صومعه سرا

صومعه سرا: جایی که تاریخ و طبیعت در هم می آمیزند

تا به حال شده به یه سفر نیاز داشته باشین سفری که از اون همه هیاهوی زندگی روزمره دورتون کنه و براتون یه حس آرامش و تجدید قوا به ارمغان بیاره؟ اگر جوابتون مثبته پس صومعه سرا انتخاب فوق العاده ای برای شماست. یه روستای دنج و سرسبز در استان گیلان یه بهشت کوچک که انگار زمان در اونجا به خواب رفته. من یه بار به صومعه سرا سفر کردم و از اون روز به بعد این روستا تو دل و خاطرم جا خوش کرده.

روایت سفر من به صومعه سرا

سفر من به صومعه سرا یه سفر یهویی و بدون برنامه ریزی بود. از شلوغی شهر خسته شده بودم و یه حس عجیب و غریب به سمت آرامش و طبیعت می کشید. خلاصه یه روز تصمیم گرفتم سوار ماشین بشم و به سمت شمال برم. بدون نقشه و بدون هیچ برنامه ای فقط با احساس و یه دل بیقرار.

بعد از چند ساعت رانندگی وقتی به دامنه البرز رسیدم انگار وارد یه دنیای دیگه شدم. هوای پاک و خنک طبیعت بکر و زیبا و بوی زمین خیس از باران همه و همه یه احساس آرامش عجیب و غریب تو وجودم ایجاد کرد.

بعد از گذر از جاده های زیبا و منحنی های جذاب به صومعه سرا رسیدم. یه روستای کوچک و دنج با خونه های روستایی قدیمی باغ های سبز و سرشار از گل و گیاه و رودخانه خروشان که از وسط روستا عبور می کرد. انگار زمان در صومعه سرا به خواب رفته بود و من به یه دنیای آرام و بی دغدغه وارد شده بودم.

جاذبه های صومعه سرا

صومعه سرا جاذبه های زیادی برای علاقه مندان به طبیعت و تاریخ دارد. از جمله این جاذبه ها میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم :

صومعه سرا و تاریخ آن

صومعه سرا اسم خودش رو از یه صومعه قدیمی که در این منطقه وجود داشته گرفته. این صومعه در قرن ۶ هجری توسط امام زاده سید حسین ابن امام موسی کاظم (ع) تاسیس شده و مدتی هم مرکز دینی و علمی منطقه بوده. امروزه آثار این صومعه قدیمی در روستا وجود دارد و میتونه برای علاقمندان به تاریخ و معماری جذاب باشه.

آبشار ویلا رود

آبشار ویلا رود یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی صومعه سراست. این آبشار در یک دره زیبا واقع شده و از ارتفاع بالایی به پایین سرازیر میشه. منظره این آبشار در کنار طبیعت بکر و سرسبز واقعاً قابل توجه و زیباست.

دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار یه دریاچه زیبا و آرام در نزدیکی صومعه سرا واقع شده و از مهمترین جاذبه های طبیعی این منطقه به حساب میاد. این دریاچه مناسب برای قایقرانی و ماهیگیری است و در فصل تابستان هم میتونه برای شنا و آفتاب گرفتن مناسب باشه.

باغ چای سقالکسار

باغ چای سقالکسار در نزدیکی دریاچه سقالکسار واقع شده و یه مکان عالی برای طبیعت گردی و لذت بردن از مناظر زیبا و طبیعت سبز و سرسبز است.

چشمه انبوه

چشمه انبوه که در کوه های منطقه واقع شده یکی از چشمه های بسیار خوش طعم و آب معدنی است و با طبیعت زیبای اطرافش میتونه برای علاقه مندان به طبیعت گردی جذاب باشه.

راهنمای سفر به صومعه سرا

برای سفر به صومعه سرا میتونید از راه زمینی استفاده کنید. صومعه سرا در ۷۰ کیلومتری غرب رشت و در جاده رشت به انزلی واقع شده و دسترسی به این منطقه آسان است.

اگر علاقه مند به اقامت در هتل هستید در صومعه سرا هتل وجود نداره. اما میتونید در هتل های رشت یا انزلی اقامت کنید و هر روز برای گشتم به صومعه سرا برید. همچنین در صومعه سرا خانه های بوم گردی و ویلا برای اقامت وجود دارد که میتونه برای تجربه زندگی روستایی و آشنایی با فرهنگ مردم محلی مناسب باشه.

در فصل بهار و تابستان میتونید از طبیعت زیبا و سرسبز صومعه سرا لذت ببرید و در فصل پاییز هم منظره رنگارنگ برگ درختان زیبا و جذاب است.

نکات عملی

  • برای سفر به صومعه سرا حتماً لباس راحتی و کفش مناسب برای پیاده روی همراه خود داشته باشید.
  • در صومعه سرا رستوران زیادی وجود نداره و بهترین گزینه برای خوردن غذا رستوران های رشت یا انزلی هست. اما در روستا میتونید غذا های محلی رو در خانه های بوم گردی و ویلا های روستایی طعم کنید.
  • در صومعه سرا میتونید از صنایع دستی و محصولات کشاورزی محلی هم خرید کنید.

نتیجه گیری

صومعه سرا یه روستای زیبا و آرام با طبیعت بکر و جاذبه های زیادی برای علاقه مندان به طبیعت و تاریخ است. سفر به صومعه سرا تجربه جدیدی برای شما خواهد بود و از آن لذت خواهید برد.

پرسش و پاسخ

۱. بهترین زمان برای سفر به صومعه سرا چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به صومعه سرا فصل بهار و تابستان است که طبیعت زیبا و سرسبز است. اما در فصل پاییز هم منظره رنگارنگ برگ درختان زیبا و جذاب است.

۲. آیا در صومعه سرا هتل وجود دارد؟

در صومعه سرا هتل وجود نداره. اما میتونید در هتل های رشت یا انزلی اقامت کنید و هر روز برای گشتم به صومعه سرا برید. همچنین در صومعه سرا خانه های بوم گردی و ویلا برای اقامت وجود دارد.

۳. برای سفر به صومعه سرا چه وسایلی لازم است؟

برای سفر به صومعه سرا حتماً لباس راحتی و کفش مناسب برای پیاده روی همراه خود داشته باشید. همچنین اگر علاقه مند به ماهیگیری هستید وسایل ماهیگیری را هم همراه خود داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا