باغ جهان نما

باغ جهان نما: جایی که زیبایی به آسمان می رسد

همیشه فکر می کردم که دنیا پر از رمز و راز است پر از مکان هایی که هنوز کشف نشده اند و منتظرند تا ما را با زیبایی های خود مسحور کنند. اما هیچ چیزی مثل سفر به باغ جهان نما مرا به این باور نرسانده بود که این دنیای شگفت انگیز چقدر غنی و پر از شگفتی است.

باغ جهان نما در استان گیلان در نزدیکی شهر ماسوله در میان دامنه های سرسبز البرز قرار دارد. حالا تصور کنید که شما در میان جاده ای پر پیچ و خم در حال بالا رفتن از ارتفاعات هستید نسیم خنک کوهستان موهایتان را نوازش می دهد و عطر گل های وحشی فضای اطراف را پر کرده است. به سمت بالا که می روید باغ هایی با درختان سر به فلک کشیده و خانه هایی با معماری سنتی به چشم می خورد. نزدیک تر که می شوید برج جهان نما با شکوه تمام روی تپه ای بلند و مشرف به تمام روستا نمایان می شود. این برج با ۶۰ متر ارتفاع و ۳۶۰ درجه دید طوری ایستاده است که گویا تمام زیبایی های طبیعت را در آغوش خود گرفته است.

در دل باغ جهان نما

همیشه عاشق این بودم که در طبیعت گم بشم که بین درختان بلند قدم بزنم و صدای آب و باد را بشنوم. باغ جهان نما هم مکانی بود که این حس را به من داد. باغ پر بود از درختان فندق گردو زیتون و آلبالو که بعضی از آنها قدمت بیش از ۱۰۰ سال داشتند. باغ در اوایل بهار با گل های شکوفه پوشیده می شد و در فصل تابستان هم میوه های رنگارنگ و خوشمزه خود را به نمایش می گذاشت.

آرامش در دل ارتفاع

در میان این باغ زیبا یک مزرعه سبز هم بود که در فصل بهار با گل های رنگارنگ تزئین می شد. این مزرعه مکانی عالی برای پیک نیک و استراحت بود. من به همراه خانواده و دوستان م در این مزرعه توقف کردیم و از سکوتی که در ارتفاعات حکمرانی می کرد لذت بردیم. صدای پرندگان و آواز بلبلان در فضای باغ پیچیده بود و طبیعت در آن لحظه با زیبایی خود ما را به خودش فرا می خواند.

راهنمایی برای سفر به باغ جهان نما

  • بهترین زمان برای سفر به باغ جهان نما: اواخر بهار و اوایل تابستان
  • مسیر دسترسی: باغ جهان نما در ارتفاعات استان گیلان و نزدیکی شهر ماسوله قرار دارد. بهترین راه برای رسیدن به این مکان استفاده از خودرو شخصی است. البته می توان از ماشین های سواری و یا مینی بوس های تاکسی به این منطقه رفتن.
  • نکات ضروری: قبل از سفر به باغ جهان نما به اطلاعات مهمی مثل وضعیت آب و هوا و مسیر های دسترسی و همچنین محل اقامت توجه کنید. به علت ارتفاعات بلند و آب و هوای متغیر به لباس گرم و همچنین وسایل ضروری مثل چادر و کیسه خواب نیاز خواهید داشت.
  • غذا و خوراکی: در باغ جهان نما رستوران وجود ندارد. می توانید مواد غذایی خود را با خود به باغ ببرید و در محل پیک نیک برپا کنید. همیشه به نکات ایمنی در زمینه آتش سوزی و حفاظت از محیط زیست توجه داشته باشید.
  • فعالیت ها: در باغ جهان نما می توان به پیاده روی و گرفتن عکس در منظره های زیبا و عکاسی از پرندگان و حیوانات وحشی پرداخت.

تجربه های شخصی از سفر به باغ جهان نما

همیشه عاشق این بودم که در طبیعت گم بشم که بین درختان بلند قدم بزنم و صدای آب و باد را بشنوم. باغ جهان نما هم مکانی بود که این حس را به من داد. باغ پر بود از درختان فندق گردو زیتون و آلبالو که بعضی از آنها قدمت بیش از ۱۰۰ سال داشتند. باغ در اوایل بهار با گل های شکوفه پوشیده می شد و در فصل تابستان هم میوه های رنگارنگ و خوشمزه خود را به نمایش می گذاشت.

وقتی با صدای باد در میان درختان قدم می زدم احساس می کردم که دنیا به دور من می چرخد. انگار در یک رویای زیبا گم شده بودم. در میان باغ جهان نما یک مزرعه سبز هم بود که در فصل بهار با گل های رنگارنگ تزئین می شد. این مزرعه مکانی عالی برای پیک نیک و استراحت بود. من به همراه خانواده و دوستان م در این مزرعه توقف کردیم و از سکوتی که در ارتفاعات حکمرانی می کرد لذت بردیم. صدای پرندگان و آواز بلبلان در فضای باغ پیچیده بود و طبیعت در آن لحظه با زیبایی خود ما را به خودش فرا می خواند.

نکات مهم برای سفر به باغ جهان نما

  • لباس مناسب: با توجه به ارتفاعات و آب و هوای متغیر لباس گرم و ضد آب و همچنین کلاه و عینک آفتابی ضروری است.
  • وسایل ضروری: در باغ جهان نما امکانات محدودی وجود دارد. بنابراین بهتر است وسایل ضروری مثل آب نوشیدنی تنقلات و همچنین وسایل اول کمک به همراه خود ببرید.
  • نکات ایمنی: در ارتفاعات و در حین پیاده روی به نکات ایمنی توجه داشته باشید. به محیط پیرامون خود توجه کنید و در جاده های پر پیچ و خم با احتیاط رانندگی کنید. همچنین در زمینه آتش سوزی و حفاظت از محیط زیست هوشیار باشید.
  • تجربه جدید: از باغ جهان نما به عنوان یک فرصت برای تجربه زندگی در طبیعت استفاده کنید. با مردم محلی صحبت کنید و درباره فرهنگ و آداب و رسوم آنها بیشتر اطلاع پیدا کنید.

پرسش و پاسخ

  • آیا در باغ جهان نما امکان چادر زدن وجود دارد؟ بله در باغ جهان نما مکان های مناسب برای چادر زدن وجود دارد. بهتر است قبل از سفر با محلیان در مورد بهترین مکان برای چادر زدن صحبت کنید.
  • بهترین فصل برای سفر به باغ جهان نما چه فصلی است؟ اواخر بهار و اوایل تابستان بهترین فصل برای سفر به باغ جهان نما است. در این فصل هوا مناسب و باغ در زیباترین حالت خود قرار دارد.
  • چه نوع غذاهایی در باغ جهان نما می توان خورد؟ در باغ جهان نما رستوران وجود ندارد و می توانید مواد غذایی خود را با خود به باغ ببرید و در محل پیک نیک برپا کنید.

نتیجه گیری:

باغ جهان نما مکانی استثنایی است که در آن می توانید با طبیعت در ارتباط باشید و از زیبایی های خداوندی لذت ببرید. با سفر به این مکان میتوانید از فضای آرام و منحصر به فرد ارتفاعات گیلان لذت ببرید و خاطرات فراموش نشدنی را برای خود بسازید. به شما توصیه می کنم که حتما از باغ جهان نما دیدن کنید و با تجربه زیبایی های این منطقه به خودتان و اطرافیانتان هدیه دهید.

دکمه بازگشت به بالا