لوازم خانگی

چگونه یک دیوار طولانی در خانه را تزیین کنیم؟


اگر دیوارهای بلند و توخالی در خانه خود دارید، در ابتدا تزیین آنها دشوار است. شاید مدتهاست به این فکر کرده باشید که چگونه آن را به روشی بهتر تزئین کنید، اما ایده ای به ذهنتان نرسیده یا ایده های دیگری را امتحان کرده اید، اما نتیجه چندان خوشایند نیست. اخبار را از ای بی سی مگ مگ دنبال کنید; ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید یک دیوار بلند در مکان های مختلف بسازید.

اتاق نشیمن دیوارهای بلند را تزئین می کند

کاری که می توانید با دیوارهای بلند در اتاق نشیمن انجام دهید کاملاً به استفاده شما از فضا بستگی دارد. در اینجا دو روش برای تزئین دیوار اتاق نشیمن وجود دارد.

دیوارهای اتاق نشیمن را با تلویزیون تزئین کنید

دیوارهای اتاق نشیمن را با تلویزیون تزئین کنید

قبل از هر چیز باید توجه داشت که دیوار کنار مبلمان قسمت زیادی از فضا را پر می کند، بنابراین ما این دیوار را در نظر نمی گیریم و هدف، دیوار بلندی است که به طور خاص استفاده نمی شود.

ابتدا تصمیم بگیرید که تلویزیون را کجا قرار دهید. می توانید آن را در وسط یا گوشه دیوار قرار دهید. هر کجا که آن را قرار دهید، تلویزیون به عنوان یک نقطه کانونی برجسته می شود.

اطراف خود را تزئین خواهد کرد. اگر تلویزیون دیواری را انتخاب می کنید، میز تلویزیون، کنسول، بوفه و غیره را در فضای زیر قرار دهید تا ظاهر کامل شود. اگر فضای متقارن را ترجیح می دهید، می توانید دو پاف یا عثمانی و دو آویز دیواری را نیز در دو طرف تلویزیون قرار دهید.

آویزان کردن آثار هنری در اطراف تلویزیون و دور از تلویزیون، پرکردن گوشه ها با گیاهان بلند یا قرار دادن آینه های بلند روی دیوار، همگی راه هایی برای پرکردن شکاف های اطراف تلویزیون هستند که می توانید بسته به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

دیوارهای اتاق نشیمن بلند را با قفسه و قفسه تزئین کنید

راه دیگر استفاده از دیوارهای بلند اتاق نشیمن برای نگهداری و نمایش لوازم مختلف است. اگر علاقه زیادی به استفاده از فضای نشیمن برای قرار دادن تلویزیون یا مکان بهتری برای آن در طرف دیگر فضای خود ندارید، می توانید از این روش استفاده کنید.

ابتدا باید قفسه ها و دسته بندی های مورد علاقه خود را آماده کنید. بسته به نوع مبلمانی که قصد دارید در کف خود قرار دهید و چگونه فضای خود را تزئین می کنید، می توانید قفسه هایی تهیه کنید. می توانید از یک قفسه یا قفسه کتاب یا دو تا استفاده کنید و آنها را در دو طرف دیوار قرار دهید، با یک صندلی راحتی یا یک نیمکت تزئینی با هنر یا شیشه در بالا.

داخل قفسه ها را می توان به کمک کتاب و مواد هنری تزیینی با مجسمه یا بدون مجسمه تزئین کرد. نصب عناصر دکوری رنگارنگ به دیوارهای شما رنگ و دکوراسیون منحصر به فردی می بخشد.

اتاق خواب دیوارهای بلند را تزئین می کند

هنگام طراحی این فضا، مهم است که تصمیم بگیرید تخت شما در کجا قرار گیرد. در ادامه به بررسی دو موقعیت مختلف در اتاق خواب می پردازیم.

اتاق خواب باریک با دیوارهای بلند

اگر تخت شما وسط دیوار است و با دیوار بلند همخوانی دارد، باید آن را راهرو در نظر بگیرید. بنابراین همیشه باید مواد تزئینی را طوری روی دیوارها قرار دهید که مسیر را برای رفت و آمد باز نگه دارد.

یکی از کارهایی که می توانید در این فضا انجام دهید این است که از نقاشی های مختلف با اندازه ها و شکل های مختلف استفاده کنید و آنها را به عنوان گالری به دیوار آویزان کنید یا سه تابلوی همسان با هر کدام قرار دهید تا توجه را به نقطه ای جلب کنید.

راه دیگر این است که فضا را به حال خود رها کنید و در نهایت از رنگ یا کاغذ دیواری خاصی برای آن دیوار استفاده کنید.

یک اتاق خواب با دیواری رو به تخت

اتاق خواب را با دیواری رو به تخت تزئین کنید

اگر تخت شما در مقابل یک دیوار بلند قرار دارد، می توانید با تبدیل آن به یک سکوی چند کاربره، استفاده از فضا را افزایش دهید.

برای تزیین این فضا ابتدا باید آنچه را که نیاز دارید تعریف کنید. برای پر کردن آن قسمت خالی دیوار، می‌توانید از یک کشو با پانل در بالا، یک گلدان بلند، یک آینه بلند آویزان از دیوار و چند سبد ذخیره در گوشه دیوار استفاده کنید. سعی کنید مواد را با ارتفاع آن متعادل کنید.

دیوار ورودی بلند را تزئین کنید

بسیاری از ورودی ها به یک راهروی طولانی با دیوارهای بزرگ باز می شوند. در حالی که هیچ قانون خاصی در مورد نحوه تزئین یک دیوار بلند بدون هیچ چیز در ورودی وجود ندارد، دو روش برای تزئین یک ایده دیوار وجود دارد.

ورودی بلند را به روشی ساده تزئین کنید

سالن ورودی بلند با صفحات بزرگش خیره کننده و جذاب به نظر می رسد. این امر رنگی منحصر به فرد و از نظر بصری جذاب به فضای ورودی می دهد. نورپردازی نیز در این زمینه ارزش ویژه ای دارد. می توانید عکس خود را با دو آویز دیواری پر کنید تا جلوه را به حداکثر برسانید. استفاده از فرش های زیبای رانر فضای راهرو شما را پر می کند و در فضایی گرم و دلنشین آماده پذیرایی از مهمانان خواهید بود.

دیوار ورودی را برای تقسیم فضا تزئین کنید

دیوار ورودی را برای تقسیم فضا تزئین کنید

دیوار بلند ورودی را به دو قسمت تقسیم کنید: یکی فضایی که هنگام ورود شما را به داخل می برد و دیگری فضای کاری که در خارج از راهرو ورودی استفاده می شود.

به جای قرار دادن یک فرش بزرگ یا راحتی در نزدیکی درب ورودی، یک فرش کوچک یا رانر را در کنار در به عنوان محل پذیرایی قرار دهید تا شما را به داخل خانه دعوت کند.

در انتهای رانر یک میز راحتی قرار دهید که قفسه ای برای وسایل مورد نیاز شما است. می توانید آن را با شیشه، وسایل تزیینی و گیاهان کوچک تزئین کنید و دور آن گلدان یا سبد نگهداری قرار دهید. به این ترتیب بعد از راهرو ورودی، محل مبلمان خود را وارد می کنید. سعی کنید این فضا را با مواد تزئینی و هنری شلوغ نکنید زیرا ظاهری به هم ریخته در قسمت ورودی ایجاد می کند.

یک راهرو طولانی تزئین کنید

در مورد ورودی ها، آنچه می توانید با یک دیوار بلند در راهرو انجام دهید به عرض فضای شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که راهرو مکانی شلوغ است، بنابراین نباید شلوغ باشد.

یک راهرو طولانی را با یک گالری دیواری تزئین کنید

هر راهروی طولانی مکان مناسبی برای گالری دیواری است که افراد هنگام حرکت در آن فضا بدون احساس تنگی به آن علاقه مند خواهند شد.

ابتدا تصمیم بگیرید که چه نوع هنری را می خواهید در راهروی طولانی خود به نمایش بگذارید. این عکس ها ممکن است شامل عکس های خانواده یا هنر و نقاشی شما باشد. همه چیز به سلیقه و ظاهر خانه شما بستگی دارد. مطمئن شوید که روی چشم ها آویزان می شوند تا ظاهر و احساسی متمایز و زیبا به دیوارها ببخشند. البته، اگر بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که بارهای بالاتر را آویزان کنید.

لوازم جانبی را انتخاب کنید که قیمت کمتری دارند زیرا در حال حرکت هستند. سپس مطمئن شوید که آنها را در ترکیبی هماهنگ و چشم نواز کنار هم قرار داده اید.

یک راهرو طولانی را با راحتی یا قفسه تزئین کنید

یک راهرو طولانی را با راحتی یا قفسه تزئین کنید

اگر راهرو شما کمی عریض تر است، می توانید برای استفاده بیشتر از آن فضا، فضای ذخیره سازی و قفسه ها را اضافه کنید.

اگر به فضای بیشتری در راهرو نیاز دارید، یک قفسه باریک یا یک کنسول باریک تقریباً همیشه تنها گزینه است. آنها به طور منظم در مقابل یک دیوار بلند قرار می گیرند، فضای زیادی را اشغال نمی کنند. اما در عین حال محلی برای نمایش مواد تزئینی و نگهداری وسایل مورد علاقه شما خواهند بود.

همچنین می توانید یک قفسه کتاب باریک انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای جابجایی فراهم کنید. قفسه های پایینی را با ترکیب دیوارهای گالری آثار هنری و تزئینی بچینید، مطمئنا نتیجه بسیار زیبا و خیره کننده خواهد بود.

نتیجه

تزئین هر دیوار بلند کار دشواری به نظر نمی رسد. کافی است روش های مختلف سازماندهی این فضا را بدانید که هم کارساز باشد و هم جلوه زیبایی داشته باشد و در عین حال از خلاقیت و سلیقه خود کمک بگیرید.

منبع: modsy

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا