هنر و سینما

چرا هالیوود باید ساخت فیلم درباره‌ی تد باندی را تمام کند؟


با انتشار فیلم “هیچ مردی از خدا” ، بسیاری از طرفداران امیدوارند که هالیوود تولید فیلم ها و سریال های تد باندی را متوقف کند.

این فیلم به کارگردانی امبر سالی و نویسندگی کیت لسر در ماه ژوئن در جشنواره بین المللی فیلم ترایبکا به نمایش درآمد و به تازگی وارد سینماها شده است. داستان فیلم حول یک سری مصاحبه بین بیل هاگمایر مامور FBI (ایلیا وود) و قاتل تد باندی (با بازی لوک کربی) بین سال های 1984 تا 1989 می چرخد.

در زمان نگارش این مقاله ، خداشناس 79 امتیاز بیشتر از راتون تومیتوز دارد. منتقدان منتقدین نشان می دهند که این فیلم اطلاعات به روز و فاش کننده ای ندارد و قتل ها ، جنایات ، دوره های آزمایشی و سال های زندگی در خانه را شرح نمی دهد. با این حال ، نمایش قوی و جذاب است و به طور کلی نقایص دیگر فیلم را پوشش می دهد.

این فیلم تد باندی با اقتباس های بی شمار و مشابهی که منتشر شده یا قبلاً ساخته شده است تفاوتی ندارد. فیلم ها و برنامه های تلویزیونی زیادی وجود دارد که داستان این قاتل سریالی را روایت می کند. زمان آن رسیده است که هالیوود دست از این کارها بردارد.

چرا هالیوود اینقدر روی ساختن اقتباسی از تد باندی سرسخت است

ساخت فیلم ها و سریال های تلویزیونی هالیوودی با موضوعات بی رحمانه و تحقیرآمیز چیز جدیدی نیست. بشریت طی هزاران سال بر اساس شایعات و داستانهای خنده دار تکامل یافته است. کار اجباری با قاتلان سریالی چیز جدیدی نیست. اچ اچ هولمز ، اولین قاتل آمریکا ، در سال 1895 به جرم قتل فجیع دستگیر شد و خیلی زود در ایالات متحده بسیار محبوب شد. روزنامه های سراسر کشور و حتی روزنامه های بین المللی دوره محاکمه وی را پوشش می دادند و مردم آن زمان مشتاق بودند گزارش ها و داستانهای جنایات فجیع او را بخوانند. به همین ترتیب ، مردم علاقه زیادی به جک چاک دهنده داشتند و این علاقه بیشتر طول کشید زیرا تا سال 1888 هنوز هویت این قاتل مخفی ناشناخته بود و بسیاری از سوالات درباره او بی پاسخ ماند.

با این حال ، داستان چندین جنایت و قتل اخیراً به رهبری تد باندی منتشر شده است. این به دلیل ظهور پلتفرم پخش ، به ویژه Netflix ، است که بر پخش جنایت واقعی اصرار دارد ، زیرا نیاز این پلت فرم به محتوای اصلی افزایش یافته و مخاطبان در حال افزایش است. منجر به تحقیق در مورد جرایم ارزان شد. ویدئو بینندگان همیشه در جستجوی چیزی جنایی و خشونت آمیز هستند و سرویس پخش آن را می داند. تا زمانی که آنها به تحقیقات تد باندی و سریال های قاتل ادامه می دهند ، همیشه افرادی هستند که برنامه های آنها را تماشا می کنند.

با این حال ، اول از همه این دلیل اصلی نگاه مردم نیست. سرگرمی ها و انسانها همیشه به گوشه های تاریک طبیعت بشر کشیده می شوند. همانطور که تماشای یک فیلم ترسناک باعث می شود بیننده در امنیت خانه خود وضعیت وحشتناکی را تجربه کند ، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی در مورد قاتلان سریالی به مردم این امکان را می دهد که رفتارهای تلخ و منحرف را فقط برای افراد غیر انسانی مشاهده کنند. تلاش برای درک ذهن افرادی مانند تد باندی نوعی تماس دارد. او فردی است که ذهن او مملو از افکار و اشتباهات اشتباه است و اکثر مردم معمولی حتی نمی توانند چنین وضعیتی را تصور کنند. برای اکثر مردم ، ارتکاب جنایت شنیع ، مانند قتل ، میل و انگیزه ای کاملاً بیگانه است. تفکر در مورد اینکه چگونه ذهن می تواند پیچیده شود و در عین حال عاقلانه به نظر می رسد مانند این است که در آب تاریک شیرجه بزنید و انگشتان پای خود را بدون ترس از افتادن در آن به خطر بیندازید.

این امر به ویژه در مورد تد باندی صادق بود ، که به نظر می رسید همه چیز را دارد. زیبا ، شیک و شیک. داستان باندی یک عنصر عجیب و آشکار داشت. به عنوان مثال ، او تصمیم گرفت در طول محاکمه خود از خود دفاع کند. علاوه بر این ، او چندین بار تلاش کرد تا از زندان فرار کند ، اما موفق نشد و در دوران محکومیت با کارول آن بون ازدواج کرد ، گویی آنها مردم عادی بودند ، که هر دو محل فیلم ها و تلویزیون هالیوود را فراهم کردند.

داستان تد باندی بارها گفته شده است

تد باندی

مهم نیست داستان جالب باشد یا نه. بحث بزرگ این بود که داستان تد باندی را بارها و بارها بازگو کنم. تا کنون ، بیش از 20 فیلم یا مستند بر اساس باندی منتشر شده است ، و دو فیلم جدید تد باندی ، Theologian و The American Lollipop ، هر دو در سال 2021 اکران می شوند. یا فیلم هایی مانند آن “فوق العاده شیطانی” و “وحشتناک” Evil »و« The Post and the Band »و« The Green River Killer »هر دو در سال 2019 اکران شدند.

این فیلم تنها پروژه ای نیست که درباره گروه ساخته شده است. همچنین کمیک های زیادی در مورد این قاتل وجود دارد. مستندی با قاتل: تد باندی فیلم 2017 را در Netflix ضبط کرد و تد باندی: فریب قاتل نیز در سال 2020 در Amazon Prime Video منتشر شد. به آن اضافه کنید تد باندی: ذهن هیولا ، تد باندی: سریال هیولا ، تد باندی: هیولای آمریکایی و تد باندی: چه اتفاقی افتاده است که در چهار سال گذشته منتشر شده اند. داستان او بارها و بارها روایت شد.

امروزه تقریباً هیچ راهی برای افزودن چیزی به داستان وی یا نزدیک شدن منحصر به فرد به او وجود ندارد. همه چیزهایی که بر داستان تد باندی تأثیر گذاشت تا کنون بیان شده است و مدت زیادی است که هیچ خبر جدیدی درباره او فاش نشده است. تعداد اندکی (در صورت وجود) فیلم ، مستند یا سریال درباره تد باندی وجود دارد که چیز جدیدی ارائه می دهد ، و سالهاست چنین اثری وجود ندارد. داستان آن سرزمینی است که آنقدر زحمت کشیده است که هیچ چیزی برای کشت باقی نمانده و فقط سنگ ها و سنگریزه ها بلا استفاده مانده است. صادقانه بگویم ، روایت تد باندی آخرین کاری است که یک فیلمساز یا مستندساز می تواند انجام دهد.

خطر تبدیل یک باند به یک مراسم ضد قهرمانی

تد باندی

مسائل اخلاقی ، به استثنای تد باندی موضوعی خسته و بدون الهام ، تمرکز زیادی را در پشت قاتلان دارد. بسیاری از پروژه های تد باندی از کلمه هیولا در عناوین خود استفاده کرده اند و هالیوود عاشق داستان تد باندی طولانی مدت بوده است. بهترین فیلم ها و سریال های تد باندی بازیهای قدیمی را دوباره خلق می کنند ، اما بدترین آنها سعی می کنند آن را در سایه شفقت نشان دهند و فرم و زیبایی آن را به نمایش بگذارند. این امر به ویژه در مورد فیلم های بیوگرافی پرطرفدار صادق است ، که ناگزیر بازیگرانی را انتخاب می کنند که زیباتر از باندی هستند و به آنها می گویند عشق مشکوک باندی به ظاهر را گسترش دهند. هالیوود دوست دارد باندی را به عنوان مرد جذابی معرفی کند که مورد قبول زنان است.

در واقع تد باندی ساده و بی تکلف به نظر می رسد و زیبایی او مانند یک جنازه است. باندی زن ستیز پر از نفرت از زنان است زیرا او را به عنوان موجود نمی پذیرد. باندی یکبار در مصاحبه ای گفت: “زنان استاد دارند.” موجوداتی که بیشتر از نرها پست ترند. “در واقع ، آنها محموله هستند.” نظریات و نظریه های مربوط به دارایی زنان سیاست ها و باورهای آنها است. زیبایی آن مانند آتش بازی و ماهیگیری کاذب است که طعمه ها را به خود جذب می کند. او هیچ احساسی نداشت و یک روان پریش کامل بود که از کارهای وحشتناکی که انجام داده بود پشیمان و مشکوک نبود. او گفت: “من در مورد چیزی احساس گناه نمی کنم و برای افرادی که احساس گناه می کنند متاسفم.”

اصرار هالیوود بر ظاهر پر زرق و برق تد باندی و دیگر شخصیت های او اغلب به مردان و قهرمانان نسبت داده می شود. نمایندگی چنین گروهی از اراذل و اوباش می تواند خطر تبدیل شدن به یک قهرمان آیینی و ضد فرقه ای را داشته باشد و هویت خود را نشان دهد. او قلب فاسد و مرده ای داشت که زیر پوسته اش بیهوش بود.

حتی قاضی دادگاه او از این که باندی عادی بود و نادیده گرفته می شد ناراحت بود. او قبل از محکوم کردن او به مرگ به باندی گفت: “مراقب خودت باش ، مرد جوان.” وی با اشاره به وضعیت زنان بسیاری که توسط مردان مورد ضرب و شتم کشته شده اند ، اظهار تاسف کرد: “دیدن این سطح از رفتار غیر انسانی برای این دادگاه یک تراژدی است.” حتی پس از مشاهده ساعت ها در مورد جنایات فجیع باندی ، قاضی بر نگرش باندی تمرکز کرد ، نه بر زنانی که او کشته بود (او تعجب می کرد که مردم چقدر اینقدر خشن رفتار نمی کنند). این یک مثال کوچک است که چرا اصرار هالیوود برای انجام تد باندی و به طور کلی قاتلان اشتباه است. فیلمسازان هرگز داستان قربانیان تد باندی را بازگو نکرده و در مورد عمر کوتاه او صحبت نکرده اند ، بلکه فقط روی باندی تمرکز کرده اند. این رویکرد اشتباه و غم انگیز است و مهمتر از همه اکثر افراد نزدیک به آن هنوز زنده هستند. با کمال تعجب ، آتئیست یکی از معدود فیلم های تد باندی است که توسط یک زن کارگردانی شده است ، اما فقط داستان قاتل مسلح را نشان می دهد. زمان آن فرا رسیده است که هالیوود اصرار خود را بر تد باندی متوقف کند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا