تور ارمنستان زمینی

تور ارمنستان زمینی: سفری به سرزمین کوه ها و تاریخ

یه سفر زمینی به ارمنستان رو تصور کن! یه جاده پر از پیچ و خم که از میان کوه های پوشیده از برف می گذره یه آسمان آبی پر از ستاره یه هوا دلنشین و یه منظره ی بی نظیر از طبیعت بکر. همه این ها فقط یه قسمت کوچیک از تجربه ایست که می تونید با یه تور زمینی ارمنستان داشته باشید.

من خودم یه بار با یه تور زمینی به ارمنستان سفر کردم و خاطره ای فراموش نشدنی ساختم. حالا میخوام شما رو هم با خودم به این سفر ببرم و تجربه های شخصی و زیبایی های این کشور رو با شما به اشتراک بذارم.

روز اول: ورود به سرزمین مقدس

از اونجایی که سفر ما زمینی بود با یه اتوبوس راحت و مجهز از تهران راهی ارمنستان شدیم. جاده ی تهران-ارمنستان به قدری زیباست که تو راه احساس می کردم زمان خیلی سریع می گذره. طبیعت کوهستانی روستاهای قشنگ و منظره ی کوه آرارات که از دور پیداست تمام خستگی راه رو از تن ما در می کرد.

ارمنستان با تاریخ قدیمی و فرهنگ غنی خود از اولین کشورهایی بود که مسیحیت رو به عنوان دین خود پذیرفت. مهمترین جاذبه ی ارمنستان برای من که همیشه علاقه به تاریخ و فرهنگ داشتم کلیسای یوحنا معمّدانه بود. این کلیسای قدیمی با معماری زیبا و تاریخچه ی عظیمش رو واقعا دوست داشتم.

بعد از کلیسای یوحنا معمّدانه به ایروان پایتخت ارمنستان رفتیم. اولین چیزی که تو ایروان جذب نظر من کرد معماری مدرن و طبیعت زیبای این شهر بود. از میدان جمهوری با فواره های زیبای اش و ساختمان های زیبا اش تا خیابان های شلوغ و پر از انرژی شهر همه و همه خیلی جذاب بودن.

باغ وحش ایروان مکانی عالی برای خانواده ها و علاقه مندان به حیوانات بود. حیوانات متنوع و محیط بسیار زیبا و مناسب با فضای سبز زیاد باعث شد که من و خانوادم از رفتن به این باغ وحش لذت ببریم.

روز دوم: سرزمین کوهستان و آثار باستانی

روز بعد با یه روز پرهیجان شروع شد. ما با یه اتوبوس کوهستانی به سمت گردنه مُراتُق یکی از بالاترین نقاط کوهستانی ارمنستان راهی شدیم. طبیعت بکر و هوای پاک و خنک کوهستان حس شگفت انگیزی به ما می داد.
در طول مسیر با منظره های دیدنی روستاهای کوهستانی زیبا و کوه آرارات که در کنار ما همراهی مون کرد لحظات فراموش نشدنی رو تجربه کردیم.

در انتهای مسیر به قلعه Amberd یه قلعه ی باستانی با معماری منحصر به فرد رسیدیم. این قلعه بر روی تپه ای قرار داره و منظره ی زیبا و بی نظیری از منطقه اطراف رو به نمایش می ذاره.

در ادامه مسیر به کلیسای Hagpat و کلیسای Sanahin دو کلیسای بسیار قدیمی با معماری منحصر به فرد ارمنی رسیدیم. تاریخچه ی غنی و زیبای این دو کلیسای باستانی من رو واقعا مسحور کرد.

روز سوم: در کنار دریاچه ی زیبای Sevan

روز سوم به سمت دریاچه ی Sevan بزرگترین دریاچه ی ارمنستان راهی شدیم. دریاچه ی Sevan با آب آبی و طبیعت بکر و شگفت انگیزش واقعا خیره کننده بود. در کنار این دریاچه با کوه های سر به فلک کشیده و هوای پاک و خنک احساس آرامش و شادابی رو تجربه کردیم.
در این روز از کلیسای Sevanavank که بر روی یخ دریاچه Sevan قرار داره نیز بازدید کردیم.

نکاتی برای سفر زمینی به ارمنستان

• برای سفر به ارمنستان زمینی نیاز به ویزای ارمنستان دارید. برای اخذ ویزا به سفارت ارمنستان در تهران مراجعه کنید.
  • بهترین زمان برای سفر به ارمنستان بهار و پاییز است اما اگر به هوای سرد علاقه دارید زمستان نیز تجربه فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان خواهد آورد.
  • لباس گرم و مناسب با هوای سرد را به همراه داشته باشید.
  • به زبان ارمنی آشنایی زیادی نیست اما بیشتر مردم ارمنستان به زبان روسی و انگلیسی تسلط دارند.
  • در ارمنستان غذا های خوشمزه و ارزان قیمتی وجود داره. به خوردن غذاهای ارمنی مثل "خورش دل " و "لار " فراموش نکنید.
  • ارمنستان یه کشور امن و آرام است. اما همیشه احتیاط رو فراموش نکنید.
  • مناسب ترین ارز برای سفر به ارمنستان درام ارمنی است.

پرسش و پاسخ

• هزینه سفر به ارمنستان زمینی چقدر است؟
    هزینه سفر به ارمنستان زمینی به عوامل متعددی مثل نوع تور نوع اقامت مدت سفر و هزینه های شخصی بستگی داره. اما به طور کلی می تونید با یه بودجه معقول سفر خوبی به ارمنستان داشته باشید.

• بهترین زمان برای سفر به ارمنستان زمینی کی است؟
    بهترین زمان برای سفر به ارمنستان زمینی بهار و پاییز است. در این فصول هوا دلپذیر و منظره ها زیبا تر هستند.

• چه جاذبه های توریستی رو در ارمنستان نباید از دست داد؟
    • کلیسای یوحنا معمّدانه: این کلیسای قدیمی با معماری زیبا و تاریخچه ی عظیمش رو واقعا دوست داشتم.
    • کلیسای Sevanavank: این کلیسای بسیار قدیمی بر روی یخ دریاچه Sevan قرار داره.
    • قلعه Amberd: این قلعه باستانی با معماری منحصر به فردش رو روی تپه ای قرار داره.
    • کلیسای Hagpat و کلیسای Sanahin: دو کلیسای بسیار قدیمی با معماری منحصر به فرد ارمنی.

نتیجه گیری

سفر به ارمنستان زمینی تجربه ی فراموش نشدنی رو برای من به ارمغان آورد. زیبایی طبیعت تاریخ غنی فرهنگ منحصر به فرد و مردم مهمان نواز ارمنستان از عوامل اصلی این تجربه بود. من به تمامی علاقه مندان به تاریخ فرهنگ و طبیعت زیبا سفر به ارمنستان زمینی رو پیشنهاد می کنم.