مزایای طراحی سایت برای کسب و کارها چیست؟

طراحی سایت چه فایدهای برای کسب و کار دارد؟

طبق آمار تقریبا ۴۰ درصد کسب و کار های کوچک سایت طراحی نمی‌کنند و از سایت ساز استفاده میکنند درصورتی که ۸۰ درصد افراد برای پیدا کردن کالا یا محصول مورد نیاز خود در اینترنت سرچ می‌کنند. فرض کنید برای یک مسافرت کوتاه نیاز به هتل دارید و یا در سفر برای صرف غذا دنبال رستوران می‌گردید؛ اولین کاری که می‌کنید چیست؟ سرچ می‌کنید! هتل ها و رستوران های نزدیک خود را پیدا می‌کنید و حتی ممکن است نظر افراد را در مورد آنها بخوانید و بهترین هتل و رستوران را انتخاب کنید.

تقریبا ۹۷ درصد افراد برای پیدا کردن خدمت و یا محصول مورد نیاز خود، نظر سایر افراد و بازخوردهای ثبت شده در رابطه با کسب و کارها را می‌خوانند و تصمیم گیری می‌کنند. بنابراین همه‌ی کسب و کارها فارغ از اندازه و حوزه فعالیت باید وب سایت داشته باشند و در شبکه های اجتماعی فعالیت کنند. اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به زودی از صحنه کسب و کار محو خواهد شد. بیل گیتس

اگر شما هم برای ارائه محصولات خود از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنید و یا فقط محصولات و خدمات خود را به صورت آفلاین و حضوری می‌فروشید و فکر می‌کنید نیازی به سایت برای معرفی شرکت ندارید؛ با ما همراه باشید.

چرا همهی کسب و کار های کوچک و بزرگ باید سایت طراحی کنند؟

همانطور که در بالا گفتیم بسیاری از افراد برای پیدا کردن کسب و کارهای مورد نیاز خود در اینترنت سرچ می‌کنند. بنابراین داشتن وب سایت برای همه ی کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای کوچک که مشریان وفادار زیادی ندارند بسیار مهم است.

با این وجود تقریبا ۴۰ درصد کسب و کارهای کوچک نه تنها وب سایت طراحی نمی‌کنند؛ بلکه حتی برنامه‌ای برای طراحی سایت در آینده هم ندارند. در ادامه مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها را توضیح می دهیم.

نمایش داده شدن در نتایج جستجو محلی

درصد قابل توجهی از افراد برای پیدا کردن خدمات و محصولات مورد نیاز خود به سرچ کردن در موتورهای جستجو اکتفا می کنند بنابراین با حضور در نتاج جستجو شانس شما برای افزایش بازید از سایت و افزایش مشتری بیشتر می‌شود.

علاوه بر این بسیاری از افراد برای انجام کارهای روزمره خود مثل رفتن به بانک و یا خرید وسایل ضروری به مغازه ها و مکان های نزدیک خود مراجه می کنند؛ بنابراین اگر شما صاحب یک تعمیرگاه هستید با سرچ در گوگل و پیدا شدن در نتایج تعمیرگاه های نزدیک افراد شانس بیشتری برای جذب مشتری خواهید داشت.

بنابراین با یک وب سایت جذاب و به روز می توانید مشتریان محلی زیادی را جذب کنید که اگر خدمات خوبی نیز به آنها ارائه دهید احتمالا از مشتریان وفادار شما خواهند شد.

وب سایت شما پایه و اساس بازاریابی دیجیتال شما

وب سایت ها حاوی اطلاعاتی راجع به کسب و کار و خدمات و محصولات ارائه شده می باشند. بنابراین افراد با مراجع به وب سایت شما می توانند با شما و خدمات شما آشنا شوند. بنابراین وب سایت اولین برخورد مشتریان با کسب و کار شما می باشد که پایه و اساس تبلیغات و بازاریابی آنلاین شما را نیز تشکیل می دهد.

زیرا از طریق این وب سایت و لینک شدن آن به شبکه های اجتماعی علاوه بر معرفی کسب و کار خود متوانید علاقه مندان را به شبکه های اجتماعی خود هدایت کنید و با آنها تعامل بهتر و هدفمندتری داشته باشید.

نمایش خدمات و محصولات

خرید آنلاین علاوه بر صرفه جویی در وقت به افراد کمک میکند تا محصولات و خدمات بیشتر و متنوع تری را بررسی کنند و بهترین مورد را انتخاب کنند. بنابراین وب سایت به شما کمک می کند که محصولات و خدمات خود را بیشر در دید قرار دهید و بازدید بیشتر و در نهایت مشتریان بیشتری جذب کنید.

علاوه بر این اگر شما یک فروشگاه اینترنتی هستید با نمایش داده شدن در نتایج سرچ یک محصول خاص و جذب بازدیدکننده در سایت خود، می توانید سایر محصولات و خدمات خود را نیز به نمایش بگذارید.

به این ترتیب شاید فرد مراجعه کننده به وب سایت محصول دیگری را نیز پسند کند و فروش شما فزایش یابد.

نکته قابل توجه توضیحات و نحوه ارائه محصولات است. توضیحات کامل و واقعی، تصاویر دقیق از محصول به افراد کمک می‌کند تا حس خرید حضوری را تجربه کنند و با اطمینان از شما خرید کنند.

بنابراین حتی اگر بار اول از شما خرید نکنند، حتما وقتی به شما نیاز دارند بین شما و رقیبانتان شما را انتخاب می کنند.

افزایش اعتبار شرکت با طراحی سایت برای کسب و کار

سایت شرکت معرف هویت و ساختار و خدمات شرکت است. فعالیت کردن در فضای مجازی و به صورت آنلاین نیاز به مجوزها و تایید مراجع خاص خود را دارد.

برای مثال اگر شما پرداخت یار بانک هستید و درگاه پرداخت واسط اراده می دهید، مجوزها و تایید قانونی به شما کمک می کند تا افراد راحت تر به شما اعتماد و از خدمات شما استفاده کنند.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

 این سوالی است که پس از رشد چشم‌گیر کسب و کارهای اینترنتی در ایران ذهن بسیاری از صاحبان کسب و کار را که به دنبال درآمدزایی از اینترنت هستند، مشغول خود کرده است. از طرفی دیگر همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد این روزها با شیوع بیماری کرونا اهمیت راه‌ اندازی کسب و کارهای اینترنتی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

به همین دلیل است که امروزه سوالاتی مانند چگونه یک کسب و کار اینترنتی در منزل راه اندازی کنیم؟ آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه زیاد امکان‌پذیر است؟ چرا بسیاری از کارآفرینان راه اندازی کسب و کارهای آنلاین را به کسب و کارهای سنتی ترجیح می‌دهند؟ در ذهن کاربران شکل گرفته است.

اولین سوالی که باید پاسخ آن را بدانید این است که منظور از کسب و کار اینترنتی چیست و چرا امروزه رونق بسیار زیادی پیدا کرده است؟ ساده‌ترین تعریف کسب و کار اینترنتی () یا کسب و کار آنلاین عبارت است از مجموعه فعالیت‌هایی که بر بستر اینترنت با هدف درآمدزایی انجام می‌شود. بر اساس این تعریف به استفاده از هر روشی که به کسب درآمد از اینترنت منتهی شود، کسب و کار اینترنتی می‌گوییم.

کسب و کارهای اینترنتی دقیقا مانند کسب و کارهای سنتی، در زمینه های مختلفی راه‌اندازی می‌شوند که کسب و کارهای فروشگاهی، خدماتی، آموزشی، اتوماسیون و… نمونه‌ای از کسب و کارهایی است که امروزه در بستر اینترنت مشغول به فعالیت می‌باشند.

امروزه بسیاری از افراد بر این اعتقادند که تقریبا همه کارها می‌توانند بر بستر اینترنت فعالیت کنند و یا با استفاده از آن کسب و کار خود را رونق دهند. به طور مثال فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا را در نظر بگیرید که امروزه طیف وسیعی از محصولات را تنها با استفاده از طریق سایت اینترنتی خود به مشتریان ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید با مزایا و معایب کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید قبل از خواندن ادامه این مطلب، مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

چرا موضوع این مقاله در مورد طراحی سایت حرفه ای است؟

طراحی وب سایت حرفه ای اولین و مهمترین قدم برای ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی است. امروزه کمتر کسب‌و‌کاری را می‌توان پیدا کرد که قابلیت حضور بر بستر اینترنت را نداشته باشد. به همین دلیل است که طراحی حرفه ای سایت در ایران که به تازگی به اهمیت اینترنتی شدن کسب و کارهای خود پی برده‌اند، رونق چشم‌گیری داشته است.

البته ممکن است بسیاری از کسب و کارها هنوز هم نیز به اهمیت آن پی نبرده باشند و طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کارشان را یک گزینه تجملاتی و لوکس در نظر گیرند. اگر شما هم چنین تصوری در مورد طراحی وب سایت دارید، بدانید که یکی از بهترین فرصت‌های رشد کسب و کارتان را نادیده گرفته‌اید!

بنابراین تصمیم گرفتیم در یک راهنمای جامع در قالب این مقاله برای شما آماده کنیم تا با فرآیند طراحی وب سایت و مزایای آن آشنا شوند. اکثر مردم تصور صحیحی در مورد فرآیند سفارش، طراحی، ساخت و در نهایت بهره‌مندی از مزایای یک وب سایت را ندارند. طراحی وب سایت مانند خرید یک کالا نیست که بتوان آن را از یک شخص و یا مغازه خرید!

مولفه‌های گوناگونی در طراحی وب سایت نقش دارند که باید متناسب با زمینه کسب و کار و اهداف شما ارزیابی و بررسی شوند. از مهم‌ترین مولفه‌های یک وب سایت می‌توان به طراحی رابط کاربری (ظاهر سایت)، زبان برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های بکار گرفته شده در طراحی آن، میزان توسعه‌پذیری، امکانات پیش‌بینی شده در آن و در نهایت تیم پشتیبانی و توسعه آن اشاره کرد.

چرا هر کسب و کاری باید یک سایت حرفه ای داشته باشد؟

با فراگیر شدن اینترنت در میان مردم به جرات می‌توان گفت تمام مشتریان بالقوه شما به نوعی در فضای اینترنت حضور مستمر دارند. به همین دلیل است که بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت معتقد است که استفاده از فضای اینترنت برای کسب و کارها یک ضرورت است تا یک فرصت! او در این مورد می ‌گوید:

اگر کسب و کارتان در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد.

بنابراین راه‌اندازی و طراحی سایت حرفه ای فقط محدود به کسب و کارهای نوین نمی‌شود! بلکه هر نوع کسب و کاری برای باقی ماندن در عرصه رقابت به آن نیاز پیدا خواهد کرد. زیرا در آینده‌ای نه چندان دور و با ظهور کسب و کارهای جدید بر بستر اینترنت، رفته رفته کسب و کارهای سنتی از میان خواهند رفت. همان اتفاقی که با ورود اسنپ و تپسی به بازار ایران برای آژانس های تلفنی و شهری افتاد!

بنابراین تا دیر نشده است باید برای حضور و رقابت با سایر کسب و کارهای دیگر آماده شوید و خود را در فضای آنلاین معرفی کنید. راه‌های زیادی از جمله ساخت صفحات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در سایت‌های دیگر و درج آگهی در سایت‌های نیازمندی برای ورود و معرفی کسب و کار خود در فضای اینترنت وجود دارد، اما هیچکدام از آن ها نمی‌توانند مانند داشتن یک سایت رسمی حضور شما را در عرصه رقابت تداوم بخشد و اثرگذار باشد.

مزایای استفاده از طراحی سایت حرفه ای چیست؟

همان‌طور که دیدید ورود به تجارت الکترونیک و داشتن یک سایت برای کسب و کارتان یک اقدام ضروری است. در این بخش از مقاله قصد داریم برخی از مهم‌ترین مزایای طراحی وب سایت حرفه ای برای کسب ­‌و کارها را به شما معرفی کنیم.

افزایش دسترسی و سرعت

اولین عاملی که به داشتن سایت برای کسب وکارتان ضرورت می‌بخشد، افزایش میزان استفاده مردم از اینترنت است. این روزها زندگی مردم بسیار پرمشغله شده است و بدین ترتیب افراد به دنبال راه‌هایی ساده‌تر برای صرفه‌جویی در زمان خود هستند. به همین دلیل بیشتر افراد خرید اینترنتی و خدمات غیرحضوری را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند.

زیرا علاوه بر صرفه‌جویی در زمان آن‌ها، امکان بررسی و مقایسه چندین سایت، محصول و خدمات حتی از پشت کامپیوترشان فراهم می‌شود. استفاده از وب سایت حرفه ای به منظور خدمات‌رسانی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و افزایش رفاه مشتریان، باعث افزایش سرعت کارها می‌شود. زیرا روش‌های آنلاین کسب درآمد به واسطه مجهز بودن به جدیدترین تکنولوژی‌ها، بسیاری از فرآیندها را به صورت خودکار انجام می‌دهند. بنابراین یکی از مهمترین مزایای طراحی سایت علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، افزایش سرعت فرآیند خدمات رسانی و سیستم‌سازی است.

نبود محدودیت زمانی و مکانی

جالب است بدانید با استفاده از وب سایت کسب و کاری که فقط یک شعبه کوچک دارد قادر است از کسب­ ‌و کارهایی که دارای چندین شعبه بزرگ در پر رفت و آمدترین مکان‌های شهر هستند، موفق‌تر و بهتر عمل کند. زیرا در شیوه سنتی شما فقط می‌توانید به تعداد محدودی از افراد در طول روز خدمات‌رسانی کنید و همواره نیازمند صرف هزینه‌های زیادی خواهید بود.

این در حالی است که فضای آنلاین همیشه در دسترس است و هیچ‌گونه محدودیت زمانی و مکانی ندارد. بنابراین کاربران و مشتریان شما به راحتی می‌توانند ۲۴ ساعت در روز، ۷ روز در هفته و ۳۶۵ روز در سال به استفاده از خدمات وب سایت شما بپردازند. همچنین با بهره‌مندی از این قابلیت به راحتی می‌توانید دامنه بازاریابی کسب و کار خود را از محدوده شهرتان فراتر برده و به تمام استان و یا ایران خدمات‌رسانی کنید.

کاهش هزینههای کسب و کار

راه‌اندازی و توسعه کسب و کارهای سنتی در مقایسه با کسب و کارهای اینترنتی نیاز به سرمایه بسیار بیشتری دارد. همانطور که می‌دانید بهترین روش برای رشد کسب ‌و کار شما مدیریت هزینه‌ها است. تصور کنید که اگر بخواهید چندین شعبه از کسب و کارتان را در شهری مانند تهران احداث کنید چه میزان سرمایه برای استخدام نیرو، خرید و یا کرایه ملک، هزینه‌های جاری روزانه و… نیاز خواهید داشت؟

البته این تنها در صورتی است که فقط بخواهید کسب و کارتان را در محدوده تهران توسعه دهید! اما در صورتی که شما به طراحی سایت حرفه ای بپردازید، قادر خواهید بود بدون نیاز به چنین سرمایه‌ای کسب و کار خود را در سطح ایران و حتی جهان راه اندازی کنید. به همین دلیل است که کاهش هزینه یک مزیت مهم طراحی سایت برای کسب ­‌و کارها در نظر گرفته می‌شود.  زیرا هزینه طراحی و نگهداری وب سایت حرفه ای صرفا چند میلیون خواهد شد!

به این ترتیب شما قادر خواهید بود با سرمایه‌ای چندین و چند برابر کمتر از سرمایه مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار سنتی، کسب و کار اینترنتی خود را در وسعت جهانی آغاز کنید. همچنین از طرفی دیگر با بازاریابی مناسب می‌توانید شاهد رشد مداوم و افزایش درآمدتان باشید که همه این موارد در کنار هم می‌تواند موفقیت شما را در مقایسه با رقیبان تضمین کند.

افزایش آگاهی از برند

این روزها اهمیت برند و برندسازی بر هیچ کسی پوشیده نیست. زیرا در دنیایی زندگی می‌کنیم که در هر لحظه شاهد تولد کسب و کاری جدید هستیم، اما تنها نام کسب و کارهایی بخاطر مشتریان سپرده می‌شود که برندسازی خوبی انجام داده باشند.

یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش اعتبار و آگاهی از نام برند طراحی وب سایت استاندارد و حرفه‌ای برای کسب و کار است. در گذشته کسب و کارها برای برندسازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی از خدمات خود به مشتریان باید از ابزارهایی مانند تابلوها، بیلبوردها، روزنامه‌ها و … استفاده می‌کردند.

اما به تدریج و با فراگیر شدن استفاده از اینترنت، وب سایت و اپلیکیشن‌های موبایل جایگزین روش‌ها و ابزارهای سنتی بازاریابی شدند. پس اگر به دنبال برندسازی و افزایش فروش خود هستید، باید هویت برند خود را به کمک وب سایتتان به نمایش مخاطبان بگذارید. اگر علاقه‌مندید اطلاعات بیشتری در مورد برندسازی به دست آورید، از شما دعوت می کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید.

شناخت بازار و بازاریابی هوشمند

در فضای اینترنت کاربران به راحتی نظرات خود را در مورد هر موضوعی ارائه می‌دهند و قادرند که دیدگاه خود را در قالب انتقاد و پیشنهاد برای شما بفرستند. این یک مزیت است که به شما کمک می‌کند تا به آسانی سلیقه و نیاز مخاطبین خود را بشناسید و با بکارگیری آن‌ها را به سوی خود جذب کنید.

همچنین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بازاریابی قابلیت سنجش و ارزیابی اثربخشی اقدامات است که این مورد به کمک داشتن یک سایت کاملا قابل اندازه گیری می‌باشند. زیرا یک سایت حرفه‌ای می‌تواند نقش حسابدار شخصی شما را به خوبی بازی کند و تمام آمار و ارقام مربوط به وضعیت کسب و کارتان را به ساده‌ترین شکل ممکن نمایش دهد.

از طرفی دیگر بازاریابی به کمک وب­ سایت نسبت به سایر روش‌ها بسیار ساده­ و مقرون به صرفه می­‌باشد. یکی از بهترین روش‌های بازاریابی، بازاریابی جاذبه‌ای به کمک سایت است. در این روش شما می‌توانید در وب سایت خود در مورد محصولات و خدمات کسب و کارتان مقاله و یا ویدئوهای جامع منتشر کنید و به دنبال آن مزایا و وجه تمایزتان را نسبت به رقبای خود به گوش مخاطبان برسانید. با این عمل به راحتی می‌توانید آگاهی مشتریان را در مورد محصولات و خدمات خود افزایش دهید.

از طرفی با بهره‌مندی از خدمات سئو و موتورهای جستجو می‌توانید فروش خود را چندین برابر افزایش دهید. زیرا در این حالت احتمال اینکه بازدیدکنندگان وب‌سایت شما به مشتری تبدیل شوند بسیار زیاد خواهد بود. زیرا جستجوی محصولات و خدمات شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل توسط کاربران، نشان می‌دهد که آن‌ها به خدمات و محصولات شما نیازمند و علاقه‌مند هستند.

موارد ذکر شده تنها گوشه‌ای از مزایای طراحی سایت به حساب می‌آید. راستی اگر نمی‌دانید منظورمان از سئو چیست حتما مقاله زیر را مطالعه کنید! زیرا وب سایتی که سئو نشده دقیقا مشابه خودرویی است که بنزین ندارد.

چرا طراحی سایت حرفه ای را به شما توصیه می کنیم؟

وب سایت در کسب و کارهای امروزی مشابه همان ملکی است که در کسب و کارهای سنتی در آن فعالیت‌های تجاری خود را شروع می‌کنید. داشتن یک وب سایت حرفه ای، مطمئن و توسعه‌پذیر که تا سال‌ها بتواند نیازهای شما و کاربرانتان را به خوبی برطرف کند و کسب و کارتان را رونق بخشد دقیقا مشابه راه‌اندازی یک فروشگاه بزرگ در بهترین نقطه بازار می‌ماند.

قطعا هیچ کس دوست ندارد کسب و کار نوپای خود را در یک ملک قدیمی، فرسوده و دور افتاده احداث کند. به همین دلیل است که زمانی که تصمیم به طراحی سایت حرفه ای گرفتید باید سعی کنید که بهترین طراح سایت را بیابید تا از بابت طراحی زیرساخت کسب و کار خیالتان راحت باشد.

چراکه طراحی حرفه‌ای وب سایت کمک می‌کند که کسب و کار شما در نظر مخاطبان قابل اعتماد و حرفهای باشد. به همان اندازه که از مزایای داشتن یک وب سایت صحبت کردیم، داشتن یک وب سایت غیراستاندارد و ضعیف میتواند به اعتبار شما لطمه بزند!

از طرفی دیگر به شما توصیه می‌کنیم که طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای بسپارید. زیرا علارغم اینکه شرکت‌ها و طراح‌های بسیار زیادی در ایران وجود دارد، ممکن است در دام افراد سودجو و کم تجربه بیفتید که می‌تواند شما را نسبت به طراحی سایت و مزایای آن دلسرد کند!

بهترین شرکت طراحی سایت حرفه ای کدام است؟

 اما یک دفتر طراحی سایت حرفه ای باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد؟ در این بخش از مقاله قصد داریم معیارهای انتخاب یک شرکت طراحی وب سایت را به شما معرفی کنیم تا با آگاهی کامل بتوانید بهترین شرکت طراحی وب سایت و تعرفه طراحی سایت مانابوم را پیدا و همکاری خود را با آن شروع کنید.

در ایران شرکت های بسیار خوب و موفقی در زمینه طراحی وب سایت مشغول به فعالیت هستند. اما زمانی که موضوع همکاری با شرکت‌های طراحی وب سایت به میان می‌آید باید در مرحله اول آن‌ها را از نظر تعهد و میزان دانش فنی ارزیابی کرد. زیرا پایبند نبودن به تعهدات و نبود دانش فنی در این زمینه می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری به کسب و کار شما وارد کند.

بنابراین سعی کنید در این زمینه به خوبی تحقیق کنید و طراحی سایت خود را صرفا با بررسی معیاری مانند قیمت نهایی به دست افراد سودجو یا کم تجربه نسپارید. چون علاوه‌بر فاکتور قیمت نهایی طراحی سایت، خرید سایت آماده و  فاکتورهای بسیار مهم دیگری مانند پشتیبانی وجود دارند که معمولا توسط افراد نادیده گرفته می‌شوند.

زمانی که طراحی وب سایت شما به پایان می‌رسد برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، تازه نیازهای شما به طراحان و تیم پشتیبانی وب سایت شروع می‌شود.

مهم‌ترین فاکتورهایی که باید برای پیدا کردن بهترین شرکت طراحی سایت حرفه ای بررسی کنید، عبارتند از:

  1. بررسی سابقه فعالیت آن‌ها در زمینه طراحی سایت
  2. مشاهده نمونه کارهای قبلی شرکت و ارزیابی آن‌ها
  3. کسب اطلاعات از مشتریان و همکاران قبلی آن‌ها
  4. بروز بودن فناوری‌های استفاده شده و دانش فنی تیم برنامه‌نویسی
  5. مقایسه و بررسی تعهدات، قیمت و مزایای طراحی سایت
  6. شیوه پشتیبانی و خدمات پس از فروش

Back to top button