هنر و سینما

۱۰ داستان واقعی هالیوود که می‌توانند فیلم‌های ماندگاری شوند


“منک” نوشته دیوید فینچر راوی ناشناخته هرمان مانکیویچ نویسنده “همشهری کین” است. چه داستان دیگری از هالیوود ارزش دیدن به این شکل را دارد؟

یکی از فیلم هایی که در اسکار 2021 یکی از مدعیان جدی محسوب می شد ، فیلم منک (David Menk) دیوید فینچر بود. در این فیلم گری اولدمن در نقش هرمان مانکیویچ ، نویسنده کتاب شهروند کین بازی می کند. این یک فیلم بیوگرافی سرگرم کننده و منحصر به فرد است که به روزهای قدیم هالیوود برمی گردد تا داستان شگفت انگیز فیلمی را که قبلاً در مورد آن شنیده نشده نشان دهد.

البته هالیوود مملو از چنین داستان های عجیب و غریبی است که هر دو را می توان به فیلم تبدیل کرد. از موضوعات خواننده محبوب در پشت صحنه گرفته تا داستانهای قتل و داستانهای ترسناک در صحنه فیلم ، این داستانها شایسته نمایش در یک صفحه بزرگ هستند.

10. طرح انیمیشن فک (فک)

والانوورانو 1975

در حالی که “آرواره ها” اکنون به عنوان یکی از بزرگترین فیلم های تمام دوران شناخته می شود ، روند ساخت فیلم از ابتدا تا انتها تقریباً یک فاجعه است و یکی از ارزشمندترین داستان هایی است که باید برای آن ساخته شود.

استیون اسپیلبرگ در آن سالها کارگردان جوانی بود که همکارانش به او احترام زیادی نمی گذاشتند و از سوی دیگر باید با خشم بازیگران روبرو می شد. این یک سوء مصرف الکل از رابرت شاو ، بازیگر واقعی و کوسه مکانیکی بدنام است که به درستی انجام نمی شود. جالب خواهد بود که ببینیم اسپیلبرگ جوان چگونه توانست همه این ضعف ها و حماقت ها را به شاهکارهای سینمایی تبدیل کند.

9. ایلیا کازان کمونیست ها را افشا کرد

در بندر 1954

یکی از تاریک ترین دوران تاریخ آمریکا در دهه 1950 بود ، زمانی که بسیاری از نمایشنامه نویسان و فیلمسازان کمونیست خوانده می شدند و کمیته اقدام در هالیوود در لیست سیاه قرار گرفت.

کارگردان برجسته ایلیا کازان یکی از مهمترین نامه هایی بود که در دادگاه شهادت داد و اسامی برخی از همکارانش را که به گفته وی کمونیست بودند فاش کرد. نه این که کازان تا به حال ابراز پشیمانی کرده باشد ، اما بسیاری فیلم او “در بارانداز” به کارگردانی مارلون براندو را به عنوان مدرک شهادت وی در دادگاه می بینند.

8. بیلی وایلدر و ریموند چندلر نویسنده مشترک “جبران مضاعف” هستند

جایزه دوگانه 1944

“جبران مضاعف” یکی از بزرگترین فیلم های سیاه است که تا به حال ساخته شده است و وقتی به کیفیت فیلم و استعداد پشت آن نگاه می کنید تعجب آور نیست. این فیلم همکاری بیلی وایلدر ، یکی از مشهورترین نویسندگان فیلم تمام دوران و ریموند چندلر ، یکی از بزرگترین نویسندگان جنایی تمام دوران است.

اگرچه همکاری آنها یک شاهکار منحصر به فرد ایجاد کرده است ، گزارش ها می گویند این دو همیشه به طرز دیوانه واری یکدیگر را تحت فشار قرار داده اند. از نبرد در پرده دفتر تا مبارزه وایلدر با چندلر ، این دو کاملاً در تضاد بودند. زوج های عجیب و غریب که با هم کار می کنند ممکن است به یکی از نادرترین شوخی های هالیوود تبدیل شوند.

7. فیلم مرگبار هوارد هیوز

هوارد هیوز 1930

هاوارد هیوز بیشتر به خاطر شاهکارهای هوانوردی و سالهای گذشته غیرمعمول شناخته می شود ، اما به عنوان کارگردان نیز نامی برای خود دست و پا کرده است. اگر داستان خودش موضوع “هوانورد” مارتین اسکورسیزی باشد ، روند ساخت حتی مورد علاقه ترین فیلم او می تواند به یک داستان جالب تبدیل شود.

“فرشتگان جهنم” فیلمی در دهه 1930 درباره خلبان جنگنده در جنگ جهانی اول است. هیوز اسامی 70 خلبان را برای کمک به ساخت فیلم ، برای انجام خطرناک ترین صعود فضایی در فیلم ، که منجر به مرگ سه خلبان شد ، ثبت کرد. حتی هنگامی که خلبانان از انجام عمل جراحی خودداری کردند ، حتی هیوز برخی از توقف ها را انجام داد.

6. یک کارگردان واقعی شوید

مکان 1939

“هدر رفته” یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین فیلم های تاریخ هالیوود است. یک پروژه بزرگ و بلند پروازانه پر از داستانهای شگفت انگیز ، اما شاید شگفت انگیزترین آن مربوط به کارگردان واقعی فیلم باشد.

جورج کوکر به عنوان کارگردان فیلم استخدام شد ، اما چند هفته پس از فیلمبرداری اخراج شد. اگرچه در آن زمان هیچ دلیلی ارائه نشد ، نویسنده بیوگرافی کوکر دلیل اصلی را همجنسگرا بودن کوکر عنوان کرد و کلارک گیبل با دانستن آن ، این فیلم را از کارگردان فیلم تهیه کرد. تکذیب کرد.

5. داستان تراژیک Peg Entwistle

Peg Entwistle 1932

حادثه Peg Entwistle یک آزمایش عجیب برای هالیوود است و ناسالم فرهنگی آنها را نشان می دهد. آنتوانستل بازیگر انگلیسی بود که در دهه 1930 به امید ستاره شدن به هالیوود رفت. او تنها در یک فیلم قبل از خودکشی و علاقه به ستاره هالیوود بازی کرد.

در حالی که این داستان را می توان یک داستان غم انگیز کسی دانست که در خواب هالیوود بود و در یک تصادف به سرانجام رسید ، همچنین می تواند به عنوان یک داستان جالب در مورد چگونگی مرگ این بازیگر از او به یک ستاره بزرگ یا چیزی دیگر تبدیل شود. با وجود این واقعیت که بسیاری از مردم چیز زیادی درباره او نمی دانستند. مجموعه کوچک “هالیوود” رایان مورفی در مورد اقتباس تخیلاتی داستان آنتوانستل است و اگر فقط می خواهید آن را نشان دهید ، داستانی است که واقعاً در صحنه بزرگ ارزشمند است.

4. لانا ترنر و گانگستر کشته می شوند

لانا ترنر

لانا ترنر یکی از محبوب ترین بازیگران زن زمان خود بود ، اما پس از رسوایی بزرگی که شبیه یک فیلم گانگستری بود ، حرفه خود را رد کرد.

ترنر در اواخر دهه 1950 با یک گانگستر به نام جانی استامپانتو بود. با این حال ، استامپانتو یک شریک حسود و فرصت طلب بود که اجازه نمی داد ترنر از او جدا شود. در جریان مشاجره ای در خانه ترنر ، استامپانتو تهدید کرد که ترنر و دخترش را خواهد کشت. دخترش با شنیدن این تهدید ، چاقو را برداشت و چندین بار او را کشت.

3. مرگ کارل (آلفا) سویتزر

مواد مخدر و دسته 1935 ما

حرفه بازیگران کودک اغلب منجر به داستانهای دلخراشی می شود که پس از ترک هالیوود آنها را تمام نکرده اند. کارل شوایتز ، که نقش آلفا را در فیلم معروف “باند” بازی می کرد ، نیز همینطور بود.

سویتزر بعد از بزرگ شدن و پیدا نکردن کار ، کارهای عجیب و غریبی انجام داد. پس از مشاجره در مورد سگ گمشده ، او به دنبال مردی به نام باد استیلتز رفت که متوجه شد استیلتز 50 دلار به او بدهکار است. سویتزر پس از درگیری با استیلتز به ضرب گلوله کشته شد. اگرچه این حکم قتل عمد اعلام شد ، اما پسر خوانده استیلتز گفت که سویتزر محل تیراندازی را ترک کرد که استیلتز به او شلیک کرد.

2. زندگی مخفی هایدی لامار

هایدی لامار 2

اگرچه او به عنوان زیباترین زن جهان شناخته شد و در اوج حرفه خود ستاره گیشه بود ، اما جنبه های ناشناخته و پنهان زندگی هایدی لامار از بسیاری از فیلم ها جالب تر است.

لامار متولد اتریش ، قبل از ازدواج با فردریش ماندل ، تهیه کننده اسلحه ، به یک ستاره محبوب سینما تبدیل شد. او اغلب مجبور بود در سفرهای خود ماندل را همراهی کند و با افرادی مانند آدولف هیتلر ملاقات کند. با این حال ، لامار علاقه زیادی به فناوری تجهیزات نظامی داشت. لامار پس از فرار از همسر متجاوز خود و پرواز به ایالات متحده ، به توسعه جدیدترین فناوری رادیویی مورد استفاده متفقین در جنگ جهانی دوم کمک کرد ، که الهام بخش فناوری وای فای امروزی شده است.

1. رسوایی Arbacle اضافه وزن

Arbacle Chubby

هالیوود در سال گذشته رسوایی های زیادی داشته است ، اما شاید برای فیلم جالب باشد که در مورد اولین رسوایی های هالیوود صحبت کند. Roscoe Arbacle ، معروف تر به Arbacle چاق ، یک بازیگر شوخ طبع و آرام بود که یکی از محبوب ترین بازیگران عصر خود محسوب می شد.

در سال 1921 ، Arbakle و گروهی از دوستان مهمانی را در هتل برگزار کردند که در آن بازیگران زن ویرجینیا رپ نیز حضور داشتند. در طول جشن ها ، راپی احساس بیماری کرد و گفته شد که بر اثر شکستگی بدن مرده است. یکی از همدستان رپ به پلیس گفت که آرباکل به رپ تجاوز کرده است. رسانه های اطراف دادگاه مملو از داستان های تکان دهنده و دروغ های ساختگی در مورد ارباکل و رپ است. اگرچه اربکل بعداً آزاد شد ، اما حرفه بازیگری او هرگز به حالت عادی بازگشت.

منبع: نمایش صفحه نمایش

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا