موزه لوور

در دل تاریخ در موزه لوور

سفر به پاریس همیشه رویایی بود که در ذهن من ریشه داشت. اما قدم گذاشتن در موزه لوور یه چیز دیگه بود. انگار یه دریچه به روی تاریخ باز شد و من رو به دنیایی از شاهکارهای هنری و تمدن های باستانی برد. همیشه فکر میکردم موزه ها جاهای خشک و خسته کننده ای هستند اما لوور انگار زنده بود. هر قدمی که تو سالن های باشکوهش برمیداشتم یه داستان جدید یه تمدن گم شده و یه احساس عمیق رو در من بیدار میکرد.

ورود به دنیای هنر و تاریخ

با قدم گذاشتن در حیاط اصلی موزه هیکل عظیم شیشه و فلز "پیرامید لوور" رو دیدم. این بنا که ایده ی معمار مشهور "ای ام پی" بود به یه نماد معاصر تبدیل شده و در کنار معماری کلاسیک لوور یه ظاهر فوق العاده جذاب ایجاد کرده. بعد از گذشتن از پیرامید به سالن باشکوه "سالن ناپلئون" رسیدم که معماری شگفت انگیز و نور طبیعی زیبایی بهش بخشیده بود. در این سالن بود که موزه لوور خودش رو به من نشون داد با کلی آثار هنری عجیب و غریب و چشم نواز.

مونالیزا چهره ی اسرار آمیز

تو سالن "مونالیزا" بود که حقیقتاً متوجه شدم که موزه لوور چقدر شلوغه. همه برای دیدن چهره ی معروف "مونالیزا" اومده بودن. این تابلو بسیار کوچک و با ظاهری معمولی رو می شد از دور دید اما شلوغی و نزدیکی افراد به این تابلو یه جو عجیب و غیر قابل شرحی به وجود آورده بود. من به صورت مونالیزا خیره شدم و در ذهنم فکر کردم که چطور یه چهره کوچک و معمولی می تونه این همه احساس و علاقه رو در انسانها ایجاد کنه؟

گشتی در دنیای اساطیر و افسانه ها

از بخش "مونالیزا" به سمت بخش "تمدن های باستان" رفتم. در این بخش من با تاریخ عظیم مصر یونان و رومی رو به رو شدم. آثار هنری زیبا و مرموز مثل مجسمه ی "ونوس دو میلو" مجسمه ی "نیکِ ساموتراسی" و "مجسمه ی مرد مرده ی اویون" من رو به دنیایی از اساطیر و افسانه ها برد. از دیوارنگاره های با جزئیات شگفت انگیز و مجسمه های عظیم و مرموز می تونستم تاریخ رو با چشم خودم ببینم. هر قدم تو این بخش یه تجربه جدید و عمیق بود.

سفر به "مصر باستان"

مصر باستان تو موزه لوور با حضور یه سری آثار مرموز و قوی مثل "مجسمه ی رمسِس دوم" و "ابلیسک" من رو به دنیای فرعون ها و خدایان مصری برد. با مشاهده ی مجسمه ی "رمسِس دوم" با عظمت و شکوه اش انگار خود فرعون رو در مقابل خودم دیدم.
"ابلیسک" هم با تاریخ غنی و اسرار آمیز اش من رو به دنیای باستان مصر برد.

نکاتی برای سفر به موزه لوور

  • قبل از رفتن به موزه لوور به وبسایت موزه سر بزنید و درباره بخش ها و آثار هنری اطلاعات کسب کنید.
  • برای دیدن موزه لوور حداقل یک روز زمان در نظر بگیرید.
  • اگر زمان کمی دارید روی بخش هایی که برای شما مهم تر هستند تمرکز کنید.
  • قبل از رفتن به موزه غذا بخورید تا خسته نشی چون در داخل موزه غذاخوری وجود ندارد.
  • از نزدیک شدن به "مونالیزا" در زمان شلوغی خودداری کنید.
  • قبل از رفتن به موزه لوور کفش راحتی به پا کنید چون مجبور هستید خیلی پیاده روی کنید.

پرسش و پاسخ

1. موزه لوور کجا قرار دارد؟

موزه  لوور  در  پاریس    فرانسه    در  کنار  رودخانه  "سن"  قرار  دارد.

2. موزه لوور چه زمانی باز است؟

موزه  لوور  هر  روز    به  جز  روز  دوشنبه    از  ساعت  9  صبح  تا  6  عصر  باز  است.

3. هزینه ورود به موزه لوور چقدر است؟

هزینه  ورود  به  موزه  لوور    17  یورو  است. 

نتیجه گیری

موزه لوور یه موزه با تاریخ غنی و آثار هنری بی نظیر یه سفر فوق العاده به دنیای هنر و تاریخ هست. من مطمئنم که با سفر به لوور از تجربه ی دیدار با شاهکارهای هنری و باستان شناسی لذت می برید.

دکمه بازگشت به بالا