لوازم خانگی

13 ایده‌ی متفاوت و جذاب برای تزئین دیوار اتاق ناهارخوری


ناهارخوری یکی از مهم ترین مکان های خانه است که خانواده و دوستان دور هم جمع می شوند. ممکن است بارها به دیوار خالی اتاق غذاخوری خود نگاه کرده باشید، اما ندانید چگونه آن را تزئین کنید. با دکوراسیون مناسب و محکم بر روی این دیوار محجوب، ظاهر و احساس اتاق غذاخوری شما رشد خواهد کرد. بنابراین اگر نمی توانید نحوه تزئین این فضا را بیابید، در ادامه بخوانید تا 13 ایده متفاوت و جالب برای تزئین دیوارهای اتاق غذاخوری خود پیدا کنید.

1. اثر هنری را داخل دیوار قرار دهید

نقاشی روی دیوارهای اتاق غذاخوری

اگر در اتاق غذاخوری خود یک بوفه یا کشو دارید، سطح آن را به نمایشگری برای آثار هنری و دکوراسیون تبدیل کنید.

آثار هنری را در اندازه های مختلف بچینید، سعی کنید چند عدد را به دیوار تکیه دهید و تعدادی را آویزان کنید تا عمق و اندازه فضا بیشتر شود. این یک گزینه عالی برای افرادی است که آثار هنری زیادی دارند اما فضای دیواری برای همه آنها ندارند یا برای مستاجرانی که نمی خواهند میخ های زیادی به دیوار بکوبند.

. چند اثر هنری سرگرم کننده اضافه کنید

برای یک اتاق غذاخوری بزرگ یا اتاقی با سقف و دیوارهای بلند، آویزان کردن یک شاهکار بزرگ بهترین راه برای ایجاد یک نقطه کانونی است.

نقاشی های بزرگ و چند رنگ را برای یک اتاق غذاخوری سنتی در نظر بگیرید، یا تصاویری با کنتراست بالا انتخاب کنید که حسی مدرن را در فضای مینیمال ایجاد می کند. بنابراین فراموش نکنید، هر چه اتاق غذاخوری شما بزرگتر باشد، آثار هنری بزرگتر است!

3. از دو نمودار استفاده کنید

بشقاب ها را با دیوارهای اتاق غذاخوری تراز کنید

انتخاب شاهکار روی دو بوم مجزا انتخاب خوبی برای دیوارهای یک اتاق غذاخوری بزرگ است.

می توانید آنها را ترکیب کنید تا ظاهری هماهنگ داشته باشید یا آنها را به طور جداگانه بر روی دیوارهای مقابل آویزان کنید تا ظاهری پر جنب و جوش و در عین حال متعادل ایجاد کنید که اتاق غذاخوری شما را به هم متصل می کند.

4. یک گالری دیواری ایجاد کنید

اگر نمی توانید در مورد سبک یا شاهکاری خاص برای دیوارهای اتاق غذاخوری خود تصمیم بگیرید، نصب چندین تابلو به عنوان یک گالری گزینه مناسب و مناسبی است.

اگر عکس های مختلف را در قاب ها و اندازه های مختلف قرار دهید، وقتی آنها را به شکل یک دیوار گالی آویزان می کنید، ساحل و عمق فضا ایجاد می کنید.

5. چند قفسه را روی دیوار قرار دهید

در یک منطقه ناهار خوری، داشتن قفسه می تواند راهی عالی برای ذخیره و نمایش لوازم ضروری غذاخوری باشد.

یک قفسه بلند دو ردیفه انتخاب کنید. آثار هنری و تزئینی را در ردیف بالا قرار دهید و قفسه پایینی را با بشقاب، لیوان و سایر ظروف پر کنید. اگر اتاق ناهارخوری کوچکی دارید و به فضای ذخیره سازی نیاز دارید که فضا را اشغال نکند، استفاده از این قفسه ها راه حل عالی است.

6. از یک آینه بزرگ استفاده کنید

آینه در اتاق غذاخوری

یک انتخاب خوب در آرت دکو، قرار دادن یک آینه بزرگ به عنوان عنصر تزئینی برای دیوارهای اتاق غذاخوری است.

استفاده از شیشه روی زمین گزینه بسیار جذابی خواهد بود. آینه ای را انتخاب کنید که متناسب با سبک فضای شما باشد و تا زمانی که برای موقعیت مکانی شما مناسب است از ارتفاع و اندازه آن نترسید. در یک اتاق ناهارخوری کوچک، یک آینه بزرگ می تواند با ایجاد توهم فضای بزرگتر و انعکاس نور بیشتر، اتاق را بسیار بزرگ و جذاب کند. البته اگر در خانه بچه یا حیوانات خانگی دارید، نصب آینه های بلند ممکن است گزینه خوبی نباشد.

7. اجازه دهید شکل دیوار یکسان باشد

در خانه ای که اتاق ناهارخوری شما با دیوارهایی احاطه شده است که حاوی عناصر بافتی مانند آجر، صفحات چوبی یا حتی گچ است، به طور کلی از استفاده از مواد تزئینی، هنر و زیور آلات اجتناب می کنید.

این یک راه عالی برای جشن گرفتن و بیان طراحی داخلی خانه شما با تمرکز بر جزئیات بافت منحصر به فرد دیوارهای اتاق غذاخوری شما است. اگر مینیمالیست هستید، این بهترین راه برای برجسته کردن لوازم آشپزخانه با ظاهری مدرن است.

8. از کاغذ دیواری استفاده کنید

کاغذ دیواری روی دیوارهای اتاق غذاخوری

کاغذ دیواری زیبا نه تنها رنگ، طرح، دکوراسیون و نتایج شگفت انگیزی را به اتاق ناهارخوری شما می بخشد، بلکه به عنوان یک پس زمینه عالی برای مبلمان شما نیز عمل می کند.

بسته به سبکی که برای کاغذ دیواری انتخاب می کنید، به راحتی می توانید ظاهر و احساس فضای کلی را به روشی منحصر به فرد ایجاد کنید. فقط انتخاب کاغذ دیواری را فراموش نکنید زیرا استفاده از آن مانند استفاده از هنر نیست که هر زمان که پشیمان شدید بتوانید به راحتی آن را بردارید یا جابجا کنید.

9. از تصاویر زیبا استفاده کنید

می توانید با یک عکس فراموش نشدنی حال و هوای اتاق غذاخوری خود را تغییر دهید.

چه سیاه و سفید و چه رنگی، نقشه پانوراما یا منظره پانوراما از یک دنیای زیبا مانند پنجره ای به مکان دیگر است. می‌توانید عکس‌ها یا عکس‌های بهترین سفرهایتان و بهترین نمایش‌هایی را که گرفته‌اید چاپ و ویرایش کنید و از آن‌ها در اتاق ناهارخوری خود هنگام صرف غذا لذت ببرید.

10. از چراغ های دیوارکوب استفاده کنید

چراغ های دیواری در هر اتاق ناهارخوری هم کاربردی هستند و هم جلوه زیبایی به فضا می دهند. شکلی متعادل و نامتقارن به فضای شما می دهند و در عین حال کمی نور نیز به آن اضافه می کنند.

اما چراغ‌های دیوارکوب نباید کاملاً با استایل شما مطابقت داشته باشند. در واقع نورهای دیوارکوب که با سایر وسایل دکوری فضای شما متفاوت است می توانند بر روی دیوارهای فضای شما برجسته بسازند.

. گیاهان بلند را اضافه کنید

در اتاق غذاخوری رشد می کند

ترکیب گیاهان بلند و فضای سبز می تواند پایه ای سبز و روشن در اتاق غذاخوری شما ایجاد کند.

گیاهان و درختان بلندی که روی دیوارها چیده شده اند، برخلاف هر هنر یا دیوار دیگری، به فضا رنگ، بافت و عناصر ارگانیک می بخشند. نه تنها کمی به فضای شما نور و شادابی می بخشند، بلکه در فضایی که در سرتاسر فضای شما پخش شده است، منظره جذابی ایجاد می کنند. اگر عاشق گیاهان هستید، این بهترین راه برای افزودن گیاهان بیشتر است.

. لوسترها و تزئینات بزرگ را به فضا اضافه کنید

یکی دیگر از راه های زیباتر کردن اتاق غذاخوری بدون آویزان کردن وسایل اضافی به دیوار، استفاده از لوسترهایی با مجسمه و تزئینات است.

مانند یک اثر هنری خیره کننده، یک کانال با طراحی سفارشی بر روی منطقه غذاخوری شما تمرکز می کند. این یک راه عالی برای کشیدن چشم ها و ایجاد یک نور کاری برای کل فضای شما است. اگر ظاهر مینیمالیستی اتاق ناهارخوری خود را دوست دارید اما همچنان می خواهید لهجه ای جذاب و هنری داشته باشید که دیوارهای شما را به هم نریزد، این نوع لوستر عالی است.

13. از ابزارهای هنری دست ساز استفاده کنید

ابزار هنری دست ساز

استفاده از صنایع دستی خوش بافت می تواند به فضای شما حس نرم و تضاد بافت بدهد.

ملیله ها، سبدهای دیواری و بافت ماکرو به تنهایی این شاهکار را با جزئیات زیبا به نمایش می گذارد. آنها در اندازه ها، سبک ها، رنگ ها و شکل های مختلف وجود دارند. بنابراین گزینه ای را انتخاب کنید که مناسب مبلمان اتاق ناهارخوری شما باشد. همچنین استفاده از این آثار برای فضای بوهو یا روستیک گزینه خوب و مناسبی است.

منبع: modsy

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا