هنر و سینما

فیلم مورتال کامبت؛ خاطره‌بازی با کنسول‌های بازی قدیمی


Mortal Kombat برای اولین بار در سال 1992 از بازی Midway Games به عنوان یک بازی بازی کنسولی معرفی شد که دارای هفت جنگنده بود. پس از ترور ، این شرکت به برادران وارنر ، که صاحب انحصار ابرقهرمانان DC است ، پیشنهاد داد که یک نام تجاری محبوب فیلم برادران وارنر را به وارنر بدهد. با طرفداران سراسر جهان تعداد طرفداران آنقدر وسوسه انگیز بود که برادران وارنر ، پس از تلاش های فراوان برای تغییر این شخصیت ها ، در خلق داستان های داستانی پیش قدم شد و فیلم ها ، سریال ها و کارتون هایی را با تمرکز بر این بازیگران تولید کرد.

با انتقاد از مورتال کمبت ، بیم آن می رود که داستان پیش برود.

متأسفانه ، هیچ تلاشی از سوی برادران وارنر برای خلق چنین شاهکاری صورت نگرفت ، زیرا دنیای رویایی مورتال کامبت ، در حالی که ظاهراً خشونت آن را دست نخورده نشان می دهد ، با شخصیت های ساده و سرراست به درون خود می دوید و لمس می کند. دستی که به هر یک از عناصر آن دست می زند ، باعث می شود غیر قابل تشخیص طرفداران قدیمی (بینندگان طبیعی این مجموعه). ما در حال حاضر جدیدترین فیلم این حق رای را پیش روی خود داریم ، فیلمی که حداقل در گیشه ظاهر شده است.

بازیگر مورتال کمبت

در داستان اصلی ، لئو کانگ و لرد ریدن مبارزان اصلی رقابت Mortal Kombat هستند و Scorpio در تلاش برای از بین بردن Sub Zero با تشنگی انتقام جویی می کند ، عطشی که در جهان به جهنم تشبیه شده است. تاریخ. در محصول جدید ، علاوه بر حضور ناگهانی عقرب در مرحله نهایی برای بالا بردن تنش ، شخصیت های دیگری نیز برای داشتن خانواده خلق شده اند. خانواده او به دلیل چیزی که همه نمی دانند در خطر است. حضور خانواده این مرد باعث ایجاد تنش احساسی در فیلم می شود ، بنابراین کسانی که از حق رای دادن مطلع نیستند می توانند تماشاگران بالقوه فیلم شوند.

با این حال ، عدم پرداخت مناسب برای خانواده این شخصیت شوک زیادی به فیلم وارد کرد و در مواقعی به ما این احساس را داد که تصمیم او سریع و غیر عاقلانه است. از سوی دیگر ، گذشته عجیب لیو کانگ به عنوان مکانی مناسب برای پرداخت هزینه کارهای هیجان انگیز به نظر می رسد ، اما خالق ، با دنبال کردن روند مد فعلی ، داستان یک مهاجر را دنبال کرد و فراموش کرد که در مدت کوتاهی در گذشته لیو کانگ گفته است ، اکثر افراد روی صحنه مورد توجه تماشاگران بودند. رفتار لرد رایدن به عنوان مدافع زمین هیچ چیز منحصر به فرد نیست و او ، که مهمترین حلقه حل فیلم را دارد ، توجه کمی کرد.

اما این مشکلی در فیلم نیست. این سری به طور کلی چیزی جز بازی حافظه برای طرفداران قدیمی بازی های Mortal Kombat نیست. Mortal Kombat داستانی با ساختار سریع نخواهد داشت. شخصاً ، قبل از تماشای فیلم ، به دلیل تصاویری که به نسخه های قبلی این مجموعه فکر کردم ، منتظر فیلمی با داستان احمقانه ، بازیگران بدون حقوق و از همه مهمتر جلوه های ویژه ای بودم که تحمل آن برای چند دقیقه دشوار بود. به

در نسخه فعلی ، دو مورد از شماره های اول باقی مانده است. داستان همیشه یکسان نیست و حتی اگر از قانون سه پرده پیروی کند ، توجه را به واقعیت جلب نمی کند ، گره های مناسبی ندارد ، آن گره ها به خوبی کش نمی آیند و ندارند با آخرین گره خوب پیش بروید از آن پس (از زمان مرگ کونگ لائو) هر یک از پاهای قهرمانان بلافاصله برداشته شد و دلایل فیلم (نقص های جسمی و روحی قهرمانان) به عنوان او و مردم تا مدت کوتاهی پیش حل شد. قرن ها جنگ را شکست خورده می دانند و از پیروزی به پیروزی می رسند و موانعی مانند دومینو یکی یکی برداشته می شوند.

شخصیت ها به شیوه ای بی طرفانه به همان شیوه گنجانده شده اند. آنها در یک مونولوگ ، گذشته و دلیل حضور خود را فاش می کنند ، گویی آن چیزی است که آنها به عنوان ورودی برای ادامه دفتر پیشنهاد کرده اند ، و قدم برمی دارند تا نفر بعدی بتواند دوباره آن را تصرف کند. شرایط آنها ربطی به انتخاب ها و انگیزه های آنها ندارد و همچنین برگشت ناپذیر است. این تعلیق بین زمان و مکان به خودی خود مشکلی ندارد بلکه باید برطرف شود. از یک سو ، ایجاد پتانسیل بالاتری ، و از سوی دیگر ، ایجاد فرد دلسوز. اما سازندگان همچنین نمی توانند به یک حریف معمولی برای تأیید وجود قهرمانان در فضا به دلیل عملکردهای کارشان پرداخت کنند.

هر تصمیمی در مورد چنین کاری باید دلیلی داشته باشد. اما هر دو جنبه منفی و لبه مستقیم داستان هر دو پتانسیل باور نکردنی برای این انگیزه ها را دارند. نه نفرت فرازمینی از انسان ها و نه انتخاب انسان قابل درک نیست. به نظر می رسد شخصیت اصلی در کنار قهرمانان است تا خانواده هایشان را نجات دهد. “سونیا” و “جکس” این کار را در محل کار انجام می دهند و “کینو” این کار را برای پول انجام می دهد ، اما ناگهان نمایش این انگیزه ها باعث می شود همه چیز بی معنی به نظر برسد و این عمل یک شوخی تلخ باقی می ماند. به همین دلیل است که من لیو کانگ را بسیار شگفت انگیز می دانم. زیرا در تنها مونولوگ کوتاه او مستقیماً خود را می سازد و اقدامات او اکنون قابل فهم و منطقی می شود.

در چنین شرایطی ، داشتن یک محصول ویژه سفارشی که قابل قبول و بی مزه باشد ، پیشرفت بزرگی برای طرفداران قدیمی این حق رای دادن است. زیرا معتقدم این بیننده بالقوه برای تماشای Mortal Kombat نمی نشیند تا یک داستان دشوار و کسی با افکار عمیق پیدا کند. جلوه خاصی که توانایی این موجودات عجیب را باورپذیرتر می کند و بر خلاف قبل ، تماشای فیلم را به مدت دو ساعت به شکنجه تبدیل نمی کند ، به نفع فیلم بوده است.

علاوه بر همه موارد گفته شده ، فیلم رتبه خوبی نیز دارد. مجموعه ای که یادآور فیلم خوب “شینوبی” تون شیمویاما است. همین نظم در ژاپن فئودالی رایج است. در این فصل ممکن است ارزش احساسی فیلم و هر دو طرف داستان انگیزه های آنها را بدون بحث خاصی نشان دهد. هر دو شخصیت خوب کار کرده اند و داستان پیشرفت می کند. سرعت از بین نمی رود و ریتم فیلم مختل می شود. مخاطب همچنین متوجه می شود که این افراد چه کسانی هستند و به گذشته اعتقاد دارد. با این حال ، نتیجه این سریال ناامیدی است زیرا مورد بعدی انتظارات را افزایش می دهد و این انتظار برآورده نمی شود.

هنوز اولین برخوردم با مورتال کامبت را به خاطر دارم. من شش یا هفت ساله بودم و تازه یک کنسول سگا گرفتم. از آن روز خیلی چیزها تغییر کرده است و امروز من علاقه ای به تماشای هنرهای رزمی یا به اصطلاح “مشاهیر” آن روز ندارم. تماشای این افراد هنوز جذاب است ، نه به دلیل سابقه ، نه به دلیل ارزش های سینمایی ، بلکه به دلیل اولین برخورد ها و مخملی که در کودکی برای من ایجاد کردند. زیرا گاهی اوقات دلیل تماشای فیلم این است که از اندازه گیری آن با استاندارد بینایی و شهود بالا لذت نمی برید. همیشه اینطور نیست. گاهی سینما فقط یادآور گذشته است. شما کی هستید و چه راهی دارید؟

شناسه فیلم مورتال کمبت

کارگردان: سیمون مک کید
بازیکنان: لوئیس تان ، جسیکا مک نامی ، جاش لاوسون و…
نسبت تومیتوز: این
تاریخ: جنگجویان MMA متوجه می شوند که یک نیروی فرازمینی در حال برنامه ریزی برای نابودی بشریت پس از مشاهده جان و خانواده آنها در خطر است. او به گروهی می پیوندد که قصد مبارزه با این ابرقدرت را دارند…

نقد Mortal Kombat دیدگاه شخصی نویسنده است و لزوماً نظر AbcmagMag نیست.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا