آشپزی

طرز تهیه نان زعتر لبنانی با پنیر خامه‌ای


یکی از معروف ترین ادویه ها در کشورهای عربی «آویشن» نام دارد که ترکیبی از گیاهان سرشار از بوی معطر است. تاریخچه این ادویه به قرن ها قبل برمی گردد و در بسیاری از غذاهای معروف از آن استفاده می شود. با ما همراه باشید تا طرز تهیه نان زعتر یکی از معروف ترین غذاهای عربی را به شما آموزش دهیم.

آویشن مخلوطی از گیاهان مختلف مانند آویشن، آویشن، مرزه، سماق، کنجد بوداده و همچنین نمک است و عطر و طعم بسیار قوی دارد. در لبنان از زعفران به عنوان یک ادویه کامل در بسیاری از غذاها استفاده می شود، اما بیشترین کاربرد آن در پخت است. برای تهیه نان زعفرانی این ادویه را با روغن زیتون مخلوط می کنند تا بوته های خشک شده را مرطوب و با روغن زیتون طعم دار کنند.

در ادامه می توانید طرز تهیه نان زعفرانی لبنانی لذیذ و دلنشین را یاد بگیرید و سپس برای دستور تهیه انواع غذاها، پیش غذاها و دسرهای ایرانی و ایرانی به آرشیو ویدیویی پخت ای بی سی مگمگ مراجعه کنید.

نان زعتر با پنیر

مواد لازم برای 8 قرص نان

  • آرد نان ریز: دو و نیم قسمت
  • پنیر خامه ای: 150 گرم
  • روغن زیتون: نصف فنجان
  • شکر: 1 قاشق چایخوری
  • خمیر فوری: یک قاشق و نیم
  • آویشن: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1 قاشق غذاخوری
  • آب ولرم: یک و نیم فنجان

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه نان

این برای چه چیز خوب است؟

1.
خمیر را با نصف فنجان آب ولرم و شکر مخلوط کرده و درب ظرف را بگذارید. اگر خمیر سالم و تازه است باید بعد از 10 دقیقه مانند تصویر کف کند.

طرز تهیه قارچ آویشن

2.
آب ولرم باقی مانده را با خمیر آماده شده، آرد و نمک در ظرفی مخلوط کنید. توجه داشته باشید که مقدار آرد با میزان رطوبت جذب شده متفاوت است. سپس آرد را با دقت اضافه کنید تا خمیر شکل بگیرد.

طرز تهیه نان زعتر خانگی

3.
وقتی خمیرتان فرم گرفت اما چسبناک بود، یک سوم روغن زیتون را کم کم اضافه کنید و 10 دقیقه ورز دهید. اگر هنوز خمیر خیلی چسبنده بود روی آن مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی میز کار ورز دهید و آسیاب کنید و چسبندگی آن را بردارید و حالت چسبناکی به آن بدهید.

طرز تهیه نان زعتر محلی

4.
خمیر آماده شده را مانند تصویر در کاسه ای چرب کرده و سلفون بپوشانید و در جای گرمی به مدت 1 الی 2 ساعت استراحت دهید.

دیگر چه داری؟

5.
کدو سبز را با بقیه روغن زیتون مخلوط کنید.

طرز تهیه نان لبنانی با زعفران

6.
بعد از دو ساعت خمیر پف کرده و حجمش دو برابر میشه. آن را از ماهیتابه خارج کرده و 3 دقیقه دیگر ورز دهید.

طرز تهیه نان پنیری

7.
حالا خمیر را به 8 چانه تقسیم کنید. کف سینی فر را با مقداری روغن چرب کرده و کاغذ روغنی قرار دهید. حالا هر چانه خمیر را روی کاغذ روغنی به قطر 1 سانتی متر پهن کنید. روی هر چانه مقداری پنیر خامه ای بگذارید و سپس مخلوط روغن زیتون و زعفران را روی آن بریزید.

طرز تهیه نان

8.
نان را به مدت 30 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و با فن گزینه حرارت پایین را انتخاب کنید. پنیر خامه ای را به دلخواه می توانید از این دستور حذف کنید.

نان زعات لبنانی با پنیر خامه ای آماده است. نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا