هنر و سینما

۵ فیلم عصر طلایی هالیوود که عشق به سینمای کلاسیک را به شما یاد می‌دهند


در این مقاله ، ما 5 فیلم از دوران طلایی هالیوود را به همراه بهترین بازیگران و بازی ها و افتخارات ارائه کرده ایم که شما را به تماشای فیلم های کلاسیک علاقه مند می کند.

عصر طلایی هالیوود دورانی است که علاقمندان به سینما آن را دوست دارند و برای اکثر جوانان گیج کننده و عجیب است. عصر طلایی یا طلایی هالیوود را دهه های 1920 و 1960 می نامند.یعنی سالهایی را که در سینمای صامت گذراندیم و وارد دنیای جدیدی شدیم پر از صدا و البته سیاه و سفید سفید که یکی از ویژگی های بارز آن است. از سینمای کلاسیک تفکر او نیز سرگرم کننده و جذاب است. تصور احساسی که بینندگان و طرفداران فیلم ها و سینماها با شنیدن ویدئویی با صدای بازیگران ، نوازندگان و خوانندگان می شنوند آسان است. البته ممکن است برای ما ملموس نباشد ، اما این یک انقلاب در زمینه فیلم بود ، پس از آن یک اثر باشکوه و جذاب پیدا کردیم.

شاید مایل نباشید فیلمی را که قبل از دهه 70 منتشر شده است تماشا کنید. همچنین می توانید به بازی های بد ، شوخی های قدیمی و عواقب بد فکر کنید. ایده بسیاری از فیلم های کلاسیک مانند این است که ابتدا یک وعده غذایی غیر معمول را امتحان کنید ، جویدن آن برای بینندگان قرن بیست و یکم سخت است و گاهی اوقات غیرقابل خوردن! اما تجربه غیر معمول نیز تجربه جالبی است. چگونه بفهمیم دوست داریم یا نه؟! شاید بهتر باشد تماشای فیلم های کلاسیک را در بهترین حالت خود شروع کنید ، که مطمئناً یک تجربه شیرین و هیجان انگیز خواهد بود.

1. کازابلانکا

فیلم کازابلانکا

  • کارگردان: مایکل کورتیس
  • بازیکنان: همفری بوگارت ، اینگرید برگمن ، پل هنری و
  • نتیجه:
  • عدد فرا بحرانی: 100 از 100

یک درام جنگ جهانی دوم با تضادی منحصر به فرد در تصاویر تاریک و واضح. هر دیالوگی که در این فیلم می شنوید منحصر به فرد است و هر شخصیت پیچیدگی خاص خود را دارد. همفری بوگارت را اغلب بزرگترین بازیگر تاریخ می دانند. تعجب می کنید چرا؟ برای اطلاع از این موضوع به کازابلانکا مراجعه کنید.

کازابلانکا یک فیلم عاشقانه است که در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این فیلم تضاد زیبایی بین اندیشه و احساس نشان می دهد. دیالوگ شیرین و داستان عاشقانه ای که بین همفری بوگارت و اینگرید برگمن رد و بدل می شود ، خشونت و سردی فضا را در فیلم متعادل می کند.

چرا من این افتخار را دارم که منتظر شما باشم؟
چون دیگر مردی در زندگی من وجود ندارد.
آها
روزی روزگاری مردی بود اما مرد.

2. تاریخ فیلادلفیا

تاریخچه فیلم فیلیپین

  • کارگردان: جورج کوکر
  • بازیکنان: کاترین هپبورن ، کری گرانت ، جیمز استوارت و…
  • نتیجه: ..
  • عدد فرا بحرانی: 96 از 100

داستان یک وارث ثروتمند و برنامه های ازدواج او. در واقع این فیلم که با نوعی کمدی ساخته شده است در نوع خود بی نظیر و بسیار خنده دار است. جیمی استوارت و کاترین هپبورن در نمایشی می درخشند که باید بارها و بارها دیده شود. این ترکیب کاملی از عاشقانه و طنز ، طنز و انسانیت است. شاید بد نباشد بدانید که همه طرح های این فیلم تنها یک حس را داشتند.

زمانی برای تصمیم گیری درباره افراد وجود ندارد.

3. محبوب

فیلم مشهور بد

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیکنان: کری گرانت ، اینگرید برگمن ، کلود رنس و
  • نتیجه:
  • عدد فرا بحرانی: 100 از 100

این فیلم هر ایده ای که از شاهکار دهه 1940 داشته باشید را برآورده می کند. شخصیت پیچیده ای که به آرامی وارد داستان می شود ، عکاسی که داستانی را در همه جبهه ها بیان می کند ، سیگار می کشد و مشروب را می نوشد. بسیار هوشمندانه و تاثیرگذار. با تماشای این فیلم ، قطعاً نمی توانید شبیه آلفرد هیچکاک باشید!

داستان غم انگیز دختری که متهم به کارآگاهی مخفی است شبیه داستان کلاسیک است که تماشای آن به اندازه خواندن کتاب سرگرم کننده است. آلیشیا (با بازی اینگرید برگمن) ماموریت جاسوسی از ریو را دارد. داولین (با بازی کری گرانت) ، که عاشق آلیشیا است ، او را مجبور می کند از ازدواج که نمی خواهد انجام دهد دست بردارد تا بهتر بتواند کار خود را به عنوان جاسوس انجام دهد.

چرا نمیذاری خوشحال باشم؟

هیچ کس مانع شما نشد

4. منشی او در همه زمان ها (دختر دختر جمعه)

چند فیلم منشی

  • کارگردان: هاوارد هاکس
  • بازیکنان: کری گرانت ، رالف بلامی ، روزالیند راسل و…
  • نتیجه: ..
  • شماره فرا بحرانی: –

یک فیلم منحصر به فرد که در آن دیالوگ ها به اندازه کافی برای بهترین فیلم ممکن است. پر از کنایه است و آنقدر سریع و تیز است که به نسخه بعدی نیاز دارید. این فیلم ممکن است توجه را از منظر دیگری جلب کند. به این معنا که شخصیت های زن نقش مهمی در آن ایفا می کنند. مصمم ، مانند بامزه ترین بازیگران و اغلب حیله گرترین افراد داستان که این روزها ما اغلب در سینما نمی بینیم.

این فیلم داستان زن و مردی است که قبلاً طلاق گرفته بودند ، اما زن برای اعلام ازدواج مجدد نزد او بازگشت و در این بین مردی که یک روزنامه نگار حرفه ای است از داستانی برای شکستن ازدواج استفاده کرد. ..

او جذابیت زیادی پیدا کرد.

به طبیعت برمی گردد پدربزرگش مار بود!

5. بلوار غروب آفتاب

فیلم بلوار غروب آفتاب

  • کارگردان: بیلی وایلدر
  • بازیکنان: ویلیام هولدن ، گلوریا سوانسون ، اریش ون استروهایم و
  • نتیجه: 1950
  • شماره فرا بحرانی: –

این فیلم یک شوخی خنده دار و ترسناک درباره دستگاه هالیوود است که ما هنوز هم آن را غمگین می بینیم. ستاره ما در این فیلم مانند مونولوگ تکان دهنده بکت “نه من” صحبت می کند. غروب آفتاب شاید بهترین فیلم برای به تصویر کشیدن بحران بسیاری از بازیگران پس از دوران طلایی باشد. اجرای شگفت انگیز گلوریا سوانسون هنگامی که نورما دزموند نظر شما را جلب کرد و پس از تماشای فیلم ، تصویری در ذهن شما ثبت می شود که او با سفید روشن ، با چشمان باز و ترسناک به شما نگاه می کند.

مخاطب کسی را نمی شناسد که بنشیند و فیلم بنویسد. آنها فکر می کنند بازیگران همه چیز را بی معنی می کنند.

منبع: بتن

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا