نیاز دارند. اتصال به پورت HDMI 2.1

این کنترل همچنین از ویژگی Auto Source Switch + پشتیبانی می کند که به آن اجازه می دهد تا زمانی که دستگاه متصل در حال کار است، به طور خودکار سوئیچ و بچرخد. متأسفانه اطلاعاتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه این مانیتور ارائه نشده است و اطلاعاتی در این زمینه نداریم.

مانیتور G50A

ما به دومین مدل از سری مانیتورهای بازی سامسونگ Odyssey یعنی G50A میرسیم که یک مدل با صفحه نمایش عریض در این سری می باشد، با صفحه نمایش 27 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 و پنل IPS که نرخ رفرش در آن است. واقع شده. تصویر به 165 هرتز می رسد. بنابراین ما با یک نگهبان قدرتمند طرف هستیم که می تواند بهترین های میدان را به چالش بکشد.

از ویژگی های خوب G50A می توان به پشتیبانی از HDR10 و FreeSync Premium و همچنین G-SYNC اشاره کرد. به علاوه میانگین روشنایی این مانیتور به 350 نیت می رسد که عدد قابل قبولی است. در بخش ارتباطات نیز پورت های DisplayPort 1.2 و HDMI 2.0 را پیدا می کنیم.

G70A و G50A هر دو دارای برخی از ویژگی‌های بسیار آشنا از کنترلر بازی Odysseys سامسونگ هستند، از جمله مهمترین آنها تصویر به تصویر (تصویر به تصویر، دو کنترلر)، حالت کاهش تأخیر ورودی، رابط کاربری عالی Super Arena Gaming، بازی فوق عریض. قابلیت دید، فلاش CoreSync و زمان پاسخ 1 میلی ثانیه.

مانیتور G30A

در نهایت به مدل اقتصادی این سری یعنی G30A می رسیم که در دو مدل در سایزهای 27 و 24 اینچی عرضه می شود. حرکت جالب سامسونگ به طوری که حتی گیمرهایی با بودجه محدودتر نیز می توانند به صفحه نمایش بزرگتر دسترسی داشته باشند. اما این مانیتور کیفیتی مشابه دو مانیتور قبلی ندارد و نسبت به دو مدل از کیفیت ضعیف تری برخوردار است.

صرف نظر از اندازه ای که این مانیتور را خریداری می کنید، هر دو دارای پنل VA هستند و وضوح تصویر 1920 × 1080 است. نرخ پخش تصویر 144 هرتز است تا کاربر لذت تجربه بازی منظم را فراموش نکند. متاسفانه این مانیتور از قابلیت HDR خوبی برخوردار نیست و حداکثر روشنایی به 250 نیت می رسد. بنابراین نباید انتظار سطوح بسیار بالایی از کنترل را داشته باشید. به خصوص با نمایشگر رنگی (در مقایسه با دو نمایشگر دیگر یا مانیتورهای حرفه ای موجود در بازار).

G30A از فناوری FreeSync Premium پشتیبانی می کند اما به G-SYNC اشاره نمی کند. البته این به این معنی نیست که این مانیتور با گرافیک انویدیا کار نمی کند، بلکه یک سری اقدامات برای بهبود کیفیت و طراوت تصویر، این مانیتور باید انجام شود. اما با ترکیب آن با گرافیک AMD هیچ مشکلی نخواهید داشت و می توانید تجربه لذت بخشی تری داشته باشید. بین پورت و ارتباطات نه تفاوت زیادی وجود دارد و نه نسل قدیمی. دارای پورت DisplayPort 1.2 و پورت HDMI 1.4 است.

کنترل بازی سامسونگ Odyssey در رنگ مشکی با قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش در زوایای مختلف موجود است. متاسفانه همانطور که گفته شد اطلاعات خاصی در مورد قیمت و تاریخ عرضه و همچنین بازار عرضه این محصولات نداریم و باید منتظر اطلاعات بیشتر در مورد آن باشیم.

منبع: GSMArena

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا