ارتباط لباس خواب با کیفیت خواب چیه؟!

یکی از مهمترین کارها، برای داشتن خواب و استراحت بهتر و سالم تر، پوشیدن لباس خواب است. در مورد فواید لباس خواب چه میدانید؟ لباس خواب بر کیفیت خواب شما تاثیر زیادی دارد. شاید شما هم از خود سوال کرده اید که چرا باید لباس خواب بپوشیم؟ از تاثیر لباس خواب بر سلامتی خود اطلاع دارید؟ در این مطلب از سری مطالب از ، تمام دلایل مهم و ضروری پوشیدن لباس خواب و عوارض و فواید آن را توضیح خواهیم داد.

استفاده از لباس خواب از گذشته تا کنون

در زمان رنسانس و باروک؛ فقط طبقات مرفه جامعه، بین لباس شب و روز تفاوت قائل می شدند. آنها با همان لباسی که در طول روز می پوشیدند، به خواب نمی رفتند .در پایان قرن شانزدهم، پوشیدن ؛ معادل لوکس بودن بود و در زمان انقلاب صنعتی استفاده از لباس مناسب خوابیدن فراگیر شد.

بعد از یک روز طولانی، نیاز به خوابی آرام و راحت با لباس های نرم و شیک، اهمیت ویژه ای دارد. زنان و مردان، حداقل یک سوم از روز خود را در خواب سپری می کنند. برای داشتن خوابی آرام بخش، فاکتورهای زیادی وجود دارد مانند استفاده از لباس و مانند ، وجود دارد که آن ها را باید رعایت کرد.

فواید پوشیدن لباس خواب چیست؟ چرا باید لباس خواب بپوشیم؟!

همانطور که در مطلب نیز توضیح دادیم، پوشیدن لباس خواب؛ مانند یک لیوان شیر و حتی بهتر از یک قرص خواب آور، ذهن را آماده ی خوابیدن می کند. زنان و مردان برای احترام به خود و داشتن خوابی آرام، استراحتی مناسب و توجه به ظاهر و استایل خود از دیر باز، لباس مخصوص مانند ، و یا ، برای خواب استفاده می کنند. در اینجا به چند مورد از مزایای پوشیدن لباس خواب اشاره می کنیم.

آسایش و خواب راحت تر، با پوشیدن لباس خواب

به گفته درموند، پوشیدن لباس خواب؛ در وهله ی اول آسایش و راحتی شما را فراهم می کند. لباس مخصوص خواب؛ در هنگام شب مانع تعرق خواهد شد و دمای بدن را متعادل نگه می دارد. و مردانه برای تمام فصل ها؛ در برابر سرما و گرما، از آقایان و بانوان محافظت می کند. پس یکی از دلایل پوشیدن لباس خواب، حفظ تعادل در دمای بدن است.

تولیدکنندگان لباس شب یا پیژامه؛ لباس هایی مناسب فصل زمستان طراحی و تولید می کنند که بیشتر آنها از پنبه و ساتن است. در مطالب قبلی درباره ، توضیح دادیم. لباس خواب های تابستانی با پارچه های سبک تر (حریر، نخی و ساتن ابریشم …) ساخته می شوند.
؛ با آستین کوتاه و شلوارک در هنگام گرما، مانع عرق بدن می شود. لباس آستین دار و شلوار بلند در سرما، با پایین آمدن دما از شما محافظت می کند تا شب راحت تر بخوابید.
لباس خواب های ساتن ابریشم، به صورت چهار فصل بوده و دمای بدن شما را متعادل نگه می دارند.

اگر لباس های سطح بالا دارید و لباس خواب خوبی خریداری کرده اید، مطمئناً لازم نیست که گرمایش در طول شب در حال اجرا باشد. بنابراین خوابیدن در لباس خواب می تواند باعث کاهش قبض برق شود.

جلوگیری از بیماری ها و حفظ بهداشت از فواید لباس خواب است

به نقل از درموند کالکشن، یکی دیگر از فواید لباس خواب؛ رعایت بهداشت و حفظ سلامتی بدن است. همه ی ما در طول روز با برخورد با اجسام مختلفی مانند صندلی و .. در محیط بیرون از منزل، لباس هایمان را به باکتری ها و میکروب های مختلفی آغشته می کنیم.

در صورتی که قبل از خواب دوش بگیرید و لباس مخصوص خواب خود را بپوشید؛ باکتری ها و میکروب ها روی محیط خواب شما را آلوده نخواهند کرد. خوابیدن در پیژامه یا لباس ویژه خواب؛ سلامتی بیشتر شما را تضمین خواهد کرد.

سلامتی بیشتر با پوشیدن لباس خواب

استفاده از لباس راحتی یا لباس خواب در شب؛ خطر ابتلا به بیماری های مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می دهد. در صورتی که در طول شب لباس خواب برتن داشته باشید؛ اگر به هر دلیلی دمای اتاق پایین بیاید، یا پتو از رویتان کنار برود؛ لباس خوابی که بر تن دارید؛ احساس لرز و سرما را دفع کرده و مانع از سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

اعتماد به نفس بیشتر، از فواید پوشیدن لباس خواب است

یکی از فواید مهم پوشیدن لباس های مانند ، و و خواب شیک، تقویت اعتماد به نفس خودمان است. شما به هر میزان که زیباتر باشید، اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری خواهید داشت. پوشیدن لباس های شب شیک و لوکس، در ناخودآگاه شما، حس خوشایند زیبایی را تقویت کرده و در نتیجه شما با اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و به دلیل ترشح هورمن شادی در بدن، شاد تر خواهید شد.

خواب سریع تر از فواید پوشیدن لباس خواب است

یکی دیگر از فواید مهم لباس خواب، داشتن خواب سریع تر و راحت تر است. زمانی که شما از لباس خواب و یا لباس شب در زمان خوابیدن استفاده می کنید، در واقع ذهن خود را تمرین داده اید که یکی از نشانه های زمان خواب، پوشیدن لباس خواب است. در نتیجه به مرور زمان، ذهن شما با پوشیدن لباس خواب، هورمن های لازم را برای داشتن خوابی آرام تر، ترشح خواهد کرد.

داشتن خواب سریع تر، از جمله دلایل مهم پوشیدن لباس خواب است.

بهترین زمان خوابیدن، چه زمانی است؟

بهترین زمان خواب، به سبک زندگی و استایل شما بستگی دارد. این امر بر اساس المان های مانند شیف کاری شما و ساعت های کاری شما متفاوت است. به صورت کلی، بهترین زمان خواب بر اساس آمار انسان های موفق و سالم، ساعت 10 شب است که سیکل کامل خواب شما برای بیدار شدن در تایم صبح را تکمیل میکند.

رابطه بین بی خوابی و استفاده از لباس خواب چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا، از هر سه تا دو نفر آنها دچار اختلال بی خوابی هستند. حدود 40 درصد از مردم لباس خواب می پوشند، 20 درصد لباس زیر استفاده می کنند و 1 درصد هم هیچ لباسی بر تن نمی کنند. پوشیدن لباس خواب ذهن و بدن را به طور خودکار آماده خواب می کند.

مانند وقتی که برای شروع کار لباس کار بر تن می کنید؛ در جامعه ی امروزی، برای رفاه و آسایش، راحتی و ایمنی بدن، خواب کافی حیاتی است. به طور کلی خواب مناسب و کافی؛ مغز را شارژ کرده و امکان یادگیری و دقت را بالا می برد. کم خوابی و اختلال در خواب؛ مشکلات روحی و روانی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی، مشکلات قلبی و حتی سکته را ممکن است منجر شود. حال آنکه رعایت یک سری اصول هنگام خواب؛ آرام بودن محیط خواب،خلوت و شلوغ نبودن اتاق، نور و تاریکی استاندارد، ساعت مناسب خوابیدن از بی خوابی جلوگیری می کند.

پوشیدن لباس مناسب برای خواب یا همان لباس خواب، مسئله ی مهمی است که نباید از آن غافل شویم. آسایش و راحتی؛ با بر تن داشتن لباس خواب فراهم می شود. پوشیدن لباس سبک و نرم مخصوص زمان خواب، هنگام رفتن به رختخواب، باعث تنظیم دمای بدن شده و می توانیم خواب بهتری داشته باشیم.

پوست بدن به گونه ای است که، احتیاج به نفس کشیدن دارد. پوشیدن لباس مناسب خواب و مناسب؛ فرصت تنفس پذیری و گردش هوا به پوست می دهد. لباس خواب زنانه، علاوه بر زیبای، آرامش را نیز در پی خواهد داشت. جنس آنها نسبت به لباس های دیگر، نرم و سبک بوده، این امر باعث شده پوشیدن لباس خواب در شب، خواب راحت تری را برایتان فراهم سازد.

پوشیدن لباس خواب مناسب، به طور مستقیم، بر کیفیت خواب تاثیر می گذارد. طبق مطالعات انجام شده، علت اهمیت پوشیدن لباس خواب، این است که قدرت تمرکز و توجه را بالا برده، اعتماد بنفس را بالا می برد،قلب را سالم تر می کند، قند خون را ثابت نگه می دارد.

جلوگیری از بیماری ها و حفظ بهداشت از فواید لباس خواب است

یکی دیگر از فواید لباس خواب؛ رعایت بهداشت و حفظ سلامتی بدن است. همه ی ما در طول روز با برخورد با اجسام مختلفی مانند صندلی و .. در محیط بیرون از منزل، لباس هایمان را به باکتری ها و میکروب های مختلفی آغشته می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا