آشپزی

کیک خانگی روز مادر؛ طرز تهیه 3 کیک خوشمزه برای روز مادر

روز مادر که نزدیک می شود، قنادی ها پر می شوند از انواع و اقسام کیک روز مادر با طعم ها و مدل های مختلف، اما اگر شما هم مثل من ترجیح می دهید کیک روز مادر را با دستان خودتان بپزید، در ادامه ی این مطلب از ای بی سی مگمگ همراه ما بمانید تا 3 دستور پخت کیک روز مادر خانگی را به شما آموزش دهیم.

کیک خانگی وانیلی برای روز مادر

کیک وانیلی یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین کیک ها برای روز مادر است. طرز تهیه این کیک نیز بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی آن را در منزل و با استفاده از مواد اولیه معمولی که در خانه دارید درست کنید.
شما می توانید این کیک لذیذ را با افزودن خامه، میوه و شیرینی های مورد علاقه مادرتان تزیین کنید تا لذت آن دوچندان شود.

یک برش از کیک وانیلی و روکش خامه

 

مواد لازم:

3 عدد تخم مرغ
2 و نیم لیوان آرد
1 لیوان شکر
1 لیوان شیر
½ پیمانه روغن مایع
1 قاشق غذاخوری بکینگ پودر
1 قاشق مربا خوری وانیل

برای پخت کیک وانیلی مراحل زیر را مرحله به مرحله طی کنید:

مرحله اول
از 30 دقیقه قبل از شروع به ترکیب مواد با همدیگر، ابتدا تمام مواد مورد نیازتان را از یخچال خارج کنید و بگذارید که مواد به دمای محیط برسند.

مرحله دوم
تخم مرغ ها را درون ظرف مناسب بشکنید. سپس شکر و وانیل را اضافه کرده و با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه، خوب هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله سوم
روغن مایع را به مخلوط مواد اضافه کرده و کمی هم بزنید. سپس شیر را کم کم اضافه نموده و مجددا با همزن برقی به مدت 1 دقیقه مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم
آرد و بکینگ پودر را در ظرفی بریزید و 3 بار الک کنید تا هوا از بینشان بگذرد و بافت آرد نرم و لطیف شود. سپس آرد الک شده را به تدریج و طی 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم زمان هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود.

مرحله ی پنجم
با استفاده از یک لیسک، به صورت چرخشی و یکنواخت مواد را با هم مخلوط کنید تا بافت آن یکدست شود. سپس قالب مخصوص کیک را با روغن یا کره چرب کرده و مواد آماده شده را درون آن بریزید. سپس چند بار قالب را روی سطح کار بکوبید که هوای اضافه ی مابین مواد کیک از آن خارج شود.

مرحله ششم
قالب حاوی مواد کیک را به مدت 40 تا 50 دقیقه درون فر از پیش گرم شده بگذارید و دمای آن را روی 180 درجه ی سانتی گراد تنظیم کنید تا بپزد.

مرحله هفتم
پس از گذشت زمان لازم، با استفاده از یک خلال دندان یا سیخ چوبی، پخت کامل کیک را بررسی کنید. برای این کار خلال دندان یا سیخ چوبی را باید درون کیک فرو و سپس خارج کنید، در صورتی که چیزی به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده باشد کیک کاملا پخته است و می توانید آن را از فر خارج کنید.

مرحله هشتم
پس از خنک شدن کامل کیک، آن را از قالب خارج کرده و با پاشیدن پودر قند روی آن، تزیینش کنید.

وانیل شکری بدون گلوتن دکتر اوتکر بسته 5 عددی
تخم مرغ تلاونگ بسته 20 عددی

کیک خانگی شکلاتی برای روز مادر

کیک شکلاتی با طعم شیرین و عطر فراموش نشدنی شکلات و کاکائو، انتخاب مناسبی برای روز مادر است. پیشنهاد می کنیم برای تزیین این کیک، از خامه، توت فرنگی، شکلات رنگی یا حتی میوه های تازه استفاده کنید. همچنین می توانید با نوشتن پیامی زیبا روی آن، محبت و علاقه ی خود را به مادر عزیزتان ابراز نمایید.

طرز تهیه کیک سیب عسل دارچین

مواد لازم:

1٫5 لیوان آرد
2 عدد تخم مرغ
1 لیوان سرخالی شکر
⅔ لیوان شیر گرم
½ لیوان روغن مایع
3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
1 قاشق مرباخوری بکینگ پودر
½ قاشق چایخوری

وانیل

مراحل پخت کیک شکلاتی ساده به شرح زیر است:

1. فر را حداقل نیم ساعت قبل از پخت، روشن کنید تا به دمای لازم برسد. دمای فر باید روی 170 درجه سانتی گراد تنظیم شود.
2. آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را به خوبی مخلوط کرده و سه مرتبه الک کنید.
3. سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه ی مناسب بریزید و مواد را به مدت 5 دقیقه با دور تند همزن، هم بزنید تا مخلوط به دست آمده کشدار و کرم رنگ شود.
4. در ادامه شیر را به مایه ی کیک اضافه کنید و 30 ثانیه ی دیگر با دور متوسط هم بزنید. سپس روغن را اضافه کنید و مواد را 10 ثانیه ی دیگر هم بزنید.
5. آرد را در سه مرحله به مواد اضافه کنید. برای ترکیب کردن آرد از لیسک استفاده کنید تا پف تخم مرغ ها نخوابد. سعی کنید که مواد کیک را به آرامی و از یک سمت مخلوط کنید تا کیک کاملا یکدست و صاف شود.
6. پس از آماده سازی کامل مواد و مایه ی کیک، قالب را چرب کرده و مایه را داخل آن بریزید.
7. با ضربه های ملایم روی یک سطح صاف، حباب های هوای اضافی موجود در مایه ی کیک را خارج کنید.
8. قالب حاوی مایه ی کیک را درون فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت 40 تا 45 دقیقه بپزد. در این مدت به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید تا کیک به خوبی پف کند.
9. پس از گذشت 40 دقیقه کیک را با خلال دندان تست کنید. در صورت پخته بودن کیک، فر را خاموش کرده و پس از خنک شدن کیک، آن را از قالب خارج کنید.

کیک خانگی هویچ برای روز مادر

اگر به دنیال یک کیک خوشمزه و با دستور پخت سریع برای روز مادر هستید، کیک هویج را به شما پیشنهاد می کنیم. این کیک علاوه بر بافت نزم و طعم دل نشینش، ارزش غذایی بالاتری نیز دارد. شما می توانید با اضافه کردن موادی مانند گردو و دارچین، طعم این کیک را خوشمزه تر کنید. همچنین می توانید با تزیین آن با خامه، پودر قند و شکر رنگی، ظاهر جذابی به آن ببخشید.

طرز تهیه کیک موز و گردو

مواد لازم:

1 لیوان (125 گرم) شکر
3 عدد تخم مرغ
نصف لیوان (70 گرم) روغن مایع
1 لیوان (125 گرم) شیر
1 قاشق مرباخوری دارچین
1 لیوان هویج رنده شده
1 لیوان (125 گرم) گردوی خرد شده (درشت)
2 لیوان (250 گرم) آرد
1.5 ق چای خوری بیکبنگ پودر
نصف قاشق چایخوری

وانیل

برای پختن یک هویچ لذیذ برای روز مادر، مراحل زیر را طی کنید:
1. ابتدا شکر و تخم مرغ را در ظرفی مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه پیاپی هم بزنید تا حجم آن ها زیاد شود.
2. سپس به ترتیب شیر، روغن مایع، آرد، بکینگ پودر و دارچین را به مواد اضافه کرده و خوب مواد را هم بزنید تا کاملا یک دست شوند.
3. در مرحله ی بعد هویج و گردوی رنده شده را به مواد اضافه نموده و با لیسک به صورت دورانی همه مواد را با هم مخلوط می کنیم (گردوها را ابتدا با آرد مخلوط و بعد به مواد اضافه کنید که ته نشین نشوند.).
4. مواد کیک را داخل قالب مورد نظر که با کره یا روغن کاملا چرب کرده اید بریزید و اجازه دهید به مدت 30 تا 40 دقیقه در فر با دمای 180 درجه بپزد.
5. پس از پخت کیک، آن را با پودر قند، خامه و مواد دلخواهتان تزیین کنید.
نکات مهم برای پخت کیک روز مادر خانگی
● قبل از شروع کار، حتماً تخم مرغ و شیر را از یخچال خارج کرده و یک ساعت در دمای اتاق قرار دهید.
● آرد را به آرامی و در چند مرحله به مواد اضافه کنید تا از تشکیل گلوله های آرد جلوگیری شود.
● حتماً قالب را با روغن یا کره چرب کنید تا مایه ی کیک به آن نچسبد.
● تا 30 دقیقه پس از گذاشتن کیک در فر، درب آن را باز نکنید تا به خوبی پف کند.
● قبل از شروع کار، حتماً فر را روشن کرده و گرم کنید.

تزیین کیک روز مادر

ایده های متنوعی برای تزیین کیک روز مادر وجود دارد از جمله:

● یکی از رایج ترین روش ها استفاده از خمیر فوندانت و ساخت مجسمه هایی زیبا مثل فرشته، گل و قلب است. همچنین می توانید با خامه و رنگ های خوراکی، گل ها و المان های جذابی روی کیک ایجاد کنید.
● از دیگر ایده های کاربردی، استفاده از شکلات، ترافل و اسمارتیزهای رنگارنگ است که می توانند ظاهر جذابی به کیک ببخشند. علاوه بر این ها، تزیین با انواع میوه ها و مرکبات هم گزینه ی مناسبی به شمار می رود.
● در نهایت اگر مهارت هنری دارید، می توانید با استفاده از خامه و شکلات رو کیک طرح های زیبا ایجاد کنید یا یک متن خاص بنویسید.

در نهایت
با دنبال کردن گام به گام دستورالعمل های ارائه شده می توانید به راحتی کیکی لذیذ، با طعم دلچسب و بسیار خاص تهیه کنید.
حتما لازم نیست که هدیه های بزرگ و گران قیمت بخرید تا مادرتان را خوشحال کنید، کیک شما می تواند بهترین هدیه روز مادر باشد و شادی را مهمان قلب مهربان او کند.

مرجع: recipetineats

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا