هنر و سینما

۶ فصل سریال سوپرانوز از بدترین تا بهترین


انتخاب یک فصل محبوب در بین فصل های The Sopranos مانند انتخاب یکی از بچه های ما و گفتن آن است که ما آن را بیشتر از بقیه دوست داریم. هر یک از این فصل ها شکل ماندگار ، دراماتیک ، نمایشی و نمایشی خاص خود را دارند و با پیشرفت تاریخ خانواده سوپرانو ، فصل های جدید و شخصیت های جدیدی را به مخاطب معرفی می کند.

در طول هشت سال شروع به کار ، سری Sopranos تغییر کرده و بسیار پیشرفت کرده است و اندازه و کیفیت تولید هر سال رشد کرده و تکامل یافته است. اگرچه ایده اصلی دیوید چیس و جهان کاملی که او ایجاد کرد از ابتدا مشخص است ، اما وقتی به اولین قسمت ها و فصل های اول این مجموعه نگاه می کنیم ، به نظر می رسد که میل به نداشتن چیزی هنوز شکل نگرفته است. بعدا می بینیم انگار خیلی چیزها با دقت ارائه شده بود تا سریال ریشه دار شود و جای خود را بگیرد.

هرکسی بسته به سلیقه خود بیشتر از برخی فصل های سوپرانو را می خواهد و رتبه های مقابل شما مطابق سلیقه مرتب می شود. برخی از مردم عاشق داستانهای گانگستری خشن هستند ، برخی افراد عاشق داستانهای سخت و پیچیده هستند. در هر صورت ، سوپرانوها برای همه سلیقه ها مناسب هستند و اندازه ها و بافت های متنوعی برای ارائه دارند. از بدترین تا بهترین ما فقط با سوپرانو مقایسه می شویم زیرا همه می دانیم که چیزی به عنوان “بدترین دوره سوپرانو” وجود ندارد.

Sopranos یک سریال منحصر به فرد است که هرگز قدیمی نیست. سالها از پخش آخرین قسمت می گذرد و هنوز برای بینندگان جذاب و جذاب است. به تازگی ، هنگامی که رادیو The Many Saints of Newark ، که کودکی و کودکی تونی سوپرانو را شرح می دهد ، در پلتفرم HBO MAX پخش کرد ، این مجموعه مجدداً رکورد را بازخوانی کرد و ناگهان نگاه بینندگان هفتگی را به خود جلب کرد. و این نشان می دهد که سوپرانو هنوز تأثیر قدرتمند و بزرگی دارد.

سوپرانوها در طول این سالها برای 111 جایزه امی نامزد شده اند و 21 جایزه را در چندین بخش دریافت کرده اند. در IMDb ، با 338،000 رای ، او 9.2 از 10 را به دست آورد و منتقد راتون تومیتوز 92 درصد.

هشدار – انتشار تاریخچه سریال هنوز نگران کننده است

6. فصل پنجم

  • سال انتشار: 2004
  • تعداد قسمت ها: 13
  • رتبه مخاطبان راتون تومیتوز: 92 درصد
  • امتیاز منتقد راتون تومیتوز: 98٪

در فصل پنجم The Sopranos ، ما با بازیکنان فوق العاده جدیدی آشنا شدیم و بسیاری از آنها توسط بازیکنان برتر بازی می شدند. اما فیل لئوتاردو ، این مرد غمگین ، تنها فردی بود که همچنان در سریال ظاهر شد و تأثیر زیادی بر داستان داشت. استیو بوشمی فصل پنجم را برای تونی بی با یک سری داستان سرایی اضافه کرد.

تونی بی ، که سالها در زندان بوده و با سخت ترین شرایطی روبرو شده است ، می خواهد به یک زندگی عادی بازگردد. اما داستان ، تجربه و حضور او به عنوان یک بازیگر خارجی به زودی به پایان رسید.

معروف ترین و قدرتمندترین لحظه این دوران زمانی بود که آدریانا با پایان اجتناب ناپذیر خود روبرو شد و توسط سیلویو در یک سکانس دراماتیک کشته شد و به یکی از مرگبارترین موارد این مجموعه تبدیل شد. رویدادی که راه را برای سقوط و نابودی کریستوفر هموار کرد. در این فصل ، اهمیت روایت های کم ، که همچنان نقش مهمی را ایفا می کردند ، بیش از پیش آشکار شد. خطوط داستان که یک رویداد وحشتناک و بزرگ را به هم متصل کرده و ایجاد کرده است.

5. بار چهارم

  • سال انتشار: 2002
  • تعداد قسمت ها: 13
  • رتبه مخاطبان راتون تومیتوز: 97
  • اسکیت توسط منتقد راتون تومیتوز: 91

فصل چهارم ، اگرچه در بیشتر مواقع و شرایط به اوج رضایت خود نرسید ، اما تنش و مکث مهلکی وجود داشت که بیننده را واقعاً شگفت زده کرد. تهدیدهای نگران کننده ای برای اخراج و قتل در همه جا وجود داشت ، اما نادر بود ، و این همیشه تعلیق و اضطراب را حفظ می کرد. جانی ساک دستور قتل کارمین و رالفی را صادر کرد ، اما با وجود تنش و خطر صعود در فصل قبل ، قتلی که انتظار داشتیم رخ نداد.

رابطه کریستوفر و آدریانا در زمان سختی رخ داد. کریستوفر با اعتیاد دست و پنجه نرم می کرد و آدریانا مخفیانه با FBI زندگی می کرد. اما در نهایت ، رالف به دستور جانی ، همانطور که همه انتظار داشتند ، کشته نمی شود. در عوض ، تونی او را به دلیل مشاجره با اسب کشت. اعتیاد کریستوفر آنقدر خطرناک و جدی شد که بسیاری برای نجات او شتافتند. ترکیبی که همه جمع کردند تا کریستوفر را به خانه ببرند یکی از جالب ترین و بهترین قسمت های فصل بود که همه بازیکنان اصلی را با هم به نمایش گذاشت ، چیزی که در فصل چهارم با ‘i Nadrit دیدیم.

اما بزرگترین و هیجان انگیزترین قسمت این فصل رابطه چالش برانگیز بین تونی و کارملا است. در دو نمایش بین این دو ، ما شاهد تعدادی از با استعدادترین و درخشان ترین بازیکنان در کل مجموعه بودیم که در پایان فصل به پایان رسید.

4. فصل سوم

  • سال انتشار: 2001
  • تعداد قسمت ها: 13
  • رتبه مخاطبان راتون تومیتوز: 99٪
  • رتبه انتقادی راتون تومیتوز: 100

فصل سوم به جای داستان خیابانی که داستان سریال را روایت می کند ، قسمت ها و داستانهای خاصی داشت که هرگز فراموش نمی شوند. بهترین قسمت این فصل ، کاربر ماه بود ، که شامل آزار وحشیانه ای از روانپزشک تونی ، دکتر بود. مفلی ، و با مسائل سخت و عمیق اخلاقی روبرو شد. از روابط و آشنایی های او با تونی سوپرانو استفاده کنید و از متجاوز انتقام بگیرید یا اقدامات اخلاقی و قانونی انجام دهید.

تفکر و رفتار شخصی تونی سوپرانو نیز در فصل سوم با چالش های بزرگی روبرو است. رالفی با کشتن تریسی از خط قرمز بزرگی عبور کرد و تونی تنها کسی بود که به تماشاگر واکنش نشان داد و در برابر این جنایت شنیع ایستاد. داستان جکی جونیور نیز تاثیرگذار بود پدرش که از اعضای ارشد مافیا است ، نمی خواست پسرش درگیر این ماجرای خونین شود ، اما این روند به راحتی حل نشد.

فصل سوم یک قسمت شگفت انگیز دیگر به نام “Pine Barrens” را نشان داد که در آن کریستوفر و پائولی در منطقه ای برفی گیر کرده بودند و مجبور بودند کارهای ناتمام را به مسخره ترین شکل به پایان برسانند ، در حالی که برخی از خنده دار ترین و مضحک ترین آنها بود. ایجاد شده.

3. فصل ششم

  • سال انتشار: 2006 و 2007
  • تعداد قسمت ها: 21 (پخش در دو قسمت جداگانه)
  • رتبه مخاطبان راتون تومیتوز: 97
  • اسکیت منتقد راتون تومیتوز: 89 درصد

در فصل ششم و پایانی The Sopranos ، تونی دیگر تظاهر به مرد خوبی نمی کند بلکه یک رئیس بی رحم مافیایی می شود. او همچنین هنگامی که شما یکی از اعضای برتر مافیا هستید ، ظاهر شخصی خود را به همه ثابت کرد. تلاش برای ترور جان تونی در این فصل دو مرحله را به مرگ او می رساند ، به طوری که او متوجه می شود اگر زمین بخورد و ضعیف به نظر برسد ، به زودی حذف می شود.

هنگامی که تونی بهبود یافت ، تونی برای بازسازی موقعیت خود گام برداشت ، اما با شکست های بزرگی مانند فیل لئوتاردو روبرو شد ، که اکنون در فصل ششم خود شخصیت بدی است. چیزی که باعث شد تونی سخت تر و خوشمزه تر از همیشه کار کند.

اما همه ما فصل پایانی The Sopranos را با پایان شدید و بحث برانگیز آن می شناسیم که جنجال برانگیخته است. در پایان سریال ، ما پایان مشخصی برای تونی سوپرانو و خانواده اش نمی بینیم. همه چیز به یکباره تمام می شود و تصویر سیاه می شود. همانطور که در نیمه اول فصل اول وارد بخش هایی از زندگی این افراد شدیم ، از آنها جدا شدیم تا بتوانیم آینده هر یک از آنها را پیش بینی کنیم. این پایان غیرمعمول از آن زمان باعث جنجال بین طرفداران سریال شد و علاقه ما را به دنیای سوپرانوها و شخصیت های آنها افزایش داد.

به فصل اول

اولین سری از سوپرانوها

  • سال انتشار: 1999
  • تعداد قسمت ها: 13
  • رتبه مخاطبان راتون تومیتوز: 97
  • امتیاز منتقد راتون تومیتوز: 98٪

فصل اول سریال The Sopranos پایه و اساس یکی از محبوب ترین ، موفق ترین و صلح آمیزترین سریالها را در تاریخ تلویزیون به بهترین شکل ممکن پایه گذاری کرد. هر صحنه ای در این فصل مهم است ، هر گفتگویی که رد و بدل می شود و هر دیدگاهی بین بازیگران نقش اصلی را در داستان ایفا می کند.

در این فصل ما یکی از بهترین قسمت های یک مجموعه را داریم. بخش “کالج” که در آن تونی دخترش مدو را به دانشگاه های مختلف برد تا از بین آنها انتخاب کند ، زمانی که به طور اتفاقی جاسوس سابق FBI بود. پرونده ای که باعث شد تونی در نهایت وحشیانه ترین قتل را انجام دهد.

هر قسمت از این دوره یک رویداد شگفت انگیز را آشکار می کند که قرار است تلویزیون و سریال آن را برای همیشه تغییر دهد. وقتی قسمت پایانی فصل اول را تماشا کردیم ، می دانستیم که شاهد یک رویداد تاریخی هستیم و قرار است یک رویداد هیجان انگیزتر را انجام دهیم.

1. فصل 2

فصل 2 سوپرانوها

  • سال تحویل: 2000
  • تعداد قسمت ها: 13
  • رتبه مخاطبان راتون تومیتوز: 99٪
  • اسکیت توسط منتقد راتون تومیتوز: 94

چیزی که باعث شد فصل دوم The Sopranos را به عنوان بهترین فصل این مجموعه انتخاب کنیم ، حضور ریچی آوریل بود. ریچی آوریل یکی از اعضای ارشد خانواده سابق مافیا دیمئو بود و برای تونی سوپرانو به جهنم بازگشت. تونی همیشه با دشمنان زیادی مبارزه می کند ، اما شاید هیچکس به اندازه ریچی آوریل عصبی نباشد. در سوپرانوها ، لالو نقش “بهتر است با ساول تماس بگیرید” را بازی می کند. قبل از ورود او ، سریال خوب و مهیجی بود ، اما از زمان ورود او ، همه چیز چند قدمی رفته و منحصر به فرد شده است.

عدم موافقت و تمایل شدید ریچی برای خشونت ممکن است یادآور شخصیت تامی دی ویتو در فیلم Good Friends باشد. جالب اینجاست که تونی در نهایت او را نکشید ، اما خواهر تونی و نامزد ریچی جانیس این کار را انجام دادند.

یکی دیگر از بخش های هیجان انگیز و جالب این فصل بحران گربه است. پوسی اکنون باید از تونی جاسوسی کند و به همین دلیل است که او هر روز با خودش دعوا می کند. وقتی سرانجام خیانت او آشکار شد و تونی به زندگی خود در کشتی پایان داد ، یکی از غم انگیزترین لحظات سریال رخ داد و تونی سوپرانو با قلبی شکسته و چشمانی اشک آلود با شخصی که دوستان و آشنایان قدیمی اش و … بدن در آب غوطه ور شد همه می دانستیم که قرار است این اتفاق بیفتد ، اما هنوز شوکه و متعجب بودیم.

منبع: Screen Rant ، WhatCultural

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا