آشپزی

چه غذاهایی را می توانید با گوشت چرخ کرده درست کنید؟

گوشت یکی از منابع پخت وپز اصلی ما انسان ها است که به دلیل خواص بسیار آن از جمله، آهن بالا، منبع بالایی از پروتئین و ویتامین ب-12، از آن در رژیم غذایی خود بهره می بریم. علاوه بر خواص آن، این نکته نیز حائز اهمیت است که در بسیاری از غذاهایی که از ایام قدیم آن ها را در رژیم غذایی خود داریم، گوشت چرخ کرده جزو ترکیبات اصلی آن ها بوده است. از غذاهای ایرانی گرفته تا غذاهای بین المللی، از گوشت چرخ کرده به عنوان یکی از عناصر خوش طعم و اصلی، استفاده می شود. در ادامه چند غذا که می توانید با ترکیبات گوشت چرخ کرده درست کنید را برایتان فراهم آورده ایم.

غذاهایی که گوشت چرخ کرده عضو جدانشدنی آن هاست

همان طور که گفتیم گوشت چرخ کرده از قدیم یکی از ترکیبات اصلی در رژیم غذایی ما بوده است. از غذاهای مکزیکی و آمریکایی گرفته، تا پاستاهای ایتالیایی و حتی در ایران، کباب کوبیده شما را در ارتباط مستقیم با گوشت چرخ کرده قرار می دهند. در اینجا بیشتر درباره ی این غذاها صحبت می کنیم.

گوشت چرخ کرده

همبرگر، خوشمزه اما بسیار ساده

همبرگر، یکی از آیتم های غذایی  است که در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارد. کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که طعم این غذا را نچشیده باشد. همبرگر در عین سادگی در حین پخت، طعم اصلی گوشت چرخ کرده را برای شما به ارمغان می آورد و می توانید همراه با دریافت منبع خوبی از پروتئین، از طعم بی نظیر آن نیز بهره مند شوید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که برای درست کردن برگر، باید برخی فوت و فن ها را رعایت کنید، تا بتوانید از گوشتی آبدار و خوش طعم بهره مند شوید.
یک همبرگر ساده، شامل گوشت چرخ کرده بین دو نان می شود که در مواقعی این گوشت را در بین نان می پیچند و مصرف می کنند. گوشت مورد استفاده در برگر، معمولا با نمک و فلفل طعم دار می شود. این گوشت را می توان در انواع شیوه ها، پخت و از آن استفاده کرد. هنگام سرو این غذا، از تاپینگ های متفاوتی مثل پنیر، کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، خیارشور، فلفل و انواع سس ها مثل خردل، کچاپ و مایونز بهره  می برند و بهترین ترکیب طعم را در کنار طعم بی نظیر گوشت چرخ کرده به  وجود می آورند. در مقاله ی چطور همبرگر خانگی درست کنیم؟ از دیجی کالامگ به شما طرز تهیه ی برگر خانگی را یاد داده ایم.
این روزها برای احترام به وگن ها و گیاه خواران، از انواع همبرگر های برپایه ی گیاه نیز در فست فودهای زنجیره ای استفاده می شود؛ که در این موارد به جای گوشت چرخ کرده از یک سری گیاهان جایگزین استفاده می کنند و تلاش می کنند طعمی نزدیک به طعم گوشت را بسازند.

همبرگر ممتاز 95 درصد مهیا پروتئین - 400 گرم

همبرگر

اسپاگتی، پیرمرد غذاهای درست شده با گوشت چرخ کرده

اسپاگتی برخلاف باور ما ایرانی ها که آن را به اسم ماکارونی می شماسیم، دارای انواع بسیاری است. رشته های اسپاگتی نازک، سخت و یکی از مصارف عمده ی پاستا در غذاهای ایتالیایی به شما می روند. این رشته ها را از آرد مخصوصی به نام سالمونلا درست می کنند.
اسپاگتی را با انواع سس ها سرو می کنند که برای مثال می توان به سس گوجه فرنگی، سس گوشت و سس پستو اشاره کرد. به همراه این سس روی اسپاگتی می توان از انواع تاپینگ ها نیز استفاده و طعم آن را به ذائقه ی شخصی خود نزدیک تر کرد. از تاپینگ های مورد استفاده در اسپاگتی نیز می توان به انواعی از پنیرها، سبزی جات و ادویه ها اشاره کرد.
همان طور که گفتیم، اسپاگتی انواع بسیاری دارد، از انواع اسپاگتی نیز می توان به اسپاگتی بولونیایی و اسپاگتی کاربونارا اشاره کرد که در فرهنگ ایتالیایی ها، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
در اینجا بحث اصلی ما با اسپاگتی بولونیایی ست که با گوشت چرخ کرد درست می شود و طعم آن فراموش نشدنی خواهد بود.
طرز تهیه ی اسپاگتی بولونیایی
برای درست کردن این اسپاگتی خوشمزه به ترکیبات زیر نیاز خواهید داشت:

  • روغن زیتون (یک قاشق چایخوری)
  • یک پیاز خرد شده
  • دو حبه سیر خرد شده
  • دو عدد هویج خرد شده
  • دو عدد کرفس خرد شده
  • پانصد گرم گوشت چرخ کرده
  • هشتصد گرم گوجه فرنگی له شده
  • دو عدد برگ بو
  • دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • عصاره ی گوشت (در صورت تمایل)
  • هفتاد و پنج گرم پنیر پارمزان
  • چهارصد گرم اسپاگتی

برای درست کردن این اسپاگتی خوشمزه، در ماهیتابه ای روغن زیتون را گرم کنید و سبزی جات خود را به آن بیفزایید. کمی حرارت را بالا ببرید و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید بعد از تغییر رنگ گوشت ها، باقی مواد را به ماهیتابه اضافه کنید و اسپاگتی ها را آماده کنید. حالا سسی که آماده کرده اید را به همراه اسپاگتی هایی که جوشانده اید در یک ظرف بریزید و مخلوط کنید. در آخر برای گارنیش اسپاگتی بولونیایی خود، پنیر پارمزان را روی آن رنده کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

کباب کوبیده ی اصیل ایرانی

این غذا نیاز به معرفی ندارد اما شاید متعجب شوید اگر بدانید این غذا در دیگر جاهای دنیا هم طرفداران بسیاری دارد. در لیست غذاهای درست شده با گوشت چرخ کرده، کباب کوبیده حتما وجود دارد. کباب کوبیده، به سخت درست کردن معروف است. با استفاده از نمک و فلفل و پیاز آب گرفته شده می توان طعم اصلی گوشت چرخ کرده را از دل آن بیرون کشید و با پختن روی حرارت آتش، به حد اعلایی از پخت و طعم رسید.
در این غذای اصیل ایرانی از گوشت چرخ کرده به بهترین نحو استفاده می شود و ترکیب اصلی آن محسوب می شود که با یک سری از فوت و فن های خاص بهترین حالت چسبندگی را به آن می دهند، که بتوانند بهترین فرایند پخت را برای گوشت فراهم کنند.

میت لوف، آمریکایی پر از گوشت

اگر آمار سرانه ی مصرف گوشت را ببینید، قطعا کشور آمریکا را در صدر لیست خواهید دید پس طبیعی خواهد بود که غذایی از این کشور هم در لیست غذاهای با گوشت چرخ کرده ی ما وجود داشته باشد. در این قسمت از متن ما به معرفی میت لوف، یکی از غذاهای آمریکایی خواهیم پرداخت.
میت لوف، گوشت چرخ کرده ای است که با دیگر مواد اولیه ترکیب می شود و به شکل یک نان، پخته و یا دودی می شود. در اغلب موارد از گوشت گاو چرخ کرده استفاده می کنند اما در مواردی هم از ترکیبات گوشت چرخ کرده ی گوسفندی و در فرهنگ خودشان با خوک نیز آن را تهیه می کنند.
درباره ی تاریخ میت لوف می توان به رم باستان برگشت، جایی که غذایی شبیه به میت لوف امروزی را با گوشت چرخ کرده ی گوساله و دیگر مواد اولیه، تهیه می کردند. در آمریکا، میت لوف، در اواخر دهه ی نود میلادی محبوب شد و از آن موقع تا الان به عنوان یکی از غذاهای کلاسیک این مردم شناخته می شود.
در ادامه به شما نحوه ی پخت میت لوف را آموزش می دهیم.
طرز تهیه ی میت لوف:
برای درست کردن میت لوف آمریکایی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • گوشت چرخ کرده ی گاو یا گوساله
  • یک فنجان خرده نان
  • یک پیاز خرد شده
  • دو حبه سیر خرد شده
  • دو تخم مرغ
  • نصف پیمانه شیر
  • یک چهارم پیمانه کچاپ
  • یک قاشق چایخوری سس ووسترشیر

طرز تهیه ی این غذا بسیار ساده است. کافی ست تمام مواد اولیه را با هم مخلوط کنید و در قالبی قرار دهید. این قالب پر از ترکیبات گوشت و مواد اولیه را در فری که از قبل گرم کرده اید بگذارید و به آن اجازه دهید تا یک ساعت، بپزد. حالا می توانید از میت لوف خود لذت ببرید.

تاکو، خوراک مکزیکی پرگوشت

تاکو یکی از غذاهای قدیمی مکزیکی است که به طور خلاصه در تعریف آن می توانیم به نان های تورتیلای درست شده از ذرت یا گندم اشاره کنیم که با موادی پر شده اند؛ در انتخاب مواد داخل تاکو شما اختیار بالایی خواهید داشت اما تاکوی اصلی شامل گوشت چرخ کرده ی مزه دار شده، به همراه سبزی جات و پنیر در کنار سس های تند مکزیکی است. بعد از پر شدن این تورتیلاها، آن ها را می پیچند و سرو می کنند. همان طور که می بینید نحوه ی آماده کردن این غذای خوشمزه مکزیکی بسیار شبیه به سمبوسه ی ایرانی است. در ادامه به نکات و فوت و فن هایی برای درست کردن بهترین تاکو می پردازیم.

  • نان تورتیلا را حتما قبل از پر کردن با مواد تاکوی خود گرم کنید.
  • در باقی تاپینگ ها اختیار بالایی دارید و می توانید طبق ذائقه ی خودتان تاکو را درست کنید.
  • می توانید برای مزه دار کردن تاکوی خود، ادویه ی مخصوص گوشت تاکو را خودتان با ترکیبی از پودر چیلی، زیره، پاپریکا، پودر سیر، پودر پیاز، نمک و فلفل درست کنید.

پای چوپان

پای چوپان به طور خلاصه، کیک گوشت است. این غذا که از قدیم در انگلستان و فرانسه پخت می شد، حاصل پختن مقدار زیادی از گوشت چرخ کرده ی گاو یا گوسفند در کنار پیاز و عصاره ی گوشت است که با پوره ی سیب زمینی روی آن تزیین شده است. این غذا را اگر با گوشت چرخ کرده ی گاو درست کنید، بیشتر به نام پای کلبه آن را می شناسند. بهترین استفاده ای که می توانید از باقی مانده ی پوره ی سیب زمینی خود بکنید، درست کردن پای چوپان و استفاده از پوره ی باقی مانده است.

دیگر غذاهایی که می توانید با گوشت چرخ کرده درست کنید

  • خوراک گوشت (چیلی)
  • گوشت قلقلی
  • فلفل شکم پر
  • بادمجان شکم پر
  • بیف استراگانوف
  • اسلاپی جو
  • انچیلاداس گوشت
  • لازانیا
  • دلمه ی کاهو

حرف آخر اینکه
در این متن تلاش کردیم شما را با غذاهای غیر متعارفی که در آن ها از گوشت چرخ کرده بسیار استفاده می شود آشنا کنیم. این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است برخی از این غذاها را به نحو دیگری بشناسید یا خورده باشید، و این به این دلیل است که طرز تهیه ی پایه ای وجود ندارد؛ در برخی نواحی ممکن است غذاهایی که نام بردیم را به شکل دیگری سرو کنند و در رژیم روزانه ی خود قرار دهند.

منابع: bbcgoodfood , wikipedia.org , eatthis , weekand.com , doctorkiltz.com

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا