چیکار کنم پوستم چروک نشه؟

چین و چروک در صورت یک شخص 50 ساله، کاملاً طبیعی است اما همین چین و چروک ها، زمانی که در صورت فردی 25 ساله ظاهر شوند، غیرطبیعی به نظر می رسند. بنابراین، ما با 2 نوع پیری مواجهیم؛ پیری عادی که در اثر افزایش سن اتفاق میفتد و پیری زودرس که دلایل مرتبط به سبک زندگی دارد. جلوگیری از چین و چروک در پیری عادی امکان پذیر نیست اما در مورد پیری زودرس وضع فرق دارد. من در این مقاله قصد دارم به راهکارهایی بپردازم که خطوط صورت شما را کاهش داده و در طولانی مدت، منجر به پیشگیری از چین و چروک شوند. این راهکارها هزینه ی زیادی برای شما نمی تراشند، چون همیشه جلوگیری ارزان تر از درمان است.

آیا جلوگیری از چین و چروک ممکن است؟

لکه های قهوه ای، دایره های تیره رنگ و خطوط ریز بخشی از روال پیری پوست محسوب می شوند. سوال اینجاست که آیا این روند قابل پیشگیری است؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است و شما با ایجاد برخی تغییرات در برنامه ی زندگی خود می توانید تا حدودی از بروز چین و چروک ها پیشگیری کنید.اما قبل از پرداختن به موضوع جلوگیری از چین و چروک باید بدانیم که این مهمانان ناخوانده چطور در صورت ما ایجاد می شوند؟حرکات تکراری صورت مثل اخم کردن و یا خندیدن، خطوط ریزی ایجاد می کند اما خاصیت ارتجاعی باعث می شود که پوست سریعاً به حالت اولیه بازگردد. با افزایش سن، از میزان چربی و خاصیت ارتجاعی پوست ما کاسته می شود بنابراین، برگشت به حالت اولیه چندان مقدور نیست. خطوط ریز به مرور عمیق و عمیق تر شده و تبدیل به چین و چروک می شوند.

برای پیشگیری از چین و چروک میتوانید از کرم های ضد چین و چروک استفاده کنید برای اگاهی از قیمت کرم ضد چین و چروک گاتیو میتوانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید.

What should I do so that my skin does not wrinkle?

عوامل بیرونی و درونی پیری پوست کدامند؟

متخصصین پوست و مو معتقدند که ترکیبی از عوامل بیرونی و درونی منجر به بروز پیری پوست می شود. از اوایل بزرگ سالی، تقریباً سالی 1 درصد از میزان تولید کلاژن پوست کاسته می شود. البته عوامل ژنتیکی و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد نیز تاثیر زیادی بر پیری پوست دارند. بنابراین عوامل درونی ایجاد چین و چروک که قدرت چندانی بر کنترل آن ها نداریم، عبارتند از:

  1. کاهش تولید کلاژن بر اثر افزایش سن
  2. ژنتیک
  3. استرس اکسیداتیو ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد در بدن

اما کنترل عواملِ بیرونیِ ایجاد چین و چروک ها، تا حدود زیادی برای ما امکان پذیر است. به عبارت  دیگر، ما می توانیم روند پیری پوست را به تاخیر بیندازیم.به عنوان مثال همه ی ما سعی می کنیم که پوست خود را از آسیب  اشعه های مضر خورشید در امان نگه داریم، در واقع استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از راهکارهای ما برای جلوگیری از چین و چروک است.و یک خبر خوب دیگر، برای شروع اقدامات مراقبتی از پوست، تغذیه ی پوست، ترمیم آن و پیشگیری از چروک پوست هیچ وقت دیر نیست. بنابراین این مقاله را بخوانید و از همین حالا شروع کنید.

  • برای شروع اقدامات مراقبتی از پوست، تغذیه ی پوست، ترمیم آن و پیشگیری از چروک پوست هیچ وقت دیر نیست.

این 15 روش را بیاموزید تا روند پیری خود را به تاخیر انداخته و از بروز چین و چروک ها پیشگیری نمایید.

یک: استفاده منظم از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از چین و چروکصورتی که به درستی مرطوب شود و نیز پوست هایی که به صورت ژنتیکی چرب هستند، ظاهری زیباتر و بانشاط تر دارند و در برابر ایجاد چین و چروک، مقاوم ترند.یک مجله ی علمی و معتبر در بریتانیا مطالعه ای در این زمینه انجام داد که 8 سال طول کشید. نتایج نشان داد، خانم هایی که پوست خشکی دارند در معرض چین و چروک بیشتری هستند.

یکی از افرادی که در این تحقیق حضور داشت، خانمی 28ساله با پوستی خشک بود. میزان چروک های صورت این شخص تا سن 36 سالگی، تا 52 درصد افزایش یافت.مدیر ارشد این مطالعه، دکتر گرگ هیلبراند، اعلام کرد که: استفاده ی روزانه از کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب مناسب، تاخیر چشمگیری در بروز چین و چروک ها ایجاد خواهد کرد.نکته ی بعدی این است که هرچه به سن ما اضافه می شود، خشکی پوست بیشتر خواهد شد. بنابراین در سنین بالاتر باید روزی 2 بار از مرطوب کننده استفاده کنیم. ترکیبات تقویت کننده ی مورد تایید متخصصین پوست در یک مرطوب کننده ی مناسب عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک
  • سرامیدها
  • گلیسیرین

دو: محافظت از پوست در برابر نور آبی

نور آبی چیست؟ همین الان که مشغول خواندنِ این مقاله هستید، از دستگاهی استفاده می کنید که نور آبی ساطع می کند. این طیف نوری، هم توسط خورشید و به صورت طبیعی تولید می شود و هم توسط صفحات نمایش در لپ تاپ ها، تبلت ها و گوشی های تلفن همراه و البته به صورت مصنوعی.

وقتی نور آبی وجود داشته باشد، ترشح هورمون ملاتونین کاهش یافته و این پیام به بدن مخابره می شود که هوا روشن شده و وقت بیداری است. بنابراین استفاده از وسایل الکترونیکیِ تولیدکننده یِ نور آبی در شب، الگو و کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می دهد و بر روال ترمیم پوست، اثر منفی دارد.متخصصین پوست معتقدند که، اگر شب ها در معرض نور آبی قرار بگیریم، پوست مورد هجوم رادیکال های آزاد مضر و افزایش استرس اکسیداتیو می شود.رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو چه می کنند؟ میزان کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش داده و به آن آسیب می زندد. علاوه بر این منجر به افزایش التهاب و علائم پیری می شوند.

برای پیشگیری از چین و چروک:

  1. هر 30 دقیقه یک بار کار با صفحه ی نمایش را متوقف نموده و به خود، چشم ها و پوستتان استراحت دهید.
  2. با شروع تاریکی هوا، کار با صفحه ی نمایش را متوقف کنید.
  3. تمام وسایل الکترونیکی را از اتاق خواب خود خارج کنید.
  4. در تاریکی مطلق بخوابید.

سه: قطع مصرف شکر برای جلوگیری از چین و چروک

قند و شکر فقط برای سایز دور کمرتان مضر نیستند بلکه به پوست نیز آسیب می زنند. این مواد غیرمغذی، کلاژن و الاستین موجود در پوست را تجزیه نموده و باعث افت قند خون می شوند. علاوه بر این، روند پیری را سرعت می بخشند.

برای پیشگیری از چین و چروک:

  1. مصرف تنقلات شیرین را قطع و یا بسیار محدود کنید.
  2. به جای مصرف میان وعده های شیرین (مثل دونات) و نیز خوراکی های حاوی نشاسته (مثل سیب زمینی سرخ کرده) که نهایتاً در بدن به قند تبدیل می شوند، میان وعده های حاوی پروتئین ( مثل انواع آجیل، شیر و فراورده های لبنی و تخم مرغ) مصرف کنید. در این صورت هم مدت طولانی تری سیر می مانید و هم پوست جوان تری دارید.

چهار: برای نوشیدن از نِی استفاده نکنید

ممکن است به تازگی طرح لبخندتان را اصلاح کرده باشید.  بنابراین ناچارید که برای مراقبت از آن و جلوگیری از لک شدنِ دندان ها، از نی استفاده کنید. یا ممکن است برای نوشیدن آب همواره از بطری استفاده کنید.متخصصین پوست معتقدند که حرکات مکرر ماهیچه  های دهان، منجر به از بین رفتن کلاژن اطراف دهان و ایجاد خطوط ریز می شود. به مرور زمان، این خطوط ریز عمیق شده و چین و چروک های اطراف دهان شکل می گیرد.

برای جلوگیری از چین و چروک:

  1. نی را کنار بگذارید و پس از مصرف نوشیدنی های شیرین، چای و قهوه، مسواک بزنید.
  2. از بطری آب ننوشید و همراه از لیوان استفاده کنید.
  • برای مطالعه مطلب بهترین و قوی ترین ماسک ضد چروک صورت لطفاً روی عکس کلیک کنید.

پنج: کاهش استرس برای جلوگیری از چین و چروک

استرس و اضطراب فقط انرژی شما را کم نمی کند و یا فقط ذهن شما درگیر نمی کند بلکه می تواند روی پوست صورت نیز اثر منفی بگذارد.هورمون های ناشی از استرس تعادل شیمیایی بدن را از بین برده و منجر به تولید رادیکال های آزاد می شوند. این مولکول ها نیز، همان طور که در قسمت های قبل تر گفتم، به سلول های پوستی هجوم آورده و آن ها را پیر می کنند.حتماً یادتان هست که فعالیت رادیکال های آزاد مضر و ایجاد استرس اکسیداتیو از عوامل درونی پیری پوست و خارج از کنترل ما است.هورمونِ کورتیزول (هورمون ناشی از استرس) به کلاژن و الاستین آسیب وارد می کند و محیط را برای التهاب مساعد می سازد در نتیجه پوست از ترمیم خود عاجز خواهد ماند.

برای جلوگیری از چین و چروک:

  1. یک قدم به عقب بردارید و به خودتان نگاه کنید. استرس چگونه در زندگی شما ظاهر می شود و چگونه می توانید این شرایط را تغییر دهید؟ زمانی که به درک تجارب شخصی خود از استرس می پردازید، در واقع می توانید بهترین مسیر را برای کاهش ترشح کورتیزول انتخاب کنید. در نتیجه وضعیت سلامتی پوستتان بهبود خواهد یافت.
  2. تمرینات تنفسی را آغاز کنید. آلارم گوشی خود را برای سه زمان مختلف در طول روز تنظیم کنید. هر بار، با یک دَم 4 ثانیه ای، ریه را از هوا پر کنید. سپس 4 ثانیه اکسیژن را در درون خود حبس نموده و با یک بازدَمِ 4 ثانیه ای، هوا را از ریه ها تخلیه کنید. این کار را 4 بار تکرار کنید.
  3. روغن های آرامش بخش نظیر اسطوخودوس را خریداری نموده و روی نقاط نبض مثل مچ دست و شقیقه آنقدر بمالید تا آرام شوید.

شش: مراجعه به چشم پزشکی

اگر موقع مطالعه ی حروف ریز یا در حین رانندگی به چشم های خود فشار می آورید، ماهیچه های اطراف چشم شما نیز تحت فشار قرار خواهد گرفت. عدم استفاده از عینک آفتابی نیز ممکن است عضلات اطراف چشم را در همین وضعیت قرار دهد.تمام این موقعیت ها منجر به ایجاد خطوط ریز در ناحیه اطراف چشم و تبدیل آن ها به چین و چروک خواهد شد.

برای جلوگیری از چین و چروک:

هر 2 سال یک بار به مطب چشم پزشکی بروید و وضعیت سلامتی چشم ها را بررسی کنید. علاوه بر این، در روزهای آفتابی یا برفی حتماً از عینک های مخصوص استفاده کنید. حساسیت به نور برای برخی از افراد حتی در هوای ابری نیز آزاردهنده است.

هفت: جلوگیری از چین و چروک گردن

این صحنه حتماً برای شما آشناست، افرادی که نشسته اند، سر خود را به سمت پایین متمایل نموده و مشغول کار با گوشی تلفن همراه هستند. کارشناسان نام این وضعیت را tech-neck نهاده اند که منجر به درد، سفتی و ایجاد چین و چروک در گردن می شود.

از طرفی، خاصیت ارتجاعی پوست از سن 40 سالگی، کم می شود و به مرورسرو کله ی چروک های ریز روی گردن پیدا خواهد شد. کارشناسان معتقدند که این چروک ها در عصر حاضر و با اعتیاد فزاینده ی مردم به کار با گوشی های هوشمند، خیلی سریع تر نمایان خواهند شد.یک پزشک انگلیسی که به عنوان مشاور پوست در کلینیکی در لندن مشغول به کار است در مقاله ای عنوان کرد:مشکل چین و چروک گردن در گذشته از اواخر میان سالی آغاز می شد اما در 10 سال اخیر به دلیل tech-neck  به معضلی فراگیر برای زنان جوان تبدیل شده است.

سرم ليفتينگ صورت گاتیو

به خاطر تاثیر فوق العاده ای که روی چین و چروک ها دارد و باعث کشیدگی قابل توجه پوست میشود.سرم های لیفتینگ صورت گاتیو، یکی از راهکارهای پرکاربرد در مقابله با علائم افتادگی پوست در خانم هاست. زمانی که آن ها با چالش هایی مانند افزایش سن، استفاده از دخانیات، تغییرات مکرر در وزن، از لاغری تا چاقی و موارد مشابه روبرو می شوند، احساس می کنند که پوست شان از کمبود انعطافی و جوانی رنج می برد.

سرم لیفت گاتیو دارای خاصیت جالبی هستند که این ویژگی به وجود یک ترکیب شیمیایی یا به اصطلاح یک هیدروکربن آلی معروف به هیالورونیک اسید برمی گردد. این ماده به طور طبیعی در ماتریکس خارجی سلول ها و بافت های بدن تولید می شود.به عنوان یک مولکول بسیار مهم در حفظ جوانی و انعطافی پوست، هیالورونیک اسید نقش اساسی در محافظت از ترکیبات سلولی و حفظ رطوبت و جلوگیری از افتادگی پوست دارد. ساختار مولکولی آن باعث می شود که قادر به جذب و نگهداری آب در محیط های مختلف از جمله پوست شود.

کرم روشن کننده بدن گاتیو:

کرم روشن کننده بیکینی گاتیو یکی از محصولات مراقبت از پوست است که به عنوان یک کرم روشن کننده بدن شناخته می شود. این محصول حاوی موادی مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی (مثل اسید گلیکولید و لاکتیک)، ویتامین ها و عصاره های گیاهی است که ممکن است برای تقویت و روشن کردن پوست بکار رود. استفاده از کرم های روشن کننده بدن هیدرودرم ممکن است به کاهش لکه های پوستی، افزایش روشنایی و همچنین نرم تر و لطیف تر شدن پوست کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا