برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

چگونه از اسپیکر مانیتور استفاده کنیم

ممکن است برای شما هم در حین کار با یک مانیتور این سؤال ایجاد شده باشد که وقتی نیاز داری، آیا مانیتور میتواند صدا پخش کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مانیتورها برای تولید صدا به بلندگوهای داخلی نیاز دارند. بسیاری از افراد، به اشتباه فکر میکنند که مانیتورها کلاً اسپیکر ندارند.

در واقعیت، مانیتورها به دو دسته­ ی اصلی تقسیم می ­شوند: آن­هایی که دارای بلندگوی داخلی هستند و آن­هایی که بلندگو ندارند. در مواردی که مانیتور از نوع دوم باشد می­ توان با جانبی به جای آن نیازتان را رفع کنید. ما در این مقاله از بروزکالا بررسی می­ کنیم که اسپیکر داخلی مانیتورها چه عملکردی دارد و در صورتی که مانیتور اسپیکر داخلی نداشته باشد، چگونه می ­توان یک اسپیکر جانبی را به جای آن به کار برد.

مانیتورهای دارای اسپیکر داخلی

همان­طور که اشاره کردیم برای پخش صدا از مانیتور مانند موسیقی یا هر فایل صوتی دیگری، به اسپیکر دیواری نیاز دارد. اکثر مانیتورها دارای بلندگوهایی داخلی هستند که صداها را با کیفیتی متوسط پخش می ­کند. این مانیتورها می توانند برای مثال برای استفاده در ادارات و شرکت­ ها پاسخ­گوی نیازهای کاربران باشند و برای کارهایی در این حد نیازی به تهیه ­ی دستگاه­ های صوتی جانبی نخواهد بود

. اسپیکرهای داخلی تعبیه  ­شده در مانیتورها قیمت مقرون ­به ­صرفه ­ای دارند. به این معنی که اگر شما برای خرید مانیتوری که اسپیکر داخلی دارد کمی بیشتر هزینه کنید، نسبت به حالتی که مانیتوری بدون بلندگو بخرید و یک اسپیکر جانبی مجزا هم در کنار آن تهیه نمایید، برایتان ارزان ­تر تمام خواهد شد. این اسپیکرها کوچک و جمع­ و جور هستند و به راحتی خروجی صدای استاندارد را به شما ارائه می­ دهند.

با وجود این، مانیتور اسپیکر دار برای زمانی که میخواهید صدایی برای چند مخاطب پخش کرده یا در یک مهمانی موسیقی بگذارید مناسب نیستند. در واقع هنگامی که بخواهید فایل ­های صوتی را به گونه ­ای پخش کنید که در یک فضای بزرگ صدا به خوبی به گوش برسد، نیاز خواهید داشت که از یک اسپیکر جانبی باکیفیت بهره گیرید.

اگر مانیتور اسپیکر داخلی نداشت، چه کنیم؟

به زبان ساده ­تر، فرض کنید شما یک کامپیوتر خانگی دارید که از یک کیس و یک مانیتور فاقد بلندگوی داخلی و سایر دستگاه­ های ورودی و خروجی مثل ماوس و کیبورد تشکیل شده است. شما می­ توانید یک اسپیکر جانبی را به طور مجزا تهیه و آن را از طریق درگاه DP-IN به کامپیوتر خود وصل نمایید. از طریق این درگاه شما می­ توانید مانیتور را برای دریافت و پخش داده های تصویری یا اسپیکر جانبی را برای دریافت و پخش داده­ های صوتی از کیس کامپیوتر، به آن متصل نمایید.

دقت کنید که برای اینکه مانیتور بتواند داده ­هایی را که از کیس دریافت می­ کند به صورت تصاویر به نمایش درآورد، وجود کارت گرافیک و نصب درایور گرافیکی ضرورت دارد. معمولاً CPUها که روی مادربورد در داخل کیس نصب می­ شوند، یک کارت گرافیک ساده ­ی داخلی دارند. بنابراین تنها کافی است از نصب صحیح درایور گرافیکی روی سیستم خود اطمینان داشته باشید

مانیتور چگونه صدا را پخش می ­کند؟

همان­طور که احتمالاً تا اینجا متوجه شدید مانیتور به تنهایی این قابلیت را ندارد که صداها را پخش نماید. برای این کار باید از یک دستگاه دیگر استفاده شود که به مانیتور اجازه ­ی پخش صدا داده شود. صرف نظر از وجود اسپیکر، وجود یک قطعه در کامپیوتر ضرورت دارد تا داده­ های دیجیتالی که از ارسال می­ گردند به سیگنال­ های آنالوگ تبدیل شوند و مانیتور بتواند آن­ها را پخش کند. قطعه­ ای که برای این تبدیل استفاده می ­شود، کارت صدا نام دارد.

بنابراین وجود کارت صدا و بلندگو برای پخش صدا ضرورت دارد، ضمن اینکه برای اتصال اسپیکر جانبی به مانیتور پورت­ هایی که از آن­ها نام بردیم نیز اهمیت بسیاری دارند. گفتنی است در صورتی که مانیتور و اسپیکر جانبی شما هر دو، از هر یک از درگاه­­ های ذکرشده پشتیبانی نمایند، شما می­ توانید اسپیکر را از طریق کابل به خود مانیتور هم متصل نمایید.

به این ترتیب داده­ های صوتی دیجیتالی مادربورد که به مانیتور منتقل می ­شوند، از طریق کارت صدا به سیگنال­ های صوتی آنالوگ تبدیل و سپس از طریق اتصالی که بین مانیتور و اسپیکر جانبی وجود دارد، برای پخش به اسپیکر منتقل می ­گردند.

در صورتی که از این شیوه برای اتصال اسپیکر جانبی خود به سیستم استفاده کنید، یعنی اسپیکر را به مانیتور متصل نمایید؛ هنگامی که وارد بخش تنظیمات صدا شدید، لازم است خود مانیتور را از فهرست موجود به عنوان پخش ­کننده­ ی صوتی پیش ­فرض انتخاب نمایید.

1- روش اتصال اسپیکر به مانیتور با کابل HDMI

روش اتصال اسپیکر به مانیتور با کابل HDMI یکی از راه هایی است که به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی از صدای بهتر و کیفیت بالاتر نظارت بر کارهای خود برای مانیتور استفاده کنند. در این روش، کابل HDMI می تواند به دو منظور، به عنوان منبع تصویر و صدا برای مانیتور استفاده شود.

ابتدا، نیاز است که اسپیکر مورد نظر را با کابل جریان الکتریکی به برق متصل کنید تا بتوانید از آن برای پخش صدا استفاده کنید. در مرحله بعد، اسپیکر را به مانیتور خود وصل کنید. برای این کار، باید کابل HDMI را به درگاه HDMI مجهز به خروجی صدا مانیتور بچسبانید.

سپس شما باید اسپیکر را روشن کنید و مانیتور خود را هم روشن کنید و تنظیمات مربوطه را در مانیتور خود انجام دهید تا با استفاده از اسپیکر خود مانیتور بتوانید صداهای مورد نظر خود را پخش کنید. دراین حالت، صداها مستقیماً از طریق هدست های جمعیتی هدفون و اسپیکرهای موجود در مانیتورتان پخش می شود.

در نتیجه، اتصال اسپیکر به مانیتور با کابل HDMI می تواند به عنوان یک راه بسیار آسان و عملی برای بهبود کیفیت صدا در طول استفاده از مانیتورها مورد استفاده قرار گیرد. توصیه ما این است که شما با محصولات برند و معتبری در این زمینه که سازگاری کامل با سیستم تان را داشته باشند، کار کنید.

3- چگونه با استفاده از کابل صدا اسپیکر را به مانیتور وصل کنیم

با استفاده از کابل صدا، می توانیم اسپیکر را به مانیتور وصل کنیم. در این راهنما، نحوه اتصال این دو دستگاه را برای شما توضیح می دهیم.

1- نخستین مرحله برای وصل کردن اسپیکر به مانیتور، یافتن پورت صدای مانیتور است. این پورت معمولا در قسمت پشتی مانیتور و در نزدیکی درگاه HDMI قرار دارد.

2- سپس با استفاده از کابل صدا، بهترین حالت برای وصل کردن اسپیکر به مانیتور، استفاده از درگاه 3.5mm است. این درگاه معمولا قرار داشته در پشتی مانیتور یا نزدیک به درگاه HDMI و ورودی صدای مانیتور است.

3- بعد از پیدا کردن ورودی صدای مانیتور، کابل صدا را به آن وصل کنید. در جلوی کابل صدا، پلاگین صدای اسپیکر را وصل کنید. پلاگین صدای اسپیکر معمولا به رنگ سبز و نارنجی مشخص شده است.

4- پلاگین کابل را در گیرنده صدای اسپیکر وصل کرده و دستگاه خود را روشن کنید. در صورتی که اسپیکرهای شما دارای برق خود باشند، قبل از وصل کردن آن ها به برق سیستم، حتما آن ها را قطع کنید.

5- بعد از اتصال دستگاه، بهتر است در تنظیمات صوتی دستگاه خود صدای اسپیکر را تنظیم کنید تا بهترین کیفیت صدا را برای خودتان فراهم کنید.

با این توضیحات می توانید به راحتی اسپیکر خود را به مانیتور وصل کنید و از کیفیت بهتر صوتی برای تماشای فیلم ها و گوش دادن به موسیقی برخوردار شوید.

4- راهنمای اتصال اسپیکر بلوتوثی به مانیتور

اتصال اسپیکر بلوتوثی به مانیتور یکی از راه های راحت و سریع برای گوش دادن به موسیقی، فیلم، ویدئو، وبینار، و غیره است. این کار تنها احتیاج به داشتن یک اسپیکر بلوتوثی و یک مانیتور یا تلویزیون با ورودی صدای HDMI دارد.

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که هر دو دستگاه با فناوری بلوتوث سازگار هستند. برای اتصال به بلوتوث، باید در منوی تنظیمات دستگاه خود جستجوی دستگاه بلوتوث را فعال کنید و سپس اسپیکر بلوتوثی خود را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. بعد از اتصال، صدا به صورت بی سیم از دستگاه به اسپیکر انتقال می یابد.

در نهایت، با بررسی تنظیمات و اتصال دستگاه ها، می توانید با استفاده از اسپیکر بلوتوثی از صدای بیشتر و بهتری برای تماشای فیلم ها و گوش دادن به موزیک و برگزاری وبینارها بهره مند شوید.

6- نحوه اتصال اسپیکر به مانیتور با کابل DVI

اتصال اسپیکر به مانیتور با استفاده از کابل DVI، یکی از راه های معمول برای ایجاد فضای صوتی در سیستم کامپیوتری است. در این روش، کابل DVI به عنوان رابط بین کارت گرافیک و مانیتور استفاده می شود. در واقع، کابل DVI، فقط از لحاظ تصویری از طریق اتصال و سیگنال های صوتی را از دست می دهد. به همین دلیل، برای اتصال اسپیکر به مانیتور با کابل DVI، نیاز به یک رابط تبدیل صوتی دارید.

همچنین برای اتصال اسپیکر به کامپیوتر با استفاده از کابل DVI، می توان از یک کارت صدای خارجی به همراه یک کابل DVI استفاده کرد. در این روش، کامپیوتر به نحوی تنظیم می شود که با استفاده از کارت صدای خارجی، صدا از طریق درگاه های مربوط به اسپیکر دستگاه، دریافت شود. با این روش، می توان از کیفیت صوت بالاتری نسبت به راه حل های قبلی نیز بهره مند شد.

به طور کلی، اتصال اسپیکر به مانیتور با کابل DVI، یک راه حل ساده و اقتصادی است که می تواند تجربه صوتی کاربران را از کیفیت برخوردار کند. با پیگیری مراحل گفته شده، می توان به راحتی در این کار موفق شد و قابلیت پخش موسیقی و صدای بازی ها را بهبود داد.

7- چگونه اسپیکر را با استفاده از پورت USB به مانیتور وصل کنیم

برای وصل کردن اسپیکر به مانیتور شما باید قبل از هر چیزی مطمئن شوید که مانیتور شما دارای پورت USB است. بیشتری از مانیتورهای جدید این امکان را دارند ولی برای اطمینان بهتر به دفترچه راهنمای مانیتور خود نگاه کنید.

بعد از اینکه پورت USB را برای اتصال با اسپیکر پیدا کردید، کافی است که اسپیکر را با کابل USB به مانیتور متصل کنید. از آنجا که این یک اتصال دیجیتالی است، شما نیازی به درگاه صوتی جداگانه ندارید. این بدین معناست که وقتی اسپیکر با مانیتور شما اتصال برقرار می کند، داده های صوتی به صورت خودکار به اسپیکر منتقل می شود.

بعد از وصل کردن اسپیکر به مانیتور، می توانید کیفیت صدا را تنظیم کنید. بسیاری از مانیتورها دارای دکمه هایی هستند که به شما امکان تغییر حجم صدا و بالا و پایین کردن صدای بلندگوها را می دهند. بعضی از مانیتورها همچنین دارای یک پورت هدفون هستند که می توانید صدای خروجی را به هدفون خود تغییر دهید. به همین ترتیب، با وصل کردن اسپیکر به مانیتور، می توانید بسیار سریع و آسان صدای خروجی را افزایش دهید.

در نهایت، باید توجه داشته باشید که وصل کردن اسپیکر با استفاده از پورت USB به مانیتور یک راه حل نسبتا ساده است که در بسیاری از موارد به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به درگاه صوتی جداگانه، صدای خروجی را افزایش دهید. با همه چیز اگر در حین راه اندازی با مشکلی مواجه شدید، به دفترچه راهنمای مانیتور و اسپیکر خود دقت کنید یا به فروشنده محصول مراجعه کنید تا کمک لازم را برای نصب و راه اندازی اسپیکر با پورت USB مانیتور شما ارائه کند.

دقت کنید که هر گونه تغییر در تنظیمات مانیتور یا اسپیکر ها، می تواند منجر به کاهش کیفیت صدا شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تنظیمات برای بالاترین کیفیت صدا تنظیم شده باشد.

دکمه بازگشت به بالا