آیا بازی  Assassins Creed Mirage در ایران است ؟

یوبیسافت قصد دارد با بازی Assassin’s Creed Mirage ادای احترامی به ریشه های سری داشته باشد و به دنبال این موضوع، بازگشت به قلعۀ الموت نیز رخ خواهد داد. این «ادای احترام به ریشه های فرنچایز»، یک پروژۀ کوچک تر به شمار می رود که برای عرضه در سال 2023 برنامه ریزی شده است. Mirage توسط استودیوی یوبیسافت بوردو (Ubisoft bordeaux)، خالق بستۀ الحاقی Wrath of the Druids نسخۀ Valhalla، مراحل توسعه را طی می کند. ادای احترام به ریشه ها بدان معنا است که شاهد المان های نقش آفرینی نخواهیم بود و یک اکشن ماجراجویی تمام عیار در انتظار ما است.

در این اثر داستان محور، شما در عصر طلایی بغداد و در نقش شخصیتی کاریزماتیک به نام بسیم بن اسحاق قرار خواهید گرفت که در ابتدا تنها سارقی خرده پا است، اما با رهبری استادی به نام روشن (Roshan)، وارد قلعۀ الموت شده و به جمع قاتلانی به نام Hidden One می پیوندد. بازی تاکید قابل توجهی روی پارکور و شهرهای پرجمعیت دارد و هدفش مدرنیزه کردن مکانیک های کلاسیک است. شما می توانید از طریق این نشانی تریلر سینماتیک جذاب Mirage را مشاهده کنید. بازی Assassin’s Creed Mirage در سال 2023 برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.

هر آنچه که باید درباره بازی Assassin’s Creed Mirage بدانیم

مجموعه بازی Assassin’s Creed را می توان در صدر لیست محبوب ترین و همینطور تاریخ سازترین آثار صنعت بازی های ویدئویی قرار داد. مجموعه ای که به نوعی ادامه دهنده راه یوبی سافت (Ubisoft) در مجموعه بازی Prince of Persia بود. نکته ای که بارها یوبی سافت به آن اعتراف کرده است. این موضوع را می توان در انتخاب داستان این بازی نیز به وضوح دید. داستان اصلی این مجموعه درباره فرقه ای است که گاهی اوقات به خاطر مردم و گاهی اوقات نیز به خاطر منافع شخصی شان، افراد قدرتمند شهر را از بازی سیاست حذف می کنند. کاری که با کشتن آن ها اتفاق می افتد.

شاید جالب باشد بدانید که این گروه در اصل فرقه حشاشین هستند که در قلعه الموتِ قزوین برای اولین بار شکل گرفتند و رفته رفته، به کشور های همسایه نیز راه پیدا کردند. پس به طور خلاصه، یوبی سافت با مجموعه بازی Assassin’s Creed در اصل وارد دوره  جذابی از تاریخ ایران شده است که پیش از این چشمه هایی از آن  را در مجموعه بازی Prince of Persia دیده بودیم و حالا می توانیم بخش هایی از آن را در بازی Assassin’s Creed Mirage ببینیم.

اما نکته تاسف برانگیزی درباره خط داستانی این مجموعه وجود دارد و آن هم این است که هیچ وقت، شاهد روایت این بازی در ایران نبودیم. موضوعی که بارها کاربران ایرانی و خارجی در صفحه های شخصی سازندگان بازی به آن اشاره کرده اند. حال به نظر می رسد یوبی سافت چند قدم به ایران نزدیک تر شده است. نسخه جدید این مجموعه که در اصل نسخه فرعی به حساب می آید، روایتی جذاب از بغداد را به ما نشان می دهد. بله؛ یوبی سافت در بازی Assassin’s Creed Mirage به بغداد می آید و می خواهد ما را بعد از سال ها باری دیگر با ریشه های این مجموعه همراه کند. در این مطلب بر اطلاعات منتشر شده از بازی Assassin’s Creed Mirage مروری خواهیم داشت و شما را بیشتر با   بازی assassins creed mirage برای کامپیوتر  آشنا می کنیم.

داستان بازی Assassin’s Creed Mirage؛ آیا واقعا به ایران می آید؟

قبل از معرفی بازی Assassin’s Creed Mirage، شایعات زیادی پیرامون جریان داشتن اتفاقات این نسخه در ایران به گوش می رسید. موضوعی که بیش از یک دهه، کاربران منتظر اتفاق افتادن آن هستند. اما به نظر می رسد یوبی سافت هنوز هم نمی خواهد این مجموعه را در جایی روایت کند که همه چیز از آن جا شروع شده است. با این اوصاف، یوبی سافت یک قدم دیگر به ایران نزدیک شده است. بازی Assassin’s Creed Mirage روایتی جذاب از بغداد در قرن نهم را به تصویر می کشد. به عبارتی در سال 861 که به عصر طلایی نیز معروف است. به گفته ژان-لوک سالا (Jean-Luc Sala) که وظیفه کارگردان هنری این بازی را بر عهده دارد، بغداد در این دوره به مرکز دانش، هنر، نوآوری، علم، تجارت و قدرت جهان، به ویژه خاورمیانه تبدیل شده است.

شاید جالب باشد بدانید که به خاطر ویرانی صورت گرفته در بغداد، یوبی سافت برای به تصویر کشیدن این شهر به سراغ اسناد و مدارک مربوط به شهر های شبیه به بغداد مانند: «سامرا» رفته تا بتواند با اقتباس گیری از آن ها، شهر بغداد را با کیفیت بهتری در قالب بازی، بازسازی کند. آیا بازی  Assassins Creed Mirage در ایران است ؟ : Assassin’s Creed Mirage با انتشار نسخه 13 این بازی در روز چهارشنبه، سعی دارد بازیکنان را در بغداد قرن نهم در دوران حکومت خلافت عباسیان، زمانی که این شهر یکی از مهم ترین شهرهای جهان بود، به غرق شدن ببرد. این بازی بر اساس کشوری مشخص نیست، اما محیط و زمان بندی آن بر اساس بغداد قرن نهم در دوران خلافت عباسیان است که یکی از شهرهای مهم جهان بود.

آیا Assassins Creed Mirage فارسی است؟

Assassin’s Creed Mirage با استفاده از محیط و توصیفات دقیق، به بازیکنان اجازه می دهد تا در شهر بغداد قرن نهم به صورت واقعی تری غرق شوند. این بازی با دقت به جزئیات، شهر بغداد را به عنوان یک مرکز فرهنگی و تمدنی در زمان حکومت خلافت عباسیان به تصویر می کشد. این بازی نشان می دهد که بغداد در آن دوران یک شهر بسیار متنوع بود. افراد با پیشینه ها و زبان های مختلفی از جاهای مختلف جهان در این شهر زندگی می کردند. از جمله زبان های مورد استفاده در بازی می توان به عربی، فارسی، چینی، عبری و یونانی اشاره کرد. این تنوع زبانی و فرهنگی در بازی، تلاش برای نمایش واقعیت و چندفرهنگی شهر بغداد را در آن دوران به بازیکنان نشان می دهد.

آیا Assassins Creed Mirage در خاورمیانه است؟ Assassin’s Creed Mirage که این هفته عرضه شده است، به طور کلی به ماهیت اصلی سری Assassin’s Creed باز می گردد، اما با یک تغییر مهم در این بازی مواجه هستیم. در این نسخه، که داستان آن در بغداد قرن نهم رخ می دهد، یوبی سافت تصمیم گرفته است که بازی را به زبان عربی ضبط کند. این تصمیم تا حد زیادی نشان از تلاش استودیو سازنده به منظور تجربه بهتر و صمیمی تر بازی برای بازیکنان منطقه ای که زبان عربی را به عنوان زبان اصلی خود دارند، دارد. این اقدام احتمالاً برای افزایش دسترسی و ارتباط بهتر با این بازیکنان و توجه به جامعه هایی که این زبان را به عنوان زبان اصلی خود دارند، انجام شده است. این تغییر زبانی می تواند به دنباله ای از تمایل صنعت بازی سازی به توجه بیشتر به جوامع و بازارهای مختلف باشد و همچنین نشان دهنده توجه بیشتر به نیازها و خواسته های بازیکنان در جهان های مختلف است.

دکمه بازگشت به بالا