لوازم خانگی

نکات حرفه ای برای دکوراسیون قنادی

نکات حرفه ای برای دکوراسیون قنادی

آنچه که شما در این مقاله میخوانید آشنایی با نکات کلیدی در دکوراسیون تاریخچه شیرینی های ایرانی سابقه ای طولانی دارند که قدمت آن به چندین هزار سال قبل می رسد. نبوغ، ظرافت و اشتیاق ایرانیان به این غذای آشپزی در تنوع شیرینی هایی که در مناطق مختلف آب و هوایی و شهرهای کشور درست می کنند مشهود است. بازار شیرینی و شکلات در ابتدا انسان را به یاد دکوراسیون ویترین های پر جنب و جوش و فریبنده قنادی ها و شیرینی فروشی های شهر می اندازد.

ضمن تشکر از حسن سلیقه و انتخاب هوشمندانه شما مشتریان گرامی مفتخریم که میزبان شما مشتری محترم می باشیم. صنایع برودتی ایران استیل(تنها تولید کننده یخچالهای رطوبت زا در ایران)از سال 1375 در زمینه تولید محصولات سرمایشی، طراحی و اجرای یخچالهای قنادی و دکوراسیون داخلی فعالیت دارد.

اصولاً وجه اول هر قنادی، در کنار پیشرفت و ارتقای صنعت شیرینی پزی و گسترش کیفیت و تنوع مواد اولیه و محصولات این صنعت، ارائه و طراحی دکوراسیون آن است که بدیهی است در جذب مشتریان و جلب رضایت آنها مؤثر است. با توجه به رقابت شدیدی که امروزه بین قنادی ها وجود دارد، طراحی دکوراسیون داخلی بدون شک می تواند در جلب مشتری و جلب نظر آنها موفق باشد.

دکوربندی خارجی شیرینی فروشی

برای دکوراسیون قنادی ابتدا باید به فضای خارجی آن بپردازید. چرا که بسیار این مسئله مهم است شیرینی فروشی شما از بیرون آن قدر وسوسه انگیز باشد که مشتری نتواند به راحتی از کنار آن رد شود؛ به گونه ای که حتی اگر قصد خرید نداشت وارد مغازه ی شما شود.

پیشنهاد ما به شما این است به جای دیوار هایی که فضای داخل مغازه را کاملا کور می کند؛ بسته به موقعیت مغازه یک دیوار را کاملا برداشته و جای آن شیشیه قرر دهید. سپس پشت آن را با اشتها آور ترین شیرینی ها تزیین کنید. تا جای ممکن از شیرینی و کیک هایی استفاده کنید که نسبت به باقی مغازه ها متمایز و خاص است.

چه سبکی برای دکوراسیون قنادی مناسب است؟

  • دکوراسیون قنادی مدرن
  • چیدمان قنادی به سبک کلاسیک

در مورد قنادی نیز این موضوع کاملا قابل توجه است.قنادی ها معمولاً مکانی است که مردم به دلیل وجود انواع شیرینی های رنگارنگ از معاشرت لذت می برند. اما غیرقابل انکار است که فروشگاهی که فاقد طراحی جذاب باشد و به الزامات طراحی داخلی قنادی پایبند نباشد، مشتریان را به خرید ترغیب نخواهد کرد.

هر چه قنادی شما دکوراسیونی زیباتری داشته باشد، افراد بیشتری جذب مغازه شما شده و به طور قطع فروش شما نیز افزایش خواهد یافت. نکات کلیدی در دکوراسیون قنادی : قبل از هر گونه تغییر در دکور قنادی ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه تنظیماتی را می خواهید انجام دهید. سبک، رنگ بندی، چیدمان و دکوراسیون، نورپردازی و فضای قنادی از جمله این تغییرات هستند. دکور خارجی و ویترین قنادی : برای دیزاین قنادی ابتدا باید به نمای خارجی آن بپردازید.

زیرا بسیار مهم است که قنادی شما از بیرون آنقدر جذاب به نظر برسد که مشتری نتواند به راحتی از کنار آن عبور کند و حتی اگر قصد خرید نداشته باشد وارد قنادی شما شود. توصیه ما به شما این است به جای دیوار هایی که فضای داخل قنادی را کور می کند؛ یک دیوار را به طور کلی بردارید و بسته به موقعیت مغازه، آن را با شیشه جایگزین کنید. سپس پشت آن را با خوش طعم ترین شیرینی ها و شکلات ها تزئین کنید.

تا جایی که می توانید از شیرینی و کیک هایی استفاده کنید که نسبت به باقی قنادی ها متفاوت و خاص است. چه سبکی مناسب دکوراسیون قنادی است ؟ نوع شیرینی یا نان هایی که برای فروش تهیه می کنید، تعیین کننده سبک دکوراسیون قنادی است که استفاده می کنید. طبیعتاً به خاطر داشته باشید که این سبک باید متناسب با منطقه ای باشد که می خواهید شیرینی های خود را در آن به نمایش بگذارید یا می خواهید دیزاین قنادی را تغییر دهید.

دکوراسیون قنادی به سبک مدرن : طبق آنچه از نامش پیداست، دکوراسیون قنادی مدرن تنها از پیشرفته ترین ابزار و امکانات استفاده می کند.این مغازه ها هم چیدمان شلوغی ندارند. علاوه بر این، تمام وسایل قنادی منظم و مرتب هستند. به عنوان مثال، جای شکلات ها قرینه ی یکدیگر است.

دکوراسیون قنادی به سبک کلاسیک : می توانید دکوراسیون قنادی خود را به روش کلاسیک طراحی کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر قنادی شما در خیابانی واقع شده است که همه مغازه ها دارای دکوراسیون کلاسیک و طرح های رنگی هستند، باید کاملا مخالف آنها باشید و مدرن عمل کنید. این کار قنادی شما را از راه دور متمایز می کند. اگر در محله ای مدرن زندگی می کنید، بهترین گزینه برای طراحی سبک کلاسیک است. توصیه می شود در این مدت از چوب برای تزئین جلو و داخل قنادی خود استفاده کنید و از پرده های قرمز یا یشمی استفاده کنید.

حتی کاغذهای شیرینی و ظروف نیز بهتر است، حالت کاهی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید مشتری جذب کنید، قنادی شما باید از رقبا متمایز باشد. از خلاقیت و نوآوری نترسید و به طراح خود اختیار دهید تا کار خود را انجام دهد. دکوراسیون قنادی به سبک سنتی : سبک دکوراسیون قدیمی و سنتی در میان قنادی ها بسیار محبوب هستند، زیرا این سبک نشان می دهد که قنادی شما قدمت دارد و از گذشته تا به حال دارای محبوبیت بوده است.

این گونه سبک طراحی معرف کیفیت شیرینی های قدیمی است. سبک های سنتی جذاب و لذت بخش هستند دکوراسیون داخلی قنادی : طراحی چیدمان و دیزاین قنادی اولین قدم در دکوراسیون قنادی، چیدمان مناسب است. تمام ویترین ها، قفسه ها، مبلمان و پیشخوان ها باید در یک آرایش حرفه ای قنادی از هم فاصله داشته باشند تا فضای کافی برای رفت و آمد مشتریان فراهم شود. بین هر ردیف از ویترین ها نباید فضای خیلی زیاد یا خیلی کم وجود داشته باشد.

انتخاب رنگبندی و نورپردازی مناسب برای فضا

استفاده از رنگ و نور در طراحی مغازه بسیار مهم است. اینکه فروشگاه شما چه تاثیری روی مشتری ها خواهد گذاشت به رنگی که در دکوراسیون شیرینی فروشی خود انتخاب می کنید، بستگی دارد. قبل از تعیین رنگ، متراژ مغازه را بررسی کنید. رنگ های تیره یک مغازه کوچک را کوچک تر نشان می دهد، بنابراین برای روشن تر شدن و دلبازی قنادی از رنگ های روشن استفاده کنید. استفاده از رنگ های خنثی و نور ملایم بهترین عملکرد را خواهد داشت، اما می توانید برای ایجاد صمیمیت و سرگرم کنندگی بیشتر از رنگ های روشن و پاستلی استفاده کنید.

در گذشته فقط ار رنگ های آبی و صورتی به عنوان رنگ های پاستلی استفاده می شد، اما امروزه انتخاب ها در این زمینه بیشتر شده به طوریکه تقریبا با روشن شدن هر رنگی می توان به آن نام پاستلی داد. اگر به سبک  کلاسیک علاقه دارید از رنگ های گرم، تیره و طلایی استفاده کنید. انتخاب رنگ  طلایی به فروشگاه شما ظاهری مجلل می بخشد. قبل از انتخاب رنگ نهایی، چند مدل را آزمایش کنید و عکس های بیشتری ببینید تا مطمئن شوید کدام رنگ با تاثیری که می خواهید روی مشتری ها بگذارید، مطابقت دارد.

بهترین رنگ برای قنادی های بزرگ سفید است و یکی از دیوارها باید با رنگ های آب نباتی رنگ آمیزی شود، مخصوصاً جایی که شکلات ها هستند. نورپردازی در دکوراسیون قنادی وجود روشنایی کافی در دکوراسیون قنادی بسیار مهم است. فضایی که به خوبی روشن و درخشان باشد می تواند خرید را لذت بخش تر، ایمن تر و کارآمدتر کند. علاوه بر این، نورهای رنگارنگ می توانند، ظاهر قنادی شما را بهبود بخشد و به کیک ها و شیرینی ها ظاهری دلپذیر و جذاب ببخشد.

 

دکمه بازگشت به بالا