هنر و سینما

ادامه سریال گیسو کی پخش میشود

محمد عنبرسوز | شهرآرانیوز – بیست ودومین و آخرین قسمت سریال «گیسو»، در حالی هفته گذشته پخش شد که اندک ظرفیت‌های نمایشی این مجموعه هم زیر بار سنگین حواشی، ضعف‌های اجرایی، سردرگمی قصه و پایان سرهم بندی شده اش، خاطره نسبتا خوب سریال «عاشقانه» را از ذهن هواداران شبکه خانگی محو کرد.

«گیسو» با وجود بهره گیری از تیم بازیگران خوب، نتوانست حتی با معیار‌های مخاطب پسند دیگر ساخته‌های منوچهر هادی هم به موفقیت درخوری برسد و در تأمین سرگرمی و کشش برای دنبال کنندگان شبکه نمایش خانگی ناکام ماند. حالا آینده کاری منوچهر هادی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و به نظر می‌رسد که این کارگردان، پس از دو تجربه مأیوس کننده «دل» و «گیسو»، باید سبک کاری خود را به طور جدی مورد بازنگری قرار دهد.

ستاره‌های کم فروغ

 

 

«گیسو» از تیم بازیگران کارآمدی برخوردار بود و هنرپیشه‌های اصلی اش اغلب ظرفیت‌های بالایی، چه در بازیگری و چه در جلب توجه مخاطب، داشتند. محمدرضا‌ گلزار هنوز هم ستاره‌ای دست نیافتنی در سینمای ایران است که حضورش می‌تواند محصولات نمایشی عامه پسند را پرفروش کند. گلزار اما، در نقش سهیل، با وجود تلاش زیاد، نتوانست سریال را به جلوه بیاورد؛ زیرا سهیل گرفتار شرایط نابسامان اقتصادی شده بود و در این جایگاه، گلزار نمی‌توانست، مثل آثاری همچون «آینه بغل»، چشم‌های نسل جوان را خیره کند.

 

حسین یاری و ساره بیات که ایفای نقش‌های ماندگار و تحسین برانگیزی در کارنامه خود دارند، با شمایلی تیپ گونه جلوی دوربین «گیسو» رفتند و به طور خاص، در مورد نفر دوم که سابقه بازی در فیلم تکرارنشدنی «جدایی نادر از سیمین» را در کارنامه دارد، تماشای این حجم از اغراق و تکراری بودن در مختصات شخصیتی پگاه باورناپذیر است.

بهاره رهنما که پس از مدت‌ها دوری از عرصه بازیگری با «گیسو» به شبکه خانگی آمده بود هم اجرای ضعیفی داشت و سکانس درگیری با مسعود رایگان و افتادنش از پله‌ها را تقریبا تبدیل به یک موقعیت کمدی کرد. این در حالی است که مسعود رایگان و علیرضا زمانی نسب جزو بازیگران پرتلاش این مجموعه بودند و تقلای زیادی از خود نشان دادند. سانیا سالاری، بازیگر جوان نقش نازی، نیز از معدود چهره‌های استاندارد مجموعه بود که، پس از «دلدادگان»، گام دیگری به سمت پیشرفت برداشته است.

 

حساب هومن سیدی، اما از همه هنرپیشه‌ها و عوامل «گیسو» جداست. سیدی با ایفای نقش پیمان در «عاشقانه» به اوج محبوبیت رسید و با توجه به کارنامه اش در فاصله میان این دو سریال، صرف پذیرفتن دوباره این نقش هم دور از تصور بود. این بازیگر اما، در «گیسو» هیچ نشانی از آن سینماگر کارکشته خوش فکر نداشت، اگرچه در سکانس مربوط به درگیر شدنش با رضا (حسین یاری) نشان داد که از نظر فهم موقعیت، تسلط بازیگری و شناخت دوربین، یک سر و گردن بالاتر از همه هنرپیشه‌های گیسوست، اما همچنان با استاندارد‌های مورد انتظار مخاطب فرسنگ‌ها فاصله داشت.

متن کم اتفاق

فیلم نامه «گیسو» به نحوی نوشته شده بود که این مجموعه را عملا چندپاره می‌کرد. در شروع کار، تلاش باورنکردنی متن برای توجیه غیبت شخصیت ها، نزدیک به چهار قسمت از زمان کل سریال را هدر داد و در ادامه، منطبق نبودن فیلم نامه با ترکیب جدید بازیگران، به افت ریتم در پرده دوم قصه انجامید. کنار نیامدن نویسندگان با جای خالی برخی بازیگران «عاشقانه» تا قسمت آخر هم ادامه پیدا کرد و نمایش عکس بهاره کیان افشار، نشان می‌داد که سازندگان «گیسو» هنوز در حال و هوای مجموعه قبلی گرفتارند.

این مشی خام دستانه زمانی مخاطب را حسابی دل آزرده کرد که در قسمت‌های پایانی سریال، بینندگان از یک معمای باورنکردنی و مضحک مطلع شدند، اینکه شخصیت کتایون (هانیه توسلی) همان گیسوست که با عمل‌های جراحی ظاهر و هویتش را تغییر داده. چنین گزینه تخیلی و بیراهی، حتی اگر در عالم واقع هم عملی باشد، برای معقول جلوه دادن جایگزینی بازیگری دیگر گاف توهین آمیز متن «گیسو» بود که بیننده‌ها را کاملا ناامید کرد. علاوه بر این، پایان بندی سرآسیمه و سرهم بندی شده قصه در قسمت آخر هم میخی بود بر تابوت «گیسو» که با نمایش ادامه دار بودن مجموعه برای فصل سوم، بیشتر روان بینندگان را به هم ریخت.

کیفیت اجرایی

ظرفیت‌های تیم سازنده «گیسو» آن قدر ناچیز نبودند که مجموعه تا این حد به هم ریخته‌ای را انتظار داشته باشیم. منوچهر هادی پیشتر نشان داده بود که توان چشمگیری برای جمع و جور کردن یک تیم پرستاره و بازی گرفتن از هنرپیشه‌های کارآمد دارد. این فیلم ساز اما، در «گیسو» حتی نتوانست از هانیه توسلی، که این روز‌ها در «زخم کاری» جذاب ظاهر شده، بازی متعادلی بگیرد. شکل فیلم برداری تلویزیونی و پلان‌های سهل انگارانه، به مراتب پایین‌تر از استاندارد‌های منوچهر هادی بودند و عوامل هنری جنبی سریال هم اغلب با بی سلیقگی مفرط به اجرا درآمدند.

به نظر می‌رسد که چنین افت محسوسی، حاصل اختلافات درونی تیم سازنده است. وقتی تهیه کننده یک سریال از انتخاب کارگردان ابراز پشیمانی می‌کند و کارگردان هم با صراحت نقش خودش در کارگردانی قسمت‌های پایانی را منکر می‌شود، طبیعی است که گروه تولید حتی از شکستن ساده شیشه ماشین هم شانه خالی کند و کار را با جلوه‌های بصری دربیاورد. از ساختاری حرف می‌زنیم که ادعای مخاطب مداری دارد، اما رنج طراحی یک تیتراژ ساده را هم بر خود هموار نکرده؛ در عوض، تا دلتان بخواهد، فضای سریال با لباس ها، ماشین‌ها و خانه‌های لوکس تزیین شده تا از برند محبوب «عاشقانه» فقط یک ویترین خالی به نام «گیسو» باقی بماند.

 

 


در این مطلب از کولاک نیوز ، توضیحاتی درباره زمان پخش سریال گیسو در شبکه نمایش خانگی و همچنین خلاصه داستان این سریال خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سریال گیسو در ادامه فصل اول عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی و به تهیه کنندگی هومن کبیری در حال حاضر در مرحله تولید فصل دوم و سوم قرار دارد!

فصل اول سریال عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی و به تهیه‌ کنندگی مهدی گلستانه، در سال ۱۳۹۵شمسی تا ۱۳۹۶ شمسی در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. محمدرضا گلزار،  ساره بیات ، مهناز افشار ، حسین یاری و هومن سیدی از جمله بازیگران فصل نخست این سریال بودند.

فصل دوم سریال عاشقانه یا سریال گیسو به تهیه‌ کنندگی هومن کبیری و به کارگردانی منوچهر هادی ، درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی است و بازنویسی نهایی فیلمنامه آن اوایل خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی به پایان رسید. گفته می شود با توجه به زمان شروع تصویربرداری این سریال، به احتمال فراوان ” گیسو ” از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شمسی راهی شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

هومن کبیری ، تهیه ‌کننده این پروژه اعلام کرده است:

” گیسو، درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی از جمله پول ‌شویی است و با توجه به ساخت سریال ‌های مختلفی که روابط رومانتیک در آنها محور اصلی بوده است، در این فصل در جهت ارتباط با مخاطب، تحولی اساسی در داستان صورت گرفته است؛ به طوری که فیلمنامه این سریال بیش از ۱۰ بار بازنویسی شده است و همچنان بازنویسی طرح نهایی آن در حال انجام است. ”

در سریال گیسو ، برخی بازیگران عاشقانه در کنار بازیگرانی جدید حضور خواهند داشت و قرارداد برخی از چهره ‌ها حدود یک سال قبل منعقد شده است!

اسامی بازیگران سریال گیسو

بازیگر نقش توضیحات
محمدرضا گلزار سهیل بقایی همسر پگاه ، دوست رضا و پیمان
ساره بیات پگاه دادگر همسر سهیل
هانیه توسلی گیسو برازنده همسر سابق یونس
حسین یاری رضا شکیبا همسر ریحانه ، دوست سهیل و پیمان
هومن سیدی پیمان رستاگ برادر ریحانه ، دوست سهیل ، برادر زن رضا
مسعود رایگان یونس شکیبا همسر سابق گیسو ، پدر رضا و محسن، همسر مهین
شمسی فضل‌الهی مهین کیانی مادر رضا و محسن ، همسر یونس شکیبا
علیرضا زمانی‌نسب محسن شکیبا برادر رضا ، پسر یونس و مهین ، همسر مونا
آزاده ریاضی مونا همسر محسن
سانیا سالاری

زمان پحش سریال گیسو به کارگردانی منوچهر هادی

سریال گیسو یا همان فصل دوم سریال عاشقانه ، براساس برنامه ریزی های انجام یافته به احتمال بسیار زیاد از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شمسی راهی شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

سریال گیسو در اینستاگرام

https://www.instagram.com/gisooseries

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

منبع این مطلب سایت حدولیاب است برای دیدن منبع اینجا کلیک کنید


پایان اجباری سریال گیسو ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

کارگردان سریال گیسو از پایان همکاری با این سریال خبر داد. اما ماجرای پایان اجباری سریال گیسو چیست؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

منوچهر هادی، کارگردان سریال گیسو یا همان عاشقانه 2 از پایان همکاری با دست اندرکاران این سریال خبر می‌دهد و طبق گفته وی، هنوز قصه این سریال به پایان نرسیده است.

این کارگردان با انتشار متنی در فضای مجازی اعلام کرد که سریال گیسو به پایان می‌رسد و البته قصه این سریال به پایان نرسیده است. اما ماجرای پایان اجباری سریال گیسو چیست و کاربران در این باره چه نظری دارند؟

پایان اجباری سریال گیسو

در ماه‌های اخیر، آقای منوچهر هادی درگیری‌های زیادی با بازیگران اصلی و تهیه‌کننده سریال گیسو داشت و این مسئله موجب شد تا در نهایت این کارگردان مجبور شود به همکاری خود با تیم سازنده سریال عاشقانه 2 پایان دهد. اما منوچهر هادی گفته است ادامه این سریال را قطعا یک کارگردان دیگر خواهد ساخت. وی خطاب به مخاطبان و منتقدان نوشته است:

ممنون از کامنت‌ها و نقدهای درست و گاهی غلط و نامحترم شما. یک قسمت دیگر به پایان اجباری فصل دو می‌رسیم و قصه به اتمام نرسیده و اگر قرار به ادامه ساخت «عاشقانه» باشد، قطعا بنده نخواهم بود و مسئولیت کل کار را چه خوب چه بد، تا پایان فصل دو شخصا به عهده می‌گیرم. از همه عوامل فیلم که صمیمانه در کنارم بودند، تشکر می‌کنم. جناب کبیری و…

منوچهر هادی در این متن از تهیه‌کننده سریال گیسو نیز نام برده و تشکر کرده است و این در حالی است که در خرداد ماه امسال هومن کبیری، نویسنده سریال ادعا کرده بود که همکاری او با هادی یک همکاری اجباری بوده و در ادامه مسیر همکاری نیز چالش‌های زیادی در انتظار آنها خواهد بود.

همچنین این تهیه کننده از کیفیت سریال دل، ساخته قبلی منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی نیز انتقاد کرده و گفته است که به‌رغم آگاهی از کمبودهای کیفی سریال قبلی منوچهر هادی در عمل انجام شده قرار گرفته و مجبور به انتخاب منوچهر هادی به‌عنوان کارگردان سریال گیسو شده است.

با اینکه هومن کبیری نظر خود را درباره کارهای منوچهر هادی اینگونه بیان کرده است و تاکید کرده که کارهای این کارگردان دارای ضعف کیفی هستند، اما به نظر می‌رسد مخاطبین چندان هم با این نظر موافق نیستند و یا حداقل، تعداد بیننده آثار این کارگردان همچون عاشقانه، دل و گیسو این موضوع را ثابت می‌کنند.

علاوه بر این سریال‌های نمایش خانگی که از پلتفرم‌های آنلاین عرضه می‌شوند، سریال‌های تلویزیونی دلدادگان و خوب بد زشت نیز همه جزو پربیننده‌ترین آثار زمان خود بوده‌اند (با اینکه انتقادهای زیادی را از سوی منتقدان و حتی برخی بازیگران و عوامل خود تحمل کرده‌اند.)

این کارگردان با اینکه با مشکلاتی همچون جدایی ناگهانی پانته‌آ بهرام سر سریال دلدادگان، انتقادات و اظهار پشیمانی سعید راد در  سریال دل و البته اختلافات آشکار و نهان با محمدرضا گلزار و هومن سیدی گیسو مواجه بوده، اما همواره گفته است که با تمام وجود پای کارم چه خوب چه بد ایستاده‌ام.

در واقع قسمت های پایانی سریال دلدادگان با حواشی بسیار همراه شد و در نهایت بهرام حاضر به ادامه همکاری و رفتن مقابل دوربین برای ضبط قسمت آخر نشد و علت این تصمیم هم به مسائل مالی نسبت داده شد.

همینطور در سریال دل نیز که با انتقادات فراوانی از سوی مخاطبین و منتقدان مواجه شد، سعید راد صریحا از این سریال انتقاد کرد و ابراز پشیمانی نمود. این کارگردان نیز در جواب راد گفت:

با تمام وجودم و همه تلاشم سریال دل را ساخته‌ام و پای کارم چه خوب چه بد ایستاده‌ام. از همه کسانی که به هر دلیلی با سریال دل ارتباط برقرار نکردند هم عذر خواهی می‌کنم.

با این حال به نظر می‌رسد اختلافات و انتقادات موجود در سریال گیسو به حدی زیاد بوده است که منوچهر هادی ترجیح داده که به همکاری خود در این سریال پایان دهد. اما کاربران در این باره چه می‌گویند؟

پایان اجباری سریال گیسو ؛ نظرات کاربران

پس از اینکه کارگردان سریال گیسو از پایان همکاری خود خبر داد، کاربران نظرات خود را در این رابطه و درباره سریال گیسو در فضاهای مجازی اعلام نموده‌اند. کاربری به نام Lifewasawillow می‌نویسد:

آقای منوچهر هادی مارو با گیسو گیر آورده؟ انچه خواهید دید قسمت بعدی میشه پایان همون قسمتتتتتت. حاجی معمولا باید تو قسمت بعد قضیه روشن شه نه که پاس داده شه به قسمت بعدترترتر.

کاربر دیگری با نام مستعار «سر استتهام» می‌گوید:

ما یک سریال 24 قسمتی مثل 24 می بینیم هر لحظه اش یه خبری هست. چجوری اینا 21 قسمت گیسو می سازن از اولشم معلومه چی به چیه فقط دنبال ساختن یه چیزی هستند، حالا هر چی ادامه داشته باشه بهتر.

یکی دیگر از کاربران به نام Mahram می‌نویسد:

این سریال گیسو یه جوریه که منی که دوتا کار همزمان نمیتونم انجام بدم وقتی میبینمش کارهای دیگه مو همزمان انجام میدم و در حالیکه از فیلم چیزی متوجه نمیشم چیزی رو از دست نمیدم! مزخرف ترین سریال ایرانی بعد از «دل»!

یکی دیگر از کاربران به نام Passenger می‌نویسد:

این سریال گیسو درباره زنی هست که جراحی زیبایی کرده و چهره‌ش عوض شده و پول‌ها رو بالا کشیده و رفته و حالا همه دنبالشن. همین! کل داستان همینه. چرا! تو چنین سال‌هایی چرا باید چنین مزخرفاتی ساخته شه؟ نسبت این‌ها با واقعیت جامعه چیه؟

عارف رضایی کاربر دیگری است که می‌گوید:

ظاهرا ماجرای محتوای سریال های شبکه نمایش خانگی و نظارتی که بر آن وجود ندارد، پایانی ندارد. هر بار که سریال تازه ای منتشر می‌شود، باید منتظر موج جدیدی از اعتراضات باشیم. اعتراضات درستی که از سوی خانواده ها و مخاطبان این آثار است.

او در ادامه توئیت خود نوشته است:

ولنگاری که ادامه دارد
موضوع عشق های چند ضلعی، خیانت، خشونت و … پای ثابت آثار شبکه نمایش خانگی شده است. سریال بی محتوای «دل» ساخته منوچهر هادی از جمله اولین آثاری است که خیانت و عشق های چندضلعی را به حتی پررنگ تر از سریال های ترکیه ای به تصویر کشید!او حالا «گیسو» را دارد.

بیشتر بخوانید:

  • فیلم رئیس بیمه سلامت آستارا
  • عذرخواهی و اعتراف محسن نامجو به آزار جنسی ؛ کاربران در شبکه های اجتماعی چه می‌گویند؟
  • ممنوع الکار شدن فرزاد فرزین ؛ کاربران چه می‌گویند؟
  • فیلم های توریست چینی و دختران ایرانی در یوتیوب ؛ کاربران چه می‌گویند؟
  • دیس شهاب مظفری به یاس ؛ کاربران چه می‌گویند؟
  • سقوط موشک چینی ؛ کاربران توییتر چه می گویند؟
  • شایعه سقط جنین نفیسه روشن 

.

نظر شما در خصوص پایان اجباری سریال گیسو چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ای بی سی مگ در میان بگذارید!

 





مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا