لوازم خانگی

نصب تابلو فرش بدون قاب روی دیوار

اگر به دنبال ایجاد و خلق یک شاهکار هنری در دکوراسیون منازل خود هستید می‎توانید در کنار ظروف و اشیای قدیمی که یا به یادگار به شما رسیده است یا آن را تهیه نموده اید از فرش های دستباف یا ماشینی که ویژه و خاص تر هستند نیز استفاده نمایید. نه این که از این بافته برای کف خانه استفاده کنید بلکه می‎توانید در قسمت های مختلفی از دکوراسیون منازلتان این چنین بافته هایی را بر روی دیوار نصب کنید تا جذابیت خارق العاده ای در دکوراتیو منازلتان ایجاد شود.

اغلب کسانی که به دنبال این هستند تا با نگاه اول مهمان در خانه شان این جذابیت و زیبایی منتقل شود به دنبال نصب فرش روی دیوار در قسمت ورودی منزل می‎روند تا حسی خوشایند را در بدو ورود فراهم آورند.

شاید این کاربرد جدید فرش در دکوراسیون امروزی کمی شما را متعجب سازد که مگر می‎شود از این محصول به عنوان فرش دیوارکوب استفاده نمود که پاسخ بدان مثبت است و چرایی آن به دلیل ارزش و هنر این بافته هاست که جایگاه ویژه ای را برای آن به دنبال دارد، علی الخصوص نوع دستباف این محصولات.

با توجه به این سری از مطالب و استفاده از فرش بر روی دیوار است که به سراغ پاسخ این سؤال برای شما رفته ایم که چگونه فرش را به دیوار نصب کنیم تا دکوراتیوی جذاب تر داشته باشیم که در ادامه بدان اشاره نموده ایم.

البته که مجموعه ساویز بافت قبل از توضیح مبحث بیان شده به بحث فرش دیوارکوب و تفاوت آن با تابلوفرش پرداخته است تا ذهنیت شما را از این که تابلو فرش هم همان فرش دیوارکوب به حساب می‎روند که به جهت قرار گیری در قاب به عنوان تابلو فرش شناخته می‎شوند، دور کنیم.

تفاوت فرش دیوارکوب و تابلو فرش

همان طور که می‎دانید تابلو فرش در اصل بافته هایی هستند که تنها در ابعاد محدودی با طرح و رنگ های متفاوتی به صورت عمودی یا افقی در بازار وجود دارند و قرارگیری قاب هایی به دور آن این چنین محصولی را به عنوان تابلو فرش معرفی می‎کند.

اکثرا تولید این چنین محصولاتی یا به صورت تابلو فرش بافتی است یا به شکل تابلو فرش چاپی که در نوع چاپی تنوعی از طرح و رنگ را مشاهده می‎کنید و این امکان وجود دارد تا حتی طرح و رنگ سفارشی شما بر روی آن قرار گیرد.

این اثر هنری به عنوان یک وسیله تزیینی بر روی دیوار مدت مدیدی است که استفاده می‎شود؛ اما نوع فرش دیوارکوب از سری بافته های تزیینی بر روی دیوار است که نه تنها جذابیت فوق العاده ای را برای دیوار منازل به همراه دارد بلکه نمایی را به دنبال دارد که دکوراسیون شما را خاص و ویژه می‎نماید.

در اصل با این توصیف می‎توان گفت که فرش دیوارکوب از گزینه های انحصاری است که نه تنها نمونه های دستباف آن بلکه نوع ماشینی آن به دلیل وجود تنوعی از فرم و طرح و حتی ابعاد تفاوت هایی را با تابلوفرش داشته و همین تفاوت است که به عنوان خلاقیت جذابیت این انتخاب را دوچندان می‎نماید.

همین تفاوت ها سبب شده تا دست شما برای انتخاب یک فرش دیوارکوب در دکوراسیون باز باشد. به طور کلی می‎توان به این موضوع اشاره نمود که فرش دیوار کوب نسخه جدید و متفاوتی از تابلوفرش است که با نمای خاص و جذاب خود نه تنها در دکوراسیون کلاسیک و سنتی بلکه در دکوراتیو مدرن نیز قابل استفاده است، به گونه ای که می‎توان یک اثر هنری با سبک و سیاق قدیمی و فرهنگی را در دکوراتیو های مدرنیته نیز به کار برد.

نمونه قالی های دیوار کوب را می‎توان هم به صورت ریشه دار و هم به صورت فاقد ریشه انتخاب نمود و ظاهر و نمایی منحصر بفرد را در دکوراسیون منازل ایجاد کنید. شما می‎توانید در قسمت های مختلفی از منزل از قسمت وروردی گرفته تا دیگر اتاق های و دیوار های پذیرایی از این چنین محصولی استفاده نمایید.

اگر توان خرید شما به حدی نیست که بتوانید فرش دستباف را خریداری نمایید و از آن به عنوان دیوارکوب استفاده کنید، می‎توانید به سراغ سری محصولاتی چون بروید که ظاهری مشابه با نمونه های عتیقه این محصولات دارد و نوع ماشینی بودن آن قیمت پایینی را برای آن در بر دارد.

شاید باور نکنید؛ ولی می‎توانید از نیز برای اتاق فرزندتان نیز به عنوان یک فرش دیوارکوب استفاده کنید، محصولی که هم زیبایی داشته و هم به عنوان یک عایق حرارتی و محافظتی عمل می‎نماید.

نه تنها این محصولات بلکه حتی می‎توانید ابعاد و سایز قالیچه فرش های تراکم بالا چون که از محصولات گل برجسته نیز هست را به عنوان فرش دیوارکوب استفاده نمایید تا به نوعی با وجود گل ها بر روی این فرش حس طبیعت و سرزندگی به شما منتقل شود در عین جذابیتی که به دکوراسیون منازلتان می‎بخشد.

فرش خود را همچون یک اثر هنری از دیوار آویزان کنید

با توجه به اطلاعات کسب شده و در پی این که فرش خود را همچون یک اثر هنری از دیوار آویزان کنید به حتم به دنبال یافتن روش و نحوه آویختن فرش به دیوار هستید که در زیر به چندی از این روش ها در این راستا اشاره نموده ایم تا بتوانید بر این اساس و راه های بیان شده فرش خود را بر روی دیوار نصب کنید.

البته هر یک از روش هایی را که در ادامه معرفی می کنیم بسته به وزن و ابعاد فرش، محل آویزان کردن و حتی سلیقه شماست که می‎تواند انتخاب شود، بدون این که به فرش آسیب وارد شود یا دیوار محل نصب شما آسیب ببیند.

استفاده از چسب برای آویزان کردن فرش به دیوار

یکی از روش های آویزان کردن فرش به دیوار برای زیبایی دکوراسیون استفاده از چسب است که در موزه های فرش نیز شاهد آن هستید. البته چسبی مخصوص که بدون آسیب رساندن به فرش انواع این چنین محصولاتی با وزن سنگین را نیز به دیوار وصل می‎نماید.

این چنین چسب های مخصوص فرش از دو بخش تشکیل شده اند که یکی بخش قلاب دار است و دیگری بخش حلقه دار که قسمت قلاب دار سخت تر از حلقه دار است. اغلب نوار حلقه دار این چسب بر روی فرش و نوع نوار قلاب دار آن بر روی دیوار قرار گرفته و منجر به آویزن شدن فرش می‎شود.

آویزان کردن فرش به دیوار با میله

روشی دیگری که در راستای فرش های دیوار کوب برای آویزان نمودن وجود دارد، آویزان کردن فرش به دیوار با میله است. منظور از میله در این راستا میله پرده است که بر روی دیوار قرار می‎گیرد. باید توجه داشته باشید که اندازه میله از عرض فرش شما بیشتر باشد تا نمای این شاهکار هنری در دکوراسیون شما دو چندان گردد.

لزومی نیست که در این روش به فرش خود آسیب بزنید تا میله را از میان آن رد کنید استفاده از حلقه برای این اتصال روشی است که در این راستا مطرح است. استفاده از حلقه که با یک پارچه، فرش را بدان وصل می‎نماید تا فرش شما آسیبی نبیند.

البته می‎توانید با استفاده میله پرده مخفی نیز این چنین فرش های دیوارکوبی را بر روی دیوار منازلتان آویزان کنید. این که انتخاب شما میله پرده مخفی باشد یا میله ای که عرض ان از فرش شما بیشتر بسته به سلیقه شما دارد.

راهکاری های بیان شده در بالا از روش هایی هستند که سبب شده تا بتوانید فرش را با آویزان كردن از روی دیوار خانه به کارهای هنری تبدیل نمایید. امکان استفاده از این فرش های دیوارکوب نه تنها بر روی دیوار اتاق پذیرایی بلکه در اتاق خواب ها نیز قابل استفاده بوده و جذابیت آن را بیشتر شاید فکر کنید که نصب کردن به سادگی زدن یک میخ و آویزان کردن تابلو روی آن است. اما اصلا به این سادگی ها نیست. با توجه به ای نکه نصب تابلو فرش مجلسی در منزل ارتباط نزدیکی با طراحی جاگیری مبلمان خانه شما دارد، مسئله مهمی در دکوراسیون به حساب می آید. از این رو وقتی تصمیم به این کار می گیرید، باید به موارد مختلفی مانند اندازه تابلوفرش، سایز دیواری که می خواهید تابلوفرش را روی آن نصب کنید و شیوه چیدمان مبلمان در کنار تابلو فرش توجه کنید. همچنین آموزش نصب تابلو فرش را دنبال کنید.

تابلو فرش اگرچه می تواند رخ و نمای خانه شما را تغییر دهد، اما اگر به درستی نصب نشود، می تواند تمام دکوراسیون خانه را تحت شعاع قرار داده و هارمونی خانه را از بین ببرد. از این رو امروز در این مقاله از ملکشاه قصد داریم در خصوص نصب کردن تابلو فرش و اصول نصب کردن تابلو فرش در منزل و حتی وسایل نصب تابلو فرش صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز نصب کردن تابلو فرش

اگر می خواهید تابلو فرش را روی دیوار خانه تان نصب کنید، اصلی ترین وسایل نصب تابلو فرش که به آن ها نیاز دارید، قلاب و میخ است. باید به یاد داشته باشید که قلاب و میخ باید با توجه به میزان وزن تابلو فرش انتخاب شود و به سراغ قلابی بروید که تحمل وزن تابلو فرش شما را داشته باشد. اگر که چوب و قاب تابلو وزن زیادی داشته باشد، باید علاوه بر قلاب حتما از یک تسمه هم استفاده کنید.

تابلوفرش ها معمولا وزن زیادی دارند و نصب کردن آن ها به سادگی نصب کردن یا تابلو سبک معمولی نیست و عموما مجبور می شوید تابلو فرش را به کمک یک سیم مفتول روی دیوار آویزان کنید. این کار جلوه بهتری هم به تابلو می دهد و حتی ترتیبی می دهد که بتوانید آن را در ارتفاع بالاتر نصب کرده و به صورت متمایل به پایین روی دیوار قرار دهید.

از آنجایی که صاف قرار گرفتن تابلوفرش روی دیوار اهمیت زیادی دارد، زمانی که می خواهید تابلوفرش را نصب کنید، باید از یک شاقول یا ترازو کمک بگیرید تا برای بالا و پایین کردن تابلو فرش، به فرد دیگری نیاز نداشته باشید و بتوانید خودتان به تنهایی از پس آن بربیاید.

در زمان نصب تابلوفرش نه اما اگر بخواهید مکان نصب تابلو فرش را تغییر دهید، بتونه و کاردک به کارتان می آید. در این صورت با استفاده از کاردک و بتونه باید جای سوراخ را بپوشانید و آن را به جای دیگری انتقال دهید.

بهترین محل نصب تابلو فرش دستباف روی دیوار

کریسولو یکی از مهم ترین و مشهورترین طراحان داخلی خانه است که در خصوص آموزش نصب تابلو فرش می گوید: «مردم ترجیح می دهند تابلوهای خود را در ارتفاع بالا نصب کنند ولی گفته می شود که زمانی تابلوفرش زیباتر به نظر می رسد که بتواند بیشترین جلب توجه را داشته باشد و جایگاه خوبی در میدان دید افراد داشته باشد.» به همین خاطر در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین ارتفاع را برای نصب کردن تابلو فرش مشخص کنیم.

 

دکمه بازگشت به بالا