تکنولوژی

نجات دو نفر از مرگ حتمی با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14


قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 جان دو نفر را نجات داد. این قابلیت منحصربه‌فرد در مراسم رونمایی از آیفون 14 سروصدای زیادی به پا کرد.

با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 دو زن از مرگ حتمی نجات یافتند. اپل در مراسم رونمایی از خانواده آیفون 14 از یک ویژگی بسیار کاربردی به‌نام «پیام اضطراری آیفون 14» رونمایی کرد که در واقع با ارسال یک پیام از طریق ماهواره می‌توانید تقاضای کمک کنید. ازاین‌رو دو زن در کلمبیا داخل برف گیر می‌افتند و یکی از آنها که آیفون 14 دارد از این قابلیت استفاده کرده و جان خود و دوستش را نجات می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ارسال پیام صوتی با ارتباطات ماهواره‌ای توسط هواوی ممکن می‌شود

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 به‌کار آمد

دو زن که اخیراً در بریتیش کلمبیا در کشور کانادا گرفتار شده بودند، با کمک ارتباطات ماهواره‌ای آیفون نجات پیدا کردند. یکی از این دو نفر ظاهراً آیفون 14 داشت و با کمک موبایل خود درخواست کمک کرد تا به اولین نمونه‌ای تبدیل شود که در این منطقه با پیام ماهواره‌ای آیفون نجات یافته است.

به گزارش Times Colonist، دو زن درحال مسافرت در آلبرتای کانادا بودند که با انسداد یک بزرگراه بر اثر تصادف مواجه شدند. ازاین‌رو، تصمیم گرفتند تا با نقشه گوگل از یک راه فرعی مسیر خود را ادامه دهند. ولی مسیر جایگزین به‌طور کامل برف‌روبی نشده بود و این دو نفر در جاده گیر افتادند.

«دوایت یوچیم»، مدیر ارشد تیم جستجو و نجات بریتیش کلمبیا می‌گوید آن‌ها حدود 20 کیلومتر در مسیر پیش رفته بودند که گرفتار شدند و حتی نمی‌دانستند کجا هستند، چون ارتباط مخابراتی در آن منطقه میسر نبود:

آنجا آنتن وجود ندارد، ولی یکی از آن‌ها گوشی جدید اپل را در اختیار داشت که از قابلیت پیام اضطراری بهره می‌برد و آن را فعال کرد. تا جایی که من می‌دانم، این اولین مورد استفاده از این پیام اضطراری در بریتیش کلمبیاست.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 به‌کار آمد
موقعیت مکانی این دو زن در کانادا

در ادامه پلیس کانادا و تیم جستجو و نجات دره رابسون موقعیت جغرافیایی فرستنده پیام را پیدا کردند و حدس زدند که احتمالاً کسی در جاده گیر کرده است. یوچیم می‌گوید تیم آن‌ها خیلی زود این دو نفر را پیدا کرد و خودروی آن‌ها را از داخل برف بیرون کشید. او اضافه می‌کند که بدون دریافت این پیام اضطراری احتمالاً بیش از یک هفته زمان می‌برد تا آن‌ها بتوانند این دو زن را پیدا کنند.

سرویس ارتباط ماهواره‌ای آیفون در ماه دسامبر هم جان یک مرد را در منطقه‌ای دورافتاده در آلاسکا نجات داده بود. این ویژگی در اروپا هم موجب نجات جان یک اسکی‌باز در ارتفاع 3000‌متری در سوئیس شده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا